Menu

Level 342

REDAKCE

  • Editorial
  • 3
  • Redakční dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133
  • Outro: Anketa
  • 134

RADAR

  • Hry nejsou absurdistán
  • 8
  • Paper Dungeon
  • 10
  • Heroes of Might and Magic: Olden Era
  • 11
  • Painkiller
  • 11
  • Jotunnslayer: Hordes of Hel
  • 12
  • Chernobylite 2
  • 13
  • RoadCraft
  • 14
  • Pushmania
  • 14
  • Nedra
  • 15
  • Volkolak: The Will of Gods
  • 15
  • Death Howl
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

ESEJ

  • Mistři v nedokonalosti
  • 58
  • Bodni mě
  • 64

RECENZE

  • Expelled!
  • 50
  • Tails of Iron 2: Whiskers of Winter
  • 51
  • Microtopia
  • 51
  • Civilization VII
  • 52
  • Monster Hunter Wilds
  • 56
  • The Stone of Madness
  • 57
  • Avowed
  • 61
  • Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
  • 62
  • Synduality
  • 63
  • Age of Mythology: Retold - Immortal Pillars
  • 63
  • Assasin's Creed Shadows
  • 67
  • Donkey Kong Country Returns HD
  • 68
  • PGA Tour 2K25
  • 69
  • Little Lighthouse of Horror
  • 69
  • Citizen Sleeper II
  • 70
  • Two Point Museum
  • 71

DESKOVKY

  • Legendy z podhradí
  • 72
  • Pán prstenů: Společenstvo prstenu – Štychová karetní hra
  • 73
  • Poslední holka
  • 73

TÉMA

  • Lokalizace neznamená jen překlad
  • 44
  • Zmrtvýchvstání DayZ
  • 74
  • Clo je zlo
  • 80
  • Dobré tutoriály neexistují
  • 82
  • Herní průmysl: Růst nebo stagnace
  • 86
  • Příliš mnoho tycoonů
  • 90
  • Na hranici divadla a her
  • 96
  • Iñupiatové, Tarahumarové a Kríové
  • 106

REAKTOR

  • Jáma Pekel: Vítězové a poražení
  • 20
  • Za pět minut dvanáct: Hra, kterou jsme si nevymysleli
  • 24
  • Datapoušť: Naše pro vás, moje pro tebe
  • 25
  • Shop: Od herního boomu ke stagnaci
  • 26
  • Futura: Cesta k lídrovi
  • 27
  • Můj milý Levele
  • 28
  • Cihly zábavy: Vytvoř si svoje dobrodružství VII
  • 40

SCÉNA

  • Rozhovor: Glen Schofield
  • 26
  • O kom se mluví: Hlasy českého středověku
  • 88
  • Jak se hraje: Irsko: Pár vývojářů, spousta milionů
  • 94

DÍLNA

  • Will Wright a Darwin by se divili
  • 100
  • Zdeněk a František Záhorovi
  • 102

RETRO

  • Making of: XIII
  • 114
  • Sametoví vydavatelé
  • 114
  • Tragický pohled do softwarového záhrobí
  • 118
  • Ztracené hry: Nikdy nevydané Zeldy
  • 122
  • Level k sežrání: Counter-Strike: Dust
  • 124

TECH

  • Kinect v rukách lovců duchů
  • 78
  • Sliby, chyby: Microsoft a jeho webové neúspěchy
  • 126
  • V Unity je síla
  • 128

OPOJENÍ

Ze slavnostních oslav 30. výročí „narozenin“ Levelu jsme se ještě úplně neprobrali, protože v době uzávěrky tohoto čísla zbývá ještě týden do akce. Mezitím se ale vzpamatováváme z nálože vzpomínkových videí, která najdete na našem YouTube kanále @LevelczTV.

Sami se divíme, na co všechno jsme zapomněli a na co stojí za to vzpomínat. Podstatné ale je, že máme budoucnost. Toto číslo je toho ostatně důkazem. Nechceme a nebudeme se opájet nostalgií, když se herní průmysl žene nezadržitelně dál. A někdy velmi zajímavě – jak na domácí, tak na mezinárodní scéně. Samozřejmě stále rezonuje téma AI a jejího využití při vývoji her, ale také budoucnost velkých konglomerátů jako je Ubisoft.

V poslední době se řeší i disproporce mezi několika úspěšnými projekty v ČR a zbytkem trhu, který pořád tak trochu pláče. Individuálně i firemně. Naštěstí chuť realizovat vlastní nápady do finální podoby lokální tvůrce neopouští, i když čelí spoustě výzev. A hlavně – chybí peníze, kterých se moc nedostává.

Různorodým tématům se věnujeme i v tomto čísle a budeme se jim věnovat i v těch budoucích. Třiceti lety to rozhodně nekončí, spíš začíná.

Podpisy