Menu

Level 341

REDAKCE

  • Editorial
  • 3
  • Redakční dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133
  • Outro: Anketa
  • 134

RADAR

  • České a slovenské ozvěny
  • 8
  • Čínský nášup do Age of Empires
  • 12
  • Roadcraft
  • 13
  • Project Pantheon
  • 14
  • Space Engineers 2
  • 15
  • Marvel Rivals
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

ESEJ

  • Co je víc – čtverec, nebo hex?
  • 56
  • Indiana Jones a Velký historický oblouk
  • 62

RECENZE

  • Kingdom Come: Deliverance II
  • 50
  • Brány Skeldalu 2: Pátý učedník
  • 54
  • Priest Simulator Vampire Show
  • 45
  • Deathless. Tales of the Old Rus
  • 46
  • Tribe Nation
  • 55
  • Final Fantasy VII Rebirth (PC)
  • 56
  • Dead of Darkness
  • 57
  • Stars in the Trash
  • 57
  • Indiana Jones and the Great Circle
  • 62
  • Age of Darkness
  • 62
  • Achilles: Legends Untold
  • 63
  • Orcs Must Die! Deathtrap
  • 63
  • Little Big Adventure
  • 64
  • Metal Slug Tactics
  • 65

DESKOVKY

  • Far Cry: Escape From Rook Islands
  • 64
  • Geraltova nová dobrodružství
  • 65

TÉMA

  • Byznys s velkýma očima
  • 72
  • Podívat se sám sobě do očí
  • 78
  • V pasti statického rámu
  • 90
  • Monster Hunter pro každého
  • 96
  • Města k nežití
  • 108

REAKTOR

  • Jáma Pekel: Proboha, co to ten Microsoft dělá
  • 18
  • Wolfův revír: Rok, kdy jsme přestali rozumět počítačům
  • 21
  • Za pět minut dvanáct: Čínští nájezdníci
  • 22
  • Datapoušť: Chvilku, pilku, táhnem
  • 23
  • Shop: Prodej her v Česku
  • 24
  • Futura: Evropa na rozcestí: Budování odolné civilizace
  • 25
  • Cihly zábavy: Vytvoř si svoje dobrodružství VI
  • 32

SCÉNA

  • Rozhovor: Jordan Mechner
  • 26
  • Třicátiny Levelu
  • 40
  • Rozhodující chvíle pro Ubisoft
  • 76
  • Hráči a závislosti
  • 82
  • O kom se mluví: Troy Baker
  • 88
  • Jak se hraje: Bosna a Hercegovina
  • 94
  • Jak nakreslit Geralta
  • 98
  • Tajný level
  • 112

DÍLNA

  • Byte Barrel: Milovníci starosvětských stříleček
  • 102
  • Sunstone & Knightcraft: Whispers Of Blood
  • 104

RETRO

  • Making of: Indiana Jones and the Last Crusade
  • 114
  • PMD 85
  • 118
  • Rybkova nora: Hybridní počítače
  • 120
  • Ztracené hry: Svět neúspěchu ježka Sonica
  • 122
  • Level k sežrání: Mafia - Fairplay
  • 124

TECH

  • Sliby, chyby: Chytré brýle
  • 126
  • DeepSeek AI
  • 128

HRY NA PRVNÍM MÍSTĚ

To je LEVEL

Opravdu už vycházíme 30 let? Ano, je to tak! Více se dozvíte v tématu, kde se přímí účastníci podělí o své vzpomínky a vztah k Levelu. Mezi nimi i Martin Ludvík, zakladatel tohoto magazínu.

A co je LEVEL dnes?

Od média zaměřeného na novinky jsme se – i díky internetu – přesunuli k magazínu, který odkrývá zákulisí tvorby her a věnuje se herní scéně jako takové. Méně parafrázování PR textů a novinek z internetu, více komentářů, témat, esejí a hlavně – kontextu. Dávno jsme se rozloučili s přibalenými hrami zdarma a dalšími „lacinými“ vábničkami a namísto toho se snažíme vábit na samotné texty. Naše články reflektují současné dění, protože máme v týmu i autory mladší generace. Stále hry hodnotíme, ale v širším pohledu – s důrazem na vývoj daného žánru i konkrétního titulu. Posunuli jsme se i blíže k samotným vývojářům – pomocí rozhovorů, komentářů a anket se snažíme zprostředkovat vám jejich zkušenosti a pohledy na svět, které ovlivňují jejich tvorbu.

LEVEL v roce 2025 je diametrálně odlišný od toho v roce 1995. Pohled do archivu (který je součástí vybraných variant předplatného) nás často pobaví, ale doba se mění. Zůstává jen jedna jistota: OP alias Draken. Začínal s návody v Excaliburu (jako OP), pak přešel do Levelu (jako Draken) a dodnes je tu – i když v pozadí.

 I jeho zásluhou tady LEVEL bude ještě dlouho. Možná dokud neumřeme. 🙂 Děkujeme za vaši přízeň – děláme to pro vás!