- Level Archív
- >
- Ročník 2024
- >
- Číslo 334
Level 334
- Rajský přetlak
- Editorial
- 3
- Skrytá agenda
- Radar
- 8
- Empire of Ants
- Radar
- 10
- Marvel 1943: Rise of Hydra
- Radar
- 11
- Kubikon 3D
- Radar
- 12
- Microcivilization
- Radar
- 13
- Enshrouded
- Radar
- 14
- Never Grave: The witch and the curse
- Radar
- 15
- NIghtingale
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Jaký byl rok 2023
- Reaktor
- 18
- Zkouším, zkoušíš, zkoušíme
- Reaktor
- 21
- Je nostalgie emoce?
- Reaktor
- 22
- Dvě ostří open-source
- Reaktor
- 24
- 23 let za pultem
- Reaktor
- 25
- Otec postapokalypsy Brian Fargo: V RPG hrách neděláme kompromisy
- Rozhovor
- 26
- Dohrát do konce
- Reaktor
- 34
- Bod zlomu je teď
- Téma
- 36
- Expeditions: A mudrunner game - 4/5
- Recenze
- 42
- Wrath: Aeon of ruin - 5/5
- Recenze
- 43
- Hrdinové s nadhledem
- Esej
- 44
- The Thaumaturge - 5/5
- Recenze
- 47
- Helldivers 2 - 4/5
- Recenze
- 48
- Historie temného osamění
- Esej
- 50
- Alone in the dark - 3/5
- Recenze
- 53
- Rise of the Ronin - 5/5
- Recenze
- 54
- Stolen Realm - 3/5
- Recenze
- 55
- Final fantasy VII Rebirth - 5/5
- Recenze
- 56
- Ty nejlepší z možných světů
- Esej
- 58
- Outcast: A new beginning
- Recenze
- 61
- Skull and bones - 2/5
- Recenze
- 62
- Clash II - 2/5
- Recenze
- 63
- Osamělé výpravy do pustin
- Esej
- 64
- Pacific drive - 4/5
- Recenze
- 67
- Robin Hood - Sherwood builders - 2/5
- Recenze
- 68
- The Outlast trials - 4/5
- Recenze
- 69
- Cthulhu wars: Duel
- Deskovky
- 70
- Expedice
- Deskovky
- 71
- No fun kolektiv
- Focus
- 72
- Lego hraje první ligu
- Focus
- 74
- Když herní novináři dělají hry
- Téma
- 76
- Labyrint přístupného designu
- Téma
- 80
- Škola hrou s virtuální realitou
- Téma
- 84
- Ján "Split" Ilavský
- Scéna
- 88
- Víno, sýr a gamepady
- Scéna
- 90
- Nekonečné hry
- Téma
- 94
- Dvě hodiny stačí, drahoušku
- Focus
- 98
- Velké nesnáze v herní Číně
- Scéna
- 100
- David Fullick a Dan Griffiths and Star Trucker
- Dílna
- 102
- Tomislav Čečka and Watered plants studio
- Dílna
- 104
- Hřbitov herních nápadů
- Dílna
- 108
- Mafia: The city of lost heaven
- Retro
- 110
- Warcraft adventures: Lord of the clans
- Retro
- 116
- Sejdeme se v nekonečnu
- Retro
- 118
- System shock 2: MED/SCI
- Retro
- 120
- Od dvou barev k šestnácti
- Retro
- 122
- Virtuální klávesnice
- Tech
- 126
- Bez karty to jde ztuha
- Tech
- 128
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 132
- Jukebox
- Kultura
- 133
- Anketa
- Outro
- 134
Editorial
- Rajský přetlak
- Redakce
- 3
Radar
- Skrytá agenda
- Petr Poláček
- 8
- Empire of Ants
- Pavel Skoták
- 10
- Marvel 1943: Rise of Hydra
- Pavel Skoták
- 11
- Kubikon 3D
- Petr Poláček
- 12
- Microcivilization
- Václav Skoták
- 13
- Enshrouded
- Michal Zoubek
- 14
- Never Grave: The witch and the curse
- Michal Zoubek
- 15
- NIghtingale
- Michal Zoubek
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Jaký byl rok 2023
- Dan Vávra
- 18
- Zkouším, zkoušíš, zkoušíme
- Lukáš Macura
- 21
- Je nostalgie emoce?
- Zdeněk Záhora
- 22
- Dvě ostří open-source
- Marek Rosa
- 24
- 23 let za pultem
- Martin Schovanec
- 25
- Dohrát do konce
- Jarek Kolář
- 34
Rozhovor
- Otec postapokalypsy Brian Fargo: V RPG hrách neděláme kompromisy
- Jonáš Kříž
- 26
Téma
- Bod zlomu je teď
- Jakub Žežule
- 36
- Když herní novináři dělají hry
- Jonáš Kříž
- 76
- Labyrint přístupného designu
- Pavel Kubíček
- 80
- Škola hrou s virtuální realitou
- Michal Zoubek
- 84
- Nekonečné hry
- Jan Horčík
- 94
Recenze
- Expeditions: A mudrunner game - 4/5
- Tomáš Pavlas
- 42
- Wrath: Aeon of ruin - 5/5
- Ondřej Šídlo
- 43
- The Thaumaturge - 5/5
- Kuba Špiřík
- 47
- Helldivers 2 - 4/5
- Jan Konfršt
- 48
- Alone in the dark - 3/5
- Pavel Dobrovský
- 53
- Rise of the Ronin - 5/5
- Michal Vojkůvka
- 54
- Stolen Realm - 3/5
- Jakub Kovář
- 55
- Final fantasy VII Rebirth - 5/5
- Karel Vaněk
- 56
- Outcast: A new beginning
- Lukáš Grygar
- 61
- Skull and bones - 2/5
- Pavel Skoták
- 62
- Clash II - 2/5
- Václav Skoták
- 63
- Pacific drive - 4/5
- Vincent Olejník
- 67
- Robin Hood - Sherwood builders - 2/5
- Jan Hrbáč
- 68
- The Outlast trials - 4/5
- Michal Zoubek
- 69
Esej
- Hrdinové s nadhledem
- Kuba Špiřík
- 44
- Historie temného osamění
- Pavel Dobrovský
- 50
- Ty nejlepší z možných světů
- Lukáš Grygar
- 58
- Osamělé výpravy do pustin
- Vincent Olejník
- 64
Deskovky
- Cthulhu wars: Duel
- Jarda Konáš
- 70
- Expedice
- Jarda Konáš
- 71
Focus
- No fun kolektiv
- Kateřina Kovandová
- 72
- Lego hraje první ligu
- Ondřej Koch
- 74
- Dvě hodiny stačí, drahoušku
- Ondřej Koch
- 98
Scéna
- Ján "Split" Ilavský
- Ondřej Koch
- 88
- Víno, sýr a gamepady
- Ondřej Koch
- 90
- Velké nesnáze v herní Číně
- Pavlína Nouzová
- 100
Dílna
- David Fullick a Dan Griffiths and Star Trucker
- Jan Horčík
- 102
- Tomislav Čečka and Watered plants studio
- Jan Horčík
- 104
- Hřbitov herních nápadů
- Jan Horčík
- 108
Retro
- Mafia: The city of lost heaven
- Jan Olejník
- 110
- Warcraft adventures: Lord of the clans
- Damiano Gerli
- 116
- Sejdeme se v nekonečnu
- Michal Rybka
- 118
- System shock 2: MED/SCI
- Jonáš Kříž
- 120
- Od dvou barev k šestnácti
- Martin Žemlička
- 122
Tech
- Virtuální klávesnice
- Jakub Michlovský
- 126
- Bez karty to jde ztuha
- Jakub Michlovský
- 128
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
- Jukebox
- Kuba Špiřík
- 133
Outro
- Anketa
- Redakce
- 134
NENÍ SE KAM SCHOVAT
Her vychází tolik a na tolika platformách, že není dne, kdy by se neobjevilo něco nového, co by si chtěl člověk zahrát. Přesto se ale z celého roku dají vybrat tři období, kdy je nátlak enormní. Podzim (říjen, listopad) přináší blockbustery a jiné tituly pod stromeček a před svátky, konec léta a začátek školního roku (přelom srpna a září), zase vítá uživatele zpět u kompů a televizí z dovolených, no a pak je to druhá polovina března, která…je letos co do počtu vydaných her na pomezí AA a AAA velmi štědrá.
Firmy si chtějí vyleštit nebo rovnou napravit výsledky hospodaření za celý finanční rok, tak vrhají na trhy všechno, co se podaří spustit. Takřka. A věřte, že ty tlaky na vývojáře jsou enormní. Z toho plynoucí tlaky na nás pak také, protože ani LEVEL není nafukovací. Museli jsme hodně vybírat a přesouvat do dalšího čísla. Za to na vás ale čeká řada skvělých titulů a článků. Těžko se vypichuje, ale skoro po 10 letech od toho posledního jsme ve velkém rozhovoru znovu vyzpovídali legendárního Briana Farga. Hodně se toho za tu dobu změnilo. A není to jen tím, že jsme všichni o 10 let starší. Od toho se můžete odpíchnout k článku o tom, jak designovat hry přístupné pro lidi s handicapem od Petr Kubíčka, nebo k tématu o hrách, které lze hrát dál a dál desítky let od Honzy Horčíka. Podívejte se do obsahu nebo jen tak zalistujte. Jsme si jistí, že vás některá jména tvůrců, názvy her a případně témata na první dobrou udeří do očí. Tentokrát více než jindy.