Menu

Level 334

Editorial

  • Rajský přetlak
  • 3

Radar

  • Skrytá agenda
  • 8
  • Empire of Ants
  • 10
  • Marvel 1943: Rise of Hydra
  • 11
  • Kubikon 3D
  • 12
  • Microcivilization
  • 13
  • Enshrouded
  • 14
  • Never Grave: The witch and the curse
  • 15
  • NIghtingale
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Jaký byl rok 2023
  • 18
  • Zkouším, zkoušíš, zkoušíme
  • 21
  • Je nostalgie emoce?
  • 22
  • Dvě ostří open-source
  • 24
  • 23 let za pultem
  • 25
  • Dohrát do konce
  • 34

Rozhovor

  • Otec postapokalypsy Brian Fargo: V RPG hrách neděláme kompromisy
  • 26

Téma

  • Bod zlomu je teď
  • 36
  • Když herní novináři dělají hry
  • 76
  • Labyrint přístupného designu
  • 80
  • Škola hrou s virtuální realitou
  • 84
  • Nekonečné hry
  • 94

Recenze

  • Expeditions: A mudrunner game - 4/5
  • 42
  • Wrath: Aeon of ruin - 5/5
  • 43
  • The Thaumaturge - 5/5
  • 47
  • Helldivers 2 - 4/5
  • 48
  • Alone in the dark - 3/5
  • 53
  • Rise of the Ronin - 5/5
  • 54
  • Stolen Realm - 3/5
  • 55
  • Final fantasy VII Rebirth - 5/5
  • 56
  • Outcast: A new beginning
  • 61
  • Skull and bones - 2/5
  • 62
  • Clash II - 2/5
  • 63
  • Pacific drive - 4/5
  • 67
  • Robin Hood - Sherwood builders - 2/5
  • 68
  • The Outlast trials - 4/5
  • 69

Esej

  • Hrdinové s nadhledem
  • 44
  • Historie temného osamění
  • 50
  • Ty nejlepší z možných světů
  • 58
  • Osamělé výpravy do pustin
  • 64

Deskovky

  • Cthulhu wars: Duel
  • 70
  • Expedice
  • 71

Focus

  • No fun kolektiv
  • 72
  • Lego hraje první ligu
  • 74
  • Dvě hodiny stačí, drahoušku
  • 98

Scéna

  • Ján "Split" Ilavský
  • 88
  • Víno, sýr a gamepady
  • 90
  • Velké nesnáze v herní Číně
  • 100

Dílna

  • David Fullick a Dan Griffiths and Star Trucker
  • 102
  • Tomislav Čečka and Watered plants studio
  • 104
  • Hřbitov herních nápadů
  • 108

Retro

  • Mafia: The city of lost heaven
  • 110
  • Warcraft adventures: Lord of the clans
  • 116
  • Sejdeme se v nekonečnu
  • 118
  • System shock 2: MED/SCI
  • 120
  • Od dvou barev k šestnácti
  • 122

Tech

  • Virtuální klávesnice
  • 126
  • Bez karty to jde ztuha
  • 128

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133

Outro

  • Anketa
  • 134

NENÍ SE KAM SCHOVAT

Her vychází tolik a na tolika platformách, že není dne, kdy by se neobjevilo něco nového, co by si chtěl člověk zahrát. Přesto se ale z celého roku dají vybrat tři období, kdy je nátlak enormní. Podzim (říjen, listopad) přináší blockbustery a jiné tituly pod stromeček a před svátky, konec léta a začátek školního roku (přelom srpna a září), zase vítá uživatele zpět u kompů a televizí z dovolených, no a pak je to druhá polovina března, která…je letos co do počtu vydaných her na pomezí AA a AAA velmi štědrá.

Firmy si chtějí vyleštit nebo rovnou napravit výsledky hospodaření za celý finanční rok, tak vrhají na trhy všechno, co se podaří spustit. Takřka. A věřte, že ty tlaky na vývojáře jsou enormní. Z toho plynoucí tlaky na nás pak také, protože ani LEVEL není nafukovací. Museli jsme hodně vybírat a přesouvat do dalšího čísla. Za to na vás ale čeká řada skvělých titulů a článků. Těžko se vypichuje, ale skoro po 10 letech od toho posledního jsme ve velkém rozhovoru znovu vyzpovídali legendárního Briana Farga. Hodně se toho za tu dobu změnilo. A není to jen tím, že jsme všichni o 10 let starší. Od toho se můžete odpíchnout k článku o tom, jak designovat hry přístupné pro lidi s handicapem od Petr Kubíčka, nebo k tématu o hrách, které lze hrát dál a dál desítky let od Honzy Horčíka. Podívejte se do obsahu nebo jen tak zalistujte. Jsme si jistí, že vás některá jména tvůrců, názvy her a případně témata na první dobrou udeří do očí. Tentokrát více než jindy.