Menu

Level 334

REDAKCE

  • Editorial
  • 3
  • Redakční dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133
  • Outro: Anketa
  • 134

RADAR

  • Skrytá agenda
  • 8
  • Empire of Ants
  • 10
  • Marvel 1943: Rise of Hydra
  • 11
  • Kubikon 3D
  • 12
  • Microcivilization
  • 13
  • Enshrouded
  • 14
  • Never Grave: The Witch and The Curse
  • 15
  • Nightingale
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

ESEJ

  • Hrdinové s nadhledem
  • 44
  • Historie temného osamění
  • 50
  • Ty nejlepší z možných světů
  • 58
  • Osamělé výpravy do pustin
  • 64

RECENZE

  • Expeditions: A MudRunner Game
  • 42
  • Wrath: Aeon of Ruins
  • 43
  • Inkulinati
  • 43
  • The Thaumaturge
  • 47
  • Helldivers 2
  • 49
  • Alone in the Dark
  • 53
  • Rise of Ronin
  • 54
  • Stolen Realm
  • 55
  • Lost Epoch
  • 55
  • Final Fantasy VII Rebirth
  • 56
  • Outcast: New Beginning
  • 61
  • Skull and Bones
  • 62
  • Clash II
  • 63
  • Slave Zero X
  • 63
  • Pacific Road
  • 67
  • Robin Hood: Builders of Sherwood
  • 68
  • Outlast Trials
  • 69
  • Rail Route
  • 69

DESKOVKY

  • Cthulhu Wars: Duel
  • 70
  • Expedice
  • 71
  • Pochmurný kraj
  • 71

TÉMA

  • Bod zlomu je teď
  • 36
  • LEGO hraje první ligu
  • 74
  • Labyrint přístupného designu
  • 80
  • Škola hrou ve virtuální realitě
  • 84
  • Nekonečné hry
  • 94
  • Dvě hodiny stačí, drahoušku
  • 98

REAKTOR

  • Jáma Pekel: Jaký byl rok 2023
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Zkouším, zkoušíš, zkoušíme
  • 21
  • Datapoušť: Je nostalgie emoce?
  • 22
  • Futura: Těžký život s open source
  • 24
  • Shop: 23 let za pultem
  • 25
  • Cihly zábavy: Dohrát do konce
  • 34

SCÉNA

  • Rozhovor: Brian Fargo
  • 26
  • No Fun kolektiv
  • 73
  • Když herní novináři dělají hry
  • 76
  • O kom se mluví: Ján Ilavský
  • 88
  • Víno, sýr a gamepady
  • 90
  • Velké nesnáze v herní Číně
  • 100

DÍLNA

  • David Fullick a Dan Griffiths & Star Trucker
  • 102
  • Tomislav Čečka & Watered Palnts Studio
  • 104
  • Hřbitov herních nápadů
  • 108

RETRO

  • Making of: Mafia: The City of Lost Heaven
  • 110
  • Ztracené hry: Warcraft Adventures: Lord of the Clans
  • 116
  • Rybkova nora: Sejdeme se v nekonečnu
  • 118
  • Level k sežrání: System Shock 2 MED/SCI
  • 120
  • Od dvou barev k šestnácti
  • 122

TECH

  • Sliby, chyby: Virtuální klávesnice
  • 126
  • Bez karty to jde ztuha
  • 128

NENÍ SE KAM SCHOVAT

Her vychází tolik a na tolika platformách, že není dne, kdy by se neobjevilo něco nového, co by si chtěl člověk zahrát. Přesto se ale z celého roku dají vybrat tři období, kdy je nátlak enormní. Podzim (říjen, listopad) přináší blockbustery a jiné tituly pod stromeček a před svátky, konec léta a začátek školního roku (přelom srpna a září), zase vítá uživatele zpět u kompů a televizí z dovolených, no a pak je to druhá polovina března, která…je letos co do počtu vydaných her na pomezí AA a AAA velmi štědrá.

Firmy si chtějí vyleštit nebo rovnou napravit výsledky hospodaření za celý finanční rok, tak vrhají na trhy všechno, co se podaří spustit. Takřka. A věřte, že ty tlaky na vývojáře jsou enormní. Z toho plynoucí tlaky na nás pak také, protože ani LEVEL není nafukovací. Museli jsme hodně vybírat a přesouvat do dalšího čísla. Za to na vás ale čeká řada skvělých titulů a článků. Těžko se vypichuje, ale skoro po 10 letech od toho posledního jsme ve velkém rozhovoru znovu vyzpovídali legendárního Briana Farga. Hodně se toho za tu dobu změnilo. A není to jen tím, že jsme všichni o 10 let starší. Od toho se můžete odpíchnout k článku o tom, jak designovat hry přístupné pro lidi s handicapem od Petr Kubíčka, nebo k tématu o hrách, které lze hrát dál a dál desítky let od Honzy Horčíka. Podívejte se do obsahu nebo jen tak zalistujte. Jsme si jistí, že vás některá jména tvůrců, názvy her a případně témata na první dobrou udeří do očí. Tentokrát více než jindy.