Menu

Level 333

REDAKCE

  • Editorial
  • 3
  • Redakční dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133
  • Outro: Anketa
  • 134

RADAR

  • Novinky roku 2024
  • 8
  • Stormgate
  • 12
  • Roots of Yggdrasil
  • 14
  • Pioneers of Pagonia
  • 15
  • All Quite in the Trenches
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

ESEJ

  • Doktoři a medici v herním světě
  • 44
  • Vítejte ve světě neúspěšných
  • 50
  • Příloha chutnější než hlavní chod
  • 56

RECENZE

  • The Last of Us II Remaster
  • 42
  • Polda Remástr
  • 43
  • Last Train Home: Legion Tales
  • 43
  • War Hospital
  • 47
  • Warhammer 40,000: Rogue Trader
  • 48
  • Against the Storm
  • 53
  • Detective Pikachu Return
  • 54
  • Way of the Hunter: Matariki Park
  • 55
  • CLeM
  • 55
  • Like a Dragon: Infinite Wealth
  • 59
  • Tekken 8
  • 60
  • Strongold: Definitive Edition
  • 61
  • Persona 3 Remaster
  • 61
  • Avatar: Frontiers of Pandora
  • 62
  • Star Gate: Timekeepers
  • 63
  • Graven
  • 63
  • Prince of Persia: The Lost Crown
  • 64

DESKOVKY

  • Jan Žižka: Zrod vojevůdce
  • 66
  • Batman: Návrat temného rytíře
  • 67
  • Mind: MGMT
  • 67

TÉMA

  • Věk jako překážka
  • 36
  • Jak hry začaly tikat
  • 70
  • Hláškující svalovina z osmdesátek
  • 72
  • Hrůza prochází ušima
  • 76
  • Evoluce herních cen
  • 78
  • Stardew mánie pokračuje
  • 82
  • Nejpopulárnější nehry
  • 94

REAKTOR

  • Jáma Pekel: Vetřelci
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Lednové zjevení
  • 21
  • Trpasličí taverna: Sláva modům na výsostech
  • 22
  • Datapoušť: Titul sem, titul tam
  • 23
  • Futura: Předčasná regulace UI
  • 24
  • Shop: 2023 aneb Jak to bylo u nás
  • 25
  • Cihly zábavy: Multiplayer plný problémů
  • 34

SCÉNA

  • Rozhovor: Alexej Pažitnov
  • 26
  • Tetris Effect
  • 68
  • Franklin z GTA V u zpovědi
  • 86
  • O kom se mluví: Xalavier Nelson Jr.
  • 88
  • Korejská karta
  • 90
  • Zrcadlo, zrcadlo
  • 98

DÍLNA

  • Dave Oshry & New Blood Interactive
  • 100
  • Ondřej Homola & Microcivilization
  • 102
  • Hry s umělou inteligencí
  • 106

RETRO

  • Making of: Bioshock
  • 108
  • Ztracené hry: Pohřbené komiksárny
  • 112
  • Rybkova nora: Zvláštní fenomén Tamagotchi
  • 114
  • Boss Key: Bacha, šéf!
  • 116

TECH

  • CES 2024
  • 118
  • Vymyšlený obraz
  • 122
  • Sliby, chyby: Nabíjení na dálku
  • 126
  • PlayStation Portal
  • 128

VŠECHNO JE, JAK MÁ BÝT

Píše se rok 2019, nikdo neví, co přijde. Herní průmysl potkal dar v podobě covidové krize, který se v letech 2023 a 2024 ukazuje být danajským. „Rostli jsme příliš rychle, protože rostly i prodeje a tržby,“ zní obvyklá odpověď ze studií a firem, které před koncem fiskálního roku (březen 2024) propouští lidi, aby si trošku napravily čísla. A zároveň nabírají, ale tentokrát pořádně, prověřeně, opatrně. A tak to má být.

Poslední týdny není den, kdy by ve veřejném prostoru nebyla zpráva o tom, že propouští Microsoft, Meta, Embracer Group, EA a další. Zpráv o tom, kolik studií díky těmto volným lidem vznikne, už je méně, ale jsou. A tak to má být.

Přidávají se k tomu všemu stále častější aktivity ohledně unionizace (odbory) firem, studií, herního průmyslu obecně. Ať už si o tom myslíte cokoliv, je to zásadní hnutí. Podívejte se, jak ovlivnila stávka herců a scenáristů produkci v Hollywoodu. Tohle čeká brzy i hry, ne že ne. A má to tak být? Tady už si odpovězte sami. Za nás je to prostě vývoj celého průmyslu.

Podstatné je, že po covidové bonanze se celá branže vrací do normálních kolejí. A snaží se najít cesty, jak fungovat lépe a efektivněji, i když to samozřejmě spoustu lidí bolí. Ti, co si relativně snadno našli cestu k tvorbě her, teď musí ukázat, že na to mají. A tak to má být.