Menu
334 335 Květen 2024 336
Články Editorial

Level 335

REDAKCE

  • Editorial
  • 3
  • Redakční dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133
  • Outro: Anketa
  • 134

RADAR

  • Kingdom Come: Deliverance II
  • 8
  • Hades 2
  • 12
  • Frostpunk 2
  • 13
  • Manor Lords
  • 14
  • Gray Zone Warfare
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

ESEJ

  • I cesta může být cíl
  • 44
  • Posbírej a zahraj je všechny!
  • 50
  • Tak jsme Bulánkovali
  • 58

RECENZE

  • Stellar Blade
  • 42
  • Contra: Operation Galuga
  • 43
  • South Park: Snow Day!
  • 43
  • Dragon's Dogma 2
  • 44
  • OTXO
  • 48
  • Horizon Forbidden West
  • 49
  • Balatro
  • 53
  • Kingdom Come: Deliverance
  • 54
  • Knight's Tale: Legion IX
  • 55
  • Tamarak Trail
  • 55
  • Unicorn Overlord
  • 56
  • Bulánci
  • 61
  • Millenia
  • 62
  • Rauniot
  • 63
  • The Happies - Amber Falcon
  • 63

DESKOVKY

  • Unmatched: dobrodružství – úžasné příběhy
  • 64
  • Senjutsu: bitva o Japonsko
  • 65
  • Arkham Horror: karetní hra – odkaz Dunwiche
  • 65

TÉMA

  • 50 her Petra Bulíře
  • 36
  • Nespolehlivý vypravěč
  • 66
  • Crowdfunding ve slepé uličce
  • 72
  • Hry, lži a italové
  • 78
  • Svět bez vykřičníků
  • 90
  • Domky vedle mrakodrapů
  • 98

REAKTOR

  • Jáma Pekel: Hry jsou drahé
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Dvojí ohlédnutí
  • 21
  • Datapoušť: Co je to úspěch herní firmy?
  • 22
  • Wolfův revír: Jak jsem zažil čtverý vzestup
  • 23
  • Shop: Nahoru a dolů s akciemi herních firem
  • 24
  • Cihly zábavy: Opakování – matka úspěchu
  • 34

SCÉNA

  • Rozhovor: Dean Hall
  • 26
  • Vítejte u strejdy Maria
  • 70
  • Zářivý seriálový Fallout
  • 80
  • Festival lektvar
  • 82
  • Úsměvy pana brambory
  • 84
  • O kom se mluví: Johan Pilestedt
  • 88
  • Nostalgie nebo souputník?
  • 94

DÍLNA

  • Aurélien Loos & Leikir Studio
  • 102
  • Dominik Vojta & Back in Service
  • 104
  • Herní předplatné: Plíživá revoluce
  • 108

RETRO

  • Making of: Super Mario Bros
  • 110
  • Ztracené hry: Buciyo 5
  • 114
  • Rybkova nora: Druhá vlna UI se připravuje
  • 116
  • Level k sežrání: Resident Evil IV: Vesnice
  • 118
  • Cheaty nejsou? Vytvoříme
  • 120

TECH

  • Atari the400: Zpátky do minulosti
  • 122
  • Sliby, chyby: Řbitov googlátek
  • 124
  • Kde se vzala myš
  • 128
  • Turing tumble, mechanický počítač
  • 130

Výhra v nastavení

Základní hrací doba je jenom začátek

V tomto čísle máme články s dvojicí velkých person. Dean Hall vymyslel a Bohemce pak prodal DayZ, Petr Bulíř ovlivnil celou generaci hráčů svými články v Levelu či jinde (a mezitím dělal spoustu dalších věcí). Dvě naprosto odlišné osobnosti spojuje fakt, že žijí život po životě. Když se zbavili své „dojné kravky“, tak se prostě zařídili jinak. Dean Hall dál dělá hry po svém, Petr Bulíř je velmi úspěšný pokerový hráč. Je to, mimo jiné, dobré vodítko pro všechny v herním průmyslu, že život nabízí spoustu možností. Jde jenom o to objevit tu, která vám nejvíce sedne, a nejít hlavou proti zdi.

Trošku navzdory tomuto moudru jde samozřejmě pražské studio Warhorse se svým pokračováním Kingdom Come: Deliverance, které vidíte na obálce. Ale kolik takových studií a lidí, co za tím stojí (Dan Vávra), na světě existuje? Velmi málo.

Ve světle pokračujícího zveřejňování a mediálního kritizování informací, koho kde zase jaký korporát zavřel, nám přijde fér zmínit, že se dějí i pozitivní věci – nové budoucí hry, nová studia s masivními investicemi v zádech (např. Red Rover Interactive s tuzemskou stopou) nebo aktuální, masivně úspěšné tuzemské releasy (vydání Gray Zone Warfare od brněnských Madfinger Games). Všichni ze zmíněných studií zvládli předešlé remízy či neúspěchy, a že jich nebylo málo, přetavit do aktuální výhry v nastavení.

Svět se zkrátka neřítí do záhuby. Jen se v něm dějí zajímavé věci.