Menu

Level 336

REDAKCE

  • Editorial
  • 3
  • Redakční dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133
  • Outro: Anketa
  • 134

RADAR

  • Game Shows
  • 8
  • AI People
  • 12
  • Warhammer 40,000: Speed Freeks
  • 13
  • Rogue Prince of Persia
  • 14
  • Sentry
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

ESEJ

  • Tísnivá síla zvuku
  • 44
  • Hledá se následovník
  • 50
  • Ach, můj bože!
  • 58

RECENZE

  • Planet Zoo
  • 42
  • Fashion Dreamer
  • 43
  • Endless Ocean: Luminous
  • 43
  • Senua's Saga: Hellblade II
  • 47
  • Ghost of Tsushima
  • 48
  • Kubikon 3D
  • 49
  • Songs of Conquest
  • 53
  • Vigor
  • 54
  • Men of War II
  • 55
  • Paper Mario: The Thousand-Year Door
  • 55
  • Crime Boss: Rockay City
  • 56
  • Shin Megami Tensei V: Vengeance
  • 57
  • Coffee Caravan
  • 57
  • INDIKA
  • 61
  • Top Spin 2K25
  • 62
  • Duck Detective: The Secret Salami
  • 63
  • Princess Peach: Showtime!
  • 63

DESKOVKY

  • Skyrim - Dobrodružná hra
  • 64
  • Lords of Ragnarok
  • 65
  • Loděnice
  • 65

TÉMA

  • Jak se žije živým hrám
  • 66
  • Novinky a machři
  • 70
  • Kafkovská absurdita herních světů
  • 72
  • Úsvit nindžů a samurajů
  • 78
  • Hrátky s puzzly
  • 86
  • Nefér hra
  • 90
  • Hlavně v klidu
  • 94
  • Retro v kapse
  • 98
  • Vzestup a pád fyzických edic
  • 104

REAKTOR

  • Jáma Pekel: Summer Game Show
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Překvapení bez překvapení
  • 21
  • Datapoušť: Pralátka digitálních her ještě žije
  • 22
  • Shop: Herní knihy budou
  • 24
  • Futura: Jak daleko jsme od AGI?
  • 25
  • Cihly zábavy: Vytvoř si svoje dobrodružství
  • 34

SCÉNA

  • Rozhovor: Christopher Sundberg
  • 26
  • Jak vzdělávat herní vývojáře
  • 36
  • Jak se hraje: Izraelské hry
  • 76
  • Crackeři na vzestupu
  • 82
  • O kom se mluví: Lars Wingefors
  • 84
  • Stát si začal všímat her
  • 102

DÍLNA

  • Eduard L. & Earth of Oryn
  • 108
  • Daniel Nezmar & Diehard Studios
  • 110
  • Svět herních průvodců
  • 114

RETRO

  • Making of: Final Fantasy VII
  • 116
  • Ztracené hry: Starcraft: Ghost
  • 120
  • Level k sežrání: Dark Souls: Sen's Fortress
  • 122
  • Speccyální archiv
  • 124

TECH

  • Sliby, chyby: Holografické displeje
  • 126
  • Svět sluchátek
  • 128

Léto plné festivalů 

Z doby vydávání her (většinou do konce března, protože končí fiskální rok většině velkých firem) jsme se přenesli do letní doby, kdy se oznamuje. Zatímco si lidé užívají na hudebních a jiných festivalech, herní firmy prezentují své tituly a plány na digitálních a reálných festivalech. Jeden takový se odehrál na přelomu května a června v Brně. Game Access je momentálně nejlepší herní akcí v regionu ČR/SK/AT ve všech směrech, což si troufneme tvrdit, protože jsme na všech srovnatelných konferencích byli. Organizačně i obsahově včetně her.

Na Polsko (Digital Dragons) to sice nestačí, ale kvalita je velká natolik, že to zajímá i zástupce státu, což je téma, o kterém se rozepisujeme v tomto čísle. Něco ale všem těm konferencím, ať už u nás, na Slovensku, v Polsku i jinde, chybí a vývojáři to cítí. Po covidové pandemii, kdy se všechno odehrávalo online, se z těchto akcí vytratili poskytovatelé veledůležitých služeb. Lokalizace, QA (testeři), audio, video, ale hlavně investoři. Zvykli si oslovovat zajímavé projekty jenom online, ale zároveň si stěžují, že nemají práci nebo do čeho investovat. Problém je v komunikaci. Když se s někým potkáte a plácnete si, tak to má jinou váhu než zprávy na LinkedIn.

V tomto čísle bychom vás chtěli upozornit na dvě tuzemská studia, která to nevzdala a dotlačila své hry na Steam, kde se děje všechno podstatné. Naše redaktorka poctivě obrazila INGAME STUDIOS i Bohemia Interactive kvůli vydání Crime Boss a Vigoru na Steamu, a je to zajímavé čtení o tom, proč se vyplatí hry podporovat a rozšiřovat na další platformy, i když to ze začátku nebyl valný úspěch.

 LEVEL si dá na léto klasickou pauzu, tak se uvidíme a počteme si zase na konci srpna.