- Level Archív
- >
- Ročník 2020
- >
- Číslo 301
Level 301
- Co se to tu stalo?
- Editorial
- 3
- Všichni jsou už v mexiku
- Radar
- 8
- Star Dynasties
- Radar
- 12
- Pathfinder: Wrath of the Righteous
- Radar
- 13
- Radar
- Radar
- 15
- Kalendář
- Kalendář
- 16
- Jáma pekel: Jaký byl herní rok 2019?
- Reaktor
- 18
- Datapoušť: O úzkosti, přebytku her a pár kapkách herního designu k tomu
- Reaktor
- 21
- Wolfův revír: Opravdu nikdy nevyhynou?
- Reaktor
- 22
- Za pět minut dvanáct: Hry za paušál
- Reaktor
- 23
- Rozhovor: Celia Hodentová: Za hry zábavnější
- Scéna
- 24
- Fenomén: Slovanské mýty a Zaklínač
- Scéna
- 32
- O kom se mluví: Doug Bowser
- Scéna
- 38
- Jak jsme všichni naletěli
- Téma
- 40
- Jak nemá vypadat remaster
- Esej
- 44
- Warcraft III: Reforged - 2/5
- Recenze
- 47
- Shenmue III - 2/5
- Recenze
- 48
- Phoenix Point - 4/5
- Recenze
- 48
- Ashenforest - 3/5
- Recenze
- 49
- Two Point Hospital - 4/5
- Recenze
- 49
- Patapon 2 Remastered - 3/5
- Recenze
- 50
- Ylands - 3/5
- Recenze
- 50
- Mechwarrior 5: Mercenaries - 4/5
- Recenze
- 52
- Ministry of Broadcast - 3/5
- Recenze
- 52
- Age of Empires II: Definitive Edition - 5/5
- Recenze
- 53
- Luigi´s Mansion 3 - 4/5
- Recenze
- 53
- Ring Fit Adventure - 5/5
- Recenze
- 54
- Hades - 5/5
- Recenze
- 54
- Football Manager 2020 - 4/5
- Recenze
- 55
- Commandos 2 - HD Remaster - 2/5
- Recenze
- 55
- Deskovky podle videoher
- Deskovky
- 56
- God of War: Karetní hra
- Deskovky
- 59
- Cvičme v rytme!
- Téma
- 60
- Nová krev v hardcore akcích
- Téma
- 64
- Zapomenuté hry v zajetí práva
- Téma
- 69
- Polibky smrti
- Téma
- 73
- Fenomén: Herní nostalgie s páčkami a tlačítky
- Scéna
- 76
- Fenomén: Společně znovu na gauči
- Scéna
- 80
- Fenomén: Země draka na herní scéně
- Scéna
- 84
- Česká scéna: Mobilní adventury z Česka
- Dílna
- 88
- Profil: Koen Deetman a Keoken Interactive
- Dílna
- 92
- Focus: Kvantita vítězí nad kvalitou
- Dílna
- 94
- Focus: V otevřených světech je dneska hezky
- Dílna
- 96
- Focus: Vzestup a pád flashovek
- Dílna
- 100
- Fenomén: Global Game Jam Prague
- Scéna
- 104
- Téma: Indiana Jones se vrací na Václavák
- Retro
- 108
- Making of: World of Warcraft
- Retro
- 110
- Snílci: Joyce Weisbeckerová: První žena videoher
- Retro
- 114
- Osobní legendy: David Kaleta
- Retro
- 116
- Rybkova nora: Konec těch velkých
- Retro
- 117
- Retrosága: Mechwarrior
- Retro
- 118
- Tenkrát poprvé: První hra od NASA
- Retro
- 122
- Retronaut: Simcity 2000
- Retro
- 124
- CES 2020
- Tech
- 126
- Neomezené služby
- Tech
- 130
- Kulturní dotazník
- Dotazník
- 132
- Jukebox
- Kultura
- 133
- Jakého otravného prvku by se měly hry zbavit?
- Redakce
- 134
Editorial
- Co se to tu stalo?
- Redakce
- 3
Radar
- Všichni jsou už v mexiku
- Petr Poláček
- 8
- Star Dynasties
- Pavel Skoták
- 12
- Pathfinder: Wrath of the Righteous
- Pavel Skoták
- 13
- Radar
- Michal Zoubek
- 15
Kalendář
- Kalendář
- Pavel Skoták
- 16
Reaktor
- Jáma pekel: Jaký byl herní rok 2019?
- Dan Vávra
- 18
- Datapoušť: O úzkosti, přebytku her a pár kapkách herního designu k tomu
- Zdeněk Záhora
- 21
- Wolfův revír: Opravdu nikdy nevyhynou?
- Michal Rybka
- 22
- Za pět minut dvanáct: Hry za paušál
- Lukáš Macura
- 23
Scéna
- Rozhovor: Celia Hodentová: Za hry zábavnější
- Pavel Dobrovský
- 24
- Fenomén: Slovanské mýty a Zaklínač
- Pavel Skoták
- 32
- O kom se mluví: Doug Bowser
- Ondřej Koch
- 38
- Fenomén: Herní nostalgie s páčkami a tlačítky
- Ondřej Švára
- 76
- Fenomén: Společně znovu na gauči
- Ondřej Koch
- 80
- Fenomén: Země draka na herní scéně
- Kateřina Kovandová
- 84
- Fenomén: Global Game Jam Prague
- Pavel Dobrovský
- 104
Téma
- Jak jsme všichni naletěli
- Jakub Loukota
- 40
- Cvičme v rytme!
- Jakub Kovář
- 60
- Nová krev v hardcore akcích
- Michal Vojkůvka
- 64
- Zapomenuté hry v zajetí práva
- Pavel Skoták
- 69
- Polibky smrti
- Jonáš Kříž
- 73
Esej
- Jak nemá vypadat remaster
- Pavel Skoták
- 44
Recenze
- Warcraft III: Reforged - 2/5
- Pavel Skoták
- 47
- Shenmue III - 2/5
- Petr Poláček
- 48
- Phoenix Point - 4/5
- Ondřej Myšák
- 48
- Two Point Hospital - 4/5
- Pavel Skoták
- 49
- Ashenforest - 3/5
- Pavel Skoták
- 49
- Ylands - 3/5
- Redakce
- 50
- Patapon 2 Remastered - 3/5
- Petr Poláček
- 50
- Ministry of Broadcast - 3/5
- Martin Bach
- 52
- Mechwarrior 5: Mercenaries - 4/5
- Petr Poláček
- 52
- Luigi´s Mansion 3 - 4/5
- Jakub Kovář
- 53
- Age of Empires II: Definitive Edition - 5/5
- Pavel Skoták
- 53
- Ring Fit Adventure - 5/5
- Jakub Kovář
- 54
- Hades - 5/5
- Pavel Skoták
- 54
- Football Manager 2020 - 4/5
- Petr Poláček
- 55
- Commandos 2 - HD Remaster - 2/5
- Ondřej Myšák
- 55
Deskovky
- Deskovky podle videoher
- Ondřej Koch
- 56
- God of War: Karetní hra
- Patrik Hajda
- 59
Dílna
- Česká scéna: Mobilní adventury z Česka
- Jan Horčík
- 88
- Profil: Koen Deetman a Keoken Interactive
- Jan Horčík
- 92
- Focus: Kvantita vítězí nad kvalitou
- Jan Horčík
- 94
- Focus: V otevřených světech je dneska hezky
- Ondřej Gogela
- 96
- Focus: Vzestup a pád flashovek
- Redakce
- 100
Retro
- Téma: Indiana Jones se vrací na Václavák
- Jaroslav Švelch
- 108
- Making of: World of Warcraft
- Pavel Dobrovský
- 110
- Snílci: Joyce Weisbeckerová: První žena videoher
- Pavel Dobrovský
- 114
- Osobní legendy: David Kaleta
- Redakce
- 116
- Rybkova nora: Konec těch velkých
- Michal Rybka
- 117
- Retrosága: Mechwarrior
- Jan Olejník
- 118
- Tenkrát poprvé: První hra od NASA
- Pavel Dobrovský
- 122
- Retronaut: Simcity 2000
- Jan Olejník
- 124
Tech
- CES 2020
- Jiří Vašina
- 126
- Neomezené služby
- Michal Rybka
- 130
Dotazník
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 133
Redakce
- Jakého otravného prvku by se měly hry zbavit?
- Redakce
- 134
CO SE TO TU STALO?
Jak už jsme avizovali v minulém úvodníku, LEVEL 301 je číslem změn. Vzali jsme to opravdu od podlahy a připravili novou strukturu časopisu, nové rubriky a v mezidobí jsme do našeho týmu přivítali i pár nových autorů. Některé z článků od nich najdete už v tomto čísle.
Změny nejsou drastické – nechtěli jsme měnit koncept, který máte rádi. Stále chceme psát o hrách v širším kontextu, věnovat prostor vývojářům a zkoumat herní svět do hloubky a podrobně. LEVEL je nyní rozdělen do několika základních bloků, přičemž dva největší, tedy „Hry“ a „Scéna“, v sobě zahrnují nejen staré známé rubriky, ale i novinky. Tu největší najdete v sekci recenzí, která se zmenšila rozsahem, nikoliv ale množstvím recenzovaných titulů. Rozhodli jsme se, že soupeřit s herními weby v oblasti rozsahu textů nedává příliš velký smysl. LEVEL by vám měl vždy dát přehled o těch nejzajímavějších hrách, které za uplynulé období vyšly nebo se objevily v early accessu, a poskytnout zodpovědné doporučení. V recenzi jde hlavně o názory, a ty je možné formulovat stručně a jasně. Recenze budou doplňovat články v rubrice „Esej“, v níž se budeme věnovat největším hitům, vydaným za poslední dobu, obšírněji a v souvislostech, ale ne v čisté formě recenze.
Jinak na svých místech samozřejmě najdete témata, komentáře, retro, dílnu a další oblíbené rubriky. Vše je v časopise přehledněji uspořádáno tak, abychom vám usnadnili orientaci. Určitě nám dejte vědět, jak se vám nová struktura a nové rubriky líbí. Na 300. číslo jsme dostali obrovské množství ohlasů a věřte, že nic nás nemotivuje k další práci víc než vaše zpětná vazba.