Menu

Level 302

Editorial

  • Tenkrát na Home Office
  • 3

Radar

  • Ozvěny: Herní průmysl tajně jásá nad Koronavirem
  • 8
  • 1428: Shadows Over Silesia
  • 12
  • Baldur’s Gate III
  • 13
  • Early access: Urtuk The Desolation
  • 14
  • Early access: Artformer The Game
  • 15
  • Kalendář
  • 16

Reaktor

  • Jáma pekel: Srovnání generací
  • 18
  • Datapoušť: Herní splynutí
  • 21
  • Wolfův revír: Šance se poučit
  • 22
  • Za pět minut dvanáct: Život bez E3
  • 23

Scéna

  • Rozhovor: Jakub Jankto: Radši si zapnu Esport než fotbal
  • 24
  • Fenomén: Růst slovenské herní scény
  • 36
  • O kom se mluví: Robert Kurvitz
  • 60
  • Fenomén: Humble Bundle a ti druzí
  • 72
  • Fenomén: Jakub Dvorský: Zisky se smrskly
  • 75
  • Focus: Review bombing jako msta
  • 80
  • Fenomén: Když hry tlačí agendu
  • 100

Téma

  • Hraní v čase karantény
  • 32
  • Folk Horor a jiné hrůzy
  • 63
  • Hraním her k psychickému zdraví
  • 68
  • Hry o hudbě
  • 76

Esej

  • Úcta ke stáří
  • 40
  • Jednoho dne spadneš
  • 44

Recenze

  • Doom Eternal - 4/5
  • 43
  • Someday You‘ll Return - 5/5
  • 47
  • Wolcen: Lords of Mayhem - 3/5
  • 48
  • Suicide of Rachel Foster - 4/5
  • 48
  • Yes, Your Grace - 4/5
  • 49
  • The Wild Age - 3/5
  • 49
  • Stela - 3/5
  • 50
  • Blood Will Be Spilled - 3/5
  • 50
  • Corruption 2029 - 2/5
  • 51
  • Beautiful Desolation - 3/5
  • 51
  • Through the Darkest of Times - 3/5
  • 52
  • Broken Lines - 3/5
  • 52
  • Lair of the Clockwork God - 4/5
  • 53
  • Hunt: Showdown - 4/5
  • 53
  • Dungeon Faster - 4/5
  • 54
  • Besiege - 4/5
  • 54
  • Iron Danger - 3/5
  • 55

Deskovky

  • Digitální deskovky
  • 56
  • Legendy Západu
  • 59

Dílna

  • Česká scéna: Filip Hauer, Michal Žák a Blue Pulsar Games
  • 84
  • Profil: Luke Hoschke a Corroding Games
  • 88
  • Design: Vývoj jako internetová show se vyplatí!
  • 90
  • Focus: Herní družstevnictví
  • 92
  • Focus: Jak se staví herní sen
  • 96

Retro

  • Téma: Smutný konec éry Might a Magic
  • 104
  • Making of: Epic
  • 106
  • Snílci: Richard Bartle
  • 110
  • Rybkova nora: Hardcore počítače pro hardcore podmínky
  • 112
  • Tenkrát poprvé: První cel‑shade hra
  • 114
  • Retronaut: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
  • 116

Tech

  • Xtal
  • 118
  • Tesla = Auto a videohra v jednom
  • 122
  • Herní enginy v pozadí filmových hitů
  • 126
  • Palivové články
  • 130

Dotazník

  • Kulturní dotazník
  • 132

Kultura

  • Jukebox
  • 133

Redakce

  • Jak by se měly rozvíjet herní obory na vysokých školách?
  • 134

TENKRÁT NA HOME OFFICE

Netřeba dvakrát připomínat, co sužuje celý svět a jak to ovlivňuje život každého z nás. Herní průmysl má spíš štěstí, že se už dávno oblékl do digitálního hávu, takže ho zákazy srocování či vycházení nerozhází. Vývojáři jsou zvyklí pracovat na dálku, stejně jako většina lidí z IT odvětví. Nehledě na to, že uzavřít miliony lidí doma znamená, že budou mít větší chuť věnovat se aktivitám, na které nemají obvykle tolik času včetně hraní her nebo čtení herních magazínů. Herní průmysl nezmírá, spíš z toho vyjde silnější.

Tento LEVEL jsme pro vás připravili z domova, odkud vycházíme kvůli nezbytným aktivitám, jako je třeba rozvážka zdravotnických pomůcek do nemocnic. Neznamená to, že jsme měli více času, protože pracovat z domova může být kvůli mnoha jiným faktorům ještě těžší než sedět v kanceláři, ale zároveň jsme si to nepřipouštěli a napěchovali do tohoto čísla nejlepší obsah, jaký jsme byli schopní vymyslet a sehnat. Čeká vás tedy tak trošku jiný rozhovor s Jakubem Janktem, úspěšným fotbalistou a majitelem e-sportového týmu, stejně jako sada témat s různými náměty včetně pozitivního vlivu hraní na psychické zdraví.

Stále experimentujeme s formáty jednotlivých sekcí, zejména s recenzemi a esejemi, abychom se nakonec dobrali k nejlepší možné variantě, která bude pod srstí vám i nám. Do vydání dalšího čísla v druhé polovině května na to budeme mít po tom čísle ještě více času než doposud, protože se z domovů spíše nehneme. Smutně jsme zamávali vývojářským konferencím GDC a Reboot, ale i tradiční herní výstavě E3. Místo nich se na světlo světa derou virtuální verze, které nejsou tak zajímavé, ale svůj účel splní. Stejně ale doufáme, že se svět vrátí do normálu a zase se potkáme osobně nejenom s vývojáři, ale i se čtenáři. Snad vám LEVEL 302 zpříjemní nucený pobyt doma.

POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)