Menu
299 300 Prosinec 2019 301
Články Editorial

Level 300

Editorial

  • Level žije
  • 3

Radar

  • Co říká zpětné zrcátko
  • 8
  • Half-Life: Alyx
  • 10
  • Dune
  • 11
  • Age of Empires IV
  • 12
  • World of Warcraft: Shadowlands
  • 13
  • Overwatch 2
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Redakce

  • Radar na cestách s Levelem
  • 16

Reaktor

  • Jáma pekel: O Shenmue a Death Stranding
  • 18
  • Továrna na sny: Publishing počesku
  • 21
  • Wolfův revír: Vývojáři bez uznání
  • 22
  • Za pět minut dvanáct: Třístovková nostalgie
  • 23

Rozhovor

  • S Františkem o Fukovi
  • 24

Téma

  • Jak jsme recenzovali české hry?
  • 36
  • České hry, které to nikam nedotáhly
  • 80
  • Omyly a náhody, které definovaly moderní hry
  • 88
  • Videohry v českých masmédiích
  • 92
  • Jak obehrát železnou oponu
  • 96

Recenze

  • Star Wars Jedi: Fallen Order - 4/5
  • 44
  • Planet Zoo - 4/5
  • 48
  • Magic: The Gathering Arena - 5/5
  • 50
  • Railroad Corporation - 3/5
  • 52
  • Pokémon Sword and Shield - 5/5
  • 54
  • Whispers of a Machine - 4/5
  • 56
  • Red Dead Redemption 2 - 5/5
  • 58
  • Layton´s Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires´Conspiracy - 3/5
  • 60
  • Warsaw - 2/5
  • 62
  • Bad North: Jotunn Edition - 4/5
  • 64

Deskovky

  • Hustá mela
  • 66
  • Na křídlech
  • 67

Focus

  • S draky na nás nechoďte!
  • 68
  • České želízko v mobilní výhni
  • 84

Fenomén

  • Hon na rudý Blizzard
  • 72
  • Od Invexu k Johnu Romerovi
  • 76

Dílna

  • Kam světla reflektorů (zatím) nesvítí
  • 100
  • Profil: Yannick „Tavrox“ Elahee a Goblinz Studio
  • 104
  • Příběh vývoje: Elizabeth Maler a Abiding Bridge
  • 106

Retro

  • Making of: Ni.Bi.Ru: Posel bohů
  • 108
  • Retronaut: Fish Fillets
  • 112
  • Snílci: Guido Henkel
  • 114
  • Osobní legendy: Ondřej Angelovič
  • 116
  • Rybkova nora: Bída raného PC hraní
  • 117
  • Retrosága: ARMA
  • 118
  • Tenkrát poprvé: Poprvé s Cthulhu
  • 122

Dopisy

  • Dopisy čtenářů
  • 124

Tech

  • 3D obrazovky
  • 130

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 132
  • Jukebox: Ludvig Forssell: Death Stranding
  • 133

Outro

  • Pokémon Sword a Shield
  • 134

LEVEL ŽIJE

Když jsme v roce 2013 kupovali LEVEL od vydavatelství Burda Praha, které se rozhodlo časopis zavřít, vlastně jsme netušili, do čeho jdeme. Přestože každý z nás LEVEL nějakou dobu vedl z pozice šéfredaktora a měl přehled o tom, co stojí výroba, na kolik přijdou honoráře, jak se specifická čísla prodávají, jak dlouho trvá vytvořit číslo atd., na kalkulaci a rozhodnutí jsme měli 2 dny. Spočítali jsme si náklady na výrobu (autorské honoráře, distribuce, tiskárna, papír, grafická produkce), připravili obsahový plán, pořešili základní layout. A šli do toho. Od té doby se mnohé změnilo. Kromě našeho přístupu k tomu jak LEVEL vzniká a jaký je obsah. Na tom si zakládáme.

LEVEL se pro nás stal koníčkem, živí nás každého něco jiného. Spojuje nás hlavně touha nabízet čtenářům obsah, který má smysl, a nás samotné baví ho zadávat a pořád dokolečka číst. Je to však časově náročné a fyzicky vyčerpávající. Přemýšleli jsme tedy, co vlastně nastane poté, co vydáme 300. číslo.

Upřímně, vedli jsme dlouhé debaty, ve kterých figuroval i nápad se na všechno vykašlat. Ale pak se něco změnilo. Asi máme skutečně nějaké buldočí povahy, které nás nenechají Level jen tak opustit. Vždyť už jsme mu vydáváním na vlastní pěst přidali skoro čtvrtinu z celkového počtu čísel!

Co tedy bude dál? Zatímco čtete číslo 300, připravujeme číslo 301, které bude na základě vašich ohlasů (viz Dopisy na straně 124) trošku jiné. Přepracujeme recenze i sekci Radar, chystáme skutečnou digitální verzi LEVELu s kolegy z Games.cz – kde si budete moci koupit a přečíst jednotlivé články v průběhu měsíce přímo na webu. A postupem času zde najdete i články ze starých Levelů v digitálním archivu. Pokud byste nám chtěli s digitalizováním článků pomoci, budeme rádi. Do nové třístovky chceme zkrátka vstoupit s novou krví v žilách!

Děkujeme, že jste pořád s námi.

Martin a Petr představují jubilejní LEVEL 300 v novém videu!