Menu
298 299 Listopad 2019 300
Články Editorial

Level 299

Editorial

  • Výdrž se cení
  • 3

Radar

  • Zpátky na Steam
  • 8
  • Diablo IV
  • 10
  • Crusader Kings 3 a ti další
  • 12
  • Surviving the Aftermath
  • 14
  • Everspace 2
  • 15
  • Mashinky
  • 16
  • Command a Conquer Remastered
  • 17
  • Project A
  • 18
  • Jízdní řád
  • 19

Reaktor

  • Jáma pekel: The Outer Worlds
  • 20
  • Wolfův revír: Bez internetu
  • 22
  • Továrna na sny: Cesta ztraceného hrdiny #4
  • 24
  • Za pět minut dvanáct: Co se vleče, neuteče
  • 25

Rozhovor

  • Dave Gilbert: Světlonoš adventur
  • 26

Focus

  • Zahraj to znovu a jinde
  • 34
  • Jak přišla na svět grafická API
  • 84

Téma

  • Dlouholetá tajemství
  • 39
  • Humoru pomálu
  • 76
  • Filmový základ prémiových her
  • 88
  • CEEGA 2019
  • 92

Fenomén

  • Hra o vaše soukromí
  • 42
  • Jak uniknout z únikovky?
  • 96

Recenze

  • Death Stranding - 5/5
  • 47
  • Call of Duty: Modern Warfare - 4/5
  • 50
  • Destiny 2: Shadowkeep - 4/5
  • 54
  • Grid - 4/5
  • 56
  • Final Fantasy VIII Remastered - 4/5
  • 58
  • Disco Elysium - 4/5
  • 60
  • John Wick Hex - 4/5
  • 62
  • Deliver Us the Moon - 3/5
  • 64
  • Pilgrims - 4/5
  • 66
  • Trine 4: The Nightmare Prince - 4/5
  • 68
  • Code Vein - 3/5
  • 70

Deskovky

  • Spiel
  • 74
  • Série Sherlock
  • 75

Byznys

  • Pronájem herní zábavy
  • 80

Dílna

  • Udělat si vlastní Dayz
  • 100
  • Profil: Per Fornander a Carry Castle
  • 104
  • Příběh vývoje: Strategie s příběhem od A#
  • 106

Retro

  • Making of: Quarantine
  • 108
  • Retronaut: Planescape: Torment
  • 112
  • Snílci: Danielle Bunten Berry
  • 114
  • Osobní legendy: Lukáš Řezníček
  • 116
  • Rybkova nora: Poslední pokusy osmibitů
  • 117
  • Retrosága: Gothic
  • 118
  • Tenkrát poprvé: Rail Shooters
  • 122

Tech

  • Novinky
  • 124
  • Playstation 5
  • 126
  • Domácí PC
  • 130

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133

Outro

  • Death Stranding
  • 134

VÝDRŽ SE CENÍ

Psal se rok 2001 a v Levelu číslo 80 jsme jako téma hlavního článku čísla zvolili představení takzvaných VIP vývojářů – lidí, které bylo možné před 18 lety považovat za nejblyštivější herní celebrity. Z dvanácti tehdy zmíněných osobností se na vrcholu branže dodnes udržely jen dvě – Šigeru Mijamoto a Hideo Kodžima. Ostatní, jako John Romero, Warren Spector, David Perry nebo Peter Molyneux, se sice hrám věnují dodnes, ale rozhodně už nemůžeme tvrdit, že vydání jejich her je nějakou netrpělivě očekávanou, nebo dokonce výjimečně sledovanou událostí. To Hideo Kodžima se drží na vrcholu pořád a aktuální Death Stranding je opět jednou ze zásadních her tohoto roku. Kodžima navíc nijak neustupuje ze svého stylu – jeho hry nejdou naproti aktuálním trendům, nebojí se „divných“ nápadů ani složitých překombinovaných příběhů. Jede si zkrátka pořád to své a hráče to i po letech baví.

Výdrž se cení. Ne nadarmo sportovci po nějakém velkém úspěchu prohlašují, že zvítězit poprvé je těžké, ale obhajovat titul je mnohem těžší. Zazářit jednou může být náhoda, ale postavit na základech prvního úspěchu něco, co vydrží, to je známka skutečné výjimečnosti. Za vývojáře Kodžimova typu, a pár jich přeci jenom je, bychom tedy měli být vděční.

Mimochodem, děkujeme vám za vaše ohlasy, které jste sepsali po výzvě v minulém čísle. Živě nad nimi diskutujeme už pěkných pár týdnů a budeme se jimi řídit. Na shledanou v Levelu 300!