- Level Archív
- >
- Ročník 2019
- >
- Číslo 300
Level 300
- Level žije
- Editorial
- 3
- Co říká zpětné zrcátko
- Radar
- 8
- Half-Life: Alyx
- Radar
- 10
- Dune
- Radar
- 11
- Age of Empires IV
- Radar
- 12
- World of Warcraft: Shadowlands
- Radar
- 13
- Overwatch 2
- Radar
- 14
- Jízdní řád
- Radar
- 15
- Radar na cestách s Levelem
- Redakce
- 16
- Jáma pekel: O Shenmue a Death Stranding
- Reaktor
- 18
- Továrna na sny: Publishing počesku
- Reaktor
- 21
- Wolfův revír: Vývojáři bez uznání
- Reaktor
- 22
- Za pět minut dvanáct: Třístovková nostalgie
- Reaktor
- 23
- S Františkem o Fukovi
- Rozhovor
- 24
- Jak jsme recenzovali české hry?
- Téma
- 36
- Star Wars Jedi: Fallen Order - 4/5
- Recenze
- 44
- Planet Zoo - 4/5
- Recenze
- 48
- Magic: The Gathering Arena - 5/5
- Recenze
- 50
- Railroad Corporation - 3/5
- Recenze
- 52
- Pokémon Sword and Shield - 5/5
- Recenze
- 54
- Whispers of a Machine - 4/5
- Recenze
- 56
- Red Dead Redemption 2 - 5/5
- Recenze
- 58
- Layton´s Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires´Conspiracy - 3/5
- Recenze
- 60
- Warsaw - 2/5
- Recenze
- 62
- Bad North: Jotunn Edition - 4/5
- Recenze
- 64
- Hustá mela
- Deskovky
- 66
- Na křídlech
- Deskovky
- 67
- S draky na nás nechoďte!
- Focus
- 68
- Hon na rudý Blizzard
- Fenomén
- 72
- Od Invexu k Johnu Romerovi
- Fenomén
- 76
- České hry, které to nikam nedotáhly
- Téma
- 80
- České želízko v mobilní výhni
- Focus
- 84
- Omyly a náhody, které definovaly moderní hry
- Téma
- 88
- Videohry v českých masmédiích
- Téma
- 92
- Jak obehrát železnou oponu
- Téma
- 96
- Kam světla reflektorů (zatím) nesvítí
- Dílna
- 100
- Profil: Yannick „Tavrox“ Elahee a Goblinz Studio
- Dílna
- 104
- Příběh vývoje: Elizabeth Maler a Abiding Bridge
- Dílna
- 106
- Making of: Ni.Bi.Ru: Posel bohů
- Retro
- 108
- Retronaut: Fish Fillets
- Retro
- 112
- Snílci: Guido Henkel
- Retro
- 114
- Osobní legendy: Ondřej Angelovič
- Retro
- 116
- Rybkova nora: Bída raného PC hraní
- Retro
- 117
- Retrosága: ARMA
- Retro
- 118
- Tenkrát poprvé: Poprvé s Cthulhu
- Retro
- 122
- Dopisy čtenářů
- Dopisy
- 124
- 3D obrazovky
- Tech
- 130
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 132
- Jukebox: Ludvig Forssell: Death Stranding
- Kultura
- 133
- Pokémon Sword a Shield
- Outro
- 134
Editorial
- Level žije
- Redakce
- 3
Radar
- Co říká zpětné zrcátko
- Petr Poláček
- 8
- Half-Life: Alyx
- Pavel Skoták
- 10
- Dune
- Pavel Skoták
- 11
- Age of Empires IV
- Pavel Skoták
- 12
- World of Warcraft: Shadowlands
- Pavel Skoták
- 13
- Overwatch 2
- Pavel Skoták
- 14
- Jízdní řád
- Redakce
- 15
Redakce
- Radar na cestách s Levelem
- Redakce
- 16
Reaktor
- Jáma pekel: O Shenmue a Death Stranding
- Dan Vávra
- 18
- Továrna na sny: Publishing počesku
- Vladimír Geršl
- 21
- Wolfův revír: Vývojáři bez uznání
- Michal Rybka
- 22
- Za pět minut dvanáct: Třístovková nostalgie
- Lukáš Macura
- 23
Rozhovor
- S Františkem o Fukovi
- Martin Bach
- 24
Téma
- Jak jsme recenzovali české hry?
- Martin Bach
- 36
- České hry, které to nikam nedotáhly
- Ondřej Švára
- 80
- Omyly a náhody, které definovaly moderní hry
- Ondřej Koch
- 88
- Videohry v českých masmédiích
- Ondřej Koch
- 92
- Jak obehrát železnou oponu
- Tereza Krobová
- 96
Recenze
- Star Wars Jedi: Fallen Order - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 44
- Planet Zoo - 4/5
- Ondřej Švára
- 48
- Magic: The Gathering Arena - 5/5
- Aleš Smutný
- 50
- Railroad Corporation - 3/5
- Ondřej Švára
- 52
- Pokémon Sword and Shield - 5/5
- Pavel Skoták
- 54
- Whispers of a Machine - 4/5
- Gábina Šuterová
- 56
- Red Dead Redemption 2 - 5/5
- Michal Vojkůvka
- 58
- Layton´s Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires´Conspiracy - 3/5
- Jakub Kovář
- 60
- Warsaw - 2/5
- Pavel Skoták
- 62
- Bad North: Jotunn Edition - 4/5
- Jakub Kovář
- 64
Deskovky
- Hustá mela
- Patrik Hajda
- 66
- Na křídlech
- Patrik Hajda
- 67
Focus
- S draky na nás nechoďte!
- Jan Olejník
- 68
- České želízko v mobilní výhni
- Jan Horčík
- 84
Fenomén
- Hon na rudý Blizzard
- Pavel Skoták
- 72
- Od Invexu k Johnu Romerovi
- Pavel Skoták
- 76
Dílna
- Kam světla reflektorů (zatím) nesvítí
- Jan Horčík
- 100
- Profil: Yannick „Tavrox“ Elahee a Goblinz Studio
- Jan Horčík
- 104
- Příběh vývoje: Elizabeth Maler a Abiding Bridge
- Jan Horčík
- 106
Retro
- Making of: Ni.Bi.Ru: Posel bohů
- Pavel Dobrovský
- 108
- Retronaut: Fish Fillets
- Jan Olejník
- 112
- Snílci: Guido Henkel
- Pavel Dobrovský
- 114
- Osobní legendy: Ondřej Angelovič
- Redakce
- 116
- Rybkova nora: Bída raného PC hraní
- Michal Rybka
- 117
- Retrosága: ARMA
- Jan Olejník
- 118
- Tenkrát poprvé: Poprvé s Cthulhu
- Pavel Dobrovský
- 122
Dopisy
- Dopisy čtenářů
- Jiří Vašina
- 124
Tech
- 3D obrazovky
- Michal Rybka
- 130
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
- Jukebox: Ludvig Forssell: Death Stranding
- Lukáš Grygar
- 133
Outro
- Pokémon Sword a Shield
- Pavel Skoták
- 134
LEVEL ŽIJE
Když jsme v roce 2013 kupovali LEVEL od vydavatelství Burda Praha, které se rozhodlo časopis zavřít, vlastně jsme netušili, do čeho jdeme. Přestože každý z nás LEVEL nějakou dobu vedl z pozice šéfredaktora a měl přehled o tom, co stojí výroba, na kolik přijdou honoráře, jak se specifická čísla prodávají, jak dlouho trvá vytvořit číslo atd., na kalkulaci a rozhodnutí jsme měli 2 dny. Spočítali jsme si náklady na výrobu (autorské honoráře, distribuce, tiskárna, papír, grafická produkce), připravili obsahový plán, pořešili základní layout. A šli do toho. Od té doby se mnohé změnilo. Kromě našeho přístupu k tomu jak LEVEL vzniká a jaký je obsah. Na tom si zakládáme.
LEVEL se pro nás stal koníčkem, živí nás každého něco jiného. Spojuje nás hlavně touha nabízet čtenářům obsah, který má smysl, a nás samotné baví ho zadávat a pořád dokolečka číst. Je to však časově náročné a fyzicky vyčerpávající. Přemýšleli jsme tedy, co vlastně nastane poté, co vydáme 300. číslo.
Upřímně, vedli jsme dlouhé debaty, ve kterých figuroval i nápad se na všechno vykašlat. Ale pak se něco změnilo. Asi máme skutečně nějaké buldočí povahy, které nás nenechají Level jen tak opustit. Vždyť už jsme mu vydáváním na vlastní pěst přidali skoro čtvrtinu z celkového počtu čísel!
Co tedy bude dál? Zatímco čtete číslo 300, připravujeme číslo 301, které bude na základě vašich ohlasů (viz Dopisy na straně 124) trošku jiné. Přepracujeme recenze i sekci Radar, chystáme skutečnou digitální verzi LEVELu s kolegy z Games.cz – kde si budete moci koupit a přečíst jednotlivé články v průběhu měsíce přímo na webu. A postupem času zde najdete i články ze starých Levelů v digitálním archivu. Pokud byste nám chtěli s digitalizováním článků pomoci, budeme rádi. Do nové třístovky chceme zkrátka vstoupit s novou krví v žilách!
Děkujeme, že jste pořád s námi.
Martin a Petr představují jubilejní LEVEL 300 v novém videu!