- Level Archív
- >
- Ročník 2016
- >
- Číslo 265
Level 265
- Platforma moci
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Letní přestávka
- Radar
- 8
- God of War
- Radar
- 10
- Watch Dogs 2
- Radar
- 11
- For Honor
- Radar
- 12
- We Happy Few
- Radar
- 14
- Forza Horizon 3
- Radar
- 15
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Jáma pekel: Krutý život herního vývojáře
- Reaktor
- 18
- Wolfův revír: Je na českém youtube obsah i pro starý?
- Reaktor
- 20
- Za pět minut dvanáct: Další klíče jsou v p*če
- Reaktor
- 21
- Továrna na sny: Gamifikace
- Reaktor
- 22
- Charles Cecil: Od punku k mainstreamu
- Rozhovor
- 24
- Štír a Neo
- Téma
- 32
- Most mezi platformami
- Fenomén
- 36
- Bolest a frustrace, zn. dobrovolně
- Téma
- 40
- Filmové triky ve světě her
- Fenomén
- 44
- Když se pokazí věštecká koule
- Téma
- 48
- Zaklínač 3: Divoký hon – O víně a krvi - 5/5
- Recenze
- 52
- Sherlock Holmes: The Devil‘s Daughter - 3/5
- Recenze
- 56
- Overwatch - 5/5
- Recenze
- 58
- Mirror‘s Edge Catalyst - 3/5
- Recenze
- 60
- Tokyo Mirage Sessions #fe - 3/5
- Recenze
- 62
- Megamagic: Wizards of the Neon Age - 3/5
- Recenze
- 63
- The Solus Project - 3/5
- Recenze
- 64
- Technomancer - 2/5
- Recenze
- 66
- Brigador - 3/5
- Recenze
- 68
- The Way - 3/5
- Recenze
- 70
- Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games - 2/5
- Recenze
- 72
- Subterrain - 4/5
- Recenze
- 73
- Planar Conquest - 2/5
- Recenze
- 74
- Kirby: Planet Robobot - 3/5
- Recenze
- 76
- Mašina jménem hype
- Téma
- 78
- Kdo si hraje, nezlobí
- Téma
- 82
- VR je jen velký hype
- Dílna
- 86
- Profil: Saehoon Lee & Pixellore
- Dílna
- 90
- Making of: Transport Tycoon
- Retro
- 94
- Osobní legendy: Lukáš Hanák
- Retro
- 96
- Rybkova nora: Home made aneb velké dílo kutilské
- Retro
- 97
- Retronaut: Hexplore
- Retro
- 98
- Retrosága: Deus Ex
- Retro
- 100
- Novinky
- Tech
- 102
- Bez nich ani bit
- Tech
- 104
- Vize z computex 2016
- Tech
- 108
- Rozšiřitelná mobilní grafika
- Tech
- 110
- Jukebox: Makeup and Vanity Set: Brigador - Power Glove: Trials of the Blood Dragon
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Zaklínač
- Outro
- 114
Editorial
- Platforma moci
- Redakce
- 3
Radar
- Letní přestávka
- Petr Poláček
- 8
- God of War
- Redakce
- 10
- Watch Dogs 2
- Redakce
- 11
- For Honor
- Redakce
- 12
- We Happy Few
- Redakce
- 14
- Forza Horizon 3
- Redakce
- 15
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- Redakce
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Jáma pekel: Krutý život herního vývojáře
- Dan Vávra
- 18
- Wolfův revír: Je na českém youtube obsah i pro starý?
- Michal Rybka
- 20
- Za pět minut dvanáct: Další klíče jsou v p*če
- Lukáš Macura
- 21
- Továrna na sny: Gamifikace
- Vladimír Geršl
- 22
Rozhovor
- Charles Cecil: Od punku k mainstreamu
- Pavel Dobrovský
- 24
Téma
- Štír a Neo
- Jan Olejník
- 32
- Bolest a frustrace, zn. dobrovolně
- Jan Švelch
- 40
- Když se pokazí věštecká koule
- Ladislav Loukota
- 48
- Mašina jménem hype
- Jan Horčík
- 78
- Kdo si hraje, nezlobí
- Tereza Krobová
- 82
Fenomén
- Most mezi platformami
- Daniel Kremser
- 36
- Filmové triky ve světě her
- Jan Horčík
- 44
Recenze
- Zaklínač 3: Divoký hon – O víně a krvi - 5/5
- Jakub Kovář
- 52
- Sherlock Holmes: The Devil‘s Daughter - 3/5
- Lucie Jiříková
- 56
- Overwatch - 5/5
- Adam Homola
- 58
- Mirror‘s Edge Catalyst - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 60
- Tokyo Mirage Sessions #fe - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 62
- Megamagic: Wizards of the Neon Age - 3/5
- Aleš Smutný
- 63
- The Solus Project - 3/5
- Václav Pecháček
- 64
- Technomancer - 2/5
- Pavel Skoták
- 66
- Brigador - 3/5
- Pavel Válek
- 68
- The Way - 3/5
- Aleš Smutný
- 70
- Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games - 2/5
- Jakub Kovář
- 72
- Subterrain - 4/5
- Jan Slavík
- 73
- Planar Conquest - 2/5
- Jan Vrobel
- 74
- Kirby: Planet Robobot - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 76
Dílna
- VR je jen velký hype
- Jan Horčík
- 86
- Profil: Saehoon Lee & Pixellore
- Jan Horčík
- 90
Retro
- Making of: Transport Tycoon
- Pavel Dobrovský
- 94
- Osobní legendy: Lukáš Hanák
- Redakce
- 96
- Rybkova nora: Home made aneb velké dílo kutilské
- Michal Rybka
- 97
- Retronaut: Hexplore
- Pavel Dobrovský
- 98
- Retrosága: Deus Ex
- Jan Olejník
- 100
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 102
- Bez nich ani bit
- Jiří Vašina
- 104
- Vize z computex 2016
- Jiří Vašina
- 108
- Rozšiřitelná mobilní grafika
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox: Makeup and Vanity Set: Brigador - Power Glove: Trials of the Blood Dragon
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Zaklínač
- Redakce
- 114
PLATFORMA MOCI
O plánech Microsoftu de facto sjednotit své videoherní aktivity na konzoli Xbox One a na PC s Windows 10 slýcháme už několik let. Letošní ročník herní výstavy E3 ale proklamace předvedl v praxi. První vlaštovkou bylo nedávné současné vydání Quantum Break pro Xbox One a Windows 10 zároveň, ale když vyšlo najevo, že všechny další hry od Microsoftu vyjdou najednou pro obě platformy, vyvolalo to překvapení. Microsoft začíná brát PC hraní opět vážně?
Několik podobných pokusů už tu bylo, stačí si vzpomenout na nefungující příšernost s názvem Games for Windows Live. Pokud ale bude iniciativa Xbox Play Anywhere (koupíte si hru na XONE či Win 10 a můžete ji hrát na jakékoli ze dvou platforem) opravdu fungovat, bude se vyvíjet z pohledu uživatelského komfortu a případná další změna ve vedení Microsoftu ji nepotopí, znamenalo by to malý převrat v celém konzolovém ekosystému. Microsoft by se tím do budoucna de facto vzdal svého místa v boji o konzolové primáty se Sony, protože na první místo staví softwarovou platformu (Win 10) namísto hardwaru.
Jestli to bude pro Microsoft výhoda, nebo to je krok špatným směrem, ukážou až další roky. Z úspěšného prodeje hardwaru jsou přeci jenom vždycky větší tržby. Na druhou stranu právě hardware Microsoft moc prodávat neumí, je to softwarová firma, která se navíc dle slov šéfa Xbox divize Phila Spencera znovu učí vydávat hry pro PC, a zatím jí to moc nejde. Rozhodnutí MS znamená, že i PC hráči si v blízké budoucnosti zahrají všechny doposud Xbox exkluzivní hry, což působí navenek dobře. Otázkou zůstává, jestli o tyto tituly bude zájem. Rozdíl v designu her pro PC a konzole, daný odlišným hardwarem, ovládacími prostředky a způsobem hraní, totiž nikam nezmizí, ať už se Microsoft snaží o potření rozdílu mezi konzolí a PC sebevíc. Může to dojít k tomu, že konkrétní hra nebude stoprocentně fungovat na Xbox One ani na PC, což je největší riziko jakýchkoli pokusů o unifikaci napříč platformami. Však si vzpomeňte, jak skončil Tolkienův prsten moci, který měl vládnout všemu a všem…
Aktivity Microsoftu a Sony během E3 ale nejsou to jediné, co řešíme v textech, které nabízí aktuální číslo Levelu. Jako obvykle nechybí recenze aktuálních her, rozhovor, tentokrát s legendárním Charlesem Cecilem, retro koutek, témata a konečně i komentáře vašich (snad) oblíbených vývojářů.