- Level Archív
- >
- Ročník 2016
- >
- Číslo 266
Level 266
- Očekávání
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Chyťte je všechny!
- Radar
- 8
- Prey
- Radar
- 10
- Titanfall 2
- Radar
- 12
- Sudden Strike 4
- Radar
- 13
- Of Kings and Men
- Radar
- 14
- Jízdní řád
- Radar
- 15
- Jáma pekel: Zpátky do (nedaleké) minulosti
- Reaktor
- 16
- Za pět minut dvanáct: Go, Pokémon, go...
- Reaktor
- 18
- Továrna na sny: Houbaření a kreativní řízení
- Reaktor
- 19
- Jděte si hrát ven!
- Téma
- 20
- O české (nejen) geolokační (nejen) hře Mageo
- Téma
- 24
- Ivan Trančík: S velkými daty přichází velká příležitost
- Rozhovor
- 26
- Pravidlo 34 v herním crowdfundingu
- Fenomén
- 34
- Hry podle Jeffa
- Téma
- 40
- Politika v herním světě, zn. vážně i nevážně
- Fenomén
- 44
- No Man‘s Sky - 3/5
- Recenze
- 50
- Hearts of Iron IV - 4/5
- Recenze
- 54
- Fossil Echo - 3/5
- Recenze
- 56
- Dreamfall Chapters - 3/5
- Recenze
- 58
- Dex - 3/5
- Recenze
- 60
- P·o·l·l·e·n - 2/5
- Recenze
- 61
- Headlander - 3/5
- Recenze
- 62
- Duskers - 4/5
- Recenze
- 64
- Abzû - 4/5
- Recenze
- 65
- This is the Police - 4/5
- Recenze
- 66
- Party Hard - 2/5
- Recenze
- 68
- This War of Mine: The Little Ones - 3/5
- Recenze
- 70
- Umbrella Corps - 1/5
- Recenze
- 71
- Steamworld Heist - 4/5
- Recenze
- 72
- Dreambreak - 3/5
- Recenze
- 74
- 8days - 3/5
- Recenze
- 75
- Klid v soudní síni!
- Téma
- 76
- Kdyby mohly stoly mluvit
- Téma
- 80
- Vývojáři světové úrovně
- Dílna
- 84
- Profil: Balcony Softworks
- Dílna
- 88
- Making of: Pokémon
- Retro
- 90
- Osobní legendy: Pavel Kubát
- Retro
- 92
- Rybkova nora: Chvála kalkulačce
- Retro
- 94
- Retronaut: One Must Fall: 2097
- Retro
- 96
- Obludárium: Commander Blood
- Retro
- 98
- Retrosága: Max Payne
- Retro
- 100
- Novinky
- Tech
- 102
- 4K na plný kotel
- Tech
- 105
- Ultralevné tiskárny
- Tech
- 110
- Jukebox: Steam Powered Giraffe: Steamworld Heist - Austin Wintor: Abzú
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- No Man’s Sky
- Outro
- 114
Editorial
- Očekávání
- Redakce
- 3
Radar
- Chyťte je všechny!
- Petr Poláček
- 8
- Prey
- Redakce
- 10
- Titanfall 2
- Redakce
- 12
- Sudden Strike 4
- Redakce
- 13
- Of Kings and Men
- Redakce
- 14
- Jízdní řád
- Redakce
- 15
Reaktor
- Jáma pekel: Zpátky do (nedaleké) minulosti
- Dan Vávra
- 16
- Za pět minut dvanáct: Go, Pokémon, go...
- Lukáš Macura
- 18
- Továrna na sny: Houbaření a kreativní řízení
- Vladimír Geršl
- 19
Téma
- Jděte si hrát ven!
- Gábina Šuterová
- 20
- O české (nejen) geolokační (nejen) hře Mageo
- Redakce
- 24
- Hry podle Jeffa
- Daniel Kremser
- 40
- Klid v soudní síni!
- Václav Rybář
- 76
- Kdyby mohly stoly mluvit
- Daniel Kremser
- 80
Rozhovor
- Ivan Trančík: S velkými daty přichází velká příležitost
- Martin Bach
- 26
Fenomén
- Pravidlo 34 v herním crowdfundingu
- Jan Švelch
- 34
- Politika v herním světě, zn. vážně i nevážně
- Jakub Kovář
- 44
Recenze
- No Man‘s Sky - 3/5
- Lukáš Grygar
- 50
- Hearts of Iron IV - 4/5
- Aleš Smutný
- 54
- Fossil Echo - 3/5
- Jan Slavík
- 56
- Dreamfall Chapters - 3/5
- Lukáš Grygar
- 58
- Dex - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 60
- P·o·l·l·e·n - 2/5
- Pavel Skoták
- 61
- Headlander - 3/5
- Pavel Válek
- 62
- Duskers - 4/5
- Jakub Kovář
- 64
- Abzû - 4/5
- Pavel Dobrovský
- 65
- This is the Police - 4/5
- Ladislav Loukota
- 66
- Party Hard - 2/5
- Vilém Koubek
- 68
- This War of Mine: The Little Ones - 3/5
- Lucie Jiříková
- 70
- Umbrella Corps - 1/5
- Pavel Skoták
- 71
- Steamworld Heist - 4/5
- Jakub Kovář
- 72
- Dreambreak - 3/5
- Jan Vrobel
- 74
- 8days - 3/5
- Aleš Smutný
- 75
Dílna
- Vývojáři světové úrovně
- Jan Horčík
- 84
- Profil: Balcony Softworks
- Jan Horčík
- 88
Retro
- Making of: Pokémon
- Pavel Dobrovský
- 90
- Osobní legendy: Pavel Kubát
- Redakce
- 92
- Rybkova nora: Chvála kalkulačce
- Michal Rybka
- 94
- Retronaut: One Must Fall: 2097
- Pavel Dobrovský
- 96
- Obludárium: Commander Blood
- Jaroslav Švelch
- 98
- Retrosága: Max Payne
- Jan Olejník
- 100
Tech
- Novinky
- Redakce
- 102
- 4K na plný kotel
- Jiří Vašina
- 105
- Ultralevné tiskárny
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox: Steam Powered Giraffe: Steamworld Heist - Austin Wintor: Abzú
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- No Man’s Sky
- Redakce
- 114
OČEKÁVÁNÍ
Jedním z nejkrásnějších a zároveň nejzáludnějších aspektů (nejenom) hraní je očekávání. Každý z nás si o vyhlédnuté hře dopředu utvoří nějakou představu na základě videí, obrázků, vlastních předsudků či historie vývojářů, a někteří snad i podle dostupných informací. Ale jen málokdy se stane, že by realita představě stoprocentně odpovídala. Z toho pak pramení různé pocity od naštvání přes frustraci až po příjemné či dokonce nadšené překvapení. Sami všechny tyto pocity známe v roli hráčů, ale zároveň je musíme řešit i z pozice novinářů. Máme je brát v potaz? Jak moc velkou váhu těmto pocitům máme přikládat? Nebo je snad máme úplně odfiltrovat a dívat se na každou vydanou hru, jako by spadla z nebe a nic jsme o ní a jejích tvůrcích netušili? Na podobné otázky si vnitřně odpovídáme při psaní každého slova, nejenom když hry recenzujeme, abychom vám nabídli články, podle kterých si pak můžete svá očekávání nastavit sami. Právě to je podle nás nejdůležitější – proto v článcích prezentujeme naše názory, ale zároveň uvádíme všechny relevantní informace, abyste si svůj názor mohli udělat sami. Proč to ale zdůrazňujeme? V době, kdy široká veřejnost blázní z Pokémon GO a No Man’s Sky a zároveň hltá o obou hrách spoustu nepravdivých či zavádějících „informací“, které se jako obvykle vyrojily, považujeme za důležité všem čtenářům základ našeho snažení připomenout. Samozřejmě chceme, aby vás čtení Levelu bavilo, ale informační hodnota je pro nás na prvním místě. Platilo to doposud, platit to bude i nadále. Doufáme, že vás o tom přesvědčí i aktuální vydání Levelu. Jeho příprava nám totiž nedala spát ani během dovolených.