Menu
33 34 Listopad 1997 35
Články Editorial

Level 34

Editorial

  • Úvodník
  • 3

Redakce

  • Help
  • 9

Reportáž

  • Invex ´97
  • 10

Téma

  • Discmag s velkým "P"
  • 11

Novinky

  • PC sekce
  • 12
  • Videohry
  • 88

Rozhovor

  • Lionhead a Peter Molyneux
  • 16
  • Microsoft - černý kůň na poli počítačových her
  • 18
  • Messiah
  • 20

Preview

  • Quake 2
  • 22
  • Jetfighter: Full Burn
  • 23
  • FIFA ´98
  • 24
  • Boovie
  • 27
  • Fighting Force
  • 90
  • Moto Racer
  • 92
  • Armored Core
  • 93

Recenze

  • Seven Kingdoms
  • 26
  • Men in Black
  • 27
  • Tomb Raider II - 90
  • 28
  • Oddworld: Abbe´s Oddysee - 90
  • 32
  • Worms 2 - 90
  • 34
  • Dreams - To Reality - 80
  • 36
  • Myth: The Fallen Lords - 80
  • 40
  • NBA LIve ´98 - 90
  • 42
  • Jedi Knight: Dark forces II - 80
  • 44
  • Overboard - 80
  • 46
  • Queen - The Eye - 50
  • 48
  • Panzer General II - 80
  • 50
  • Sabre Ace - Conflict over Korea - 80
  • 53
  • Apache Longbow 2 - 70
  • 54
  • Nuclear Strike - 80
  • 56
  • Armoured Fist 2 - 80
  • 58
  • Joint Strike Fighter - 80
  • 60
  • Ultim@te Race - 80
  • 62
  • AHX - 1 Strike Force - 50
  • 63
  • Sid Meyer´s Gettysburg! - 70
  • 64
  • Galapagos - 60
  • 65
  • Buccaneer - 60
  • 66
  • Chasm: The Rift - 70
  • 67
  • Lands of Lore II - 70
  • 68
  • Andretti Racing ´98 - 60
  • 69
  • Manx TT Superbike - 50
  • 70
  • Silent Hunter Commander´s Edition - 70
  • 71
  • Dungeon Keeper: Deeper Dungeons - 60
  • 71
  • Dark Angel - 80
  • 71
  • Zero Divide - 60
  • 72
  • Need for Speed 2 Special Edition - 70
  • 72
  • KKND Extreme - 50
  • 72
  • Toshinden 2 - 70
  • 73
  • Oddworld: Abe´s Oddysee - 90
  • 94
  • Time Crisis - 80
  • 96
  • Crash Bandicoot 2 - 80
  • 98
  • Lost World: Jurassic Park - 50
  • 100
  • Nuclear Strike - 70
  • 101
  • Rosco McQueen - 60
  • 102
  • Rapid Racer - 70
  • 103
  • Steel Reign - 70
  • 104
  • Coolboarders 2 - 70
  • 105

Plakát

  • Plakát
  • 51

Budgety

  • Zork Nemesis
  • 74
  • Quake
  • 74
  • Hexen
  • 74
  • Death Rally
  • 74

Cheaty

  • Cheats
  • 75

Návod

  • Dark Earth
  • 76
  • Broken Sword II
  • 78

Hardware

  • Nejlepší herní 3D grafické akcelerátory
  • 80

Multimédia

  • Počítačová hudba, CRYO a MMM
  • 82
  • Autoškola
  • 83
  • Wyatt Earp´s Old West
  • 84

Shareware

  • Internet Explorer 4.0
  • 85

Internet

  • Podzimní internet
  • 86

Retro

  • Alien Breed
  • 106
  • War Wind - 50
  • 116
  • The Elder Scrolls: Daggerfall - 80
  • 116
  • NHL Hockey ´97 - 80
  • 116
  • Gene Wars - 70
  • 116

Kultura

  • Svatba mého nejlepšího přítele
  • 107
  • Bean: The Ultimte Disaster movie
  • 107
  • Björk se vrátila do budoucnosti
  • 108
  • Green Day
  • 109
  • Chumbawamba
  • 109

Dopisy

  • Dopisy
  • 112

Soutěž

  • Soutěž
  • 115

Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese send@send.cz

Grafické akcelerátory – skutečnost, nebo zatím jen příliš vzdálená hudba budoucnosti?

Trendem dnešní doby v oblasti počítačové zábavy jsou bezesporu grafické akcelerátory. Umožňují dosažení daleko lepší a především realističtější grafiky s minimem zatížení procesoru. Před několika měsíci o takovém druhu karet nikdo ani nevěděl. A dnes? Nevím, jsem na pochybách. Podle mě, kluků v redakci a známých okolo by přednosti jejich možností měl znát už každý, kdo počítač využívá ke hraní her. Obklopeni moderní technikou, nejnovějšími hrami a informacemi o tom, co na příští půlrok až rok výrobci her připravují, jsme však bohužel příliš vzdáleni realitě kluka, který má doma starou 386 a spustí tak jednu nebo dvě nové hry za měsíc – a za nějaký čas nespustí z novinek už vůbec nic. Potom si musí vystačit se staršími hrami, které byly vytvořeny ještě v době, kdy se o nějakých grafických akcelerátorech do PC ani neuvažovalo, natož aby nějaké existovaly. A takovému hráči je potom opravdu naprosto jedno, jestli existuje nějaká Riva, PCX2 nebo třeba 3Dfx. Situace s grafickými akcelerátory je k nerozeznání podobná situaci při nástupu zvukových karet do PC před několika málo lety. Tehdy také nikoho ani v nejdivočejším snu nenapadlo, že jednou bude zvuková karta nedílnou součástí každého počítače. Zvukové karty ale naprosto jasně ukázaly, že přežít může pouze jeden výrobek – SoundBlaster, dnešní standard. A stejně jako u zvukových karet (pamatujete se na tehdy mnohem lepší GUS?), tak i u grafických akcelerátorů nemusí vyhrát ten výkonově nejlepší. Nejvíc záleží samozřejmě na ceně a na podpoře výrobců hardwaru a her. Vyhraje teď asi nejprogresivnější 3Dfx, nebo vše vyřeší nástup sběrnice AGP koncipované právě přímo pro grafické karty (v což osobně moc nevěřím, to je zatím ve hvězdách). Nesporné je, že některá z těchto technologií vyhraje a všichni se můžeme těšit na záplavu graficky naprosto fantastických her.

Jednu z mnoha vlašťovek – Tomb Raider II vám přinášíme už dnes, a to nejen formou světově exkluzivní recenze (a teď vážně nepřeháním), ale i formou hratelné demoverze na našem cédéčku. Zpočátku mě z Tomb Raider II trochu zklamal neviděl jsem v něm žádný základní rozdíl oproti prvnímu dílu, ale po jeho dohrání vám zodpovědně říci, že je Tomb Raider II jedna z nejlepších her, kterou jsem kdy v životě hrál, a ocenění Zlatou hvězdou nedostane jen proto, že ač je hratelnost dokonalá, není originální. A co vás v dnešním čísle dále čeká? Recenze všemi očekávaného druhého dílu proslulých červích válek – Worms 2, ukázky toho, že i dnes lze vytvořit herní novum ve starém stylu, Abe’s Oddysee a v neposlední řadě i hra Dreams, při níž nevíte, jste-li ve snu, nebo ve skutečnosti u svého počítače. Realita je otravná, bohužel je ale to jediné místo, kde si můžete dát vepřo-knedlo-zelo s pivem. Tak někdy u toho piva.

Jan Herodes
šéfredaktor