Menu

Level 337

Kultura

  • Jukebox
  • 0
  • Kulturní dotaznk
  • 132

Editorial

  • Jsme tam, kde jsme měli být
  • 3

Radar

  • Sid Meier´s Civilization VII
  • 8
  • Mafia: The Old Country
  • 9
  • Reanimal
  • 10
  • Batman: Arkham Shadow
  • 11
  • Gothic Remake
  • 12
  • Preserve
  • 13
  • Scarlet Deer Inn
  • 14
  • Abiotic Factor
  • 15
  • Norland
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Jsme na konci AI bubliny?
  • 18
  • Hry, co nemám rád
  • 18
  • Bitsummit
  • 22
  • Jak neskončit do pěti let
  • 24
  • Realita je náš nepřítel
  • 25
  • Vytvoř si svoje dobrodružství II.
  • 34
  • Paměti herního vývoje vyplouvají na břehy
  • 37

Rozhovor

  • Xalavier Nelson: Enfant terrible nezávislých her
  • 26

Téma

  • Historie na hraní
  • 38
  • Pán prstenů jde pořád dál
  • 66
  • Láska, továrny & krajina
  • 78
  • Diverzita, rovnost, inkluze
  • 86
  • Vypněte své strachy
  • 100

Esej

  • Etymologie duší
  • 44
  • Nečekaný realismus
  • 50
  • Estetika Steampunku
  • 58

Recenze

  • Elden Ring: Shadow of the Erdtree - 5/5
  • 47
  • World of Goo 2 - 4/5
  • 48
  • Creatures of Ava - 3/5
  • 49
  • Workers & Resources: Soviet Republic - 4/5
  • 53
  • Frontier Hunter: Erza´s Wheel of Fortune - 4/5
  • 54
  • The Dark Cave - 3/5
  • 55
  • Doom + Doom II - 4/5
  • 56
  • Felvidek - 5/5
  • 57
  • Steamworld Heist II - 3/5
  • 61
  • Knitsu-Gami: Path of the Goddess - 4/5
  • 62

Deskovky

  • ISS Vanguard
  • 64
  • Borderlands: Mr.Torgue a jehoaréna drsňáctví
  • 64

Byznys

  • Nové kroky Xbox game pass
  • 70

Focus

  • Doom nekončí, Doom trvá
  • 72
  • Planetární otázky v Outlaws
  • 82
  • Jehňátka a bouchačky
  • 92
  • Rovný rovného si hledá
  • 98

Scéna

  • Hry od Loch Ness
  • 76
  • Winifred Phillipsová
  • 84
  • Herna u Netflixu
  • 110

Tech

  • České superpočítače
  • 94
  • Dlouhodobá podpora
  • 126
  • LIV - řešení pro mixovanou realitu
  • 128

Dílna

  • Petter Henriksson & Studio Landfall
  • 104
  • Troglodyte Studio
  • 106

Retro

  • Obřad před prvním spuštěním
  • 112
  • Callahan´s Crosstime Saloon
  • 114
  • Dlouhá cesta za AI ve hrách
  • 118
  • Darth Maul
  • 120
  • Super Mario Bros.: World 1-1
  • 122
  • DVG - hrajte na všem
  • 124

Outro

  • Jaký byl v létě váš největší herní zážitek?
  • 134

Jsme tam, kde jsme měli být

Rekonvalescence někdy trvá dlouho, dostat se zpět do formy po dlouhé nemoci není sranda. Herní průmysl to ale zvládá rychle, skoro rekordně rychle. Kdo měl být vyhozen, byl už vyhozen. Kdo měl být zrušen, byl zrušen. Kdo měl být prodán, byl prodán. Během gamescomu bylo jasné (viz naše rubrika Radar), že firmy už zase utrácejí za hry, za akce, a nebojí se investovat do nových projektů, což posledních pár postcovidových let nebylo pravidlem. Pro jedince a studia zasažené umírněným utrácením nebo čištěním portfolií, to je samozřejmě nepříjemné, ale místa už zase jsou. Studia a vydavatelé hledají a jsou hladoví. Jen trošku obezřetnější. Už to není ta zběsilá nákupní a náborová horečka.

Pro hráče to znamená víc nových her namísto remasterů (zdravíme Doom v tomto čísle), blyštivější akce, zajímavější prezentace velkých, středních i indie titulů. Uvidíte letos na podzim, ale hlavně příští rok už od jara. Některé chystané a neoznámené projekty (včetně tuzemských) na vás vykouknou právě díky aktuálnímu zlepšení situace zpočátku příštího roku. Mezitím budeme řešit spoustu věcí, stejně jako v tomto čísle, které si snad po letní pauze užijete.