- Level Archív
- >
- Ročník 2024
- >
- Číslo 337
Level 337
- Jukebox
- Kultura
- 0
- Jsme tam, kde jsme měli být
- Editorial
- 3
- Sid Meier´s Civilization VII
- Radar
- 8
- Mafia: The Old Country
- Radar
- 9
- Reanimal
- Radar
- 10
- Batman: Arkham Shadow
- Radar
- 11
- Gothic Remake
- Radar
- 12
- Preserve
- Radar
- 13
- Scarlet Deer Inn
- Radar
- 14
- Abiotic Factor
- Radar
- 15
- Norland
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Hry, co nemám rád
- Reaktor
- 18
- Jsme na konci AI bubliny?
- Reaktor
- 18
- Bitsummit
- Reaktor
- 22
- Jak neskončit do pěti let
- Reaktor
- 24
- Realita je náš nepřítel
- Reaktor
- 25
- Xalavier Nelson: Enfant terrible nezávislých her
- Rozhovor
- 26
- Vytvoř si svoje dobrodružství II.
- Reaktor
- 34
- Paměti herního vývoje vyplouvají na břehy
- Reaktor
- 37
- Historie na hraní
- Téma
- 38
- Etymologie duší
- Esej
- 44
- Elden Ring: Shadow of the Erdtree - 5/5
- Recenze
- 47
- World of Goo 2 - 4/5
- Recenze
- 48
- Creatures of Ava - 3/5
- Recenze
- 49
- Nečekaný realismus
- Esej
- 50
- Workers & Resources: Soviet Republic - 4/5
- Recenze
- 53
- Frontier Hunter: Erza´s Wheel of Fortune - 4/5
- Recenze
- 54
- The Dark Cave - 3/5
- Recenze
- 55
- Doom + Doom II - 4/5
- Recenze
- 56
- Felvidek - 5/5
- Recenze
- 57
- Estetika Steampunku
- Esej
- 58
- Steamworld Heist II - 3/5
- Recenze
- 61
- Knitsu-Gami: Path of the Goddess - 4/5
- Recenze
- 62
- ISS Vanguard
- Deskovky
- 64
- Borderlands: Mr.Torgue a jehoaréna drsňáctví
- Deskovky
- 64
- Pán prstenů jde pořád dál
- Téma
- 66
- Nové kroky Xbox game pass
- Byznys
- 70
- Doom nekončí, Doom trvá
- Focus
- 72
- Hry od Loch Ness
- Scéna
- 76
- Láska, továrny & krajina
- Téma
- 78
- Planetární otázky v Outlaws
- Focus
- 82
- Winifred Phillipsová
- Scéna
- 84
- Diverzita, rovnost, inkluze
- Téma
- 86
- Jehňátka a bouchačky
- Focus
- 92
- České superpočítače
- Tech
- 94
- Rovný rovného si hledá
- Focus
- 98
- Vypněte své strachy
- Téma
- 100
- Petter Henriksson & Studio Landfall
- Dílna
- 104
- Troglodyte Studio
- Dílna
- 106
- Herna u Netflixu
- Scéna
- 110
- Obřad před prvním spuštěním
- Retro
- 112
- Callahan´s Crosstime Saloon
- Retro
- 114
- Dlouhá cesta za AI ve hrách
- Retro
- 118
- Darth Maul
- Retro
- 120
- Super Mario Bros.: World 1-1
- Retro
- 122
- DVG - hrajte na všem
- Retro
- 124
- Dlouhodobá podpora
- Tech
- 126
- LIV - řešení pro mixovanou realitu
- Tech
- 128
- Kulturní dotaznk
- Kultura
- 132
- Jaký byl v létě váš největší herní zážitek?
- Outro
- 134
Kultura
- Jukebox
- Kuba Špiřík
- 0
- Kulturní dotaznk
- Redakce
- 132
Editorial
- Jsme tam, kde jsme měli být
- Redakce
- 3
Radar
- Sid Meier´s Civilization VII
- Redakce
- 8
- Mafia: The Old Country
- Redakce
- 9
- Reanimal
- Redakce
- 10
- Batman: Arkham Shadow
- Redakce
- 11
- Gothic Remake
- Pavel Skoták
- 12
- Preserve
- Michal Zoubek
- 13
- Scarlet Deer Inn
- Ondřej Novotný
- 14
- Abiotic Factor
- Michal Zoubek
- 15
- Norland
- Jan Hrbáč
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Jsme na konci AI bubliny?
- Michal Rybka
- 18
- Hry, co nemám rád
- Dan Vávra
- 18
- Bitsummit
- Lukáš Macura
- 22
- Jak neskončit do pěti let
- Martin Schovanec
- 24
- Realita je náš nepřítel
- Marek Rosa
- 25
- Vytvoř si svoje dobrodružství II.
- Jarek Kolář
- 34
- Paměti herního vývoje vyplouvají na břehy
- Zdeněk Záhora
- 37
Rozhovor
- Xalavier Nelson: Enfant terrible nezávislých her
- Jonáš Kříž
- 26
Téma
- Historie na hraní
- David František Wágner
- 38
- Pán prstenů jde pořád dál
- Josef Nosál
- 66
- Láska, továrny & krajina
- Ondřej Gogela
- 78
- Diverzita, rovnost, inkluze
- Ondřej Koch
- 86
- Vypněte své strachy
- Šárka Blümelová
- 100
Esej
- Etymologie duší
- Michal Vojkůvka
- 44
- Nečekaný realismus
- Patrik Hajda
- 50
- Estetika Steampunku
- Jan Konfršt
- 58
Recenze
- Elden Ring: Shadow of the Erdtree - 5/5
- Michal Vojkůvka
- 47
- World of Goo 2 - 4/5
- Ondřej Koch
- 48
- Creatures of Ava - 3/5
- Olga Poživilová
- 49
- Workers & Resources: Soviet Republic - 4/5
- Patrik Hajda
- 53
- Frontier Hunter: Erza´s Wheel of Fortune - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 54
- The Dark Cave - 3/5
- Václav Skoták
- 55
- Doom + Doom II - 4/5
- Václav Skoták
- 56
- Felvidek - 5/5
- Karel Vaněk
- 57
- Steamworld Heist II - 3/5
- Jan Konfršt
- 61
- Knitsu-Gami: Path of the Goddess - 4/5
- Tomáš Kotas
- 62
Deskovky
- ISS Vanguard
- Jarda Konáš
- 64
- Borderlands: Mr.Torgue a jehoaréna drsňáctví
- Jarda Konáš
- 64
Byznys
- Nové kroky Xbox game pass
- Marek Bílek
- 70
Focus
- Doom nekončí, Doom trvá
- Jan Olejník
- 72
- Planetární otázky v Outlaws
- Ondřej Novotný
- 82
- Jehňátka a bouchačky
- Pavlína Nouzová
- 92
- Rovný rovného si hledá
- Jakub Kovář
- 98
Scéna
- Hry od Loch Ness
- Ondřej Koch
- 76
- Winifred Phillipsová
- Ondřej Koch
- 84
- Herna u Netflixu
- Marek Bílek
- 110
Tech
- České superpočítače
- Karel Javůrek
- 94
- Dlouhodobá podpora
- Jakub Michlovský
- 126
- LIV - řešení pro mixovanou realitu
- Michal Zoubek
- 128
Dílna
- Petter Henriksson & Studio Landfall
- Jan Horčík
- 104
- Troglodyte Studio
- Jan Horčík
- 106
Retro
- Obřad před prvním spuštěním
- Martin Žemlička
- 112
- Callahan´s Crosstime Saloon
- Pavel Dobrovský
- 114
- Dlouhá cesta za AI ve hrách
- Michal Rybka
- 118
- Darth Maul
- Damiano Gerli
- 120
- Super Mario Bros.: World 1-1
- Jonáš Kříž
- 122
- DVG - hrajte na všem
- Damiano Gerli
- 124
Outro
- Jaký byl v létě váš největší herní zážitek?
- Redakce
- 134
Jsme tam, kde jsme měli být
Rekonvalescence někdy trvá dlouho, dostat se zpět do formy po dlouhé nemoci není sranda. Herní průmysl to ale zvládá rychle, skoro rekordně rychle. Kdo měl být vyhozen, byl už vyhozen. Kdo měl být zrušen, byl zrušen. Kdo měl být prodán, byl prodán. Během gamescomu bylo jasné (viz naše rubrika Radar), že firmy už zase utrácejí za hry, za akce, a nebojí se investovat do nových projektů, což posledních pár postcovidových let nebylo pravidlem. Pro jedince a studia zasažené umírněným utrácením nebo čištěním portfolií, to je samozřejmě nepříjemné, ale místa už zase jsou. Studia a vydavatelé hledají a jsou hladoví. Jen trošku obezřetnější. Už to není ta zběsilá nákupní a náborová horečka.
Pro hráče to znamená víc nových her namísto remasterů (zdravíme Doom v tomto čísle), blyštivější akce, zajímavější prezentace velkých, středních i indie titulů. Uvidíte letos na podzim, ale hlavně příští rok už od jara. Některé chystané a neoznámené projekty (včetně tuzemských) na vás vykouknou právě díky aktuálnímu zlepšení situace zpočátku příštího roku. Mezitím budeme řešit spoustu věcí, stejně jako v tomto čísle, které si snad po letní pauze užijete.