Menu

Level 337

REDAKCE

  • Editorial
  • 3
  • Redakční dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133
  • Outro: Anketa
  • 134

RADAR

  • Co přinesl gamescom
  • 8
  • Gothic Remake
  • 12
  • Preserve
  • 13
  • Scarlet Deer Inn
  • 14
  • Abiotic Factory
  • 15
  • Gnomer
  • 15
  • Norland
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

ESEJ

  • Etymologie duší
  • 44
  • Nečekaný realismus
  • 50
  • Estetika steampunku
  • 58

RECENZE

  • Elden Ring: Shadow of the Erdtree
  • 47
  • World of Goo 2
  • 48
  • Creatures of Ava
  • 49
  • Way of the Hunter - Lintukoto Reserve
  • 49
  • Workers & Resources: Soviet Republic
  • 53
  • Frontier Hunter
  • 54
  • The Dark Cave
  • 55
  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate
  • 55
  • Doom I + II
  • 56
  • Felvidek
  • 57
  • Impaler Gold
  • 57
  • Steamworld Heist II
  • 61
  • Kunitsu-Gami: Path of the Goddess
  • 62

DESKOVKY

  • Borderlands: Mr. Torgue a jeho aréna drsňáctví
  • 64
  • ISS Vanguard
  • 65
  • Port Arthur
  • 65

TÉMA

  • Historie na hraní
  • 38
  • Pán prstenů jde pořád dál
  • 66
  • Nové kroky Xbox Game Pass
  • 70
  • Doom nekončí, Doom trvá
  • 72
  • Láska, továrny & krajiny
  • 78
  • Planetární otázky v Outlaws
  • 82
  • Diverzita, rovnost, inkluze
  • 86
  • Jehňátka a bouchačky
  • 92
  • Rovný rovného hledá
  • 98
  • Vypněte své strachy
  • 100

REAKTOR

  • Jáma Pekel: Hry, co nemám rád
  • 18
  • Wolfův revír: Jsme na konci AI bubliny?
  • 21
  • Za pět minut dvanáct: BitSummit
  • 22
  • Shop: Jak neskončit do pěti let
  • 24
  • Futura: Realita je náš nepřítel
  • 25
  • Cihly zábavy: Vytvoř si svoje dobrodružství II.
  • 34
  • Datapoušť: Paměti herní vývoje vyplouvají na břehy
  • 37

SCÉNA

  • Rozhovor: Xalavier Nelson
  • 26
  • Hry od Loch Ness
  • 76
  • O kom se mluví: Winifred Phillipsová
  • 84
  • Herna u Netflixu
  • 110

DÍLNA

  • Petter Henriksson & Landfall
  • 104
  • Troglodyte Studio
  • 106

RETRO

  • Obřad před prvním spuštěním
  • 112
  • Making of: Callahan's Crosstime Saloon
  • 114
  • Rybkova nora: Dlouhá cesta za AI ve hrách
  • 118
  • Ztracené hry: Darth Maul
  • 120
  • Level k sežrání: Super Mario Bros: World 1-1
  • 122
  • DVG - Hrajte na všem
  • 124

TECH

  • České superpočítače
  • 94
  • Sliby, chyby: Dlouhodobá podpora
  • 126
  • LIV - Řešení pro mixovanou realitu
  • 128

Jsme tam, kde jsme měli být

Rekonvalescence někdy trvá dlouho, dostat se zpět do formy po dlouhé nemoci není sranda. Herní průmysl to ale zvládá rychle, skoro rekordně rychle. Kdo měl být vyhozen, byl už vyhozen. Kdo měl být zrušen, byl zrušen. Kdo měl být prodán, byl prodán. Během gamescomu bylo jasné (viz naše rubrika Radar), že firmy už zase utrácejí za hry, za akce, a nebojí se investovat do nových projektů, což posledních pár postcovidových let nebylo pravidlem. Pro jedince a studia zasažené umírněným utrácením nebo čištěním portfolií, to je samozřejmě nepříjemné, ale místa už zase jsou. Studia a vydavatelé hledají a jsou hladoví. Jen trošku obezřetnější. Už to není ta zběsilá nákupní a náborová horečka.

Pro hráče to znamená víc nových her namísto remasterů (zdravíme Doom v tomto čísle), blyštivější akce, zajímavější prezentace velkých, středních i indie titulů. Uvidíte letos na podzim, ale hlavně příští rok už od jara. Některé chystané a neoznámené projekty (včetně tuzemských) na vás vykouknou právě díky aktuálnímu zlepšení situace zpočátku příštího roku. Mezitím budeme řešit spoustu věcí, stejně jako v tomto čísle, které si snad po letní pauze užijete.