- Level Archív
- >
- Ročník 2024
- >
- Číslo 336
Level 336
- Léto plné festivalů
- Editorial
- 3
- Sluncem zalitá oznámení
- Radar
- 8
- AI people
- Radar
- 12
- Warhammer 40000: Speed freeks
- Radar
- 14
- The Rogue Princ of Persia
- Radar
- 15
- Sentry
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Summer Game Show
- Reaktor
- 18
- Překvapení bez překvapení
- Reaktor
- 21
- Pralátka digitálních her žije
- Reaktor
- 22
- Herní knihy budou!
- Reaktor
- 24
- Jak daleko jsme od Agi?
- Reaktor
- 25
- Christofer Sundberg, král herní destrukce
- Rozhovor
- 26
- Vytvoř si svoje dobrodružství
- Reaktor
- 34
- Jak vzdělávat vývojáře
- Téma
- 36
- Planet Zoo - 4/5
- Recenze
- 42
- Fashion dreamer - 3/5
- Recenze
- 43
- Tísnivá síla zvuku
- Esej
- 44
- Senua´s saga: Hellblade II - 4/5
- Recenze
- 47
- Ghost of Tsushima - 3/5
- Recenze
- 48
- Kubikon 3D - 4/5
- Recenze
- 49
- Hledá se následovník
- Esej
- 50
- Songs of conquest - 5/5
- Recenze
- 53
- Vigor - 3/5
- Recenze
- 54
- Men of war 2 - 3/5
- Recenze
- 55
- Crime Boss: Rockay city - 4/5
- Recenze
- 56
- Shin Megami Tensei V: Vengeance - 5/5
- Recenze
- 57
- Ach můj bože!
- Esej
- 58
- Indika - 4/5
- Recenze
- 61
- Top Spin 2K25 - 4/5
- Recenze
- 62
- Duck Detective - The Secret Salami - 4/5
- Recenze
- 63
- Skyrim - dobrodružná hra
- Deskovky
- 64
- Lords of Ragnarök
- Deskovky
- 65
- Jak se žije živým titulům
- Téma
- 66
- Novinky a machři
- Byznys
- 70
- Kafkovská absurdita herních světů
- Téma
- 72
- Izraelské hry
- Scéna
- 76
- Úsvit nindžů a samurajů
- Téma
- 78
- Crackeři na vzestupu
- Scéna
- 82
- Lars Wingefors
- Scéna
- 84
- Hrátky s puzzly
- Téma
- 86
- Nefér hra
- Téma
- 90
- Hlavně v klidu
- Scéna
- 94
- Retro v kapse
- Téma
- 98
- Stát si začal všímat her v ČR
- Scéna
- 102
- Vzestup a pád fyzických edic
- Téma
- 104
- Edouard L. & Earth of Oryn
- Dílna
- 108
- Daniel Nzmar & Diehard Studios
- Dílna
- 110
- Svět herních průvodců
- Dílna
- 114
- Final Fantasy VII
- Retro
- 116
- Starcraft: Ghost
- Retro
- 120
- Dark Souls: Sen´s Fortress
- Retro
- 122
- Speccyální archiv
- Retro
- 124
- Holografické displeje
- Tech
- 126
- Svět sluchátek
- Tech
- 128
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 132
- Jukebox
- Kultura
- 133
- Co vám chybělo na letošní Game Acces?
- Outro
- 135
Editorial
- Léto plné festivalů
- Redakce
- 3
Radar
- Sluncem zalitá oznámení
- Redakce
- 8
- AI people
- Michal Zoubek
- 12
- Warhammer 40000: Speed freeks
- Michal Zoubek
- 14
- The Rogue Princ of Persia
- Ondřej Novotný
- 15
- Sentry
- Ondřej Šídlo
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Summer Game Show
- Dan Vávra
- 18
- Překvapení bez překvapení
- Lukáš Macura
- 21
- Pralátka digitálních her žije
- Zdeněk Záhora
- 22
- Herní knihy budou!
- Martin Schovanec
- 24
- Jak daleko jsme od Agi?
- Marek Rosa
- 25
- Vytvoř si svoje dobrodružství
- Jarek Kolář
- 34
Rozhovor
- Christofer Sundberg, král herní destrukce
- Jonáš Kříž
- 26
Téma
- Jak vzdělávat vývojáře
- Zdeněk Záhora
- 36
- Jak se žije živým titulům
- Olga Poživilová
- 66
- Kafkovská absurdita herních světů
- Tomáš Erhart
- 72
- Úsvit nindžů a samurajů
- Michal Zoubek
- 78
- Hrátky s puzzly
- Pavlína Nouzová
- 86
- Nefér hra
- Jakub Žežule
- 90
- Retro v kapse
- Jakub Kovář
- 98
- Vzestup a pád fyzických edic
- Damiano Gerli
- 104
Recenze
- Planet Zoo - 4/5
- Klára Vojkůvková
- 42
- Fashion dreamer - 3/5
- Jakub Kovář
- 43
- Senua´s saga: Hellblade II - 4/5
- Karel Vaněk
- 47
- Ghost of Tsushima - 3/5
- Vincent Olejník
- 48
- Kubikon 3D - 4/5
- Petr Poláček
- 49
- Songs of conquest - 5/5
- Václav Skoták
- 53
- Vigor - 3/5
- Michal Zoubek
- 54
- Men of war 2 - 3/5
- Václav Skoták
- 55
- Crime Boss: Rockay city - 4/5
- Jan Hrbáč
- 56
- Shin Megami Tensei V: Vengeance - 5/5
- Pavel Skoták
- 57
- Indika - 4/5
- Jan Olejník
- 61
- Top Spin 2K25 - 4/5
- Pavel Skoták
- 62
- Duck Detective - The Secret Salami - 4/5
- Martina Marešová
- 63
Esej
- Tísnivá síla zvuku
- Karel Vaněk
- 44
- Hledá se následovník
- Pavel Skoták
- 50
- Ach můj bože!
- Jan Olejník
- 58
Deskovky
- Skyrim - dobrodružná hra
- Jarda Konáš
- 64
- Lords of Ragnarök
- Jarda Konáš
- 65
Byznys
- Novinky a machři
- Jakub Žežule
- 70
Scéna
- Izraelské hry
- Ondřej Koch
- 76
- Crackeři na vzestupu
- Marek Bílek
- 82
- Lars Wingefors
- Ondřej Koch
- 84
- Hlavně v klidu
- Ondřej Koch
- 94
- Stát si začal všímat her v ČR
- Petr Poláček
- 102
Dílna
- Edouard L. & Earth of Oryn
- Jan Horčík
- 108
- Daniel Nzmar & Diehard Studios
- Jan Horčík
- 110
- Svět herních průvodců
- Jan Horčík
- 114
Retro
- Final Fantasy VII
- Jan Horčík
- 116
- Starcraft: Ghost
- Damiano Gerli
- 120
- Dark Souls: Sen´s Fortress
- Jonáš Kříž
- 122
- Speccyální archiv
- Martin Žemlička
- 124
Tech
- Holografické displeje
- Jakub Michlovský
- 126
- Svět sluchátek
- Jakub Michlovský
- 128
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
- Jukebox
- Kuba Špiřík
- 133
Outro
- Co vám chybělo na letošní Game Acces?
- Redakce
- 135
Léto plné festivalů
Z doby vydávání her (většinou do konce března, protože končí fiskální rok většině velkých firem) jsme se přenesli do letní doby, kdy se oznamuje. Zatímco si lidé užívají na hudebních a jiných festivalech, herní firmy prezentují své tituly a plány na digitálních a reálných festivalech. Jeden takový se odehrál na přelomu května a června v Brně. Game Access je momentálně nejlepší herní akcí v regionu ČR/SK/AT ve všech směrech, což si troufneme tvrdit, protože jsme na všech srovnatelných konferencích byli. Organizačně i obsahově včetně her.
Na Polsko (Digital Dragons) to sice nestačí, ale kvalita je velká natolik, že to zajímá i zástupce státu, což je téma, o kterém se rozepisujeme v tomto čísle. Něco ale všem těm konferencím, ať už u nás, na Slovensku, v Polsku i jinde, chybí a vývojáři to cítí. Po covidové pandemii, kdy se všechno odehrávalo online, se z těchto akcí vytratili poskytovatelé veledůležitých služeb. Lokalizace, QA (testeři), audio, video, ale hlavně investoři. Zvykli si oslovovat zajímavé projekty jenom online, ale zároveň si stěžují, že nemají práci nebo do čeho investovat. Problém je v komunikaci. Když se s někým potkáte a plácnete si, tak to má jinou váhu než zprávy na LinkedIn.
V tomto čísle bychom vás chtěli upozornit na dvě tuzemská studia, která to nevzdala a dotlačila své hry na Steam, kde se děje všechno podstatné. Naše redaktorka poctivě obrazila INGAME STUDIOS i Bohemia Interactive kvůli vydání Crime Boss a Vigoru na Steamu, a je to zajímavé čtení o tom, proč se vyplatí hry podporovat a rozšiřovat na další platformy, i když to ze začátku nebyl valný úspěch.
LEVEL si dá na léto klasickou pauzu, tak se uvidíme a počteme si zase na konci srpna.