Menu
335 336 Červen 2024 337
Články Editorial

Level 336

Editorial

  • Léto plné festivalů
  • 3

Radar

  • Sluncem zalitá oznámení
  • 8
  • AI people
  • 12
  • Warhammer 40000: Speed freeks
  • 14
  • The Rogue Princ of Persia
  • 15
  • Sentry
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Summer Game Show
  • 18
  • Překvapení bez překvapení
  • 21
  • Pralátka digitálních her žije
  • 22
  • Herní knihy budou!
  • 24
  • Jak daleko jsme od Agi?
  • 25
  • Vytvoř si svoje dobrodružství
  • 34

Rozhovor

  • Christofer Sundberg, král herní destrukce
  • 26

Téma

  • Jak vzdělávat vývojáře
  • 36
  • Jak se žije živým titulům
  • 66
  • Kafkovská absurdita herních světů
  • 72
  • Úsvit nindžů a samurajů
  • 78
  • Hrátky s puzzly
  • 86
  • Nefér hra
  • 90
  • Retro v kapse
  • 98
  • Vzestup a pád fyzických edic
  • 104

Recenze

  • Planet Zoo - 4/5
  • 42
  • Fashion dreamer - 3/5
  • 43
  • Senua´s saga: Hellblade II - 4/5
  • 47
  • Ghost of Tsushima - 3/5
  • 48
  • Kubikon 3D - 4/5
  • 49
  • Songs of conquest - 5/5
  • 53
  • Vigor - 3/5
  • 54
  • Men of war 2 - 3/5
  • 55
  • Crime Boss: Rockay city - 4/5
  • 56
  • Shin Megami Tensei V: Vengeance - 5/5
  • 57
  • Indika - 4/5
  • 61
  • Top Spin 2K25 - 4/5
  • 62
  • Duck Detective - The Secret Salami - 4/5
  • 63

Esej

  • Tísnivá síla zvuku
  • 44
  • Hledá se následovník
  • 50
  • Ach můj bože!
  • 58

Deskovky

  • Skyrim - dobrodružná hra
  • 64
  • Lords of Ragnarök
  • 65

Byznys

  • Novinky a machři
  • 70

Scéna

  • Izraelské hry
  • 76
  • Crackeři na vzestupu
  • 82
  • Lars Wingefors
  • 84
  • Hlavně v klidu
  • 94
  • Stát si začal všímat her v ČR
  • 102

Dílna

  • Edouard L. & Earth of Oryn
  • 108
  • Daniel Nzmar & Diehard Studios
  • 110
  • Svět herních průvodců
  • 114

Retro

  • Final Fantasy VII
  • 116
  • Starcraft: Ghost
  • 120
  • Dark Souls: Sen´s Fortress
  • 122
  • Speccyální archiv
  • 124

Tech

  • Holografické displeje
  • 126
  • Svět sluchátek
  • 128

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133

Outro

  • Co vám chybělo na letošní Game Acces?
  • 135

Léto plné festivalů 

Z doby vydávání her (většinou do konce března, protože končí fiskální rok většině velkých firem) jsme se přenesli do letní doby, kdy se oznamuje. Zatímco si lidé užívají na hudebních a jiných festivalech, herní firmy prezentují své tituly a plány na digitálních a reálných festivalech. Jeden takový se odehrál na přelomu května a června v Brně. Game Access je momentálně nejlepší herní akcí v regionu ČR/SK/AT ve všech směrech, což si troufneme tvrdit, protože jsme na všech srovnatelných konferencích byli. Organizačně i obsahově včetně her.

Na Polsko (Digital Dragons) to sice nestačí, ale kvalita je velká natolik, že to zajímá i zástupce státu, což je téma, o kterém se rozepisujeme v tomto čísle. Něco ale všem těm konferencím, ať už u nás, na Slovensku, v Polsku i jinde, chybí a vývojáři to cítí. Po covidové pandemii, kdy se všechno odehrávalo online, se z těchto akcí vytratili poskytovatelé veledůležitých služeb. Lokalizace, QA (testeři), audio, video, ale hlavně investoři. Zvykli si oslovovat zajímavé projekty jenom online, ale zároveň si stěžují, že nemají práci nebo do čeho investovat. Problém je v komunikaci. Když se s někým potkáte a plácnete si, tak to má jinou váhu než zprávy na LinkedIn.

V tomto čísle bychom vás chtěli upozornit na dvě tuzemská studia, která to nevzdala a dotlačila své hry na Steam, kde se děje všechno podstatné. Naše redaktorka poctivě obrazila INGAME STUDIOS i Bohemia Interactive kvůli vydání Crime Boss a Vigoru na Steamu, a je to zajímavé čtení o tom, proč se vyplatí hry podporovat a rozšiřovat na další platformy, i když to ze začátku nebyl valný úspěch.

 LEVEL si dá na léto klasickou pauzu, tak se uvidíme a počteme si zase na konci srpna.