- Level Archív
- >
- Ročník 2024
- >
- Číslo 335
Level 335
- Výhra v nastavení
- Editorial
- 3
- Kingdom Come: Deliverance II
- Radar
- 8
- Hades II
- Radar
- 12
- Frostpunk 2
- Radar
- 13
- Manor Lords
- Radar
- 14
- Gray Zone Warfare
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Hry jsou drahé
- Reaktor
- 18
- Dvojí ohlédnutí
- Reaktor
- 21
- Co je to úspěch herní firmy?
- Reaktor
- 22
- Jak jsem zažil čtverý vzestup
- Reaktor
- 23
- Nahoru a dolů s akciemi herních firem
- Reaktor
- 24
- Dean Hall Expert na herní přežití
- Rozhovor
- 26
- Opakován - matka úspěchu
- Reaktor
- 34
- Padesát her Petra Bulíře
- Téma
- 36
- Stellar Blade - 3/5
- Recenze
- 42
- Contra: Operation Galuga - 3/5
- Recenze
- 43
- I cesta může být cíl
- Esej
- 44
- Dragon´s Dogma 2 - 4/5
- Recenze
- 47
- OTXO - 5/5
- Recenze
- 48
- Horizon Forbidden West - 4/5
- Recenze
- 49
- Posbírej a zahraj je všechny!
- Esej
- 50
- Balatro - 5/5
- Recenze
- 53
- Kingdom Come: Deliverance - 4/5
- Recenze
- 54
- King Arthur: Legion IX - 4/5
- Recenze
- 55
- Unicorn Overlord - 5/5
- Recenze
- 56
- Tak jsme bulánkovali
- Esej
- 58
- Bulánci - 2/5
- Recenze
- 61
- Millennia - 3/5
- Recenze
- 62
- Rauniot - 3/5
- Recenze
- 63
- Unmatched: Dobrodružství - úžasné příběhy
- Deskovky
- 64
- Senjutsu: bitva o Japonsko
- Deskovky
- 65
- Nespolehlivý vypravěč
- Téma
- 66
- Vítejte u strejdy Maria
- Focus
- 70
- Crowdfunding ve slepé uličce
- Téma
- 72
- Hry, lži a Italové
- Focus
- 78
- Zářivý seriálový Fallout
- Scéna
- 80
- Festival Lektvar
- Scéna
- 82
- Úsměvy pana Brambory
- Jak se hraje
- 84
- Johan Pilestedt
- Scéna
- 88
- Svět bez vykřičnků
- Téma
- 90
- Nostalgie nebo souputník?
- Scéna
- 94
- Domky vedle markodrapů
- Téma
- 98
- Aurélien Loos and Leikir Studio
- Dílna
- 102
- Dominik Vojta and Back in service
- Dílna
- 104
- Herní předplatné: plíživá revoluce
- Dílna
- 108
- Super Mário bros.
- Retro
- 110
- Buciyo 5
- Retro
- 114
- Druhá vlna AI se připravuje
- Retro
- 116
- Resident Evil 4: Vesnice
- Retro
- 118
- Cheaty nejsou? vytvoříme!
- Retro
- 120
- Atari The400: zpátky do minulosti
- Tech
- 122
- Řbitov googlátek
- Tech
- 124
- Kde se vzala myš?
- Tech
- 126
- Turing Tumble, mechanický počítač
- Tech
- 130
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 132
- Jukebox
- Kultura
- 133
- Co vás nejvíc štve na současném stavu games industry?
- Outro
- 134
Editorial
- Výhra v nastavení
- Redakce
- 3
Radar
- Kingdom Come: Deliverance II
- Jan Hrdlička
- 8
- Hades II
- Václav Skoták
- 12
- Frostpunk 2
- Robert Polák
- 13
- Manor Lords
- Robert Polák
- 14
- Gray Zone Warfare
- Michal Zoubek
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Hry jsou drahé
- Dan Vávra
- 18
- Dvojí ohlédnutí
- Lukáš Macura
- 21
- Co je to úspěch herní firmy?
- Zdeněk Záhora
- 22
- Jak jsem zažil čtverý vzestup
- Michal Rybka
- 23
- Nahoru a dolů s akciemi herních firem
- Martin Schovanec
- 24
- Opakován - matka úspěchu
- Jarek Kolář
- 34
Rozhovor
- Dean Hall Expert na herní přežití
- Jonáš Kříž
- 26
Téma
- Padesát her Petra Bulíře
- Petr Bulíř
- 36
- Nespolehlivý vypravěč
- Michal Vojkůvka
- 66
- Crowdfunding ve slepé uličce
- Ondřej Koch
- 72
- Svět bez vykřičnků
- Jakub Žežule
- 90
- Domky vedle markodrapů
- Michal Zoubek
- 98
Recenze
- Stellar Blade - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 42
- Contra: Operation Galuga - 3/5
- Petr Poláček
- 43
- Dragon´s Dogma 2 - 4/5
- Karel Kališ
- 47
- OTXO - 5/5
- Karel Vaněk
- 48
- Horizon Forbidden West - 4/5
- Vincent Olejník
- 49
- Balatro - 5/5
- Pavel Skoták
- 53
- Kingdom Come: Deliverance - 4/5
- Petr Poláček
- 54
- King Arthur: Legion IX - 4/5
- Jaroslav Tesák
- 55
- Unicorn Overlord - 5/5
- Pavel Skoták
- 56
- Bulánci - 2/5
- Michal Zoubek
- 61
- Millennia - 3/5
- Václav Skoták
- 62
- Rauniot - 3/5
- Petr Poláček
- 63
Esej
- I cesta může být cíl
- Karel Kališ
- 44
- Posbírej a zahraj je všechny!
- Pavel Skoták
- 50
- Tak jsme bulánkovali
- Michal Zoubek
- 58
Deskovky
- Unmatched: Dobrodružství - úžasné příběhy
- Marek Bílek
- 64
- Senjutsu: bitva o Japonsko
- Jarda Konáš
- 65
Focus
- Vítejte u strejdy Maria
- Marek Bílek
- 70
- Hry, lži a Italové
- Damiano Gerli
- 78
Scéna
- Zářivý seriálový Fallout
- Jakub Kratochvíl
- 80
- Festival Lektvar
- Olga Poživilová
- 82
- Johan Pilestedt
- Ondřej Koch
- 88
- Nostalgie nebo souputník?
- Zdeněk Záhora
- 94
Jak se hraje
- Úsměvy pana Brambory
- Matouš Erban
- 84
Dílna
- Aurélien Loos and Leikir Studio
- Jan Horčík
- 102
- Dominik Vojta and Back in service
- Jan Horčík
- 104
- Herní předplatné: plíživá revoluce
- Jan Horčík
- 108
Retro
- Super Mário bros.
- Martin Bach
- 110
- Buciyo 5
- Damiano Gerli
- 114
- Druhá vlna AI se připravuje
- Michal Rybka
- 116
- Resident Evil 4: Vesnice
- Jonáš Kříž
- 118
- Cheaty nejsou? vytvoříme!
- Martin Žemlička
- 120
Tech
- Atari The400: zpátky do minulosti
- Pavel Dobrovský
- 122
- Řbitov googlátek
- Jakub Michlovský
- 124
- Kde se vzala myš?
- Jakub Michlovský
- 126
- Turing Tumble, mechanický počítač
- Michal Rybka
- 130
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
- Jukebox
- Kuba Špiřík
- 133
Outro
- Co vás nejvíc štve na současném stavu games industry?
- Redakce
- 134
Výhra v nastavení
Základní hrací doba je jenom začátek
V tomto čísle máme články s dvojicí velkých person. Dean Hall vymyslel a Bohemce pak prodal DayZ, Petr Bulíř ovlivnil celou generaci hráčů svými články v Levelu či jinde (a mezitím dělal spoustu dalších věcí). Dvě naprosto odlišné osobnosti spojuje fakt, že žijí život po životě. Když se zbavili své „dojné kravky“, tak se prostě zařídili jinak. Dean Hall dál dělá hry po svém, Petr Bulíř je velmi úspěšný pokerový hráč. Je to, mimo jiné, dobré vodítko pro všechny v herním průmyslu, že život nabízí spoustu možností. Jde jenom o to objevit tu, která vám nejvíce sedne, a nejít hlavou proti zdi.
Trošku navzdory tomuto moudru jde samozřejmě pražské studio Warhorse se svým pokračováním Kingdom Come: Deliverance, které vidíte na obálce. Ale kolik takových studií a lidí, co za tím stojí (Dan Vávra), na světě existuje? Velmi málo.
Ve světle pokračujícího zveřejňování a mediálního kritizování informací, koho kde zase jaký korporát zavřel, nám přijde fér zmínit, že se dějí i pozitivní věci – nové budoucí hry, nová studia s masivními investicemi v zádech (např. Red Rover Interactive s tuzemskou stopou) nebo aktuální, masivně úspěšné tuzemské releasy (vydání Gray Zone Warfare od brněnských Madfinger Games). Všichni ze zmíněných studií zvládli předešlé remízy či neúspěchy, a že jich nebylo málo, přetavit do aktuální výhry v nastavení.
Svět se zkrátka neřítí do záhuby. Jen se v něm dějí zajímavé věci.