- Level Archív
- >
- Ročník 2022
- >
- Číslo 320
Level 320
- Léto bez E3 je nuda na dálku
- Editorial
- 3
- Ozvěny: Mnoho trailerů – zajícova smrt
- Radar
- 8
- Early access: Arma Reforger
- Radar
- 12
- Early access: Songs of Conquest
- Radar
- 14
- Marvel Snap
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Jáma pekel: Vesmírná odyssea
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Poslední sbohem
- Reaktor
- 21
- Cihly zábavy: Tvorba hlavní postavy
- Reaktor
- 22
- Wolfův revír: Příliš mnoho informací
- Reaktor
- 24
- Datapoušť: Game Access – když je téma her v genomu místa
- Reaktor
- 25
- Eugen Harton: Jak se staví cheat
- Rozhovor
- 26
- Avantgardní Amanita
- Téma
- 34
- Velké na malém
- Esej
- 40
- Diablo Immortal - 4/5
- Recenze
- 43
- Road 96 - 3/5
- Recenze
- 44
- Forgive me Father - 5/5
- Recenze
- 45
- The Cleaner - 2/5
- Recenze
- 45
- Sifu - 5/5
- Recenze
- 46
- Mario Strikers: Battle League - 4/5
- Recenze
- 47
- Dolmen - 3/5
- Recenze
- 48
- Sniper Elite 5 - 4/5
- Recenze
- 50
- Kapital: Sparks of the Revolution - 3/5
- Recenze
- 51
- Vengeful Heart - 3/5
- Recenze
- 51
- Poháníme vesmír
- Esej
- 52
- Galactic Civilizations IV - 4/5
- Recenze
- 55
- Loot River - 5/5
- Recenze
- 56
- Hardspace: Shipbreaker - 5/5
- Recenze
- 58
- Vampire the Masquerade – Swansong - 2/5
- Recenze
- 59
- Ve stínu vycházejícího slunce
- Esej
- 60
- Trek to Yomi - 3/5
- Recenze
- 63
- Nintendo Switch Sports - 3/5
- Recenze
- 64
- Fanoušci v šedé zóně
- Téma
- 66
- Vyprávění beze slov
- Focus
- 70
- Hádej slova
- Téma
- 72
- Boj o přežití i včasné vydání
- Focus
- 76
- Cowabunga! Bez pizzy ani ránu
- Téma
- 78
- Successors
- Deskovky
- 82
- Věc: Desková hra
- Deskovky
- 83
- Kingdom Rush: Trhlina v čase
- Deskovky
- 83
- Retro zvukovky pro 21. století
- Tech
- 84
- Herní kariéra jako náročné akční RPG
- Focus
- 88
- Koně z polygonů
- Téma
- 90
- Automat na lásku
- Focus
- 94
- Petr Šimůnek & Engine Evolution
- Dílna
- 96
- Profil: Tobias Springer & Tobspr Games
- Dílna
- 100
- Strejda Sam tě chce!
- Téma
- 102
- Hledání ztraceného stylu
- Focus
- 108
- Konec herního železa
- Tech
- 110
- Stroje z minulosti vrací úder
- Retro
- 114
- Dos/4gw: nebe a 640 kb není limit
- Retro
- 118
- Rybkova nora: Problém dokonalého zážitku
- Retro
- 120
- Making of: Screamer
- Retro
- 122
- Sliby chyby: Plnohodnotná náhrada CRT monitoru
- Tech
- 126
- Poker o zákazníky
- Byznys
- 130
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 132
- Jukebox
- Kultura
- 133
- Jaký herní žánr vám leze krkem?
- Redakce
- 134
Editorial
- Léto bez E3 je nuda na dálku
- Redakce
- 3
Radar
- Ozvěny: Mnoho trailerů – zajícova smrt
- Petr Poláček
- 8
- Early access: Arma Reforger
- Michal Zoubek
- 12
- Early access: Songs of Conquest
- Pavel Skoták
- 14
- Marvel Snap
- Pavel Skoták
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Jáma pekel: Vesmírná odyssea
- Dan Vávra
- 18
- Za pět minut dvanáct: Poslední sbohem
- Lukáš Macura
- 21
- Cihly zábavy: Tvorba hlavní postavy
- Jarek Kolář
- 22
- Wolfův revír: Příliš mnoho informací
- Michal Rybka
- 24
- Datapoušť: Game Access – když je téma her v genomu místa
- Zdeněk Záhora
- 25
Rozhovor
- Eugen Harton: Jak se staví cheat
- Marek Bílek
- 26
Téma
- Avantgardní Amanita
- Ondřej Koch
- 34
- Fanoušci v šedé zóně
- Redakce
- 66
- Hádej slova
- Ondřej Koch
- 72
- Cowabunga! Bez pizzy ani ránu
- Martin Tajčman
- 78
- Koně z polygonů
- Silvie Chlumcová
- 90
- Strejda Sam tě chce!
- Jonáš Kříž
- 102
Esej
- Velké na malém
- Redakce
- 40
- Poháníme vesmír
- Tomáš Pavlas
- 52
- Ve stínu vycházejícího slunce
- Jiří Pavlovský
- 60
Recenze
- Diablo Immortal - 4/5
- Redakce
- 43
- Road 96 - 3/5
- Jan Winkelhöfer
- 44
- The Cleaner - 2/5
- Ondřej Švára
- 45
- Forgive me Father - 5/5
- Ondřej Šídlo
- 45
- Sifu - 5/5
- Pavel Dobrovský
- 46
- Mario Strikers: Battle League - 4/5
- Petr Poláček
- 47
- Dolmen - 3/5
- Karel Vaněk
- 48
- Sniper Elite 5 - 4/5
- Kuba Špiřík
- 50
- Vengeful Heart - 3/5
- Zdeněk Záhora
- 51
- Kapital: Sparks of the Revolution - 3/5
- Martina Marešová
- 51
- Galactic Civilizations IV - 4/5
- Tomáš Pavlas
- 55
- Loot River - 5/5
- Ondřej Šídlo
- 56
- Hardspace: Shipbreaker - 5/5
- Jan Hrbáč
- 58
- Vampire the Masquerade – Swansong - 2/5
- Michal Vojkůvka
- 59
- Trek to Yomi - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 63
- Nintendo Switch Sports - 3/5
- Petr Poláček
- 64
Focus
- Vyprávění beze slov
- Kateřina Kovandová
- 70
- Boj o přežití i včasné vydání
- Kateřina Kovandová
- 76
- Herní kariéra jako náročné akční RPG
- Jan Horčík
- 88
- Automat na lásku
- Kateřina Kovandová
- 94
- Hledání ztraceného stylu
- Kateřina Kovandová
- 108
Deskovky
- Successors
- Jarda Konáš
- 82
- Věc: Desková hra
- Jarda Konáš
- 83
- Kingdom Rush: Trhlina v čase
- Jarda Konáš
- 83
Tech
- Retro zvukovky pro 21. století
- Jan Olejník
- 84
- Konec herního železa
- Jakub Michlovský
- 110
- Sliby chyby: Plnohodnotná náhrada CRT monitoru
- Michal Rybka
- 126
Dílna
- Petr Šimůnek & Engine Evolution
- Jan Horčík
- 96
- Profil: Tobias Springer & Tobspr Games
- Jan Horčík
- 100
Retro
- Stroje z minulosti vrací úder
- Michal Zoubek
- 114
- Dos/4gw: nebe a 640 kb není limit
- Martin Žemlička
- 118
- Rybkova nora: Problém dokonalého zážitku
- Michal Rybka
- 120
- Making of: Screamer
- Damiano Gerli
- 122
Byznys
- Poker o zákazníky
- Ondřej Švára
- 130
Kultura
- Kulturní dotazník
- Pavel Skoták
- 132
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 133
Redakce
- Jaký herní žánr vám leze krkem?
- Redakce
- 134
LÉTO BEZ E3 JE NUDA NA DÁLKU
Za uplynulé dva roky jsme si zvykli, že se většina dění odehrává na dálku, digitálně. Včetně herních konferencí a výstav. Díky tomu, že si covid dává pauzu, se jich letos už spousta uskutečnila a ještě uskuteční. A pocit ze srovnání digitální vs naživo? „Kam se hrabe Bittner. To se nedá srovnat,” ve prospěch akcí konaných naživo. Například na nedávno pořádané konferenci Game Access 22 bylo na všech vidět, jak jsou nadšení, že mohou potkat své kolegyně a kolegy z jiných studií a popovídat si o svých projektech ve skutečném světě, že mohou mnohem snáz navázat partnerství, prezentovat projekty návštěvníkům i novinářům, případně si prostě jen tak „pokecat o životě“. Tohle žádná virtuální meeting room během online konference (jak jsme to viděli třeba na virtuálním Gamescomu) nenahradí, ani nemůže.
Zrušení letošní E3 bylo logicky ohlášené už dávno, takovou akci za pár měsíců nenaplánujete, když se situace najednou zlepší. V roce 2023 by se ale měla zase uskutečnit a jsme zvědaví na formát, protože posledních pár let se tato profesní (B2B) výstava začala měnit na akci pro veřejnost, ke které se jen všechna větší studia a vydavatelé přisáli se svými online streamy. Letošní rok nebyl jiný, takže se navenek vlastně nic nezměnilo. Hráči dostali svou porci oznámení, trailerů i trapných momentů. Jeden podstatný aspekt však chyběl – ať už se kdykoli E3 vydařila více nebo méně, tak samotná událost poutala mnohem více pozornosti u hráčů i v mainstreamu. Prostě jen z důvodu, že se konala a vědělo se o ní. Letos to chybělo a na zájmu veřejnosti (sledovanosti) to bylo znát, což potvrzují i hlasy z konkrétních studií a firem. Nadšení z toho, že celá branže a svět může fungovat jen na dálku, začíná tak trošku vyprchávat. Doufáme proto, že se situace nezmění natolik, abychom zadky ze židlí nemohli zvedat dlouhodobě. Že nebudeme zase dalších pár let koukat na všechno jen přes monitor nebo displej telefonu.
P.S. Nezapomeňte přes léto dočíst předchozí čísla Levelu, ať jste připraveni, až se v září vrátíme. Na dovolené budete mít spoustu času. 🙂
POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)