- Level Archív
- >
- Ročník 2021
- >
- Číslo 315
Level 315
- Druhá míza
- Editorial
- 3
- Ozvěny: Dohánět konkurenci
- Radar
- 8
- Hry: Cassette beasts
- Radar
- 12
- Hry: Payday 3
- Radar
- 13
- Early access: Timberborn
- Radar
- 14
- Early access: Lords and Villeins
- Radar
- 15
- Early access: Rise of Humanity
- Radar
- 16
- Kalendář: Jízdní řád
- Radar
- 17
- Jáma pekel: Autor a dílo
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Octoberfest
- Reaktor
- 21
- Nadšení a námaha: To nejde naplánovat
- Reaktor
- 22
- Wolfův revír: Startujeme
- Reaktor
- 24
- Datapoušť: Herní genofond
- Reaktor
- 25
- Rozhovor: Michal Bartoň: Od středověku k tankům
- Scéna
- 26
- Kryptoanarchie
- Byznys
- 34
- V ruce nebo na televizi?
- Esej
- 40
- Metroid Dread - 5/5
- Recenze
- 43
- Lemnis Gate - 3/5
- Recenze
- 44
- O duších a lidech
- Esej
- 46
- Kena: Bridge of Spirits - 4/5
- Recenze
- 49
- Warioware: Get It Together - 3/5
- Recenze
- 50
- Artformer - 2/5
- Recenze
- 50
- Gamedec - 4/5
- Recenze
- 51
- Greak: Memories of Azur - 3/5
- Recenze
- 51
- Hledá se dobrý padouch
- Esej
- 52
- Far Cry 6 - 2/5
- Recenze
- 55
- Ghost of Tsushima: Director´s cut - 4/5
- Recenze
- 56
- Happy game - 5/5
- Recenze
- 56
- Alan Wake Remastered - 4/5
- Recenze
- 58
- Hot Wheels Unleashed - 4/5
- Recenze
- 59
- Away: The survival series - 3/5
- Recenze
- 59
- Poprvé v pekle
- Esej
- 60
- Diablo II: Resurrected - 4/5
- Recenze
- 63
- Dneska se mi hezky sbírá
- Byznys
- 66
- Nejpopulárnější herní enginy na steamu
- Focus
- 70
- Retrofuturismus z východu
- Téma
- 72
- Canvas
- Deskovky
- 76
- Talisman: Lesní království a Krvavý měsíc
- Deskovky
- 77
- Brass: Birmingham
- Deskovky
- 77
- Chycen v čase
- Téma
- 78
- Druhá strana druhé světové
- Byznys
- 82
- Strach z opomenutí
- Téma
- 84
- Demoverze nejsou mrtvé
- Focus
- 88
- Příběh jako služba publiku
- Téma
- 90
- O kom se mluví: Piotr Karwowski
- Scéna
- 94
- Česká scéna: Petr kubíček a 1428: Shadows over Silesia
- Dílna
- 96
- První dny s Windows 11
- Tech
- 100
- Nepojmenovaní
- Profil
- 104
- To jsem já, milý Watsone!
- Téma
- 106
- Zakleté problémy gamedesignu
- Dílna
- 110
- Making of: The Oregon trail
- Retro
- 112
- Nahý Twitch
- Focus
- 116
- Snílci: Paul Neurath
- Retro
- 118
- Kazety: život před disketou
- Retro
- 122
- Rybkova nora: Polozapomenuté království amigy 500
- Retro
- 124
- Sliby chyby: Bezpapírová kancelář
- Tech
- 126
- Tenkrát poprvé: Hrajme v rytme
- Retro
- 128
- Převrat v říši polygonů
- Retro
- 130
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 132
- Velmi vinylové vánoce
- Kultura
- 133
- Anketa
- Kultura
- 134
Editorial
- Druhá míza
- Redakce
- 3
Radar
- Ozvěny: Dohánět konkurenci
- Petr Poláček
- 8
- Hry: Cassette beasts
- Pavel Skoták
- 12
- Hry: Payday 3
- Pavel Skoták
- 13
- Early access: Timberborn
- Michal Vojkůvka
- 14
- Early access: Lords and Villeins
- Martina Marešová
- 15
- Early access: Rise of Humanity
- Michal Zoubek
- 16
- Kalendář: Jízdní řád
- Pavel Skoták
- 17
Reaktor
- Jáma pekel: Autor a dílo
- Dan Vávra
- 18
- Za pět minut dvanáct: Octoberfest
- Lukáš Macura
- 21
- Nadšení a námaha: To nejde naplánovat
- Jarek Kolář
- 22
- Wolfův revír: Startujeme
- Michal Rybka
- 24
- Datapoušť: Herní genofond
- Zdeněk Záhora
- 25
Scéna
- Rozhovor: Michal Bartoň: Od středověku k tankům
- Jan Horčík
- 26
- O kom se mluví: Piotr Karwowski
- Ondřej Koch
- 94
Byznys
- Kryptoanarchie
- Michal Rybka
- 34
- Dneska se mi hezky sbírá
- Jakub Loukota
- 66
- Druhá strana druhé světové
- Marek Bílek
- 82
Esej
- V ruce nebo na televizi?
- Jakub Kovář
- 40
- O duších a lidech
- Jaroslav Tesák
- 46
- Hledá se dobrý padouch
- Vincent Olejník
- 52
- Poprvé v pekle
- Václav Pecháček
- 60
Recenze
- Metroid Dread - 5/5
- Jakub Kovář
- 43
- Lemnis Gate - 3/5
- Daniel Kremser
- 44
- Kena: Bridge of Spirits - 4/5
- Jaroslav Tesák
- 49
- Warioware: Get It Together - 3/5
- Jakub Kovář
- 50
- Artformer - 2/5
- Michal Zoubek
- 50
- Greak: Memories of Azur - 3/5
- Pavel Skoták
- 51
- Gamedec - 4/5
- Kuba Špiřík
- 51
- Far Cry 6 - 2/5
- Vincent Olejník
- 55
- Happy game - 5/5
- Petr Poláček
- 56
- Ghost of Tsushima: Director´s cut - 4/5
- Petr Poláček
- 56
- Alan Wake Remastered - 4/5
- Jan Olejník
- 58
- Hot Wheels Unleashed - 4/5
- Michal Vojkůvka
- 59
- Away: The survival series - 3/5
- Karel Vaněk
- 59
- Diablo II: Resurrected - 4/5
- Václav Pecháček
- 63
Focus
- Nejpopulárnější herní enginy na steamu
- Jan Horčík
- 70
- Demoverze nejsou mrtvé
- Ondřej Koch
- 88
- Nahý Twitch
- Ondřej Koch
- 116
Téma
- Retrofuturismus z východu
- Tomáš Erhart
- 72
- Chycen v čase
- Jonáš Kříž
- 78
- Strach z opomenutí
- Kateřina Kovandová
- 84
- Příběh jako služba publiku
- Damiano Gerli
- 90
- To jsem já, milý Watsone!
- Redakce
- 106
Deskovky
- Canvas
- Jarda Konáš
- 76
- Talisman: Lesní království a Krvavý měsíc
- Jarda Konáš
- 77
- Brass: Birmingham
- Jarda Konáš
- 77
Dílna
- Česká scéna: Petr kubíček a 1428: Shadows over Silesia
- Jan Horčík
- 96
- Zakleté problémy gamedesignu
- Jan Horčík
- 110
Tech
- První dny s Windows 11
- Jan Olejník
- 100
- Sliby chyby: Bezpapírová kancelář
- Michal Rybka
- 126
Profil
- Nepojmenovaní
- Jan Horčík
- 104
Retro
- Making of: The Oregon trail
- Pavel Dobrovský
- 112
- Snílci: Paul Neurath
- Pavel Dobrovský
- 118
- Kazety: život před disketou
- Martin Žemlička
- 122
- Rybkova nora: Polozapomenuté království amigy 500
- Michal Rybka
- 124
- Tenkrát poprvé: Hrajme v rytme
- Pavel Dobrovský
- 128
- Převrat v říši polygonů
- Ondřej Švára
- 130
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
- Velmi vinylové vánoce
- Redakce
- 133
- Anketa
- Redakce
- 134
DRUHÁ MÍZA
Zatímco u lidí se takzvaná druhá míza, v závislosti na pohlaví, projevuje obvykle nákupem sporťáků nebo luxusních kabelek, v případě herního časopisu může vypadat třeba tak, že po 25 letech zaktivizuje své příznivce na crowdfundingové platformě. V době, kdy byl pro nás LEVEL hlavním zaměstnáním, jsme jeho úspěšnost měřili hlavně podle prodejů. V posledních 8 letech už ji měříme něčím podstatnějším, ale také hůře uchopitelným – mírou toho, jak moc nás baví časopis dělat a jak moc vás baví jej číst. To první posoudíme sami (baví, a moc!), to druhé si ale od vás musíme nechat čas od času potvrdit. Hezkým e-mailem, debatou na Facebooku, pochvalou při setkání někde na ulici nebo v tomto případě podporou kampaně na Startovači. A nutno dodat, že tentokrát nám váš zájem opravdu vyrazil dech. Měli jste vidět ty nadšené večerní telefonáty a zprávy, které jsme si vyměňovali poté, co jsme základní cíl kampaně vybrali za necelých pět hodin.
Více se ale o celé akci dozvíte po otočení této strany a my bychom na tomto místě neradi upozadili zájem o minulost před zájmem o aktuální číslo. Byla by to velká škoda. Už jen kvůli velkému tématu Michala Rybky o kryptoanarchii, rozhovoru s veteránem českého herního vývoje Michalem Bartoněm nebo kvůli recenzím a esejím v čele s titulkovým Metroid Dread. Je před vámi 134 stran nového čtení o hrách. Tak si je užijte alespoň stejně, jako jsme si my užili jejich přípravu.
POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)