- Level Archív
- >
- Ročník 2020
- >
- Číslo 302
Level 302
- Tenkrát na Home Office
- Editorial
- 3
- Ozvěny: Herní průmysl tajně jásá nad Koronavirem
- Radar
- 8
- 1428: Shadows Over Silesia
- Radar
- 12
- Baldur’s Gate III
- Radar
- 13
- Early access: Urtuk The Desolation
- Radar
- 14
- Early access: Artformer The Game
- Radar
- 15
- Kalendář
- Radar
- 16
- Jáma pekel: Srovnání generací
- Reaktor
- 18
- Datapoušť: Herní splynutí
- Reaktor
- 21
- Wolfův revír: Šance se poučit
- Reaktor
- 22
- Za pět minut dvanáct: Život bez E3
- Reaktor
- 23
- Rozhovor: Jakub Jankto: Radši si zapnu Esport než fotbal
- Scéna
- 24
- Hraní v čase karantény
- Téma
- 32
- Fenomén: Růst slovenské herní scény
- Scéna
- 36
- Úcta ke stáří
- Esej
- 40
- Doom Eternal - 4/5
- Recenze
- 43
- Jednoho dne spadneš
- Esej
- 44
- Someday You‘ll Return - 5/5
- Recenze
- 47
- Suicide of Rachel Foster - 4/5
- Recenze
- 48
- Wolcen: Lords of Mayhem - 3/5
- Recenze
- 48
- The Wild Age - 3/5
- Recenze
- 49
- Yes, Your Grace - 4/5
- Recenze
- 49
- Stela - 3/5
- Recenze
- 50
- Blood Will Be Spilled - 3/5
- Recenze
- 50
- Corruption 2029 - 2/5
- Recenze
- 51
- Beautiful Desolation - 3/5
- Recenze
- 51
- Broken Lines - 3/5
- Recenze
- 52
- Through the Darkest of Times - 3/5
- Recenze
- 52
- Hunt: Showdown - 4/5
- Recenze
- 53
- Lair of the Clockwork God - 4/5
- Recenze
- 53
- Besiege - 4/5
- Recenze
- 54
- Dungeon Faster - 4/5
- Recenze
- 54
- Iron Danger - 3/5
- Recenze
- 55
- Digitální deskovky
- Deskovky
- 56
- Legendy Západu
- Deskovky
- 59
- O kom se mluví: Robert Kurvitz
- Scéna
- 60
- Folk Horor a jiné hrůzy
- Téma
- 63
- Hraním her k psychickému zdraví
- Téma
- 68
- Fenomén: Humble Bundle a ti druzí
- Scéna
- 72
- Fenomén: Jakub Dvorský: Zisky se smrskly
- Scéna
- 75
- Hry o hudbě
- Téma
- 76
- Focus: Review bombing jako msta
- Scéna
- 80
- Česká scéna: Filip Hauer, Michal Žák a Blue Pulsar Games
- Dílna
- 84
- Profil: Luke Hoschke a Corroding Games
- Dílna
- 88
- Design: Vývoj jako internetová show se vyplatí!
- Dílna
- 90
- Focus: Herní družstevnictví
- Dílna
- 92
- Focus: Jak se staví herní sen
- Dílna
- 96
- Fenomén: Když hry tlačí agendu
- Scéna
- 100
- Téma: Smutný konec éry Might a Magic
- Retro
- 104
- Making of: Epic
- Retro
- 106
- Snílci: Richard Bartle
- Retro
- 110
- Rybkova nora: Hardcore počítače pro hardcore podmínky
- Retro
- 112
- Tenkrát poprvé: První cel‑shade hra
- Retro
- 114
- Retronaut: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
- Retro
- 116
- Xtal
- Tech
- 118
- Tesla = Auto a videohra v jednom
- Tech
- 122
- Herní enginy v pozadí filmových hitů
- Tech
- 126
- Palivové články
- Tech
- 130
- Kulturní dotazník
- Dotazník
- 132
- Jukebox
- Kultura
- 133
- Jak by se měly rozvíjet herní obory na vysokých školách?
- Redakce
- 134
Editorial
- Tenkrát na Home Office
- Redakce
- 3
Radar
- Ozvěny: Herní průmysl tajně jásá nad Koronavirem
- Petr Poláček
- 8
- 1428: Shadows Over Silesia
- Pavel Skoták
- 12
- Baldur’s Gate III
- Pavel Skoták
- 13
- Early access: Urtuk The Desolation
- Michal Zoubek
- 14
- Early access: Artformer The Game
- Michal Zoubek
- 15
- Kalendář
- Pavel Skoták
- 16
Reaktor
- Jáma pekel: Srovnání generací
- Dan Vávra
- 18
- Datapoušť: Herní splynutí
- Zdeněk Záhora
- 21
- Wolfův revír: Šance se poučit
- Michal Rybka
- 22
- Za pět minut dvanáct: Život bez E3
- Lukáš Macura
- 23
Scéna
- Rozhovor: Jakub Jankto: Radši si zapnu Esport než fotbal
- Ondřej Novotný
- 24
- Fenomén: Růst slovenské herní scény
- Redakce
- 36
- O kom se mluví: Robert Kurvitz
- Ondřej Novotný
- 60
- Fenomén: Humble Bundle a ti druzí
- Ondřej Koch
- 72
- Fenomén: Jakub Dvorský: Zisky se smrskly
- Redakce
- 75
- Focus: Review bombing jako msta
- Kateřina Kovandová
- 80
- Fenomén: Když hry tlačí agendu
- Jonáš Kříž
- 100
Téma
- Hraní v čase karantény
- Martin Bach
- 32
- Folk Horor a jiné hrůzy
- Jiří Pavlovský
- 63
- Hraním her k psychickému zdraví
- Tereza Krobová
- 68
- Hry o hudbě
- Michal Vojkůvka
- 76
Esej
- Úcta ke stáří
- Jan Olejník
- 40
- Jednoho dne spadneš
- Pavel Dobrovský
- 44
Recenze
- Doom Eternal - 4/5
- Jan Olejník
- 43
- Someday You‘ll Return - 5/5
- Pavel Dobrovský
- 47
- Wolcen: Lords of Mayhem - 3/5
- Ondřej Myšák
- 48
- Suicide of Rachel Foster - 4/5
- Ondřej Švára
- 48
- Yes, Your Grace - 4/5
- Pavel Skoták
- 49
- The Wild Age - 3/5
- Petr Poláček
- 49
- Stela - 3/5
- Petr Poláček
- 50
- Blood Will Be Spilled - 3/5
- Pavel Skoták
- 50
- Corruption 2029 - 2/5
- Ondřej Myšák
- 51
- Beautiful Desolation - 3/5
- Jaroslav Tesák
- 51
- Through the Darkest of Times - 3/5
- Ondřej Švára
- 52
- Broken Lines - 3/5
- Jaroslav Tesák
- 52
- Lair of the Clockwork God - 4/5
- Jaroslav Tesák
- 53
- Hunt: Showdown - 4/5
- Michal Vojkůvka
- 53
- Dungeon Faster - 4/5
- Jaroslav Tesák
- 54
- Besiege - 4/5
- Petr Poláček
- 54
- Iron Danger - 3/5
- Pavel Skoták
- 55
Deskovky
- Digitální deskovky
- Ondřej Koch
- 56
- Legendy Západu
- Patrik Hajda
- 59
Dílna
- Česká scéna: Filip Hauer, Michal Žák a Blue Pulsar Games
- Jan Horčík
- 84
- Profil: Luke Hoschke a Corroding Games
- Jan Horčík
- 88
- Design: Vývoj jako internetová show se vyplatí!
- Jan Horčík
- 90
- Focus: Herní družstevnictví
- Ondřej Trhoň
- 92
- Focus: Jak se staví herní sen
- Pavel Skoták
- 96
Retro
- Téma: Smutný konec éry Might a Magic
- Pavel Skoták
- 104
- Making of: Epic
- Pavel Dobrovský
- 106
- Snílci: Richard Bartle
- Pavel Dobrovský
- 110
- Rybkova nora: Hardcore počítače pro hardcore podmínky
- Michal Rybka
- 112
- Tenkrát poprvé: První cel‑shade hra
- Pavel Dobrovský
- 114
- Retronaut: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
- Jan Olejník
- 116
Tech
- Xtal
- Martin Žemlička
- 118
- Tesla = Auto a videohra v jednom
- Jan Horčík
- 122
- Herní enginy v pozadí filmových hitů
- Václav Rybář
- 126
- Palivové články
- Michal Rybka
- 130
Dotazník
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 133
Redakce
- Jak by se měly rozvíjet herní obory na vysokých školách?
- Redakce
- 134
TENKRÁT NA HOME OFFICE
Netřeba dvakrát připomínat, co sužuje celý svět a jak to ovlivňuje život každého z nás. Herní průmysl má spíš štěstí, že se už dávno oblékl do digitálního hávu, takže ho zákazy srocování či vycházení nerozhází. Vývojáři jsou zvyklí pracovat na dálku, stejně jako většina lidí z IT odvětví. Nehledě na to, že uzavřít miliony lidí doma znamená, že budou mít větší chuť věnovat se aktivitám, na které nemají obvykle tolik času včetně hraní her nebo čtení herních magazínů. Herní průmysl nezmírá, spíš z toho vyjde silnější.
Tento LEVEL jsme pro vás připravili z domova, odkud vycházíme kvůli nezbytným aktivitám, jako je třeba rozvážka zdravotnických pomůcek do nemocnic. Neznamená to, že jsme měli více času, protože pracovat z domova může být kvůli mnoha jiným faktorům ještě těžší než sedět v kanceláři, ale zároveň jsme si to nepřipouštěli a napěchovali do tohoto čísla nejlepší obsah, jaký jsme byli schopní vymyslet a sehnat. Čeká vás tedy tak trošku jiný rozhovor s Jakubem Janktem, úspěšným fotbalistou a majitelem e-sportového týmu, stejně jako sada témat s různými náměty včetně pozitivního vlivu hraní na psychické zdraví.
Stále experimentujeme s formáty jednotlivých sekcí, zejména s recenzemi a esejemi, abychom se nakonec dobrali k nejlepší možné variantě, která bude pod srstí vám i nám. Do vydání dalšího čísla v druhé polovině května na to budeme mít po tom čísle ještě více času než doposud, protože se z domovů spíše nehneme. Smutně jsme zamávali vývojářským konferencím GDC a Reboot, ale i tradiční herní výstavě E3. Místo nich se na světlo světa derou virtuální verze, které nejsou tak zajímavé, ale svůj účel splní. Stejně ale doufáme, že se svět vrátí do normálu a zase se potkáme osobně nejenom s vývojáři, ale i se čtenáři. Snad vám LEVEL 302 zpříjemní nucený pobyt doma.
POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)