- Level Archív
- >
- Ročník 2018
- >
- Číslo 283
Level 283
- Tak kdo nám ještě chybí?
- Editorial
- 3
- V záři reflektorů
- Měsíc v kuse
- 8
- Radar
- Radar
- 10
- Kingdom Come - co bude dál
- Radar
- 12
- Starmancer
- Radar
- 14
- Jízdní řád
- Radar
- 15
- Jáma pekel: Utržené sluchátko
- Reaktor
- 16
- Za pět minut dvanáct: [:močka, fořt a pňok:]
- Reaktor
- 18
- Wolfův revír: Grafické karty nejsou a asi jen tak nebudou
- Reaktor
- 19
- Tovrána na sny: Ovládáme Playstation 4 telefonem
- Reaktor
- 20
- Den poté: Zaklínadlo Blockchain
- Reaktor
- 21
- České hry v roce 2018
- Téma
- 22
- Hledání Svatého grálu
- Téma
- 26
- Warren Spector: Z fantasy do kyberpunku a zpátky
- Rozhovor
- 30
- Recept na úspěch
- Téma
- 38
- Kingdom Come: Deliverance - 4/5
- Recenze
- 42
- Railway Empire - 4/5
- Recenze
- 46
- Shadow of the Colossus - 4/5
- Recenze
- 50
- Nioh - 4/5
- Recenze
- 52
- Monster Hunter: World - 5/5
- Recenze
- 54
- Arktika.1 - 3/5
- Recenze
- 58
- Civilization VI: Rise and Fall - 2/5
- Recenze
- 60
- Bomber Crew - 4/5
- Recenze
- 62
- Total War: Warhammer II Rise of the Tomb Kings - 4/5
- Recenze
- 64
- Project Cars 2 - 3/5
- Recenze
- 66
- Hrajeme si s nejmladšími
- Deskovky
- 68
- Hry s herci se vrací
- Fenomén
- 70
- Koza, chleba i kámen!
- Fenomén
- 74
- Lesk a bída exkluzivních her
- Téma
- 78
- Nemocnice na kraji města
- Dílna
- 82
- Jan Taaks a Overhype Studios
- Dílna
- 86
- Jak dělat hry lépe a rychleji?
- Dílna
- 88
- Snipes
- Making of
- 90
- Bitmap Galaxy
- Retro
- 94
- Počítače, které chtěly být konzolemi
- Komentář
- 95
- Unreal
- Retro
- 96
- Spyro the Dragon
- Retro
- 98
- Realistické pohyby
- Retro
- 100
- Novinky
- Tech
- 102
- Retro konzole
- Tech
- 104
- Neuroprocesory
- Tech
- 110
- Jukebox
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Kingdom Come: Deliverance
- Outro
- 114
Editorial
- Tak kdo nám ještě chybí?
- Redakce
- 3
Měsíc v kuse
- V záři reflektorů
- Petr Poláček
- 8
Radar
- Radar
- Redakce
- 10
- Kingdom Come - co bude dál
- Redakce
- 12
- Starmancer
- Redakce
- 14
- Jízdní řád
- Redakce
- 15
Reaktor
- Jáma pekel: Utržené sluchátko
- Dan Vávra
- 16
- Za pět minut dvanáct: [:močka, fořt a pňok:]
- Lukáš Macura
- 18
- Wolfův revír: Grafické karty nejsou a asi jen tak nebudou
- Michal Rybka
- 19
- Tovrána na sny: Ovládáme Playstation 4 telefonem
- Vladimír Geršl
- 20
- Den poté: Zaklínadlo Blockchain
- Eugen Harton
- 21
Téma
- České hry v roce 2018
- Jan Horčík
- 22
- Hledání Svatého grálu
- Aleš Smutný
- 26
- Recept na úspěch
- Jakub Kovář
- 38
- Lesk a bída exkluzivních her
- Gábina Šuterová
- 78
Rozhovor
- Warren Spector: Z fantasy do kyberpunku a zpátky
- Pavel Dobrovský
- 30
Recenze
- Kingdom Come: Deliverance - 4/5
- Šárka Tmějová
- 42
- Railway Empire - 4/5
- Ondřej Švára
- 46
- Shadow of the Colossus - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 50
- Nioh - 4/5
- Jan Olejník
- 52
- Monster Hunter: World - 5/5
- David Ryneš
- 54
- Arktika.1 - 3/5
- Jan Olejník
- 58
- Civilization VI: Rise and Fall - 2/5
- Ondřej Švára
- 60
- Bomber Crew - 4/5
- Jan Olejník
- 62
- Total War: Warhammer II Rise of the Tomb Kings - 4/5
- Aleš Smutný
- 64
- Project Cars 2 - 3/5
- Václav Rybář
- 66
Deskovky
- Hrajeme si s nejmladšími
- Patrik Hajda
- 68
Fenomén
- Hry s herci se vrací
- Pavel Dobrovský
- 70
- Koza, chleba i kámen!
- Tereza Krobová
- 74
Dílna
- Nemocnice na kraji města
- Jan Horčík
- 82
- Jan Taaks a Overhype Studios
- Jan Horčík
- 86
- Jak dělat hry lépe a rychleji?
- Jan Horčík
- 88
Making of
- Snipes
- Pavel Dobrovský
- 90
Retro
- Bitmap Galaxy
- Redakce
- 94
- Unreal
- Michal Křivský
- 96
- Spyro the Dragon
- Jan Olejník
- 98
- Realistické pohyby
- Pavel Dobrovský
- 100
Komentář
- Počítače, které chtěly být konzolemi
- Michal Rybka
- 95
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 102
- Retro konzole
- Jan Olejník
- 104
- Neuroprocesory
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Kingdom Come: Deliverance
- Martin Bach
- 114
TAK KDO NÁM JEŠTĚ CHYBÍ?
Dean Hall. John Romero. Charles Cecil. Rhianna Pratchett. Nobuo Uemacu. Richard Garriott. Harvey Smith. Chris Avellone. David Braben. Brian Fargo. A Warren Spector. Na první pohled to vypadá jako výčet jmen z herní síně slávy. Ve skutečnosti jde o osobnosti, které jsme vám v rámci restartovaného Levelu představili ve velkých profilových rozhovorech. Každý byl trochu jiný, ale naprostá většina z nich měla jedno společné – jsou původní, pořízené zpravidla naživo (osobně nebo přes Skype) a nikde jinde je nenajdete. Troufáme si říct, že v této podobě a rozsahu se herním rozhovorům nevěnují ani zahraniční časopisy, natož pak weby, a vy tak máte skvělou příležitost poznat jmenované osobnosti opravdu důkladně.
Otázkou je, kdo nám v této zajímavé sbírce (čítající už přes padesát jmen, včetně zástupců české herní scény) ještě chybí. John Carmack? Šigeru Mijamoto? Hideo Kodžima? Gabe Newell? Možná i na ty někdy dojde, i když to bude velká výzva. Jinak už ale moc velkých zářezů na pažbě Pavla Dobrovského, který většinu z našich rozhovorů obstaral, nečekáme.
Jenže, přestože mají slova herních veteránů a legend svou váhu, neznamená to, že by zde nebyla celá řada dalších zajímavých lidí, které by měla herní scéna slyšet. Možná mají za sebou jen menší nezávislé hry, nebo dokonce nejde vůbec o vývojáře. Přesto mají co říct. A i takové osobnosti budeme do rozhovorů dále vyhledávat. A doufáme, že nám i díky tomu zachováte svou přízeň.