Menu
283 284 Březen 2018 285
Články Editorial

Level 284

Editorial

  • Naše hry ve velkém mediálním světě
  • 3

Radar

  • God of War
  • 8
  • Scavengers
  • 11
  • Pillars of Eternity II: Deadfire
  • 12
  • Hunt: Showdown
  • 14
  • Pathway
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Jáma pekel: Tak nám vyšla hra, paní Müllerová
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Zimní střípky
  • 20
  • Wolfův revír: Všechno pro gaming!
  • 21
  • Továrna na sny: Konečně comeback!
  • 22

Téma

  • Muži, co nemají rádi hry
  • 24
  • Relax a kafíčko
  • 28
  • Od snového projektu k noční můře
  • 41

Rozhovor

  • Paul Barnett: Tankista z globální vesnice
  • 32

Recenze

  • Chuchel - 4/5
  • 46
  • Into the Breach - 5/5
  • 50
  • Yakuza 6: The Song of Life - 4/5
  • 52
  • Mulaka - 2/5
  • 54
  • Gravel - 3/5
  • 56
  • Metal Gear Survive - 3/5
  • 58
  • Playlink
  • 60
  • Where the Water Tastes Like Wine - 3/5
  • 62
  • Warhammer: Vermintide 2 - 4/5
  • 64
  • Sengoku Jidai: Shadow of the Shogun - 5/5
  • 68

Fenomén

  • Největší e-sport akce už nejsou jen o e-sportech
  • 70
  • Když se řekne „tycoon“
  • 72
  • Streamované hry
  • 76
  • Charita je hra
  • 80

Dílna

  • Chybami se vývojáři učí
  • 84
  • Profil: Magdalena Tomkowicz a Reikon Games
  • 88
  • Příběh vývoje: O tajemstvích Kickstarteru, designu a pizzy
  • 90

Making of

  • Making of: Ratchet a Clank
  • 92

Retro

  • Osobní legendy: Philipp Stern
  • 96
  • Retronaut: Dungeon Keeper
  • 98
  • Retrosága: Burnout
  • 100
  • Tenkrát poprvé: První deathmatch
  • 102

Komentář

  • Rybkova nora: Jak fungují Windows XP Zombie edition?
  • 97

Tech

  • Novinky
  • 104
  • APU Raven Ridge
  • 106
  • Bezdrátové klávesnice
  • 110

Kultura

  • Jukebox
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Into the Breach
  • 114

NAŠE HRY VE VELKÉM MEDIÁLNÍM SVĚTĚ

Určitě už se to někdy stalo i vám. Čtete si nějaký zahraniční web, časopis nebo sledujete televizi na dovolené. A najednou zčista jasna objevíte titulek nebo uslyšíte zmínku týkající se České republiky. Začnete se usmívat a pocítíte zvláštní (většinou ničím neodůvodněnou) hrdost na to, že i ve velkém světě si občas všimnou toho, že existujeme a že jsme něčím zajímaví. Je to zkrátka fajn pocit, když se o komunitě, do které patříte, zmiňuje „velký svět“ pochvalně a bez návaznosti na nějaký průšvih.

Něco podobného si můžeme v posledních pár měsících užívat i my – tedy čeští hráči. Přestože se situace za posledních deset let velmi zlepšila, stále je pro nás zmínka o hrách ve velkých médiích nevšední zkušeností. Ale díky vydání Chuchelu a Kingdom Come: Deliverance si hry začátkem roku 2018 užívají v českých médiích pozornosti, jakou už dlouho neměly. Pozitivní přitom není jen to, že se o hrách vůbec píše a mluví, ale hlavně způsob, jakým se tak děje. Nejde už zdaleka o krátké a povrchní pidi-články nebo minutové příspěvky v televizních zprávách. Hodina a půl ve vysílání ČT24 nebo celostránkové rozbory v některých novinách (tady nejčastěji v HN) jsou důkazem toho, že o videohrách už je možné mluvit na veřejnosti do hloubky a fundovaně. A to je skvělé.

O hrách budeme samozřejmě mluvit a psát nadále i v Levelu. V novém čísle bychom vás rádi upozornili hlavně na rozhovor se známým vývojářským showmanem Paulem Barnettem (najděte si některé jeho prezentace z výstav na YouTube, stojí to za to), na téma Honzy Olejníka o fenoménu streamování her na slabém hardwaru a konečně i na text Jakuba Kováře shrnující problémové příběhy některých příliš ambiciózních her.