- Level Archív
- >
- Ročník 2018
- >
- Číslo 282
Level 282
- 2018 – Rok českých her
- Editorial
- 3
- 2018: Rok plíživých změn
- Měsíc v kuse
- 8
- World of Tanks 1.0
- Radar
- 10
- Total War: Three Kingdoms
- Radar
- 12
- Jízdní řád
- Radar
- 13
- Jáma pekel: The Good, the bad and the ugly 2017
- Reaktor
- 14
- Za pět minut dvanáct: Na co se v roce 2018 těším?
- Reaktor
- 16
- Wolfův revír: Pohled do budoucnosti, rok čtvrtý
- Reaktor
- 17
- Továrna na sny: Když je hra hotová aneb co dál?
- Reaktor
- 18
- Den poté: Hry v ohrožení
- Reaktor
- 19
- Minulost a budoucnost Steamu
- Téma
- 20
- Hry v praxi
- Téma
- 24
- Daniel Vávra: Minuty před bouří
- Rozhovor
- 28
- Nekonečný boj s cheatery
- Téma
- 36
- Xenoblade Chronicles 2 - 4/5
- Recenze
- 40
- Okami HD - 4/5
- Recenze
- 43
- Bridge Constructor Portal - 3/5
- Recenze
- 44
- Rumu - 4/5
- Recenze
- 46
- Fallout 4 VR - 4/5
- Recenze
- 48
- Gorogoa - 4/5
- Recenze
- 50
- Pokémon Ultra Sun and Moon - 4/5
- Recenze
- 52
- American Truck Simulator: New Mexico - 4/5
- Recenze
- 53
- Destiny 2: Curse of Osiris - 3/5
- Recenze
- 54
- Tooth and Tail - 4/5
- Recenze
- 56
- Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds - 4/5
- Recenze
- 58
- Hello Neighbor - 1/5
- Recenze
- 60
- Megaton Rainfall - 3/5
- Recenze
- 62
- Attentat 1942 - 4/5
- Recenze
- 64
- Novinky ze světa World of Warships
- Příloha
- 66
- Master of Orion
- Deskovky
- 68
- T.i.m.e Stories + Případ Marcy + Proroctví draků
- Deskovky
- 69
- Stiskněte pro přeskočení úrovně
- Fenomén
- 70
- Revoluce jménem Twitch.TV
- Fenomén
- 74
- S Battle royale přichází herní budoucnost
- Fenomén
- 79
- Retrovýlet do středověku
- Dílna
- 82
- Profil: Loveshack Entertainment
- Dílna
- 86
- Příběh vývoje: Efektivní Indie marketing
- Dílna
- 88
- Making of: Tyrian
- Retro
- 90
- Osobní legendy: Michael Neugarten
- Retro
- 94
- Rybkova nora: Stolní praděd všech mobilů
- Retro
- 95
- Retronaut: Little Big Adventure
- Retro
- 96
- Retrosága: Might and Magic
- Retro
- 98
- Tenkrát poprvé: Přehraj to znovu, počítači!
- Retro
- 100
- Novinky
- Tech
- 102
- Co přinesl CES 2018
- Tech
- 104
- HTC Vive
- Tech
- 106
- Asus ROG Zephyrus GX501
- Tech
- 108
- Bezchybné čipy
- Tech
- 110
- Jukebox
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Okami HD
- Outro
- 114
Editorial
- 2018 – Rok českých her
- Redakce
- 3
Měsíc v kuse
- 2018: Rok plíživých změn
- Petr Poláček
- 8
Radar
- World of Tanks 1.0
- Redakce
- 10
- Total War: Three Kingdoms
- Redakce
- 12
- Jízdní řád
- Redakce
- 13
Reaktor
- Jáma pekel: The Good, the bad and the ugly 2017
- Dan Vávra
- 14
- Za pět minut dvanáct: Na co se v roce 2018 těším?
- Lukáš Macura
- 16
- Wolfův revír: Pohled do budoucnosti, rok čtvrtý
- Michal Rybka
- 17
- Továrna na sny: Když je hra hotová aneb co dál?
- Vladimír Geršl
- 18
- Den poté: Hry v ohrožení
- Eugen Harton
- 19
Téma
- Minulost a budoucnost Steamu
- Lukáš Macura
- 20
- Hry v praxi
- Jakub Kovář
- 24
- Nekonečný boj s cheatery
- Ladislav Loukota
- 36
Rozhovor
- Daniel Vávra: Minuty před bouří
- Martin Bach
- 28
Recenze
- Xenoblade Chronicles 2 - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 40
- Okami HD - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 43
- Bridge Constructor Portal - 3/5
- Patrik Hajda
- 44
- Rumu - 4/5
- Jan Slavík
- 46
- Fallout 4 VR - 4/5
- Jan Olejník
- 48
- Gorogoa - 4/5
- Pavel Dobrovský
- 50
- Pokémon Ultra Sun and Moon - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 52
- American Truck Simulator: New Mexico - 4/5
- Patrik Hajda
- 53
- Destiny 2: Curse of Osiris - 3/5
- David Ryneš
- 54
- Tooth and Tail - 4/5
- Aleš Smutný
- 56
- Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds - 4/5
- David Ryneš
- 58
- Hello Neighbor - 1/5
- Lucie Jiříková
- 60
- Megaton Rainfall - 3/5
- Lucie Jiříková
- 62
- Attentat 1942 - 4/5
- Václav Pecháček
- 64
Příloha
- Novinky ze světa World of Warships
- Redakce
- 66
Deskovky
- Master of Orion
- Patrik Hajda
- 68
- T.i.m.e Stories + Případ Marcy + Proroctví draků
- Patrik Hajda
- 69
Fenomén
- Stiskněte pro přeskočení úrovně
- Jan Olejník
- 70
- Revoluce jménem Twitch.TV
- Jan Horčík
- 74
- S Battle royale přichází herní budoucnost
- Ondřej Švára
- 79
Dílna
- Retrovýlet do středověku
- Jan Horčík
- 82
- Profil: Loveshack Entertainment
- Jan Horčík
- 86
- Příběh vývoje: Efektivní Indie marketing
- Jan Horčík
- 88
Retro
- Making of: Tyrian
- Pavel Dobrovský
- 90
- Osobní legendy: Michael Neugarten
- Redakce
- 94
- Rybkova nora: Stolní praděd všech mobilů
- Michal Rybka
- 95
- Retronaut: Little Big Adventure
- Michal Křivský
- 96
- Retrosága: Might and Magic
- Jan Olejník
- 98
- Tenkrát poprvé: Přehraj to znovu, počítači!
- Pavel Dobrovský
- 100
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 102
- Co přinesl CES 2018
- Jan Olejník
- 104
- HTC Vive
- Jan Olejník
- 106
- Asus ROG Zephyrus GX501
- Jan Olejník
- 108
- Bezchybné čipy
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Okami HD
- Aleš Smutný
- 114
2018 – ROK ČESKÝCH HER
Jedním ze základních stavebních kamenů obrozeného Levelu jsou české hry a jejich tvůrci. Když jsme sestavovali koncept magazínu, jak ho můžete už pár let číst, rozhodli jsme se zaměřit na tuzemskou tvorbu, protože zajímá nás, ale i vás – čtenáře. V nejbližší době nás všechny čeká vydání Kingdom Come: Deliverance, která má nálepku nejočekávanější lokální hry posledních let. A je to logické, protože jde o hru, která se věnuje české historii, odehrává se na českém území, ale hlavně za ní stojí (nejenom) Daniel Vávra, jedna z nejvýraznějších a nejkontroverznějších osob českého herního vývoje. Jak hra dopadne, to sami netušíme, protože finální verzi jsme nehráli a neviděli. Měli jsme ale možnost si s Danem těsně před vydáním hry popovídat a vyzpovídat ho nejenom na konto Kingdom Come, ale i na konto situace na tuzemské herní scéně. Více se dozvíte v rozhovoru na straně 28.
Jisté je, že úspěch, či neúspěch výše zmíněné hry dost zásadně ovlivní tvář herní branže v České republice. Pokud hra uspěje, investice do vývoje dalších podobných her se jenom pohrnou, pokud ne, budou investoři opatrní. Jsme tedy nesmírně zvědaví, jak si Kingdom Come povede. Zároveň neopomínáme další úspěšné tuzemské projekty. Rok 2018 bude rozhodující pro DayZ, ale i pro Factorio, které zatím válčí v předběžném přístupu. Ale ze všeho nejvíce se těšíme na projekty, o kterých zatím nemáme žádné podrobné informace, jen střípky a náznaky. Už od začátku roku jich evidujeme nemalé množství.
Rok 2018 se zkrátka profiluje jako velmi plodný, pokud jde o hry vytvořené v ČR a SR. Pro nás to znamená, že bude o čem psát, pro vás to znamená, že bude co hrát. Vyhrávají všichni. 🙂