- Level Archív
- >
- Ročník 2017
- >
- Číslo 280
Level 280
- Mrtvé krabice
- Editorial
- 3
- Pandořina skříňka bedna
- Měsíc v kuse
- 8
- World of Warcraft: Battle for Azeroth
- Radar
- 10
- Selling Sunlight
- Radar
- 12
- Hearthstone: Kobolds a Catacombs
- Radar
- 13
- Rise of Industry
- Radar
- 14
- Jízdní řád
- Radar
- 15
- Jáma pekel: Single player není mrtev!
- Reaktor
- 16
- Za pět minut dvanáct: Pokrok v mezích zákona
- Reaktor
- 18
- Wolfův revír: Mezi nenažraností a vyhynutím
- Reaktor
- 19
- Den poté: Zlomový rok pro e-sporty
- Reaktor
- 20
- Továrna na sny: Továrna na budoucnost #2
- Reaktor
- 21
- Blizzcon 2017
- Téma
- 22
- To si za rámeček nedáte!
- Téma
- 26
- Alexis Kennedy: Kapitán zmaru a poezie
- Rozhovor
- 30
- Umírání za dlouhého herního dne
- Téma
- 38
- Tajné triky vývojářů
- Téma
- 42
- Call of duty WWII - 4/5
- Recenze
- 46
- Assassin‘s Creed Origins - 4/5
- Recenze
- 50
- Wolfenstein II: The New Colossus - 4/5
- Recenze
- 54
- South Park: The Fractured But Whole - 4/5
- Recenze
- 58
- Super Mario Odyssey - 5/5
- Recenze
- 60
- FIFA 18 - 4/5
- Recenze
- 64
- Pro Evolution Soccer 2018 - 4/5
- Recenze
- 65
- Gran Turismo Sport - 3/5
- Recenze
- 66
- Fire Emblem Warriors - 2/5
- Recenze
- 68
- Tower 57 - 4/5
- Recenze
- 70
- Destiny 2 - 4/5
- Recenze
- 72
- Stolní hry pod vánočním stromečkem
- Deskovky
- 74
- Uprostřed popkulturního bludiště
- Fenomén
- 76
- Lepší než život?
- Fenomén
- 80
- Splněný sen nezávislých vývojářů
- Dílna
- 84
- Profil: Thunder Lotus Games
- Dílna
- 88
- Příběh vývoje: Salt and Sanctuary
- Dílna
- 90
- Making of: Zool: Ninja of the Nth Dimension
- Retro
- 92
- Osobní legendy: Stefan Durmek
- Retro
- 96
- Rybkova nora: Originály versus emulace
- Retro
- 97
- Retronaut: Daytona USA
- Retro
- 98
- Retrosága: Silent Hill
- Retro
- 100
- Tenkrát poprvé: Jak šly hry na pranýř
- Retro
- 102
- HW novinky
- Tech
- 104
- Xbox One X
- Tech
- 106
- Projekční ovládání
- Tech
- 110
- Jukebox
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Assassin‘s Creed Origins
- Outro
- 114
Editorial
- Mrtvé krabice
- Redakce
- 3
Měsíc v kuse
- Pandořina skříňka bedna
- Petr Poláček
- 8
Radar
- World of Warcraft: Battle for Azeroth
- Redakce
- 10
- Selling Sunlight
- Redakce
- 12
- Hearthstone: Kobolds a Catacombs
- Redakce
- 13
- Rise of Industry
- Redakce
- 14
- Jízdní řád
- Redakce
- 15
Reaktor
- Jáma pekel: Single player není mrtev!
- Dan Vávra
- 16
- Za pět minut dvanáct: Pokrok v mezích zákona
- Lukáš Macura
- 18
- Wolfův revír: Mezi nenažraností a vyhynutím
- Michal Rybka
- 19
- Den poté: Zlomový rok pro e-sporty
- Eugen Harton
- 20
- Továrna na sny: Továrna na budoucnost #2
- Vladimír Geršl
- 21
Téma
- Blizzcon 2017
- Adam Homola
- 22
- To si za rámeček nedáte!
- Jan Slavík
- 26
- Umírání za dlouhého herního dne
- Jiří Pavlovský
- 38
- Tajné triky vývojářů
- Jan Švelch
- 42
Rozhovor
- Alexis Kennedy: Kapitán zmaru a poezie
- Pavel Dobrovský
- 30
Recenze
- Call of duty WWII - 4/5
- Daniel Kremser
- 46
- Assassin‘s Creed Origins - 4/5
- Aleš Smutný
- 50
- Wolfenstein II: The New Colossus - 4/5
- Ondřej Švára
- 54
- South Park: The Fractured But Whole - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 58
- Super Mario Odyssey - 5/5
- Jiří Pavlovský
- 60
- FIFA 18 - 4/5
- Lucie Jiříková
- 64
- Pro Evolution Soccer 2018 - 4/5
- Lucie Jiříková
- 65
- Gran Turismo Sport - 3/5
- Jan Olejník
- 66
- Fire Emblem Warriors - 2/5
- Jakub Kovář
- 68
- Tower 57 - 4/5
- Mars Vertigo
- 70
- Destiny 2 - 4/5
- Gábina Šuterová
- 72
Deskovky
- Stolní hry pod vánočním stromečkem
- Patrik Hajda
- 74
Fenomén
- Uprostřed popkulturního bludiště
- Václav Rybář
- 76
- Lepší než život?
- Gábina Šuterová
- 80
Dílna
- Splněný sen nezávislých vývojářů
- Jan Horčík
- 84
- Profil: Thunder Lotus Games
- Jan Horčík
- 88
- Příběh vývoje: Salt and Sanctuary
- Jan Horčík
- 90
Retro
- Making of: Zool: Ninja of the Nth Dimension
- Pavel Dobrovský
- 92
- Osobní legendy: Stefan Durmek
- Stefan Durmek
- 96
- Rybkova nora: Originály versus emulace
- Michal Rybka
- 97
- Retronaut: Daytona USA
- Jan Olejník
- 98
- Retrosága: Silent Hill
- Jan Olejník
- 100
- Tenkrát poprvé: Jak šly hry na pranýř
- Pavel Dobrovský
- 102
Tech
- HW novinky
- Jiří Vašina
- 104
- Xbox One X
- Jan Olejník
- 106
- Projekční ovládání
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Assassin‘s Creed Origins
- Adam Homola
- 114
MRTVÉ KRABICE
Čím dál častěji slýcháme ze všech stran stesky, že prodej krabicových her končí nebo brzy skončí. A nejnovější informace od velkých videoherních distributorů to podporují, protože podstatnou část jejich tržeb tvoří digitální prodeje. Rozhodně to ale neznamená, že se zavřou obchody s hrami, že v dohledné době nebude možné koupit hry na discích. Něco podobného ostatně zmiňují různě významné figury herního průmyslu posledních deset let, ale zatím se žádná z těchto předpovědí nevyplnila. Jde spíš o to, že různé lokální (nejenom české) firmy nevydělávají na distribuci her tolik, jako třeba před 15 lety, a musí se přizpůsobovat nové situaci, která jim neposkytuje takový prostor ke „kreativnímu“ nakládání s prostředky.
Proč o tom vůbec píšeme: je zjevné, že digitální distribuce je už dominantní. Není ale třeba bít na poplach před tím, že jedno nahradí druhé. Stejně k tomu dojde, ale bude to trvat dlouho, a za pár let se navíc může všechno změnit. Jen se podívejte, jak kvete trh s vinyly, které už byly považované za dinosauří technologii. Dnes už žádná soudná kapela nenabízí své nové album bez pořádně cenově napálené vinylové edice. Podobné to bude časem i s hrami, které mají navíc jednu zásadní pojistku: zatímco jedno hudební album ke stažení z libovolné služby má odjakživa velikost mezi 80–150 MB, což člověk i s mobilním internetem stáhne za dvě minuty, hry ke stažení jsou čím dál větší. 60 GB člověk stahuje dva dny, ne dvě minuty. Internetová infrastruktura holt nestíhá vývoj reality obchodní. A právě proto budou krabicové verze her žít a profitovat ještě dlouhou dobu. Stejně jako papírové časopisy, mezi které patří i LEVEL. 🙂