Menu
279 280 Listopad 2017 281
Články Editorial

Level 280

Editorial

  • Mrtvé krabice
  • 3

Měsíc v kuse

  • Pandořina skříňka bedna
  • 8

Radar

  • World of Warcraft: Battle for Azeroth
  • 10
  • Selling Sunlight
  • 12
  • Hearthstone: Kobolds a Catacombs
  • 13
  • Rise of Industry
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Jáma pekel: Single player není mrtev!
  • 16
  • Za pět minut dvanáct: Pokrok v mezích zákona
  • 18
  • Wolfův revír: Mezi nenažraností a vyhynutím
  • 19
  • Den poté: Zlomový rok pro e-sporty
  • 20
  • Továrna na sny: Továrna na budoucnost #2
  • 21

Téma

  • Blizzcon 2017
  • 22
  • To si za rámeček nedáte!
  • 26
  • Umírání za dlouhého herního dne
  • 38
  • Tajné triky vývojářů
  • 42

Rozhovor

  • Alexis Kennedy: Kapitán zmaru a poezie
  • 30

Recenze

  • Call of duty WWII - 4/5
  • 46
  • Assassin‘s Creed Origins - 4/5
  • 50
  • Wolfenstein II: The New Colossus - 4/5
  • 54
  • South Park: The Fractured But Whole - 4/5
  • 58
  • Super Mario Odyssey - 5/5
  • 60
  • FIFA 18 - 4/5
  • 64
  • Pro Evolution Soccer 2018 - 4/5
  • 65
  • Gran Turismo Sport - 3/5
  • 66
  • Fire Emblem Warriors - 2/5
  • 68
  • Tower 57 - 4/5
  • 70
  • Destiny 2 - 4/5
  • 72

Deskovky

  • Stolní hry pod vánočním stromečkem
  • 74

Fenomén

  • Uprostřed popkulturního bludiště
  • 76
  • Lepší než život?
  • 80

Dílna

  • Splněný sen nezávislých vývojářů
  • 84
  • Profil: Thunder Lotus Games
  • 88
  • Příběh vývoje: Salt and Sanctuary
  • 90

Retro

  • Making of: Zool: Ninja of the Nth Dimension
  • 92
  • Osobní legendy: Stefan Durmek
  • 96
  • Rybkova nora: Originály versus emulace
  • 97
  • Retronaut: Daytona USA
  • 98
  • Retrosága: Silent Hill
  • 100
  • Tenkrát poprvé: Jak šly hry na pranýř
  • 102

Tech

  • HW novinky
  • 104
  • Xbox One X
  • 106
  • Projekční ovládání
  • 110

Kultura

  • Jukebox
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Assassin‘s Creed Origins
  • 114

MRTVÉ KRABICE

Čím dál častěji slýcháme ze všech stran stesky, že prodej krabicových her končí nebo brzy skončí. A nejnovější informace od velkých videoherních distributorů to podporují, protože podstatnou část jejich tržeb tvoří digitální prodeje. Rozhodně to ale neznamená, že se zavřou obchody s hrami, že v dohledné době nebude možné koupit hry na discích. Něco podobného ostatně zmiňují různě významné figury herního průmyslu posledních deset let, ale zatím se žádná z těchto předpovědí nevyplnila. Jde spíš o to, že různé lokální (nejenom české) firmy nevydělávají na distribuci her tolik, jako třeba před 15 lety, a musí se přizpůsobovat nové situaci, která jim neposkytuje takový prostor ke „kreativnímu“ nakládání s prostředky.

Proč o tom vůbec píšeme: je zjevné, že digitální distribuce je už dominantní. Není ale třeba bít na poplach před tím, že jedno nahradí druhé. Stejně k tomu dojde, ale bude to trvat dlouho, a za pár let se navíc může všechno změnit. Jen se podívejte, jak kvete trh s vinyly, které už byly považované za dinosauří technologii. Dnes už žádná soudná kapela nenabízí své nové album bez pořádně cenově napálené vinylové edice. Podobné to bude časem i s hrami, které mají navíc jednu zásadní pojistku: zatímco jedno hudební album ke stažení z libovolné služby má odjakživa velikost mezi 80–150 MB, což člověk i s mobilním internetem stáhne za dvě minuty, hry ke stažení jsou čím dál větší. 60 GB člověk stahuje dva dny, ne dvě minuty. Internetová infrastruktura holt nestíhá vývoj reality obchodní. A právě proto budou krabicové verze her žít a profitovat ještě dlouhou dobu. Stejně jako papírové časopisy, mezi které patří i LEVEL. 🙂