- Level Archív
- >
- Ročník 2017
- >
- Číslo 271
Level 271
- Made in Czech Republic
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Jaký byl rok 2016?
- Radar
- 8
- Nintendo Switch
- Radar
- 10
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- Radar
- 14
- Ghost Recon Wildlands
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 19
- Jáma pekel: Make game industry great again!
- Reaktor
- 20
- Za pět minut dvanáct: Česká hra roku 2016
- Reaktor
- 22
- Wolfův revír: Jak si f2p hry vykopaly hrob
- Reaktor
- 23
- Továrna na sny: Prototypujeme
- Reaktor
- 24
- Den poté: Nezavírejte před pokrokem
- Reaktor
- 25
- Chameleon, samorost, kamion a vlak
- Téma
- 26
- Marek Nepožitek & Lukáš Macura: Co tě nezabije, to tě posílí
- Rozhovor
- 34
- Kamery, klapka, akce
- Téma
- 42
- Únik do reality
- Fenomén
- 46
- Shadow Tactics: Blades of the Shogun - 5/5
- Recenze
- 50
- Super Mario Run - 3/5
- Recenze
- 54
- Space Hulk: Deathwing - 2/5
- Recenze
- 56
- The Dwarves - 2/5
- Recenze
- 60
- Rise & Shine - 3/5
- Recenze
- 62
- Poochy and Yoshi‘s Woolly World - 3/5
- Recenze
- 64
- Maize - 2/5
- Recenze
- 66
- Candle - 3/5
- Recenze
- 68
- Dead Rising 4 - 3/5
- Recenze
- 70
- Pozdě, ale přece
- Téma
- 72
- Dveře do herního průmyslu
- Téma
- 80
- Velký zářez
- Dílna
- 84
- Profil: Andrej Šarapov & Auralab
- Dílna
- 88
- Making of: Double Dragon
- Retro
- 92
- Osobní legendy: Peter Nagy
- Retro
- 94
- Rybkova nora: Proč zrovna Atari 2600?!
- Retro
- 95
- Retronaut: Space Hulk
- Retro
- 96
- Retrosága: Dead Rising
- Retro
- 98
- Novinky
- Tech
- 100
- CES 2017
- Tech
- 102
- Kouzlo jednoduchosti
- Tech
- 104
- Playstation 4 PRO
- Tech
- 108
- Vodíkové palivové články
- Tech
- 110
- Jukebox: Různí umělci: Furi - FBP: Shadow Tactics - Blades of the Shogun
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Chameleon Run
- Outro
- 114
Editorial
- Made in Czech Republic
- Redakce
- 3
Radar
- Jaký byl rok 2016?
- Petr Poláček
- 8
- Nintendo Switch
- Aleš Smutný
- 10
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- Redakce
- 14
- Ghost Recon Wildlands
- Redakce
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 19
Reaktor
- Jáma pekel: Make game industry great again!
- Dan Vávra
- 20
- Za pět minut dvanáct: Česká hra roku 2016
- Lukáš Macura
- 22
- Wolfův revír: Jak si f2p hry vykopaly hrob
- Michal Rybka
- 23
- Továrna na sny: Prototypujeme
- Vladimír Geršl
- 24
- Den poté: Nezavírejte před pokrokem
- Eugen Harton
- 25
Téma
- Chameleon, samorost, kamion a vlak
- Martin Bach
- 26
- Kamery, klapka, akce
- Jan Olejník
- 42
- Pozdě, ale přece
- Jan Švelch
- 72
- Dveře do herního průmyslu
- Daniel Kremser
- 80
Rozhovor
- Marek Nepožitek & Lukáš Macura: Co tě nezabije, to tě posílí
- Martin Bach
- 34
Fenomén
- Únik do reality
- Gábina Šuterová
- 46
Recenze
- Shadow Tactics: Blades of the Shogun - 5/5
- Jan Vrobel
- 50
- Super Mario Run - 3/5
- Adam Homola
- 54
- Space Hulk: Deathwing - 2/5
- Aleš Smutný
- 56
- The Dwarves - 2/5
- Pavel Skoták
- 60
- Rise & Shine - 3/5
- Vilém Koubek
- 62
- Poochy and Yoshi‘s Woolly World - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 64
- Maize - 2/5
- Ondřej Švára
- 66
- Candle - 3/5
- Václav Pecháček
- 68
- Dead Rising 4 - 3/5
- David Ryneš
- 70
Dílna
- Velký zářez
- Jan Horčík
- 84
- Profil: Andrej Šarapov & Auralab
- Jan Horčík
- 88
Retro
- Making of: Double Dragon
- Pavel Dobrovský
- 92
- Osobní legendy: Peter Nagy
- Peter Nagy
- 94
- Rybkova nora: Proč zrovna Atari 2600?!
- Michal Rybka
- 95
- Retronaut: Space Hulk
- Pavel Dobrovský
- 96
- Retrosága: Dead Rising
- Jan Olejník
- 98
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 100
- CES 2017
- Jiří Vašina
- 102
- Kouzlo jednoduchosti
- Jiří Vašina
- 104
- Playstation 4 PRO
- Jan Olejník
- 108
- Vodíkové palivové články
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox: Různí umělci: Furi - FBP: Shadow Tactics - Blades of the Shogun
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Chameleon Run
- Redakce
- 114
MADE IN CZECH REPUBLIC
Schválně, kolik her, které vznikly v ČR a SR v roce 2016, byste z hlavy vyjmenovali? A rovnou vám napovíme, že žádná nová Arma nevyšla (Kingdom Come zatím také ne), Samorost 3 od Amanity bychom jmenovali také, zatímco Mafia III už není úplně tuzemská hra, takže se nepočítá. Pokud máte problém nějakou hru vůbec jmenovat, nemusíte se cítit špatně – nejste v tom sami. Dlouhá léta jsme byli všichni zvyklí, že tu hry vytváří hlavně Bohemia Interactive, Amanita Design a 2K Czech, ale situace se mezitím zásadně změnila. Zmíněná studia sice pořád fungují a vede se jim v zásadě dobře, ale o herní produkci se povětšinou starají buď jednotlivci, nebo malé týmy, které vytváří hry pro mobilní zařízení a PC. Ve skutečnosti tak čeští tvůrci vytvořili a vydali v roce 2016 přes 30 her, což na zemi našich rozměrů není vůbec špatné. Navzdory chabému povědomí, které o těchto hrách panuje, si je stáhlo a zahrálo několik milionů lidí!
Nejenom s mylným obrazem o tuzemské vývojářské scéně se proto snažíme v Levelu bojovat tím, že tuzemským vývojářům věnujeme maximum prostoru v různých rubrikách. A v tomto čísle jsme s naší snahou zašli možná nejdál. V rozhovoru se můžete seznámit s vůdčími osobnostmi jednoho z nejdéle fungujících tuzemských studií (Cinemax), na straně 26 pak začíná článek, který vám představí tuzemská studia a jejich hry, které vyšly v roce 2016. A když nebudete mít lokálních vývojářů dost, můžete si na straně 84 přečíst o tom, jaký příběh stojí za jedním z největších českých úspěchů loňského roku – mobilní hrou Chameleon Run. Krom toho na vás samozřejmě čeká spousta stran recenzí, tematických i retro článků a komentářů od stálic zdejší vývojářské scény včetně Dana Vávry, Eugena Hartona, Lukáše Macury a Vládi Geršla.