Menu

Level 271

Editorial

  • Made in Czech Republic
  • 3

Radar

  • Jaký byl rok 2016?
  • 8
  • Nintendo Switch
  • 10
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • 14
  • Ghost Recon Wildlands
  • 16
  • Jízdní řád
  • 19

Reaktor

  • Jáma pekel: Make game industry great again!
  • 20
  • Za pět minut dvanáct: Česká hra roku 2016
  • 22
  • Wolfův revír: Jak si f2p hry vykopaly hrob
  • 23
  • Továrna na sny: Prototypujeme
  • 24
  • Den poté: Nezavírejte před pokrokem
  • 25

Téma

  • Chameleon, samorost, kamion a vlak
  • 26
  • Kamery, klapka, akce
  • 42
  • Pozdě, ale přece
  • 72
  • Dveře do herního průmyslu
  • 80

Rozhovor

  • Marek Nepožitek & Lukáš Macura: Co tě nezabije, to tě posílí
  • 34

Fenomén

  • Únik do reality
  • 46

Recenze

  • Shadow Tactics: Blades of the Shogun - 5/5
  • 50
  • Super Mario Run - 3/5
  • 54
  • Space Hulk: Deathwing - 2/5
  • 56
  • The Dwarves - 2/5
  • 60
  • Rise & Shine - 3/5
  • 62
  • Poochy and Yoshi‘s Woolly World - 3/5
  • 64
  • Maize - 2/5
  • 66
  • Candle - 3/5
  • 68
  • Dead Rising 4 - 3/5
  • 70

Dílna

  • Velký zářez
  • 84
  • Profil: Andrej Šarapov & Auralab
  • 88

Retro

  • Making of: Double Dragon
  • 92
  • Osobní legendy: Peter Nagy
  • 94
  • Rybkova nora: Proč zrovna Atari 2600?!
  • 95
  • Retronaut: Space Hulk
  • 96
  • Retrosága: Dead Rising
  • 98

Tech

  • Novinky
  • 100
  • CES 2017
  • 102
  • Kouzlo jednoduchosti
  • 104
  • Playstation 4 PRO
  • 108
  • Vodíkové palivové články
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Různí umělci: Furi - FBP: Shadow Tactics - Blades of the Shogun
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Chameleon Run
  • 114

MADE IN CZECH REPUBLIC

Schválně, kolik her, které vznikly v ČR a SR v roce 2016, byste z hlavy vyjmenovali? A rovnou vám napovíme, že žádná nová Arma nevyšla (Kingdom Come zatím také ne), Samorost 3 od Amanity bychom jmenovali také, zatímco Mafia III už není úplně tuzemská hra, takže se nepočítá. Pokud máte problém nějakou hru vůbec jmenovat, nemusíte se cítit špatně – nejste v tom sami. Dlouhá léta jsme byli všichni zvyklí, že tu hry vytváří hlavně Bohemia Interactive, Amanita Design a 2K Czech, ale situace se mezitím zásadně změnila. Zmíněná studia sice pořád fungují a vede se jim v zásadě dobře, ale o herní produkci se povětšinou starají buď jednotlivci, nebo malé týmy, které vytváří hry pro mobilní zařízení a PC. Ve skutečnosti tak čeští tvůrci vytvořili a vydali v roce 2016 přes 30 her, což na zemi našich rozměrů není vůbec špatné. Navzdory chabému povědomí, které o těchto hrách panuje, si je stáhlo a zahrálo několik milionů lidí!

Nejenom s mylným obrazem o tuzemské vývojářské scéně se proto snažíme v Levelu bojovat tím, že tuzemským vývojářům věnujeme maximum prostoru v různých rubrikách. A v tomto čísle jsme s naší snahou zašli možná nejdál. V rozhovoru se můžete seznámit s vůdčími osobnostmi jednoho z nejdéle fungujících tuzemských studií (Cinemax), na straně 26 pak začíná článek, který vám představí tuzemská studia a jejich hry, které vyšly v roce 2016. A když nebudete mít lokálních vývojářů dost, můžete si na straně 84 přečíst o tom, jaký příběh stojí za jedním z největších českých úspěchů loňského roku – mobilní hrou Chameleon Run. Krom toho na vás samozřejmě čeká spousta stran recenzí, tematických i retro článků a komentářů od stálic zdejší vývojářské scény včetně Dana Vávry, Eugena Hartona, Lukáše Macury a Vládi Geršla.