- Level Archív
- >
- Ročník 2016
- >
- Číslo 270
Level 270
- Tvůrčí peklo
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Transparentnost nade vše
- Radar
- 8
- Mass Effect: Andromeda
- Radar
- 10
- The Last of Us Part II
- Radar
- 11
- Mechwarrior 5: Mercenaries
- Radar
- 12
- Realpolitiks
- Radar
- 13
- Jízdní řád
- Radar
- 14
- Jáma pekel: Nastává bod zlomu
- Reaktor
- 16
- Za pět minut dvanáct: Vánoce, Vánoce přicházejí...
- Reaktor
- 18
- Wolfův revír: Den, kdy se zastavil Google
- Reaktor
- 19
- Továrna na sny: Hry je třeba plánovat
- Reaktor
- 20
- Den poté: Zrod herních služeb
- Reaktor
- 22
- Peklo dlouhého herního vývoje
- Téma
- 24
- Nobuo Ueamacu: Trochu jiné hraní
- Rozhovor
- 30
- Tajemství herního rozpočtu
- Téma
- 38
- A co takhle něco zadarmo?
- Téma
- 42
- Final Fantasy XV - 4/5
- Recenze
- 46
- Pokémon Sun & Moon - 5/5
- Recenze
- 50
- The Last Guardian - 3/5
- Recenze
- 52
- Steep - 3/5
- Recenze
- 56
- Phoenix Wright: Ace Attorney – Spirit of Justice - 4/5
- Recenze
- 58
- Picross 3D Round 2 - 4/5
- Recenze
- 59
- Tyranny - 4/5
- Recenze
- 60
- Rhythm Paradise Megamix - 3/5
- Recenze
- 64
- Disney Magical World 2 - 3/5
- Recenze
- 65
- Renoir - 1/5
- Recenze
- 66
- Amnesia Collection - 2/5
- Recenze
- 68
- Beholder - 4/5
- Recenze
- 70
- Silence - 3/5
- Recenze
- 72
- Lidé, kteří kopli do vosího hnízda
- Fenomén
- 74
- Udělejte hru, zn.: spěchá!
- Fenomén
- 80
- World of Warships
- Příloha
- 84
- Průmyslový designér vývojářem
- Dílna
- 102
- Profil: Red Hook Studios
- Dílna
- 106
- Making of: Shadowcaster
- Retro
- 110
- Osobní legendy: Jaroslav Stehlík a Jakub Kučera
- Retro
- 112
- Rybkova nora: Modulární bateriové systémy
- Retro
- 114
- Retronaut: Epic Pinball
- Retro
- 116
- Retrosága: Final Fantasy
- Retro
- 118
- Novinky
- Tech
- 120
- CPU pro rok 2017
- Tech
- 122
- Modulární osmibity
- Tech
- 126
- Jukebox: The Otherworld Agency: Orwell - Daniel Licht: Dishonored 2
- Kultura
- 128
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 129
- The Last Guardian
- Outro
- 130
Editorial
- Tvůrčí peklo
- Redakce
- 3
Radar
- Transparentnost nade vše
- Petr Poláček
- 8
- Mass Effect: Andromeda
- Redakce
- 10
- The Last of Us Part II
- Redakce
- 11
- Mechwarrior 5: Mercenaries
- Redakce
- 12
- Realpolitiks
- Redakce
- 13
- Jízdní řád
- Redakce
- 14
Reaktor
- Jáma pekel: Nastává bod zlomu
- Dan Vávra
- 16
- Za pět minut dvanáct: Vánoce, Vánoce přicházejí...
- Lukáš Macura
- 18
- Wolfův revír: Den, kdy se zastavil Google
- Michal Rybka
- 19
- Továrna na sny: Hry je třeba plánovat
- Vladimír Geršl
- 20
- Den poté: Zrod herních služeb
- Eugen Harton
- 22
Téma
- Peklo dlouhého herního vývoje
- Jakub Kovář
- 24
- Tajemství herního rozpočtu
- Lukáš Macura
- 38
- A co takhle něco zadarmo?
- Daniel Kremser
- 42
Rozhovor
- Nobuo Ueamacu: Trochu jiné hraní
- Pavel Dobrovský
- 30
Recenze
- Final Fantasy XV - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 46
- Pokémon Sun & Moon - 5/5
- Pavel Skoták
- 50
- The Last Guardian - 3/5
- Gábina Šuterová
- 52
- Steep - 3/5
- Jan Slavík
- 56
- Phoenix Wright: Ace Attorney – Spirit of Justice - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 58
- Picross 3D Round 2 - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 59
- Tyranny - 4/5
- Jan Vrobel
- 60
- Rhythm Paradise Megamix - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 64
- Disney Magical World 2 - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 65
- Renoir - 1/5
- Adam Homola
- 66
- Amnesia Collection - 2/5
- Lucie Jiříková
- 68
- Beholder - 4/5
- Vilém Koubek
- 70
- Silence - 3/5
- Pavel Válek
- 72
Fenomén
- Lidé, kteří kopli do vosího hnízda
- Adam Homola
- 74
- Udělejte hru, zn.: spěchá!
- Jan Horčík
- 80
Příloha
- World of Warships
- Redakce
- 84
Dílna
- Průmyslový designér vývojářem
- Jan Horčík
- 102
- Profil: Red Hook Studios
- Redakce
- 106
Retro
- Making of: Shadowcaster
- Pavel Dobrovský
- 110
- Osobní legendy: Jaroslav Stehlík a Jakub Kučera
- Redakce
- 112
- Rybkova nora: Modulární bateriové systémy
- Michal Rybka
- 114
- Retronaut: Epic Pinball
- Pavel Dobrovský
- 116
- Retrosága: Final Fantasy
- Jan Olejník
- 118
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 120
- CPU pro rok 2017
- Jiří Vašina
- 122
- Modulární osmibity
- Michal Rybka
- 126
Kultura
- Jukebox: The Otherworld Agency: Orwell - Daniel Licht: Dishonored 2
- Lukáš Grygar
- 128
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 129
Outro
- The Last Guardian
- Jan Olejník
- 130
TVŮRČÍ PEKLO
Před čtyřmi lety by se asi málokdo byl ochoten vsadit, že někdy vyjde LEVEL s motivem The Last Guardian na obálce a s recenzí této hry uvnitř. Snad každý herní vývojář vám na požádání vychrlí spoustu hororových historek „z natáčení“, japonský legendární designér Fumito Ueda by však v této disciplíně nejspíše vyhrál. Když v roce 2005 začaly první práce na The Last Guardian bylo Uedovi 35 let. Dnes je mu 46 a kolem příběhu bezejmenného chlapce a obrovského Trica se tak točila skoro čtvrtina jeho života. Je vůbec možné, aby se tak pohnutý a zdlouhavý vývoj hry nepodepsal na její kvalitě? Právě tomu se věnujeme nejen v recenzi The Last Guardian, ale i v tématu Jakuba Kováře, které najdete na straně 24. Nejde přitom o jedinou japonskou stopu v aktuálním Levelu. Druhou velkou hrou tohoto měsíce je RPG Final Fantasy XV, ke které vám kromě recenze přinášíme i jeden vzácný rozhovor. Pavel Dobrovský na něj totiž ulovil dvorního skladatele hudby pro Final Fantasy hry, Nobua Uemacu.
Když už jsme v úvodu zmínili ochotu sázet se, nemusíme zůstávat jen u her. Kdyby nám někdo před čtyřmi lety řekl, že si předvánoční shon v roce 2016 zpestříme uzávěrkou Levelu, který v té době budeme už tři a půl roku vydávat na vlastní pěst, také bychom přijímali sázky s hodně vysokými kurzy. Občas při jeho tvorbě sice prožíváme podobné „peklo“ jako herní vývojáři, ale sami jsme překvapeni z toho, že nás to pořád baví. Proto doufáme, že na nás nezanevřete ani v příštím roce.
PS: Jako předvánoční dárek jsme pro vás v tomto čísle připravili unikátní invite kód do hry World of Warships. Najdete jej na straně 130 a vyzvednout si jej můžete na www.level.cz. Do začátků vám pomůže nejen výbava, kterou po jeho aktivaci obdržíte, ale i speciální příloha o hře, kterou najdete na straně 84. Vzhůru na moře!