Menu

Level 260

Editorial

  • Krátká paměť
  • 3

Radar

  • Pravidla herního průmyslu pro 2016
  • 8
  • Nejočekávanější hry roku 2016
  • 10

Reaktor

  • Jáma pekel: (nejen) herní události loňského roku
  • 16
  • Wolfův revír: VR kam se podíváš
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Rytmik, rytmik a ještě jednou rytmik
  • 19
  • Továrna na sny: Vývoj hry za 12 dní (1. část)
  • 20

Téma

  • 2016: Rok esportu?
  • 22
  • Budoucnost crowdfundingu
  • 44
  • Kam kráčíte, videohry?
  • 48
  • Mají handheldy ještě šanci?
  • 75
  • Jak na retro LAN párty?
  • 82

Rozhovor

  • Marek Rabas: Výroba stříleček v Čechách
  • 28

Fenomén

  • Indiepocalypsa v herním průmyslu
  • 36
  • Na úspěch si musíte počkat
  • 40
  • Diváci chtějí také hrát
  • 78

Recenze

  • Dirt Rally - 4/5
  • 52
  • Kingdom - 4/5
  • 54
  • Hard West - 3/5
  • 55
  • Dragon‘s Dogma: Dark Arisen - 4/5
  • 56
  • Resident Evil 0 HD Remaster - 2/5
  • 58
  • Xenoblade Chronicles X - 4/5
  • 59
  • Football Manager 2016 - 3/5
  • 60
  • Underrail - 4/5
  • 62
  • Total War: Attila Age of Charlemagne - 4/5
  • 64
  • The Fall of the Dungeon Guardians - 3/5
  • 66
  • Warhammer: The End Times – Vermintide - 4/5
  • 68
  • Life is Feudal: Your Own - 2/5
  • 70
  • Undertale - 5/5
  • 72

Dílna

  • Z Bratislavy do celého světa
  • 84
  • Profil: 11 Bit Studios
  • 88

Retro

  • Making of: Psychonauts
  • 92
  • Osobní legendy: Rudolf Kajan
  • 94
  • Rybkova nora: Nesnadný vzestup VR
  • 95
  • Retronaut: Giants: Citizen Kabuto
  • 96
  • Retrosága: Rainbow Six
  • 98
  • Obludárium: Co vyzvracela kopírka
  • 100

Tech

  • Novinky
  • 102
  • Když nechcete jen potrápit sousedy
  • 104
  • Chraňte své účty!
  • 108
  • Jiný úhel pohledu
  • 110

Kultura

  • Jukebox: El Huervo: elseheart​.​Break​(​)
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 114

KRÁTKÁ PAMĚŤ

Nejsou to ani tři roky, co jsme všichni svorně zírali jako telata na nová vrata na kickstarterovou kampaň Palmera Luckeyho. Tehdy sotva dvacetiletý klučina ohromil herní svět svým entuziasmem pro virtuální realitu a nabídl široké veřejnosti možnost podpořit další vývoj své VR helmy, kterou s pomocí Johna Carmacka doslova zbastlil doma v garáži svých rodičů.

Jak se příběh dál vyvíjel, všichni víme –založil firmu, získal „pár dolarů“ na Kickstarteru, prodal ji Facebooku a někdy v dubnu pošle první vlně zákazníků verzi, kterou se nebojí označit za prodejní. Jestli Oculus Rift způsobí revoluci nebo ne, na to odpoví budoucnost – přesto se nelze nepozastavit nad tím, jak zájem a zápal jednoho člověka dokázal během krátké doby změnit priority herního průmyslu a na to konto i osudy celé řady vývojářů, co ve virtuální realitě vidí budoucnost.

I kdyby se současný, druhý pokus o virtuální realitu setkal s neúspěchem, stejně už nikdo ty tři roky intenzivního zájmu, vývoje a finančních investic nevezme zpátky, a půjde o důležitou kapitolu historie her. Hlavně se jedná o důkaz, že i v branži, kde se točí čím dál více miliard dolarů, je místo pro šikovné a podnikavé jednotlivce.Žádné supernovy, jež zazáří a zmizí, ale naopak že se zde vyskytují cílevědomí jedinci,kteří následují svou vizi, přestože jim pod nohy padá celá řada překážek, čelí naráz a nečekaně negativnímu ohlasu a výsledek je nejistý a v nedohlednu.

Je tedy nanejvýš příjemné zažít podobné osobnosti u vývoje her a technologií i u nás v ČR a SR a jsme rádi, že o nich můžeme psát zrovna pro vás, čtenáře Levelu. Vítejte tedy v roce 2016, kdy vám hodláme nabízet stejně kvalitní čtení jako doposud – i kdyby na nás trakaře a youtubeři padali. 🙂

Zajímavé čtení vám přejí…

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček