- Level Archív
- >
- Ročník 2016
- >
- Číslo 260
Level 260
- Krátká paměť
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Pravidla herního průmyslu pro 2016
- Radar
- 8
- Nejočekávanější hry roku 2016
- Radar
- 10
- Jáma pekel: (nejen) herní události loňského roku
- Reaktor
- 16
- Wolfův revír: VR kam se podíváš
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Rytmik, rytmik a ještě jednou rytmik
- Reaktor
- 19
- Továrna na sny: Vývoj hry za 12 dní (1. část)
- Reaktor
- 20
- 2016: Rok esportu?
- Téma
- 22
- Marek Rabas: Výroba stříleček v Čechách
- Rozhovor
- 28
- Indiepocalypsa v herním průmyslu
- Fenomén
- 36
- Na úspěch si musíte počkat
- Fenomén
- 40
- Budoucnost crowdfundingu
- Téma
- 44
- Kam kráčíte, videohry?
- Téma
- 48
- Dirt Rally - 4/5
- Recenze
- 52
- Kingdom - 4/5
- Recenze
- 54
- Hard West - 3/5
- Recenze
- 55
- Dragon‘s Dogma: Dark Arisen - 4/5
- Recenze
- 56
- Resident Evil 0 HD Remaster - 2/5
- Recenze
- 58
- Xenoblade Chronicles X - 4/5
- Recenze
- 59
- Football Manager 2016 - 3/5
- Recenze
- 60
- Underrail - 4/5
- Recenze
- 62
- Total War: Attila Age of Charlemagne - 4/5
- Recenze
- 64
- The Fall of the Dungeon Guardians - 3/5
- Recenze
- 66
- Warhammer: The End Times – Vermintide - 4/5
- Recenze
- 68
- Life is Feudal: Your Own - 2/5
- Recenze
- 70
- Undertale - 5/5
- Recenze
- 72
- Mají handheldy ještě šanci?
- Téma
- 75
- Diváci chtějí také hrát
- Fenomén
- 78
- Jak na retro LAN párty?
- Téma
- 82
- Z Bratislavy do celého světa
- Dílna
- 84
- Profil: 11 Bit Studios
- Dílna
- 88
- Making of: Psychonauts
- Retro
- 92
- Osobní legendy: Rudolf Kajan
- Retro
- 94
- Rybkova nora: Nesnadný vzestup VR
- Retro
- 95
- Retronaut: Giants: Citizen Kabuto
- Retro
- 96
- Retrosága: Rainbow Six
- Retro
- 98
- Obludárium: Co vyzvracela kopírka
- Retro
- 100
- Novinky
- Tech
- 102
- Když nechcete jen potrápit sousedy
- Tech
- 104
- Chraňte své účty!
- Tech
- 108
- Jiný úhel pohledu
- Tech
- 110
- Jukebox: El Huervo: elseheart.Break()
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 114
Editorial
- Krátká paměť
- Redakce
- 3
Radar
- Pravidla herního průmyslu pro 2016
- Petr Poláček
- 8
- Nejočekávanější hry roku 2016
- Redakce
- 10
Reaktor
- Jáma pekel: (nejen) herní události loňského roku
- Dan Vávra
- 16
- Wolfův revír: VR kam se podíváš
- Michal Rybka
- 18
- Za pět minut dvanáct: Rytmik, rytmik a ještě jednou rytmik
- Lukáš Macura
- 19
- Továrna na sny: Vývoj hry za 12 dní (1. část)
- Vladimír Geršl
- 20
Téma
- 2016: Rok esportu?
- Daniel Kremser
- 22
- Budoucnost crowdfundingu
- Jan Švelch
- 44
- Kam kráčíte, videohry?
- Jiří Pavlovský
- 48
- Mají handheldy ještě šanci?
- Lukáš Macura
- 75
- Jak na retro LAN párty?
- Jan Olejník
- 82
Rozhovor
- Marek Rabas: Výroba stříleček v Čechách
- Martin Bach
- 28
Fenomén
- Indiepocalypsa v herním průmyslu
- Tereza Krobová
- 36
- Na úspěch si musíte počkat
- Jan Horčík
- 40
- Diváci chtějí také hrát
- Daniel Kremser
- 78
Recenze
- Dirt Rally - 4/5
- Václav Rybář
- 52
- Kingdom - 4/5
- Jan Slavík
- 54
- Hard West - 3/5
- Ladislav Loukota
- 55
- Dragon‘s Dogma: Dark Arisen - 4/5
- Jan Slavík
- 56
- Resident Evil 0 HD Remaster - 2/5
- Jan Konfršt
- 58
- Xenoblade Chronicles X - 4/5
- Petr Poláček
- 59
- Football Manager 2016 - 3/5
- Václav Pecháček
- 60
- Underrail - 4/5
- Daniel Kremser
- 62
- Total War: Attila Age of Charlemagne - 4/5
- Aleš Smutný
- 64
- The Fall of the Dungeon Guardians - 3/5
- Vilém Koubek
- 66
- Warhammer: The End Times – Vermintide - 4/5
- Aleš Smutný
- 68
- Life is Feudal: Your Own - 2/5
- Daniel Kremser
- 70
- Undertale - 5/5
- Lukáš Grygar
- 72
Dílna
- Z Bratislavy do celého světa
- Jan Horčík
- 84
- Profil: 11 Bit Studios
- Jan Horčík
- 88
Retro
- Making of: Psychonauts
- Pavel Dobrovský
- 92
- Osobní legendy: Rudolf Kajan
- Redakce
- 94
- Rybkova nora: Nesnadný vzestup VR
- Michal Rybka
- 95
- Retronaut: Giants: Citizen Kabuto
- Pavel Dobrovský
- 96
- Retrosága: Rainbow Six
- Jan Olejník
- 98
- Obludárium: Co vyzvracela kopírka
- Jaroslav Švelch
- 100
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 102
- Když nechcete jen potrápit sousedy
- Jiří Vašina
- 104
- Chraňte své účty!
- Jan Olejník
- 108
- Jiný úhel pohledu
- Jiří Vašina
- 110
Kultura
- Jukebox: El Huervo: elseheart.Break()
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Jiří Pavlovský
- 114
KRÁTKÁ PAMĚŤ
Nejsou to ani tři roky, co jsme všichni svorně zírali jako telata na nová vrata na kickstarterovou kampaň Palmera Luckeyho. Tehdy sotva dvacetiletý klučina ohromil herní svět svým entuziasmem pro virtuální realitu a nabídl široké veřejnosti možnost podpořit další vývoj své VR helmy, kterou s pomocí Johna Carmacka doslova zbastlil doma v garáži svých rodičů.
Jak se příběh dál vyvíjel, všichni víme –založil firmu, získal „pár dolarů“ na Kickstarteru, prodal ji Facebooku a někdy v dubnu pošle první vlně zákazníků verzi, kterou se nebojí označit za prodejní. Jestli Oculus Rift způsobí revoluci nebo ne, na to odpoví budoucnost – přesto se nelze nepozastavit nad tím, jak zájem a zápal jednoho člověka dokázal během krátké doby změnit priority herního průmyslu a na to konto i osudy celé řady vývojářů, co ve virtuální realitě vidí budoucnost.
I kdyby se současný, druhý pokus o virtuální realitu setkal s neúspěchem, stejně už nikdo ty tři roky intenzivního zájmu, vývoje a finančních investic nevezme zpátky, a půjde o důležitou kapitolu historie her. Hlavně se jedná o důkaz, že i v branži, kde se točí čím dál více miliard dolarů, je místo pro šikovné a podnikavé jednotlivce.Žádné supernovy, jež zazáří a zmizí, ale naopak že se zde vyskytují cílevědomí jedinci,kteří následují svou vizi, přestože jim pod nohy padá celá řada překážek, čelí naráz a nečekaně negativnímu ohlasu a výsledek je nejistý a v nedohlednu.
Je tedy nanejvýš příjemné zažít podobné osobnosti u vývoje her a technologií i u nás v ČR a SR a jsme rádi, že o nich můžeme psát zrovna pro vás, čtenáře Levelu. Vítejte tedy v roce 2016, kdy vám hodláme nabízet stejně kvalitní čtení jako doposud – i kdyby na nás trakaře a youtubeři padali. 🙂
Zajímavé čtení vám přejí…
Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček