- Level Archív
- >
- Ročník 2015
- >
- Číslo 259
Level 259
- Vítěz (ne)může být jen jeden
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Herní odysea 2015: Rok, kdy se nic zásadního nestalo
- Radar
- 8
- XCOM 2
- Radar
- 12
- Far Cry Primal
- Radar
- 13
- Shadwen
- Radar
- 14
- Jízdní řád
- Radar
- 15
- Jáma pekel: Droga jménem Fallout
- Reaktor
- 16
- Wolfův revír: Nákup - prodej
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Nostalgie
- Reaktor
- 19
- Továrna na sny: Hry nejsou jen zábava
- Reaktor
- 20
- Šéfové herního byznysu
- Téma
- 22
- Amy Henning & Jade Raymond: Hledání dokonalého příběhu
- Rozhovor
- 28
- Zlí hráči a jak se s nimi vypořádat
- Fenomén
- 36
- Mody jako klíč k úspěchu
- Fenomén
- 40
- Kdo se bojí, nesmí na mutanty
- Téma
- 44
- Jak vidí Microsoft budoucnost her?
- Téma
- 48
- Star Wars Battlefront - 4/5
- Recenze
- 52
- Starcraft II: Legacy of the Void - 5/5
- Recenze
- 56
- Just Cause 3 - 3/5
- Recenze
- 58
- Bloodborne: The Old Hunters - 5/5
- Recenze
- 60
- Anno 2205 - 2/5
- Recenze
- 62
- Rainbow Six Siege - 2/5
- Recenze
- 64
- Clandestine - 3/5
- Recenze
- 66
- The Crew: Wild Run - 2/5
- Recenze
- 68
- Life is Strange - 5/5
- Recenze
- 70
- Valhalla Hills - 4/5
- Recenze
- 72
- Čím více, tím lépe?
- Téma
- 74
- Virtuální muzikanti
- 78
- Nový začátek MMO žánru?
- Dílna
- 84
- Profil: Muha Games
- Dílna
- 88
- Making of: Jagged Alliance
- Retro
- 92
- Osobní legendy: Jirka Zlatohlávek
- Retro
- 94
- Rybkova nora: Kdy vznikly ultrabooky?
- Retro
- 95
- Retronaut: Mission Critical
- Retro
- 96
- Retrosága: Just Cause
- Retro
- 98
- Obludárium: Krvežízniví veteráni indie scény
- Retro
- 100
- Novinky
- Tech
- 102
- Hračky, které chcete...
- Tech
- 104
- Století páry?
- Tech
- 108
- Sliby chyby: Nekonečná baterie
- Tech
- 110
- Jukebox: Inon Zur: Fallout 4
- Jukebox
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Pavlač
- Pavlač
- 114
- Virtuální muzikanti
- Jan Olejník
- 78
Editorial
- Vítěz (ne)může být jen jeden
- Redakce
- 3
Radar
- Herní odysea 2015: Rok, kdy se nic zásadního nestalo
- Petr Poláček
- 8
- XCOM 2
- Redakce
- 12
- Far Cry Primal
- Redakce
- 13
- Shadwen
- Redakce
- 14
- Jízdní řád
- Redakce
- 15
Reaktor
- Jáma pekel: Droga jménem Fallout
- Dan Vávra
- 16
- Wolfův revír: Nákup - prodej
- Michal Rybka
- 18
- Za pět minut dvanáct: Nostalgie
- Lukáš Macura
- 19
- Továrna na sny: Hry nejsou jen zábava
- Vladimír Geršl
- 20
Téma
- Šéfové herního byznysu
- Gábina Šuterová
- 22
- Kdo se bojí, nesmí na mutanty
- Jiří Pavlovský
- 44
- Jak vidí Microsoft budoucnost her?
- Jan Olejník
- 48
- Čím více, tím lépe?
- Gábina Šuterová
- 74
Rozhovor
- Amy Henning & Jade Raymond: Hledání dokonalého příběhu
- Redakce
- 28
Fenomén
- Zlí hráči a jak se s nimi vypořádat
- Daniel Kremser
- 36
- Mody jako klíč k úspěchu
- Jan Švelch
- 40
Recenze
- Star Wars Battlefront - 4/5
- Aleš Smutný
- 52
- Starcraft II: Legacy of the Void - 5/5
- Jakub Kovář
- 56
- Just Cause 3 - 3/5
- Jan Olejník
- 58
- Bloodborne: The Old Hunters - 5/5
- Jan Olejník
- 60
- Anno 2205 - 2/5
- Václav Pecháček
- 62
- Rainbow Six Siege - 2/5
- Daniel Kremser
- 64
- Clandestine - 3/5
- Daniel Kremser
- 66
- The Crew: Wild Run - 2/5
- Jan Konfršt
- 68
- Life is Strange - 5/5
- Daniel Kremser
- 70
- Valhalla Hills - 4/5
- Pavel Skoták
- 72
Dílna
- Nový začátek MMO žánru?
- Jan Horčík
- 84
- Profil: Muha Games
- Jan Horčík
- 88
Retro
- Making of: Jagged Alliance
- Pavel Dobrovský
- 92
- Osobní legendy: Jirka Zlatohlávek
- Redakce
- 94
- Rybkova nora: Kdy vznikly ultrabooky?
- Michal Rybka
- 95
- Retronaut: Mission Critical
- Pavel Dobrovský
- 96
- Retrosága: Just Cause
- Jan Olejník
- 98
- Obludárium: Krvežízniví veteráni indie scény
- Jaroslav Švelch
- 100
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 102
- Hračky, které chcete...
- Jiří Vašina
- 104
- Století páry?
- Jan Olejník
- 108
- Sliby chyby: Nekonečná baterie
- Michal Rybka
- 110
Jukebox
- Jukebox: Inon Zur: Fallout 4
- Lukáš Grygar
- 112
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Pavlač
- Pavlač
- Jiří Pavlovský
- 114
VÍTĚZ (NE)MŮŽE BÝT JEN JEDEN
Koncem každého roku stojí herní svět před otázkou – jaká hra byla v uplynulých 12 měsících nejlepší? Odpovědi jsou samozřejmě subjektivní a každý z nás do nich promítá svá očekávání, vkus i momentální náladu. Porovnávat mezi sebou hry různých stylů a žánrů je prakticky nemožné, přesto jsou roky, kdy je výběr víceméně jasný a shodne se na něm většina hráčů i médií. Zpravidla sem patří roky, ve kterých vyjde některý z dílů Grand Theft Auto, The Elder Scrolls nebo dalších dlouhodobě kvalitních sérií.
Za rokem 2015 se ale budeme ohlížet jinak. Vyšlo během něj totiž hned několik her, které by se v jiných letech staly jasnými favority na to nejvyšší ocenění, v roce 2015 ale musí o svou pozici na piedestalu tvrdě bojovat. Zaklínač 3, Metal Gear Solid V, Bloodborne, Pillars of Eternity, Fallout 4, Ori and the Blind Forest, Life is Strange… a mohli bychom ještě chvíli pokračovat. Každá z těchto her bude určitě pro určitou skupinu z vás „tou pravou”. Nás všechny přitom může těšit jejich rozmanitost. Pár let nazpátek jsme si zvykli stěžovat si na to, že vzhled her se unifikuje a že v záplavě pokračování a sázek na jistotu vidíme jen minimální záblesky originality. Letos by takové mudrování vypadalo skoro až směšně. Až se budete na internetu s někým hádat, jestli je lepší hra A nebo B, nezapomínejte na to.
Co nejlepší hry v roce 2016 vám za celý LEVEL přejí…
Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček