Menu
257 258 Listopad 2015 259
Články Editorial

Level 258

Editorial

  • Nejvýznamnější sušenka
  • 3

Radar

  • Naivita v přímém přenosu
  • 8
  • Space Engineers
  • 10
  • Ylands
  • 11
  • Rainbow Six Siege
  • 12
  • Dark Train
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Jáma pekel: Sním či bdím?
  • 16
  • Wolfův revír: R.I.P. Kapesní konzole
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Já na tom dělám, já na tom makám...
  • 19
  • Továrna na sny: Milan Dubnický: Umělec a přítel
  • 20

Téma

  • Fallout: Já, legenda
  • 22
  • Dej mu co proto!
  • 38
  • Kýč vládne všem
  • 44
  • Herní styl jako čtení mysli
  • 48

Rozhovor

  • John Bain: WTF is... Totalbiscuit?
  • 30

Recenze

  • Fallout 4 - 4/5
  • 54
  • Assassin´s Creed Syndicate - 3/5
  • 58
  • Divinity: Original Sin Enhanced Edition - 4/5
  • 60
  • Uncharted: The Nathan Drake Collection - 4/5
  • 61
  • Destiny: The Taken King - 4/5
  • 62
  • The Park - 3/5
  • 63
  • Halo 5: Guardians - 5/5
  • 64
  • Jotun - 4/5
  • 66
  • Skylanders Superchasers - 4/5
  • 67
  • Zaklínač 3: Divoký hon - Srdce z kamene - 4/5
  • 68
  • Civilization: Beyond Earth - Rising Tide - 4/5
  • 70
  • Call of Duty: Black Ops III - 3/5
  • 72
  • Need for Speed - 2/5
  • 74
  • Rise of the Tomb Rider - 4/5
  • 76

Fenomén

  • Croft. Lara Croft.
  • 78

Dílna

  • Jak neprodělat kalhoty
  • 84
  • Profil: William Dubé & Thunder Lotus Games
  • 88

Retro

  • Making of: Virtua Fighter
  • 92
  • Osobní legendy: Jarek Kolář
  • 94
  • Rybkova nora: Počítače z pusty i z tajgy
  • 95
  • Retronaut: Mechwarrior 3
  • 96
  • Need for Speed
  • 98
  • Skandální, brutální, potrhlé
  • 100

Tech

  • Novinky
  • 102
  • Herní výkon sbalený na cesty
  • 104
  • Neurokontrolér
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Austin Wintory: Assassin´s Creed Syndicate
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Pavlač

  • Pavlač
  • 114

NEJVÝZNAMNĚJŠÍ SUŠENKA

Hry vznikají a vycházejí už několik desetiletí, ale herní průmysl je stále v plenkách. Nepronikly nezpochybnitelně k masám, tvůrci populárních her jsou pořád v zajetí minority zapálených fanoušků, mají problém zpracovávat celou řadu témat, první generace vývojářů ještě žije (není koho posmrtně uctívat) a hry nemají nikde na světě globálně úspěšný televizní pořad, jak v profilovém rozhovoru potvrzuje John Bain, kterého spíš znáte pod přezdívkami TotalBiscuit nebo The Cynical Brit. Zejména PC komunita jej uznává za styl hodnocení her, který se snaží objasnit ve zmíněném rozhovoru na straně 30, v němž krom jiného rozebírá svůj postoj k uživatelským komentářům, odlišnému měřítku vůči AAA a nezávislým hrám, potažmo vůči vztahu klasických médií (jako LEVEL) a youtuberů.

TotalBiscuit by měl v zásadě patřit na druhou stranu barikády, mezi hvězdy YouTube, co zadupávají do země klasická herní média. Opak je však pravdou, protože skrze své pořady a výrazný charakter dostává hry všech možných podob do povědomí stále většího množství lidí, kteří je pak vnímají na stejné úrovni jako hudbu či filmy, což je meta, kam se herní průmysl jednou, možná, dopracuje. A LEVEL snad bude u toho, i když se nedá říci, že bychom stoprocentně s názory cynického Brita souhlasili. Jedno ale TotalBiscuitovi upřít nelze – svým důrazem na technologickou stránku her vyvolává polemiku nad tím, co ještě je a není únosné, která je aktuální zrovna v případě Fallout 4. Je důležitější nabídka herních možností a seberealizace hráče ve virtuálním světě nebo by v prvé řadě neměla hra trpět žádnými bugy, jakkoli je lze překousnout? Dozvíte se v recenzi Vojty Bednáře na straně 54, kterou ale obklopuje celá řada jiných zajímavých témat.

Přejeme příjemné čtení.

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček