Menu
256 257 Říjen 2015 258
Články Editorial

Level 257

Editorial

  • Regulací vzad!
  • 3

Radar

  • Videoherní občanská společnost
  • 8
  • Overwatch
  • 10
  • Battletech
  • 11
  • Far Cry Primal
  • 12
  • Home Free
  • 13
  • Umbrella Corps
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Jáma pekel: Všechno je tu božííííí!!!
  • 16
  • Wolfův revír: Po Čechách jen s mapou a buzolou
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Sprosté slovo: Pricing
  • 19
  • Továrna na sny: Crowdfunding na startovači
  • 20

Téma

  • Ještě jeden tah
  • 22
  • Nezkopíruješ
  • 36
  • Co má v tom šuplíčku ošklivý pytlík?
  • 42
  • Kostky byly vrženy
  • 44
  • Nejasná virtuální realita
  • 48

Rozhovor

  • Miloš Endrle: Z prohlížeče k televizi
  • 28

Fenomén

  • Hříšné hry
  • 52
  • Hry namísto novin
  • 76
  • Další velká věc
  • 80

Recenze

  • Might & Magic Heroes VII - 4/5
  • 57
  • Super Mario Maker - 4/5
  • 60
  • NHL 16 - 3/5
  • 61
  • Pro Evolution Soccer 2016 - 4/5
  • 62
  • FIFA 16 - 4/5
  • 63
  • Grand Ages: Medieval - 2/5
  • 64
  • Československo 38-89: Atentát - 3/5
  • 66
  • Warlocks vs Shadows - 4/5
  • 68
  • The Escapists: The Walking Dead - 3/5
  • 69
  • Forza Motorsport 6 - 5/5
  • 70
  • Armikrog - 2/5
  • 72
  • Soma - 4/5
  • 74

Dílna

  • Hledání ztraceného času
  • 84
  • Profil: Alan zucconi
  • 88

Retro

  • Making of: Medal of Honor
  • 92
  • Osobní legendy: Martin Pernica
  • 94
  • Rybkova nora: Co vydrží klávesnice?
  • 95
  • Retronaut: Starship Titanic
  • 96
  • Retrosága: Tony Hawk’s Pro Skater
  • 98
  • Osmibitoví podnikatelé
  • 100

Tech

  • Novinky
  • 104
  • Přelez, přeskoč, ale... střílej!
  • 106
  • Rozeznávání psaného textu
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Max LL: Jotun
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Pavlač

  • Pavlač
  • 114

REGULACÍ VZAD!

V hlavním rozhovoru tohoto čísla vyjadřuje zakladatel české firmy Geewa Miloš Endrle myšlenku, že nás neodvratně čeká doba, kdy dojde k regulaci free to play her. Prorůstání rafinovaných in-game plateb a hazardních prvků povede podle Endrleho k tomu, že Apple a Google stanoví vývojářům horní limity částek, které v jejich hrách mohou lidé utratit. Zní to logicky, ale nesmíme zapomínat, že jde o optimističtější variantu regulace. Stejně tak se může stát, že si temné stránky free to play her všimnou politici a začnou situaci řešit po svém – nekompetentními zásahy, které nebudou rozlišovat nezbytné od nebezpečného.

Prorůstání hazardu do her je ošemetné téma, kolem kterého chodí většina herní veřejnosti po špičkách. Nikdo z nás si přeci nepřeje, aby hry začaly být stavěny na úroveň výherních automatů. Faktem ale je, že zejména mobilní a sociální casual hry protrhly hráz, kterou už nejde zastavit. Článek Honzy Horčíka na toto téma najdete na straně 52.

V Levelu ale mnohem raději zachytáváme fenomény, které herní svět skutečně obohacují. Jeden z těch čerstvých se jmenuje newsgame a jde o způsob jak zprostředkovávat zprávy pomocí videoher. Ve svém článku se mu věnuje Ladislav Loukota. Minout byste ale neměli ani další texty tohoto čísla – rozbor protipirátských ochran od Honzy Olejníka, pojednání o vlivu deskových her na hry počítačové od Aleše Smutného a nakonec i dva články Dana Kremsera o legendárních Heroes, které se tento měsíc vracejí v již sedmém pokračování.

Perličkou na závěr je pak další pokračování nepravidelného seriálu o historii her v bývalém ČSSR. Jaroslav Švelch vás tentokrát seznámí s neuvěřitelnými nápady a osudy prvních herních podnikatelů na našem území.

Pěkné podzimní čtení přejí…

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček