- Level Archív
- >
- Ročník 2013
- >
- Číslo 235
Level 235
- Pro koho, že to vlastně děláme? Pro čtenáře?
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 6
- Příběh z ordinace
- Čtenář měsíce
- 7
- Dopisy
- Dopisy
- 8
- Gemini Rue
- Obsah
- 10
- Ticho před bouří
- Radar
- 12
- Krásné nové hry
- Radar
- 14
- Jáma pekel: Kauza ptákodlaci
- Reaktor
- 16
- Wolfův revír: Pod knutou tělocvikářovou
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Pára nad hrncem
- Reaktor
- 20
- Herodes na tablet(ách): Kde je svatý grál?
- Reaktor
- 21
- Cesta k příběhu
- Téma
- 22
- Felix Leyendecker: Mocný stroj na pozadí
- Rozhovor
- 28
- Vader v rukávu
- Fenomén
- 36
- Hearstone: Warcraft na kartičkách
- Téma
- 42
- Velký chaos ve velkém městě
- Téma
- 46
- Beyond: Two Souls - 2/5
- Recenze
- 48
- Rise of Venice - 2/5
- Recenze
- 50
- Sid Meier´s Ace Patrol - 3/5
- Recenze
- 51
- Shadow Warrior - 4/5
- Recenze
- 52
- Ironclad Tactics - 2/5
- Recenze
- 54
- The Raven: Legacy of a Master Thief - 3/5
- Recenze
- 55
- Alien Rage - 1/5
- Recenze
- 56
- Air Conflict: Vietnam - 2/5
- Recenze
- 58
- Tales of Xillia - 4/5
- Recenze
- 59
- Card Hunter - 4/5
- Recenze
- 60
- Rain - 3/5
- Recenze
- 61
- The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - 4/5
- Recenze
- 62
- Game Dev Tycoon - 4/5
- Recenze
- 63
- The Chaos Engine - 1/5
- Recenze
- 64
- F1 2013 - 3/5
- Recenze
- 65
- PES 2014 - 3/5
- Recenze
- 66
- Guardians of Middle-Earth - 2/5
- Recenze
- 67
- Transport Tycoon (Mobile) - 1/5
- Recenze
- 68
- The Inner World - 3/5
- Recenze
- 70
- Volgarr the Viking - 3/5
- Recenze
- 71
- Glitch: Digitální šotek
- Fenomén
- 72
- Umění válečné hry
- Téma
- 78
- Divné hry a spol.
- Fenomén
- 82
- Vzestup a pád
- Dílna
- 86
- Profil: Cellar Door Games
- Dílna
- 90
- Když to začne být osobní
- Dílna
- 92
- Retro LEVEL
- Retro
- 93
- Making of: Sanitarium
- Retro
- 94
- Rybkova nora: Atari Portfolio
- Retro
- 96
- Osobní legendy: Raph Colantonio
- Retro
- 97
- Retronaut: Flashback
- Retro
- 98
- Česko-Kanadští sirotci
- Retro
- 100
- Chyba při startu
- Tech
- 102
- Od VFX1 k Oculus Rift
- Tech
- 108
- Jukebox: Gustaf Grefberg: Brothers: A Tale of Two Sons
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Pavlač
- Pavlač
- 114
Editorial
- Pro koho, že to vlastně děláme? Pro čtenáře?
- Redakce
- 3
Čtenář měsíce
- Příběh z ordinace
- Redakce
- 7
Dopisy
- Dopisy
- Redakce
- 8
Radar
- Ticho před bouří
- Petr Poláček
- 12
- Krásné nové hry
- Redakce
- 14
Reaktor
- Jáma pekel: Kauza ptákodlaci
- Dan Vávra
- 16
- Wolfův revír: Pod knutou tělocvikářovou
- Michal Rybka
- 18
- Za pět minut dvanáct: Pára nad hrncem
- Lukáš Macura
- 20
- Herodes na tablet(ách): Kde je svatý grál?
- Jan Herodes
- 21
Téma
- Cesta k příběhu
- Martin Bach
- 22
- Hearstone: Warcraft na kartičkách
- Aleš Smutný
- 42
- Velký chaos ve velkém městě
- Jan Olejník
- 46
- Umění válečné hry
- Michal Rybka
- 78
Rozhovor
- Felix Leyendecker: Mocný stroj na pozadí
- Pavel Dobrovský
- 28
Fenomén
- Vader v rukávu
- Lukáš Grygar
- 36
- Glitch: Digitální šotek
- Jan Švelch
- 72
- Divné hry a spol.
- Jan Olejník
- 82
Recenze
- Beyond: Two Souls - 2/5
- Martin Bach
- 48
- Rise of Venice - 2/5
- Jan Horčík
- 50
- Sid Meier´s Ace Patrol - 3/5
- Michal Rybka
- 51
- Shadow Warrior - 4/5
- Jakub Kovář
- 52
- Ironclad Tactics - 2/5
- Michal Rybka
- 54
- The Raven: Legacy of a Master Thief - 3/5
- Petr Ticháček
- 55
- Alien Rage - 1/5
- Karel Drda
- 56
- Air Conflict: Vietnam - 2/5
- Ondřej Novotný
- 58
- Tales of Xillia - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 59
- Card Hunter - 4/5
- Pavel Dobrovský
- 60
- Rain - 3/5
- Petr Poláček
- 61
- The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - 4/5
- Jakub Kovář
- 62
- Game Dev Tycoon - 4/5
- Jan Horčík
- 63
- The Chaos Engine - 1/5
- Lucie Jiříková
- 64
- F1 2013 - 3/5
- Václav Rybář
- 65
- PES 2014 - 3/5
- Petr Poláček
- 66
- Guardians of Middle-Earth - 2/5
- Ondřej Novotný
- 67
- Transport Tycoon (Mobile) - 1/5
- Karel Drda
- 68
- The Inner World - 3/5
- Lucie Jiříková
- 70
- Volgarr the Viking - 3/5
- Lucie Jiříková
- 71
Dílna
- Vzestup a pád
- Martin Bach
- 86
- Profil: Cellar Door Games
- Jan Horčík
- 90
- Když to začne být osobní
- Radek Friedrich
- 92
Retro
- Retro LEVEL
- Redakce
- 93
- Making of: Sanitarium
- Pavel Dobrovský
- 94
- Rybkova nora: Atari Portfolio
- Michal Rybka
- 96
- Osobní legendy: Raph Colantonio
- Redakce
- 97
- Retronaut: Flashback
- Pavel Dobrovský
- 98
- Česko-Kanadští sirotci
- Pavel Dobrovský
- 100
Tech
- Chyba při startu
- Michal Rybka
- 102
- Od VFX1 k Oculus Rift
- Jan Olejník
- 108
Kultura
- Jukebox: Gustaf Grefberg: Brothers: A Tale of Two Sons
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Pavlač
- Pavlač
- Jiří Pavlovský
- 114
Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese level@send.cz
PRO KOHO, ŽE TO VLASTNĚ DĚLÁME? PRO ČTENÁŘE?
Během půlroku, co znovu děláme na Levelu, jsme si všimli různých reakcí na to, co děláme. Dlouhodobí čtenáři a předplatitelé jsou spíše rádi, že LEVEL nezmizel po letech ze scény a zkouší je zaujmout novým způsobem. Poukazují na to reakce z emailů a fakt, že nikdo po změně vydavatelství a redakce nezrušil předplatné. Další skupina lidí, čtenářů i lidí z herních firem a kolegů z médií, vlastně vůbec neřeší, jestli je dobře či špatně, že LEVEL stále existuje. Snaží se od začátku predikovat, jak rychle to zabalíme, nebo jak strmě půjdou prodeje magazínu dolů. A pak je tu třetí skupina lidí, kteří možná mají své pochybnosti o smysluplnosti nebo rentabilitě vydávání herního časopisu, a snad mají i své připomínky k jeho obsahu a podobě, ale drží nám pěsti, aby se rozjezd Levelu podařil. Z některých takových názorů je nám smutno, jiné nás povzbuzují a jsme za ně rádi, ale žádný z nich ještě neodhalil náš hlavní motiv pro to, abychom do Levelu investovali náš čas a peníze. Tím motivem jsou čtenáři.
Ale vydržte, není to náběh na tirádu plnou patosu. Během vrcholící uzávěrky tohoto čísla jsme měli sraz se čtenáři webu Games.cz, na kterém většina z nás vedle Levelu dělá. Tiskárně jsme se na kolenou omluvili, že holt odevzdáme později, manželkám, psům a přítelkyním jsme vysvětlili, že jim to vynahradíme (a to budeme muset!), vyrazili jsme polomrtví za čtenáři a …nechali se nabít energií. Z podstaty naší práce, jedno jestli na webu nebo stránkách magazínu, udržujeme kontakt se čtenáři jen na dálku, přes emaily a diskusní fóra. U Levelu pak hodnotíme váš zájem podle počtu prodaných kusů, ale více než studená čísla nás zajímají vaše skutečné názory. Když pak máme podobnou příležitost setkat se s vámi naživo (a zrovna čtenáři Games.cz jsou logicky i čtenáři Levelu) a zjistit, co se vám líbí a nelíbí, najednou to celé dává smysl. Najednou je nám samotným jasné, proč nás to baví, když vidíme, že nepíšeme jenom na papír, ale do vašich očí a mozků, kterým se to snad občas i líbí. Snad se vám tedy bude líbit některý z článků v tomto čísle, který jsme dokončovali jako na steroidech po setkání s vámi.
Zábavné a podnětné čtení přejí…
Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček