Menu

Level 294

Editorial

  • Triumf za mořem
  • 3

Radar

  • Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
  • 8
  • Beyond a Steel Sky
  • 10
  • Legacy
  • 11
  • ANNO 1800
  • 12

Reaktor

  • Jáma pekel: Čas na změnu?
  • 14
  • Wolfův revír: Subscribe to Pewdiepie
  • 17
  • Za pět minut dvanáct: Stadia, další stadium hraní?
  • 18

Focus

  • Hry vytvořené v časovém presu
  • 20
  • Kam kráčíš, Bioware?
  • 36

Rozhovor

  • Jaroslav Beck: Americký hudební sen
  • 28

Téma

  • Hry v novinách (ne)chceme
  • 40
  • Nečekané premiéry
  • 92
  • Kam až vás mapy zavedou
  • 96

Recenze

  • Sekiro: Shadows Die Twice - 4/5
  • 44
  • Apex Legends - 5/5
  • 48
  • Devil May Cry 5 - 4/5
  • 50
  • Baba Is You - 5/5
  • 54
  • Dirt Rally 2.0 - 4/5
  • 56
  • Tales of Vesperia - 5/5
  • 60
  • Trials Rising - 4/5
  • 62
  • Sid Meier‘s Civilization VI: Gathering Storm - 3/5
  • 64
  • Tom Clancy’s: The Division 2 - 5/5
  • 66
  • Anthem - 2/5
  • 70
  • Battlefleet Gothic: Armada II - 4/5
  • 74

Fenomén

  • Mluvte na hry!
  • 76
  • Herní interaktivita ve filmech
  • 80
  • Opomíjené umění
  • 84

Byznys

  • Legendy Nintenda
  • 88

Dílna

  • Z kasina k vývoji her
  • 100
  • Profil: Mateusz „Meti“ Pilski a Ice Code Games
  • 104
  • Příběh vývoje: Japonská herní extravaganza
  • 106

Retro

  • Making of: Dreamland: Final Solution
  • 108
  • Rybkova nora: Curta Calculator: Výpočetní granát pro Hitlera
  • 112
  • Osobní legendy: Karel Matějka
  • 113
  • Retronaut: Carmageddon
  • 114
  • Snílci: Násir Gebelli
  • 116
  • Retrosága: Devil May Cry
  • 118
  • Tenkrát poprvé: Autoheal: Začátky prokletí FPS
  • 122

Tech

  • Novinky
  • 124
  • Hraní na Linuxu
  • 126
  • Všechno bude v cloudu!
  • 130

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133

Outro

  • Sekiro: Shadows Die Twice
  • 134

TRIUMF ZA MOŘEM

Aniž bychom chtěli jakkoliv snižovat loňský úspěch Chuchla na IGF Awards, letošní dvojnásobné vítězství Beat Saberu na souběžných Game Developers Choice Awards v San Franciscu je skutečně výjimečné. Nadšení Vladimíra „Lokiho“ Hrinčára, který při přebírání ceny zakřičel slovensky do mikrofonu „Jančo, máme nejlepší VR hru!“ nebylo ani předstírané, ani neopodstatněné. První místo v anketě, ve které jsou mezi porotci vývojáři z celého světa, se rozhodně cení, a její následné potvrzení v „Ceně publika“ je vzhledem k loňské konkurenci ještě překvapivější. Možná jen škoda, že tento velký úspěch byl českými neherními médii, na rozdíl od loňského triumfu Amanity, absolutně ignorován.

Na druhou stranu, o hrách se v českých médiích mluvilo v posledních týdnech dost. Na rozdíl od ceny na GDCA nezapadla zpráva o milionu prodaných kopiích Beat Saberu a ani informace ze zprávy před časem založené Asociace českých herních vývojářů. Ta se pokusila shrnout základní data o herním průmyslu u nás a definovat problémy, které české tvůrce her dlouhodobě trápí. Možná bychom raději viděli ještě konkrétnější data. Neustálé srovnávání neporovnatelných čísel tržeb herní a filmové branže už po všech těch letech působí spíše jako trapné vychloubání než jako pádná argumentace, ale i tak je fajn, že se kolem her zase trochu probudila veřejná debata.

V aktuálním Levelu se samozřejmě českým hrám věnujeme také. Rozhovor s Jaroslavem Beckem z týmu Beat Games, příběh Attu Games o vývoji Feudal Alloy nebo dosud víceméně neznámá historie české adventury Dreamland, je jen malou ukázkou toho, co jsme pro vás v tomto čísle přichystali. Z dalších článků doporučujeme k přečtení komentáře Dana Vávry a Lukáše Macury o Google Stadia, obrovské téma Honzy Slavíka o Game Jamech nebo recenze hojně diskutovaných her – Sekira od FromSoftware, The Division 2, Devil May Cry 5 či skryté perly Baba Is You.