Menu

Level 317

Editorial

  • Letos bude zábava
  • 3

Radar

  • Ozvěny: Drobky a megabomby
  • 8
  • Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters
  • 12
  • 40 minut v Nintendu
  • 13
  • Early access: Hidden Deep
  • 14
  • Early access: Elden Ring
  • 15
  • Early access: 1428: Shadows over Silesia
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Jáma pekel: Růžovočerná budoucnost
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Raketový start roku 2022
  • 21

Nadšení a námaha

  • Nadšení a námaha: Pád do beta verze
  • 22

Komentář

  • Wolfův revír: Záhadný úspěch šílené originality Mystu
  • 24

Datapoušť

  • Datapoušť: Když volají z novin a chtějí citaci
  • 25

Rozhovor

  • Auriela Harveyová a Michael Samyn: Od webu ke hrám
  • 27

Téma

  • Hollywoodský herní bolehlav
  • 34
  • Kam kráčíš, Nintendo
  • 66
  • Mise: Turecko
  • 70
  • Když staré čipy zpívají
  • 78
  • Dnes vařím já!
  • 86
  • Mickeyho miliardový klubík
  • 90

Esej

  • Tady se pořád jenom čeká
  • 40
  • Minimalistický herní design
  • 46
  • Pokémoni na síti
  • 52
  • Haló, tady konzolová střílečka
  • 60

Recenze

  • Dying Light 2: Stay Human - 3/5
  • 43
  • Tom Clancy's Rainbow Six Extraction - 2/5
  • 44
  • Final Fantasy VII Remake Intergrade - 4/5
  • 44
  • Horizon: Forbidden West - 5/5
  • 45
  • Inscryption - 5/5
  • 49
  • God of War - 5/5
  • 50
  • Pokémon Legends: Arceus - 4/5
  • 55
  • The Forgotten City - 5/5
  • 56
  • Battlefield 2042 - 2/5
  • 57
  • GTFO - 4/5
  • 58
  • The Gunk - 4/5
  • 59
  • Firework - 4/5
  • 59
  • Halo Infinite - 4/5
  • 63
  • Nobody Saves the World - 4/5
  • 64
  • Kathy Rain: Director's Cut - 5/5
  • 65
  • Jurassic World Evolution 2 - 3/5
  • 65

Byznys

  • Když Microsoft nakupuje
  • 74

Deskovky

  • Pandemic World of Warcraft: Wrath of the Lich King
  • 76
  • Hra o trůny: Spiknutí
  • 77
  • Cthulhu: I smrt může zemřít
  • 77

Focus

  • Továrna na dema a trailery
  • 84
  • Slovenské textovky v anglickém kabátě
  • 100
  • Boření mýtů o NFT
  • 102
  • Jak se stát vesmírným občanem
  • 106
  • Filmové Uncharted
  • 112

Scéna

  • O kom se mluví: Sir Ian Livingstone
  • 94

Dílna

  • Highland studio: Martin & Vláďa Klementovi
  • 96
  • Profil: Marcel Kuhnt & Oriolus Software
  • 104
  • Guha Bala, Karthik Bala & Velan Studios
  • 110

Retro

  • Digitální doping
  • 116
  • Snílci: Paul Mclaughlin
  • 120
  • Making of: Gods
  • 122
  • Rybkova nora: Velmi vzácné systémy
  • 128
  • Kreativní duše sjíždějící z pásu
  • 130

Tech

  • Sliby chyby: MMORPG světy
  • 126

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133

Redakce

  • Která loňská hra byla podle vás přehlédnuta?
  • 134

LETOS BUDE ZÁBAVA

Herní průmysl se pomalu vrací k fyzickým akcím. GDC proběhne na místě, a když okolnosti dají, budeme u toho. E3 zůstává digitální, ale i to se může změnit. Gamescom nabídne hybridní model, PAX East přivítá skutečné návštěvníky. Pokud se nevrátí další kolo apokalypsy, už se začneme vracet do zajetých kolejí. Je to nutné. Jak se zpočátku pandemické situace zejména herní firmy plácaly po zádech, jak to všechno zvládají online a z domu atd., tak po více než dvou letech už je situace jiná. Ano, všichni jsme se naučili pracovat na dálku. Studia zjistila, že nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců lze řešit i tak, že je nepotřebujete mít na místě, ale klidně s nimi spolupracujete na dálku (aktuálně třeba BioWare, dlouhodobě například Techland apod.). Také ale všichni zjistili, že osobní kontakt, zejména v tvůrčím týmu, zkrátka ničím nahradit nelze. Opatrně už to přiznávají všichni šéfové, i když bude ještě chvilku trvat, než to uslyšíme naplno.

Mezitím nás ale v letošním roce čeká celá řada zajímavých oznámení, a možná i vydání titulů, na které nečekáme jenom v ČR a SR, ale i na celém světě. Na prvním místě je asi Bohemia Interactive, která konečně oficiálně odhalila svoji Enfusion technologii na sklonku minulého roku, a komunita už i na základě interních úniků rozklíčovala, že půjde o Arma Reforger. Co to bude? Fanoušci predikují demo technologie s využitím remaku podkladů z Operace Flashpoint, ale nikdo zatím neví. Jestli to nebude letos, tak už snad nikdy. Pak tu máme kooperativní FPS od INGAME STUDIOS z Brna pod vedením veterána Jarka Koláře, novou hru od Ashborne Games, bývalých lidí z brněnského studia Bohemky, která snad bude letos alespoň oznámená. A nespočet dalších zajímavých aktivit. Nudit se letos opravdu nebudeme. Ať už něco vyjde, nebo ne. Doufáme, že nudit vás nebude ani tohle číslo Levelu s Dying Light 2 na obálce. I tady najdeme CZ/SK stopu – jedním z hlavních producentů hry byl poslední roky Eugen Harton, který právě v Bohemce vedl jako producent vývoj DayZ. 😊 I s ním si brzy popovídáme.

POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)