Menu
314 315 Listopad 2021 316
Články Editorial

Level 315

Editorial

  • Druhá míza
  • 3

Radar

  • Ozvěny: Dohánět konkurenci
  • 8
  • Hry: Cassette beasts
  • 12
  • Hry: Payday 3
  • 13
  • Early access: Timberborn
  • 14
  • Early access: Lords and Villeins
  • 15
  • Early access: Rise of Humanity
  • 16
  • Kalendář: Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Jáma pekel: Autor a dílo
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Octoberfest
  • 21
  • Nadšení a námaha: To nejde naplánovat
  • 22
  • Wolfův revír: Startujeme
  • 24
  • Datapoušť: Herní genofond
  • 25

Scéna

  • Rozhovor: Michal Bartoň: Od středověku k tankům
  • 26
  • O kom se mluví: Piotr Karwowski
  • 94

Byznys

  • Kryptoanarchie
  • 34
  • Dneska se mi hezky sbírá
  • 66
  • Druhá strana druhé světové
  • 82

Esej

  • V ruce nebo na televizi?
  • 40
  • O duších a lidech
  • 46
  • Hledá se dobrý padouch
  • 52
  • Poprvé v pekle
  • 60

Recenze

  • Metroid Dread - 5/5
  • 43
  • Lemnis Gate - 3/5
  • 44
  • Kena: Bridge of Spirits - 4/5
  • 49
  • Warioware: Get It Together - 3/5
  • 50
  • Artformer - 2/5
  • 50
  • Greak: Memories of Azur - 3/5
  • 51
  • Gamedec - 4/5
  • 51
  • Far Cry 6 - 2/5
  • 55
  • Happy game - 5/5
  • 56
  • Ghost of Tsushima: Director´s cut - 4/5
  • 56
  • Alan Wake Remastered - 4/5
  • 58
  • Hot Wheels Unleashed - 4/5
  • 59
  • Away: The survival series - 3/5
  • 59
  • Diablo II: Resurrected - 4/5
  • 63

Focus

  • Nejpopulárnější herní enginy na steamu
  • 70
  • Demoverze nejsou mrtvé
  • 88
  • Nahý Twitch
  • 116

Téma

  • Retrofuturismus z východu
  • 72
  • Chycen v čase
  • 78
  • Strach z opomenutí
  • 84
  • Příběh jako služba publiku
  • 90
  • To jsem já, milý Watsone!
  • 106

Deskovky

  • Canvas
  • 76
  • Talisman: Lesní království a Krvavý měsíc
  • 77
  • Brass: Birmingham
  • 77

Dílna

  • Česká scéna: Petr kubíček a 1428: Shadows over Silesia
  • 96
  • Zakleté problémy gamedesignu
  • 110

Tech

  • První dny s Windows 11
  • 100
  • Sliby chyby: Bezpapírová kancelář
  • 126

Profil

  • Nepojmenovaní
  • 104

Retro

  • Making of: The Oregon trail
  • 112
  • Snílci: Paul Neurath
  • 118
  • Kazety: život před disketou
  • 122
  • Rybkova nora: Polozapomenuté království amigy 500
  • 124
  • Tenkrát poprvé: Hrajme v rytme
  • 128
  • Převrat v říši polygonů
  • 130

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 132
  • Velmi vinylové vánoce
  • 133
  • Anketa
  • 134

DRUHÁ MÍZA

Zatímco u lidí se takzvaná druhá míza, v závislosti na pohlaví, projevuje obvykle nákupem sporťáků nebo luxusních kabelek, v případě herního časopisu může vypadat třeba tak, že po 25 letech zaktivizuje své příznivce na crowdfundingové platformě. V době, kdy byl pro nás LEVEL hlavním zaměstnáním, jsme jeho úspěšnost měřili hlavně podle prodejů. V posledních 8 letech už ji měříme něčím podstatnějším, ale také hůře uchopitelným – mírou toho, jak moc nás baví časopis dělat a jak moc vás baví jej číst. To první posoudíme sami (baví, a moc!), to druhé si ale od vás musíme nechat čas od času potvrdit. Hezkým e-mailem, debatou na Facebooku, pochvalou při setkání někde na ulici nebo v tomto případě podporou kampaně na Startovači. A nutno dodat, že tentokrát nám váš zájem opravdu vyrazil dech. Měli jste vidět ty nadšené večerní telefonáty a zprávy, které jsme si vyměňovali poté, co jsme základní cíl kampaně vybrali za necelých pět hodin.
Více se ale o celé akci dozvíte po otočení této strany a my bychom na tomto místě neradi upozadili zájem o minulost před zájmem o aktuální číslo. Byla by to velká škoda. Už jen kvůli velkému tématu Michala Rybky o kryptoanarchii, rozhovoru s veteránem českého herního vývoje Michalem Bartoněm nebo kvůli recenzím a esejím v čele s titulkovým Metroid Dread. Je před vámi 134 stran nového čtení o hrách. Tak si je užijte alespoň stejně, jako jsme si my užili jejich přípravu.

POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)