- Level Archív
- >
- Ročník 1995
- >
- Číslo 8
Level 8
- Cover
- Cover
- 1
- Inzerce
- Inzerce
- 2
- Obsah
- Obsah
- 3
- Úvodník
- Editorial
- 4
- Co je na CD v tomto čísle
- Obsah
- 5
- Ondřej Soukup
- Rozhovor
- 6
- Novinky
- Novinky
- 8
- Dungeon Master II:The Legend of Skullkeep - 90
- Recenze
- 10
- Prisoner of Ice - 85
- Recenze
- 14
- Lords of Midnight - 75
- Recenze
- 16
- Mechwarrior 2 - 80
- Recenze
- 18
- Terminal Velocity - 85
- Recenze
- 20
- Buried in Time - 75
- Recenze
- 22
- Hard Ball - 70
- Recenze
- 24
- Brett Hull - 40
- Recenze
- 25
- Celtic Tales:Balor of the Evil Eye - 80
- Recenze
- 26
- Civil War - 40
- Recenze
- 27
- Mirage - 05
- Recenze
- 28
- Inzerce
- Inzerce
- 29
- Prisoner of Ice
- Plakát
- 30
- Inzerce
- Inzerce
- 31
- Gloom - 85
- Recenze
- 32
- Timekeepers - 75
- Recenze
- 33
- Gunners Heaven - 75
- Recenze
- 34
- Inzerce
- Inzerce
- 35
- Klax - 75
- Recenze
- 37
- Warbirds - 65
- Recenze
- 37
- White man can´t jump - 85
- Recenze
- 38
- Alien Soldier - 65
- Recenze
- 39
- Inzerce
- Inzerce
- 40
- Asterix - 70
- Recenze
- 41
- Full Throttle: All-American Racing - 40
- Recenze
- 42
- Inzerce
- Inzerce
- 43
- Dungeon Master II
- Návod
- 44
- Stone Prophet
- Návod
- 47
- Super Karts
- Síťové hry
- 49
- Cheaty
- Cheaty
- 50
- Dune II: Building of the Dynasty - 95
- Retro
- 51
- 1982 aneb od pravěku po současnost
- Retro
- 52
- VFX1
- Hardware
- 53
- M2 – codename Buldog
- Konzole
- 54
- Dopisy čtenářů
- Dopisy
- 55
- Vyhodnocení ankety
- Redakce
- 56
- SGP Baltazar 3.1
- Software
- 57
- Inzerce
- Inzerce
- 58
Editorial
- Úvodník
- Jan Tománek
- 4
Rozhovor
- Ondřej Soukup
- Jan Tománek
- 6
Novinky
- Novinky
- Tomáš Landa
- 8
Recenze
- Dungeon Master II:The Legend of Skullkeep - 90
- Jan Tománek
- 10
- Prisoner of Ice - 85
- Jan Tománek
- 14
- Lords of Midnight - 75
- Tomáš Landa
- 16
- Mechwarrior 2 - 80
- Ondřej Průša
- 18
- Terminal Velocity - 85
- Jan Tománek
- 20
- Buried in Time - 75
- Tomáš Landa
- 22
- Hard Ball - 70
- Jan Herodes
- 24
- Brett Hull - 40
- Jan Herodes
- 25
- Celtic Tales:Balor of the Evil Eye - 80
- Ondřej Průša
- 26
- Civil War - 40
- Ondřej Průša
- 27
- Mirage - 05
- Tomáš Landa
- 28
- Gloom - 85
- Martin Kalivoda
- 32
- Timekeepers - 75
- Martin Kalivoda
- 33
- Gunners Heaven - 75
- Martin Kalivoda
- 34
- Warbirds - 65
- Redakce
- 37
- Klax - 75
- Redakce
- 37
- White man can´t jump - 85
- Redakce
- 38
- Alien Soldier - 65
- Jan Herodes
- 39
- Asterix - 70
- Jan Herodes
- 41
- Full Throttle: All-American Racing - 40
- Jan Herodes
- 42
Plakát
- Prisoner of Ice
- 30
Návod
- Dungeon Master II
- Jan Tománek
- 44
- Stone Prophet
- Ondřej Průša
- 47
Síťové hry
- Super Karts
- Jan Herodes
- 49
Cheaty
- Cheaty
- LEVEL
- 50
Retro
- Dune II: Building of the Dynasty - 95
- Ondřej Průša
- 51
- 1982 aneb od pravěku po současnost
- Martin Kalivoda
- 52
Hardware
- VFX1
- Jan Tománek
- 53
Konzole
- M2 – codename Buldog
- Martin Kalivoda
- 54
Dopisy
- Dopisy čtenářů
- Jan Tománek
- 55
Redakce
- Vyhodnocení ankety
- LEVEL
- 56
Software
- SGP Baltazar 3.1
- Ondřej Průša
- 57
Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese send@send.cz
Vážení čtenáři,
je tu říjen a LEVEL má své první jubileum, které bude samozřejmě dostatečně oslaveno. Napadlo nás tedy, že právě toto číslo LEVELu je tím pravým pro drobné změny v časopise.
Hlavní změnou v LEVELu jsou hodnotící tabulky, které jistě nenašli ti, kdo LEVEL prolistovali dřív, než si přečetli úvodník. Ke změně hodnotících tabulek nás vedlo mnoho pohnutek, z nichž tou nejsilnější byla neobjektivnost převádění hodnocení na čísla. Čísla mají tu vlastnost, že přímo vybízejí k tornu, aby byla mezi sebou porovnávána, což způsobuje největší problémy. Abych byl konkrétní, uvedu příklad: V minulém čísle dostal Dungeon Master II hodnocení 90, které si určitě zaslouží, ale jakmile přijde Arena II, nebo nějaký jiný skvělý dungeon, který bude Dungeon Mastera II převyšovat, měl by logicky dostat vyšší hodnocení, což je sice hezké, ale víc než 100 dostat nemůže. Je-li lepší ta, či ona hra, lze vyjádřit jedině slovy, proto jsme se uchýlili k slovnímu hodnocení her, ale i tento způsob hodnocení je pouze obrazný a to podstatné je napsáno v recenzi.
Dlouho jsme uvažovali, kolik máme použít slov pro hodnocení. Těch, s nimiž se v LEVELu budete setkávat, vykrystalizovalo nakonec pět. Skvělé hry, které jsou a budou ozdobou všech počítačů, dostanou hodnocení „SUPER“. Druhou skupinu budou tvořit hry „DOBRÉ“, které byste si neměli nechat ujít, ačkoliv mají své mouchy. Hry, které nepřinášejí nic zajímavého, ani nejsou nijak zvlášt hratelné, budou hodnoceny jako „PRŮMĚRNÉ“. Bude-li mít některá hra až příliš mnoho chyb, nebo téměř nebude hratelná, bude ohodnocena jako „ŠPATNÁ“, a poslední skupinu budou tvořit „PROPADÁKY“, k nimž není potřeba nic říkat.
Nyní se dostáváme k dalšímu problému číselného hodnocení, které kromě toho, že je neobjektivní, je i zavádějící. Vidí-li čtenář hru, která má 50, ihned ji odsoudí, že je špatná, ale již si neuvědomí, že 50 je normální průměr. Myslíme si, že právě v tom je hlavní výhoda slovního hodnocení, protože baví-li se mezi sebou dva lidé, nikdy si neřeknou, že ten film byl na 85, ale řeknou si, že byl SUPER.
Jelikož se blíží pomalu, ale nezadržitelně Vánoce, máme pro vás přichystáno speciální vánoční číslo LEVELu, které vám v žádném případě nesmí chybět ve sbírce. Zatím vám prozradím, že číslo 12 bude naprosto unikátní a netradiční, zatím ale nic víc prozrazovat nebudu, protože by překvapení ztratilo kouzlo.
Jan Tománek, šéfredaktor