Menu
61 62 Březen 2000 63
Články Editorial

Level 62

Editorial

  • Úvodník
  • 3

Dopisy

  • Dopisy
  • 6

Téma

  • Válečné strategie v dějinách a ve hrách
  • 10

Reportáž

  • Gamestock 2000
  • 18

Novinky

  • Midtown Madness 2
  • 20
  • MechWarrior 4
  • 20
  • Mech Commander 2
  • 21
  • O.R.B.
  • 22
  • Dungeon Siege
  • 22
  • Evil Islands: Curse of the Lost Soul
  • 23
  • Combat Flight Simulator 2
  • 23
  • Martian Gothic: Unification
  • 24
  • Commandos 2
  • 24
  • Terminus
  • 25
  • Destroyer Command
  • 25
  • Wizards & Warriors
  • 26
  • The World is not Enough
  • 26
  • Tropico
  • 27
  • Sacrifice
  • 27
  • Tony Hawk's Pro Skater 2
  • 112
  • Eternal Ring
  • 112
  • Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins
  • 113
  • Sword of the Berserk: Guts' Rage
  • 113

Rozhovor

  • Justin Chin
  • 28

Preview

  • Rune
  • 30
  • Grand Prix 3
  • 36
  • Lemming Revolution
  • 38
  • Pan Mravenec
  • 40
  • The Chimera Project
  • 41
  • Enemy Engaged: RAH-66 Comanche vs. KA-52 Hokum
  • 43

Strana 42

  • Strana 42
  • 42

Recenze

  • MDK 2 - 85
  • 44
  • Theocracy - 80
  • 48
  • The Sims - 86
  • 50
  • Nox - 76
  • 54
  • Starlancer
  • 58
  • Might & Magic VIII: Day of the Destroyer - 87
  • 61
  • Superbike 2000 - 82
  • 64
  • Business Tycoon - 50
  • 66
  • Invictus: In the Shadow of Olympus - 35
  • 69
  • Michelle Kwan Figure Skating - 10
  • 70
  • Airport, inc. - 62
  • 72
  • Missile Command - 63
  • 74
  • Jazz Jackrabbit 2: The Secret Files - 47
  • 74
  • Wall Street Tycoon - 20
  • 75
  • Bust a Move 4 - 65
  • 75
  • Need for Speed: Porsche Unleashed - 75
  • 114
  • Ace Combat 3: Electrosphere - 71
  • 116
  • Spec Ops - 51
  • 117
  • Trasher - Skate & Destroy - 70
  • 118
  • NHL 2000 (Gameboy) - 65
  • 119
  • Micromachines 1 & 2 twin turbo (Gameboy) - 89
  • 119
  • Mario Golf (Gameboy) - 90
  • 119
  • Fifa 2000 (Gameboy) - 79
  • 119

Plakát

  • Arcatera
  • 67
  • Rollcage stage 2
  • 68

Návod

  • Tomb Raider: The Last Revelation
  • 76
  • The Nomad Soul
  • 84
  • Resident Evil 3: Nemesis
  • 120

Hardware

  • Plextor plexwritter 12/4/32
  • 90
  • Pine'd music
  • 90
  • Mustek scan express 1200cu
  • 90
  • Mustek mdc 800
  • 91
  • Aopen mx64
  • 91
  • Aopen ax6bc pro II millenium edition
  • 91
  • Hardware news
  • 92
  • Yamaha - hudba vašich snů
  • 94
  • Creativní novinky
  • 96
  • Ati Fury Max
  • 98
  • Coppermine? zapínáme forsáž!
  • 100
  • Zitka
  • 105
  • D-link dnh 910
  • 105

Kultura

  • The Cure - Bloodflowers
  • 106
  • Johanka z Arku
  • 106
  • William Orbit - Pieces in a Modern Style
  • 107
  • Americká krása
  • 107
  • Primal Scream - XTRMNTR
  • 108
  • Dogma
  • 108
  • DVD na startu
  • 109

Komentář

  • Krajiny mýtů, oázy snů, poušť rozumu a šílenství ideologií
  • 110

Cheaty

  • Cheaty
  • 123

Obsah cd

  • Obsah CD
  • 124

Soutěž

  • Soutež
  • 129

Galerie

  • Galerie
  • 130

Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese send@send.cz

Když jsem tak seděl v jednom z mnoha konferenčních sálů na letošním Gamestocku, speciální akci pro novináře a vývojáře her, a poslouchal, jak generální manažer herní sekce Microsoftu Ed Fries mluví o hrách, kam až se dnes dostaly, jak a kam směřují, začal jsem, houpaje se v pohodlné sesli, o tomto tématu také přemýšlet.

První slova, která mě napadla, slova vystihující život dnešní herní scény, byla rychlost a nezařaditelnost. Proč? Tak schválně, kdo z vás je dnes schopen přesně určit, jakým typem hry je namátkou Tomb Raider? Je to adventure, akční, plošinovka, nebo logická hra? Je tam obsažen silný příběh? Je tam spousta akce? Je tam i nespočet přeskakování po kvádrech a římsách a je tam i trocha toho přepínání pák na zdech? Na všechny otázky je jedna a ta samá odpověď – ano. Tak, a teď mi řekněte, jak byste Tomb Raider označili? Bezvadná akčně-logicko-plošinovková adventure? Ufff, tak takhle ne. Dnes ještě máme jakousi šanci pro zaškatulkování podle typu, který ve hře převládá, ale co budeme dělat za rok, za dva? Nápadů, protože prolínání stylů je postaveno hlavně na nich, je stále dostatek, a nové technologie navíc vkládají tvůrcům her do rukou i nové možnosti jejich kombinací.

Zarážející je i rychlost. Na faktu, že se svět řítí kupředu stále větší rychlostí, na tom se asi shodneme. Kam? Jo, tak to už nikdo neví, ale je to alespoň, nebo bohužel, stále rychleji. Se světem počítačových her a jeho akcelerací je to, v porovnání s jinými oblastmi našeho života, ještě závratnější. Asi tak před deseti lety byly hry doménou pouze hrstky nadšenců, nebo chcete-li bláznů, a dnes tento druh zábavy zaplavuje svět. Máme se těšit na dny budoucí, nebo jen odevzdaně zalomit ruce a položit hlavu na špalek? Schválně, zkuste si taky alespoň jednou odpovědět sami a nenechat si vnutit názor někoho jiného, názor novináře. Začněte o tom přemýšlet. Třeba se pak už nebudu muset zabývat štvavými články zaměřenými proti počítačovým hrám. Budu klidný. Budu vědět, že na to máte svůj vlastní názor.

Jan Herodes