Menu

Level 346

REDAKCE

  • Editorial
  • 3
  • Redakční dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133
  • Outro: Anketa
  • 134

RADAR

  • Opatrnosti není nikdy dost
  • 8
  • Wolverine a ti druzí
  • 10
  • Heroes of Might & Magic: Olden Era
  • 12
  • Town to City
  • 14
  • Endless Legend 2
  • 15
  • DAVY X JONES
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

ESEJ

  • Někdo to rád akční
  • 54
  • Když je hraní na obtíž
  • 60

RECENZE

  • Gloomy Eyes
  • 44
  • Kingdom Come: Deliverance 2 Odkaz kovárny
  • 45
  • Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants
  • 45
  • Ghost of Yotei
  • 49
  • Borderlands 4
  • 52
  • Hlína
  • 53
  • The Drifter
  • 53
  • Jotunnslayer: Hordes of Hel
  • 52
  • Hades II
  • 57
  • The Rogue Prince of Persia
  • 58
  • Zerun
  • 59
  • Kirby And The Forgotten Land + Star-Crossed World
  • 59
  • Hollow Knight: Silksong
  • 63
  • Dying Light: The Beast
  • 64
  • Towa and the Guardians of the Sacred Tree
  • 64
  • Super World War
  • 65
  • Silent Hill f
  • 66

DESKOVKY

  • Mass Effect: Desková hra – Priorita: Hagalaz
  • 66
  • Železný hvozd
  • 67

TÉMA

  • Made in Czechia
  • 38
  • Na křídlech frustrace
  • 72
  • Mizející online prostor pro děti
  • 74
  • Nová tvář herní archeologie
  • 78
  • Druhý vstup do stejného moře
  • 82
  • Ceny konzolí naruby
  • 88
  • Friendslop
  • 94
  • Hrdinové moci a magie
  • 108
  • Girl Mode On
  • 112

REAKTOR

  • Jáma Pekel: Kojima
  • 18
  • Wolfův revír: Jak se stát premiérem přes Discord
  • 21
  • Za pět minut dvanáct: Blíží se apokalypsa
  • 22
  • Datapoušť: Síla slov
  • 23
  • V proudu: Kurt Cobain vám kecal
  • 24
  • Zásah: Když je méně více
  • 25
  • Cihly zábavy: Dotace a pobídky hrám
  • 34
  • Na vlnách: Návrat do domovského přístavu
  • 37

SCÉNA

  • Rozhovor: Jesse Scoble
  • 26
  • O kom se mluví: Ari Gibson & William Pellen
  • 86
  • Wizards of the Coast se toho nebojí
  • 90
  • Jak se hraje: Na pomezí dvou světů
  • 92
  • Na akademické konferenci
  • 98
  • VCMI: Oživení Heroes III
  • 111

DÍLNA

  • Adam Stjärnljus & Wishfully
  • 100
  • Výstřely musíte našlehat
  • 102
  • Kromlech: Kelti přichází z Moravy
  • 104

RETRO

  • Making of: Minecraft
  • 116
  • Rybkova nora: Jak se plní přísliby AI
  • 120
  • Level k sežrání: Halo: The Silent Cartographer
  • 124
  • Ztracené hry: Hřbitov LucasArts
  • 126
  • BBS Interactive
  • 128

TECH

  • Sliby, chyby: Chytrá domácnost
  • 130

Horké léto přijde až příští rok

Kromě řešení využití AI, které nabývá na intenzitě, jak jsme si řekli minule, vyvstal pro mnohé firmy a studia ještě jeden problém – GTA VI. To, co má vyjít letos na podzim, a není toho málo (od Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 přes Battlefield 6, Europa Universalis V až po tunu zajímavých remasterů typu Syberia), už je dávno naplánované.

Co se ale nyní řeší v herních studiích? Kdy v příštím roce máme sakra vydat své projekty, ať už jsou to nové hry, DLC nebo cokoli jiného? Všichni tancují okolo květnového termínu vydání GTA VI a snaží se tomu vyhnout. Buď vydat předem, čímž tlačí na své vlastní produkční kapacity, nebo vydat potom, čímž tlačí na svůj marketing.

Když to shrneme, všichni ohýbají své plány na další rok podle jedné hry, která podle nich „zblázní planetu“. Může se to stát. Zajímavé je v tomto ohledu hlavně nastavení hlav lidí, co o tom rozhodují – mají strach, že jim uteče pozornost hráčů, a tím i peníze. Dokonce i u projektů na platformách, kde GTA VI rozhodně nevyjde. Třeba na Switch 2.

A to je další zajímavé téma, protože rekordní prodeje Switch 2 rozzářily oči všech finančních ředitelů ve firmách a přidaly vrásky na čela lidem, co by se o to měli starat. Nintendo hodně tlačí na spoustu PC i konzolových projektů, zejména těch, co fungují dobře, aby přišly na jejich platformu. Dokonce i distribuce testkitů je lepší než dříve.

Co to znamená pro studia? Upravují svůj plán a váhají, čemu dát přednost. Budeme dříve na PS, nebo Xboxu, nebo potlačíme Nintendo, když tak strašně roste uživatelská základna? Ale co když o naši hru nebudou stát? Otázky, samé otázky. 🙂

K tomu se váže ještě jedna zásadní věc. Microsoft poslední měsíce cestuje po světě a prezentuje studiím novou verzi svého byznysu. Snaží se je motivovat, aby dělala i Windows Store verze s tím, že v jejich cloudovém řešení přejde hardwarově z Xbox Series S na Xbox Series X, tedy na výkonnější řešení. Jak se to daří, těžko říct. Zatím jsou to jen sliby. Vývojářům by to každopádně hodně pomohlo.

Každopádně, začtěte se do tohoto čísla, protože tu máte krásný rozhovor s velmi zajímavým Jessem Scoblem, nezapomněli jsme ani na recenze her jako Hades 2, Borderlands 4 nebo Ghost of Yotei, a to nejlepší přichází v komentářích a retru. Užijte si tohle číslo stejně jako my.