Menu
338 339 Listopad 2024 None
Články Editorial

Level 339

REDAKCE

  • Editorial
  • 3
  • Redakční dotazník
  • 132
  • Jukebox
  • 133
  • Outro: Anketa
  • 134

RADAR

  • Co by vám nemělo utéct
  • 8
  • Citizen Sleeper 2
  • 12
  • Master Leaf Blower
  • 13
  • REKA
  • 13
  • The Book of Aaru
  • 14
  • Stray Path
  • 14
  • Tribe Nation
  • 15
  • Jízdní řád
  • 16

ESEJ

  • Nedokončené příběhy
  • 52
  • Koleje, které znamenají svět
  • 58

RECENZE

  • Call of Duty: Black Ops 6
  • 44
  • Kvark
  • 45
  • NHL 25
  • 45
  • Silent Hill 2
  • 46
  • EA Sports FC 25
  • 50
  • Rogue Waters
  • 51
  • Tales From The Arcade: Fartmania
  • 51
  • Beyond Shadowgate
  • 55
  • Factorio: Space Age
  • 56
  • Beyond Galaxyland
  • 57
  • Neva
  • 57
  • Planet Coaster 2
  • 61
  • World of Warcraft: The War Within
  • 62
  • Velvet 89
  • 63
  • Starship Troopers Extermination
  • 63
  • Mario Party Jamboree
  • 64

DESKOVKY

  • Duna: Válka o Arrakis
  • 64
  • Barcelona
  • 65
  • Námitka!
  • 65

TÉMA

  • Všechny naše punky
  • 36
  • Vyčurat, fragnout a spát
  • 74
  • Páčím, páčíš, páčíme
  • 80
  • Piknik v herních krajinách
  • 92
  • Mind the Gap - Fallout: London
  • 96
  • Hraju, tedy jsem
  • 106

REAKTOR

  • Jáma Pekel: Budoucnost her
  • 18
  • Wolfův revír: Potřebujeme profesionální herní žurnalistiku?
  • 21
  • Za pět minut dvanáct: Co je cílem hry? Najít cíl hry!
  • 22
  • Datapoušť: Rozvíjet mediory je jiné
  • 23
  • Cihly zábavy: Vytvoř si svoje dobrodružství IV.
  • 32
  • Shop: Trable herních médií
  • 35

SCÉNA

  • Rozhovor: Tomáš Nawar
  • 26
  • Sláva, pád a budoucnost studia Blizzard
  • 78
  • O kom se mluví: Demis Hassabis
  • 84
  • My hráči ze stanice zoo
  • 90

DÍLNA

  • Baldvin Albertsson & Dig In
  • 100
  • Gravelord & Fatboy Games
  • 102

RETRO

  • Sonicova cesta do Ameriky
  • 108
  • Making of: Afterlife
  • 112
  • Voodoo kouzla
  • 116
  • Rybkova nora: Problém centralizovaného internetu
  • 118
  • Ztracené hry: Pohřebený Mario
  • 120
  • Level k sežrání: Someday You'll Return - Řopíky
  • 122

TECH

  • Ztracená generace
  • 68
  • Strašák jménem PWM
  • 72
  • Evercade - Retro na doma
  • 88
  • Zelda z LEga
  • 124
  • Sliby, chyby: Digitální kopie
  • 126
  • Království Somnium
  • 128

KDO S KOHO

Jedním z hlavních témat říjnových dní byl, minimálně v rámci naší české kotliny, osud herních médií. Ať už se podíváte na stránky Vortexu, komentář Michala Rybky nebo rovnou na náš levelácký podcast, najdete spoustu otázek. Otázek, které nemají úplně jasné odpovědi. Důležité je uvědomit si, že se podobné otázky navíc netýkají jen herního světa, ale také klasických médií. Koneckonců, letošní rok zaznamenal konec Lidových novin, tedy média, které tu bylo od roku 1893 a které pro faktický nezájem ze strany publika muselo neslavně skončit.

Herní média nemají ani zdaleka tak dlouhou historii, ale v rámci časového horizontu ohraničujícího existenci videoher udělala spoustu práce. S průběžnou generační obměnou ovšem narážíme všichni na určité limity, které jdou ruku v ruce s tím, jak se dnes konzumuje obsah. Když jsme v létě dělali anketu mezi vámi, čtenáři, samotné nás trochu překvapilo věkové rozložení čtenářské základny. Mladých lidí se nedostává jak mezi čtenáři, tak často i mezi samotnými autory, což samo o sobě demonstruje zásadní proměnu herního světa.

V dnešní uspěchané době je skoro zázrak, že si lidé pořád ještě najdou chvíli na to, aby se zastavili, vzali do ruky tištěné médium a ponořili se do čtení. Naštěstí, pokud čtete tyto řádky, patříte s velkou pravděpodobností do této ohrožené skupiny, pro kterou stále děláme obsah. Ať už je to rozhovor s Tomášem Nawarem, velké punkové téma, recenze nebo pravidelná Retro rubrika. Dokud LEVEL čtete, budeme ho dělat.