- Level Archív
- >
- Ročník 2022
- >
- Číslo 317
Level 317
- Letos bude zábava
- Editorial
- 3
- Ozvěny: Drobky a megabomby
- Radar
- 8
- Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters
- Radar
- 12
- 40 minut v Nintendu
- Radar
- 13
- Early access: Hidden Deep
- Radar
- 14
- Early access: Elden Ring
- Radar
- 15
- Early access: 1428: Shadows over Silesia
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Jáma pekel: Růžovočerná budoucnost
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Raketový start roku 2022
- Reaktor
- 21
- Nadšení a námaha: Pád do beta verze
- Nadšení a námaha
- 22
- Wolfův revír: Záhadný úspěch šílené originality Mystu
- Komentář
- 24
- Datapoušť: Když volají z novin a chtějí citaci
- Datapoušť
- 25
- Auriela Harveyová a Michael Samyn: Od webu ke hrám
- Rozhovor
- 27
- Hollywoodský herní bolehlav
- Téma
- 34
- Tady se pořád jenom čeká
- Esej
- 40
- Dying Light 2: Stay Human - 3/5
- Recenze
- 43
- Tom Clancy's Rainbow Six Extraction - 2/5
- Recenze
- 44
- Final Fantasy VII Remake Intergrade - 4/5
- Recenze
- 44
- Horizon: Forbidden West - 5/5
- Recenze
- 45
- Minimalistický herní design
- Esej
- 46
- Inscryption - 5/5
- Recenze
- 49
- God of War - 5/5
- Recenze
- 50
- Pokémoni na síti
- Esej
- 52
- Pokémon Legends: Arceus - 4/5
- Recenze
- 55
- The Forgotten City - 5/5
- Recenze
- 56
- Battlefield 2042 - 2/5
- Recenze
- 57
- GTFO - 4/5
- Recenze
- 58
- Firework - 4/5
- Recenze
- 59
- The Gunk - 4/5
- Recenze
- 59
- Haló, tady konzolová střílečka
- Esej
- 60
- Halo Infinite - 4/5
- Recenze
- 63
- Nobody Saves the World - 4/5
- Recenze
- 64
- Jurassic World Evolution 2 - 3/5
- Recenze
- 65
- Kathy Rain: Director's Cut - 5/5
- Recenze
- 65
- Kam kráčíš, Nintendo
- Téma
- 66
- Mise: Turecko
- Téma
- 70
- Když Microsoft nakupuje
- Byznys
- 74
- Pandemic World of Warcraft: Wrath of the Lich King
- Deskovky
- 76
- Cthulhu: I smrt může zemřít
- Deskovky
- 77
- Hra o trůny: Spiknutí
- Deskovky
- 77
- Když staré čipy zpívají
- Téma
- 78
- Továrna na dema a trailery
- Focus
- 84
- Dnes vařím já!
- Téma
- 86
- Mickeyho miliardový klubík
- Téma
- 90
- O kom se mluví: Sir Ian Livingstone
- Scéna
- 94
- Highland studio: Martin & Vláďa Klementovi
- Dílna
- 96
- Slovenské textovky v anglickém kabátě
- Focus
- 100
- Boření mýtů o NFT
- Focus
- 102
- Profil: Marcel Kuhnt & Oriolus Software
- Dílna
- 104
- Jak se stát vesmírným občanem
- Focus
- 106
- Guha Bala, Karthik Bala & Velan Studios
- Dílna
- 110
- Filmové Uncharted
- Focus
- 112
- Digitální doping
- Retro
- 116
- Snílci: Paul Mclaughlin
- Retro
- 120
- Making of: Gods
- Retro
- 122
- Sliby chyby: MMORPG světy
- Tech
- 126
- Rybkova nora: Velmi vzácné systémy
- Retro
- 128
- Kreativní duše sjíždějící z pásu
- Retro
- 130
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 132
- Jukebox
- Kultura
- 133
- Která loňská hra byla podle vás přehlédnuta?
- Redakce
- 134
Editorial
- Letos bude zábava
- Redakce
- 3
Radar
- Ozvěny: Drobky a megabomby
- Petr Poláček
- 8
- Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters
- Pavel Skoták
- 12
- 40 minut v Nintendu
- Pavel Skoták
- 13
- Early access: Hidden Deep
- Michal Zoubek
- 14
- Early access: Elden Ring
- Michal Vojkůvka
- 15
- Early access: 1428: Shadows over Silesia
- Kuba Špiřík
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Jáma pekel: Růžovočerná budoucnost
- Dan Vávra
- 18
- Za pět minut dvanáct: Raketový start roku 2022
- Lukáš Macura
- 21
Nadšení a námaha
- Nadšení a námaha: Pád do beta verze
- Jarek Kolář
- 22
Komentář
- Wolfův revír: Záhadný úspěch šílené originality Mystu
- Michal Rybka
- 24
Datapoušť
- Datapoušť: Když volají z novin a chtějí citaci
- Zdeněk Záhora
- 25
Rozhovor
- Auriela Harveyová a Michael Samyn: Od webu ke hrám
- Gamiano Gerli
- 27
Téma
- Hollywoodský herní bolehlav
- Matěj Svoboda
- 34
- Kam kráčíš, Nintendo
- Ondřej Koch
- 66
- Mise: Turecko
- Pavel Dobrovský
- 70
- Když staré čipy zpívají
- Jonáš Kříž
- 78
- Dnes vařím já!
- Jiří Pavlovský
- 86
- Mickeyho miliardový klubík
- Ondřej Švára
- 90
Esej
- Tady se pořád jenom čeká
- Daniel Kremser
- 40
- Minimalistický herní design
- Zdeněk Záhora
- 46
- Pokémoni na síti
- Pavel Skoták
- 52
- Haló, tady konzolová střílečka
- Jan Olejník
- 60
Recenze
- Dying Light 2: Stay Human - 3/5
- Daniel Kremser
- 43
- Tom Clancy's Rainbow Six Extraction - 2/5
- Pavel Skoták
- 44
- Final Fantasy VII Remake Intergrade - 4/5
- Aleš Smutný
- 44
- Horizon: Forbidden West - 5/5
- Jaroslav Tesák
- 45
- Inscryption - 5/5
- Zdeněk Záhora
- 49
- God of War - 5/5
- Petr Poláček
- 50
- Pokémon Legends: Arceus - 4/5
- Pavel Skoták
- 55
- The Forgotten City - 5/5
- Petr Poláček
- 56
- Battlefield 2042 - 2/5
- Daniel Kremser
- 57
- GTFO - 4/5
- Michal Vojkůvka
- 58
- The Gunk - 4/5
- Karel Vaněk
- 59
- Firework - 4/5
- Renáta Řeháková
- 59
- Halo Infinite - 4/5
- Jan Olejník
- 63
- Nobody Saves the World - 4/5
- Martina Marešová
- 64
- Kathy Rain: Director's Cut - 5/5
- Kuba Špiřík
- 65
- Jurassic World Evolution 2 - 3/5
- Pavel Skoták
- 65
Byznys
- Když Microsoft nakupuje
- Marek Schwarzmann
- 74
Deskovky
- Pandemic World of Warcraft: Wrath of the Lich King
- Jarda Konáš
- 76
- Hra o trůny: Spiknutí
- Jarda Konáš
- 77
- Cthulhu: I smrt může zemřít
- Jarda Konáš
- 77
Focus
- Továrna na dema a trailery
- Kateřina Kovandová
- 84
- Slovenské textovky v anglickém kabátě
- 100
- Boření mýtů o NFT
- Ondřej Koch
- 102
- Jak se stát vesmírným občanem
- Lukáš Grygar
- 106
- Filmové Uncharted
- Matěj Svoboda
- 112
Scéna
- O kom se mluví: Sir Ian Livingstone
- Marek Bílek
- 94
Dílna
- Highland studio: Martin & Vláďa Klementovi
- Jan Horčík
- 96
- Profil: Marcel Kuhnt & Oriolus Software
- Jan Horčík
- 104
- Guha Bala, Karthik Bala & Velan Studios
- Jan Horčík
- 110
Retro
- Digitální doping
- Martin Žemlička
- 116
- Snílci: Paul Mclaughlin
- Pavel Dobrovský
- 120
- Making of: Gods
- Pavel Dobrovský
- 122
- Rybkova nora: Velmi vzácné systémy
- Michal Rybka
- 128
- Kreativní duše sjíždějící z pásu
- Ondřej Švára
- 130
Tech
- Sliby chyby: MMORPG světy
- Michal Rybka
- 126
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 133
Redakce
- Která loňská hra byla podle vás přehlédnuta?
- Redakce
- 134
LETOS BUDE ZÁBAVA
Herní průmysl se pomalu vrací k fyzickým akcím. GDC proběhne na místě, a když okolnosti dají, budeme u toho. E3 zůstává digitální, ale i to se může změnit. Gamescom nabídne hybridní model, PAX East přivítá skutečné návštěvníky. Pokud se nevrátí další kolo apokalypsy, už se začneme vracet do zajetých kolejí. Je to nutné. Jak se zpočátku pandemické situace zejména herní firmy plácaly po zádech, jak to všechno zvládají online a z domu atd., tak po více než dvou letech už je situace jiná. Ano, všichni jsme se naučili pracovat na dálku. Studia zjistila, že nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců lze řešit i tak, že je nepotřebujete mít na místě, ale klidně s nimi spolupracujete na dálku (aktuálně třeba BioWare, dlouhodobě například Techland apod.). Také ale všichni zjistili, že osobní kontakt, zejména v tvůrčím týmu, zkrátka ničím nahradit nelze. Opatrně už to přiznávají všichni šéfové, i když bude ještě chvilku trvat, než to uslyšíme naplno.
Mezitím nás ale v letošním roce čeká celá řada zajímavých oznámení, a možná i vydání titulů, na které nečekáme jenom v ČR a SR, ale i na celém světě. Na prvním místě je asi Bohemia Interactive, která konečně oficiálně odhalila svoji Enfusion technologii na sklonku minulého roku, a komunita už i na základě interních úniků rozklíčovala, že půjde o Arma Reforger. Co to bude? Fanoušci predikují demo technologie s využitím remaku podkladů z Operace Flashpoint, ale nikdo zatím neví. Jestli to nebude letos, tak už snad nikdy. Pak tu máme kooperativní FPS od INGAME STUDIOS z Brna pod vedením veterána Jarka Koláře, novou hru od Ashborne Games, bývalých lidí z brněnského studia Bohemky, která snad bude letos alespoň oznámená. A nespočet dalších zajímavých aktivit. Nudit se letos opravdu nebudeme. Ať už něco vyjde, nebo ne. Doufáme, že nudit vás nebude ani tohle číslo Levelu s Dying Light 2 na obálce. I tady najdeme CZ/SK stopu – jedním z hlavních producentů hry byl poslední roky Eugen Harton, který právě v Bohemce vedl jako producent vývoj DayZ. 😊 I s ním si brzy popovídáme.
POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)