- Level Archív
- >
- Ročník 2020
- >
- Číslo 304
Level 304
- Divná doba nás nerozhodí
- Editorial
- 3
- Ozvěny: Nová doba
- Radar
- 8
- Star wars: Squadrons, Icarus a ti další
- Radar
- 10
- Bílá náruč Playstation 5 nabídne pestrou škálu her
- Radar
- 12
- Velvetist: Prototype
- Radar
- 14
- Dreadlands
- Radar
- 15
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Jáma pekel: The Last of Us Part II
- Reaktor
- 18
- Datapoušť: Peklo videoherního archiváře
- Reaktor
- 21
- Wolfův revír: O kulturní apropriaci
- Reaktor
- 22
- Za pět minut dvanáct: Robot sem, robot tam. Robot, kam se podívám
- Reaktor
- 23
- Rozhovor: Inon Zur: Hudební průvodce hrami
- Scéna
- 24
- Dungeony a draci ve světě lidí
- Téma
- 32
- Lidskost poháněná ovladačem
- Esej
- 38
- The Last of Us Part II - 4/5
- Recenze
- 43
- Život dlážděný kostičkami
- Esej
- 44
- Minecraft Dungeons - 3/5
- Recenze
- 47
- Klasika, která skončila jako shnilá mrtvola
- Esej
- 48
- Command a Conquer: Remastered Edition - 5/5
- Recenze
- 51
- Close to the Sun - 4/5
- Recenze
- 52
- XCOM: Chimera Squad - 4/5
- Recenze
- 52
- Trials of Mana - 4/5
- Recenze
- 53
- Cloudpunk - 3/5
- Recenze
- 53
- Beyond Blue - 4/5
- Recenze
- 54
- Deep Rock Galactic - 5/5
- Recenze
- 54
- Desperados III - 5/5
- Recenze
- 55
- Mafia 2: Definitivní edice - 2/5
- Recenze
- 56
- Disintegration - 2/5
- Recenze
- 56
- This War of Mine
- Deskovky
- 58
- Bloodborne
- Deskovky
- 59
- Divukraj
- Deskovky
- 59
- O kom se mluví: Haden Blackman
- Scéna
- 60
- Videohry vytvořené strojem
- Téma
- 62
- Neplatíš? nehraješ!
- Focus
- 66
- Fantastičtí emzáci a kde je najít
- Téma
- 68
- Falešný skon MMORPG
- Téma
- 72
- Pan ovladač
- Téma
- 76
- Když Pokébally nestačí
- Téma
- 80
- Děsuplný Genius loci
- Téma
- 84
- Česká scéna: Orwell by měl radost
- Dílna
- 88
- Profil: Josh Fairhurst a Mighty Rabbit Studios
- Dílna
- 92
- Design: Australský úspěch jménem Armello
- Dílna
- 94
- Meditace v herním tempu
- Téma
- 96
- Labyrint her ze země vycházejícího slunce
- Téma
- 100
- Focus: Organizovaný herní zločin
- Scéna
- 104
- Čeští hráči versus Ubisoft
- Focus
- 108
- Making of: Castle of the Winds
- Retro
- 110
- Snílci: Matthew Smith
- Retro
- 114
- Rybkova nora: Přenosné CRT laptopy
- Retro
- 116
- Tenkrát poprvé: Kdo se kryje, vyhraje
- Retro
- 118
- Retronaut: Doom 64
- Retro
- 120
- Focus: Vydej to na Nintendo Switch!
- Dílna
- 122
- Zlodějina před cílem
- Téma
- 126
- Hrátky se stavebnicí
- Tech
- 130
- Kulturní dotazník
- Dotazník
- 132
- Jukebox
- Kultura
- 133
- Anketa
- Kultura
- 134
Editorial
- Divná doba nás nerozhodí
- Redakce
- 3
Radar
- Ozvěny: Nová doba
- Petr Poláček
- 8
- Star wars: Squadrons, Icarus a ti další
- Pavel Skoták
- 10
- Bílá náruč Playstation 5 nabídne pestrou škálu her
- Pavel Skoták
- 12
- Velvetist: Prototype
- Michal Zoubek
- 14
- Dreadlands
- Michal Zoubek
- 15
- Jízdní řád
- Pavel Skoták
- 17
Reaktor
- Jáma pekel: The Last of Us Part II
- Dan Vávra
- 18
- Datapoušť: Peklo videoherního archiváře
- Zdeněk Záhora
- 21
- Wolfův revír: O kulturní apropriaci
- Michal Rybka
- 22
- Za pět minut dvanáct: Robot sem, robot tam. Robot, kam se podívám
- Lukáš Macura
- 23
Scéna
- Rozhovor: Inon Zur: Hudební průvodce hrami
- Pavel Dobrovský
- 24
- O kom se mluví: Haden Blackman
- Ondřej Koch
- 60
- Focus: Organizovaný herní zločin
- Pavel Skoták
- 104
Téma
- Dungeony a draci ve světě lidí
- Jarda Konáš
- 32
- Videohry vytvořené strojem
- Ondřej Koch
- 62
- Fantastičtí emzáci a kde je najít
- Jiří Pavlovský
- 68
- Falešný skon MMORPG
- Jakub Loukota
- 72
- Pan ovladač
- Ondřej Švára
- 76
- Když Pokébally nestačí
- Redakce
- 80
- Děsuplný Genius loci
- Michal Vojkůvka
- 84
- Meditace v herním tempu
- Tereza Krobová
- 96
- Labyrint her ze země vycházejícího slunce
- Zdeněk Záhora
- 100
- Zlodějina před cílem
- Kateřina Kovandová
- 126
Esej
- Lidskost poháněná ovladačem
- Gábina Šuterová
- 38
- Život dlážděný kostičkami
- Pavel Skoták
- 44
- Klasika, která skončila jako shnilá mrtvola
- Jan Horčík
- 48
Recenze
- The Last of Us Part II - 4/5
- Gábina Šuterová
- 43
- Minecraft Dungeons - 3/5
- Pavel Skoták
- 47
- Command a Conquer: Remastered Edition - 5/5
- Michal Vojkůvka
- 51
- XCOM: Chimera Squad - 4/5
- Jaroslav Tesák
- 52
- Close to the Sun - 4/5
- Michal Vojkůvka
- 52
- Trials of Mana - 4/5
- Petr Poláček
- 53
- Cloudpunk - 3/5
- Jaroslav Tesák
- 53
- Deep Rock Galactic - 5/5
- Michal Vojkůvka
- 54
- Beyond Blue - 4/5
- Ondřej Švára
- 54
- Desperados III - 5/5
- Jaroslav Tesák
- 55
- Mafia 2: Definitivní edice - 2/5
- Pavel Skoták
- 56
- Disintegration - 2/5
- Jakub Kovář
- 56
Deskovky
- This War of Mine
- Jarda Konáš
- 58
- Divukraj
- Jarda Konáš
- 59
- Bloodborne
- Jarda Konáš
- 59
Focus
- Neplatíš? nehraješ!
- Kateřina Kovandová
- 66
- Čeští hráči versus Ubisoft
- Kateřina Kovandová
- 108
Dílna
- Česká scéna: Orwell by měl radost
- Jan Horčík
- 88
- Profil: Josh Fairhurst a Mighty Rabbit Studios
- Jan Horčík
- 92
- Design: Australský úspěch jménem Armello
- Jan Horčík
- 94
- Focus: Vydej to na Nintendo Switch!
- Jan Horčík
- 122
Retro
- Making of: Castle of the Winds
- Pavel Dobrovský
- 110
- Snílci: Matthew Smith
- Pavel Dobrovský
- 114
- Rybkova nora: Přenosné CRT laptopy
- Michal Rybka
- 116
- Tenkrát poprvé: Kdo se kryje, vyhraje
- Pavel Dobrovský
- 118
- Retronaut: Doom 64
- Jan Olejník
- 120
Tech
- Hrátky se stavebnicí
- Michal Rybka
- 130
Dotazník
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 132
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 133
- Anketa
- Redakce
- 134
NÁVRAT K NORMÁLU
Nemohli jsme si odpustit narážku na současné dění ve světě, které se zcela prokazatelně netýká jenom USA, ale řeší se globálně. Ať už je váš postoj jakýkoli, je zjevné, že to ovlivňuje a bude ovlivňovat herní průmysl (studia, vydavatele, herní služby, podobu výprodejů, načasování oznámení apod.). Jde o dokonalý moment, kdy se můžeme zamyslet nad tím, jaký je vlastně průnik her obecně s životní realitou.
TŘEBA NENÍ ŽÁDNÝ, ŘEKNETE SI
Ale pak si řeknete, že hry jsou kultura (to snad nikdo nebude rozporovat), a tudíž lidstvo samotné.
Je dobré se ze všech úhlů bavit o tom, co mohou hry udělat pro to, aby na světě bylo lépe. Můžeme se třeba bavit o tom, jak hry pronikly do korporátní struktury, kdy už malá partička Solitaire není problém, ale naopak vítaný odpočinek pro unaveného člověka, aby pak fungoval lépe. Pořád to ale může být ultimátní distrakce, vnímaná jako největší problém tabulkové produktivity.
Ať už jsou vaše kolektivy primárně mužské nebo ženské, buďte k sobě upřímní a hodní. Jestli se blíží apokalypsa, nejenom v podobě nové generace konzolí, budeme se vzájemně potřebovat, i když spolu nesouhlasíme.
Mezi důkladným přemítáním o životě brouka a nejlepší hře všech dob ale nezapomeňte číst LEVEL, který je plný fajnových esejí (v tomhle čísle obzvlášť), komentářů, témat a retra obecně. Jako obvykle. Snad se uvidíme u dalšího čísla a do té doby přejeme, pokud možno, příjemné léto!
POZOR! POKUD SI CHCETE LEVEL KOUPIT BEZ TOHO ABYSTE MUSELI OSOBNĚ DO OBCHODU, OBJEDNEJTE SI JEDNOTLIVÉ ČÍSLO NA WWW.LEVEL.CZ/CHCI-LEVEL – ČASOPIS VÁM PŘIJDE ROVNOU DO SCHRÁNKY A ZAPLATÍTE ZA NĚJ STEJNĚ JAKO NA STÁNKU (POŠTOVNÉ JE ZDARMA!)