- Level Archív
- >
- Ročník 2018
- >
- Číslo 289
Level 289
- Doba herní, doba fenoménů
- Editorial
- 3
- Red Dead Redemption 2
- Radar
- 8
- Project Hospital
- Radar
- 12
- Alaloth – Champions of the Four Kingdoms
- Radar
- 13
- Nighthawks
- Radar
- 14
- Twin Mirror
- Radar
- 15
- Warhammer: Chaosbane
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Jáma pekel: Pokrok nezastavíš
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Škola hrou
- Reaktor
- 20
- Wolfův revír: Apple volí AR
- Reaktor
- 21
- Továrna na sny: Nejúspěšnější cz mobilní hra
- Reaktor
- 22
- Tak šel čas s World of Warcraft
- Fenomén
- 24
- Damon Slye: Simulátory v srdci
- Rozhovor
- 30
- V hlavě moddera
- Téma
- 38
- Zůstat může jenom jeden?
- Fenomén
- 44
- Shadow of the Tomb Raider - 3/5
- Recenze
- 48
- Forza Horizon 4 - 5/5
- Recenze
- 52
- The Low Road - 3/5
- Recenze
- 56
- Marvel’s Spider-man - 5/5
- Recenze
- 58
- Unavowed - 5/5
- Recenze
- 62
- We Happy Few - 3/5
- Recenze
- 65
- Two Point Hospital - 4/5
- Recenze
- 68
- V‑Rally 4 - 1/5
- Recenze
- 70
- NHL 19 - 3/5
- Recenze
- 72
- Blood Rage
- Deskovky
- 74
- Pax Renaissance
- Deskovky
- 75
- 25 let Magic: The Gathering
- Fenomén
- 76
- Reklamy a hry: Stále pevnější pouto
- Fenomén
- 80
- Desetiletá herní odyssea
- Dílna
- 84
- Profil: Stephen Farnan a Savepoint Studios
- Dílna
- 88
- Příběh vývoje: Pět let v bludišti
- Dílna
- 90
- Making of: Walker
- Retro
- 92
- Osobní legendy: Matteo Sciutteri
- Retro
- 96
- Rybkova nora: Cibien‘s Corner Interaktivní muzeum
- Retro
- 97
- Retronaut: Spider‑man
- Retro
- 98
- Retrosága: Streets of Rage
- Retro
- 100
- Tenkrát poprvé: Automapa
- Retro
- 102
- Novinky
- Tech
- 104
- Magický skok do neznáma
- Tech
- 106
- Realistické zbraňové ovladače
- Tech
- 110
- Jukebox
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Shadow of the Tomb Raider
- Outro
- 114
Editorial
- Doba herní, doba fenoménů
- Redakce
- 3
Radar
- Red Dead Redemption 2
- Václav Pecháček
- 8
- Project Hospital
- Jan Slavík
- 12
- Alaloth – Champions of the Four Kingdoms
- Jan Slavík
- 13
- Nighthawks
- Jan Slavík
- 14
- Twin Mirror
- Jan Slavík
- 15
- Warhammer: Chaosbane
- Jan Slavík
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Jáma pekel: Pokrok nezastavíš
- Dan Vávra
- 18
- Za pět minut dvanáct: Škola hrou
- Lukáš Macura
- 20
- Wolfův revír: Apple volí AR
- Michal Rybka
- 21
- Továrna na sny: Nejúspěšnější cz mobilní hra
- Vladimír Geršl
- 22
Fenomén
- Tak šel čas s World of Warcraft
- Pavel Skoták
- 24
- Zůstat může jenom jeden?
- Ondřej Švára
- 44
- 25 let Magic: The Gathering
- Václav Pecháček
- 76
- Reklamy a hry: Stále pevnější pouto
- Ondřej Švára
- 80
Rozhovor
- Damon Slye: Simulátory v srdci
- Mars Vertigo
- 30
Téma
- V hlavě moddera
- Gábina Šuterová
- 38
Recenze
- Shadow of the Tomb Raider - 3/5
- Jan Olejník
- 48
- Forza Horizon 4 - 5/5
- Václav Rybář
- 52
- The Low Road - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 56
- Marvel’s Spider-man - 5/5
- Matěj Svoboda
- 58
- Unavowed - 5/5
- Ondřej Švára
- 62
- We Happy Few - 3/5
- Pavel Skoták
- 65
- Two Point Hospital - 4/5
- Jan Slavík
- 68
- V‑Rally 4 - 1/5
- Václav Rybář
- 70
- NHL 19 - 3/5
- Lukáš Grygar
- 72
Deskovky
- Blood Rage
- Patrik Hajda
- 74
- Pax Renaissance
- Patrik Hajda
- 75
Dílna
- Desetiletá herní odyssea
- Jan Horčík
- 84
- Profil: Stephen Farnan a Savepoint Studios
- Jan Horčík
- 88
- Příběh vývoje: Pět let v bludišti
- Jan Horčík
- 90
Retro
- Making of: Walker
- Pavel Dobrovský
- 92
- Osobní legendy: Matteo Sciutteri
- Redakce
- 96
- Rybkova nora: Cibien‘s Corner Interaktivní muzeum
- Michal Rybka
- 97
- Retronaut: Spider‑man
- Jan Olejník
- 98
- Retrosága: Streets of Rage
- Jan Olejník
- 100
- Tenkrát poprvé: Automapa
- Pavel Dobrovský
- 102
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 104
- Magický skok do neznáma
- Jan Olejník
- 106
- Realistické zbraňové ovladače
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Jiří Pavlovský
- 113
Outro
- Shadow of the Tomb Raider
- Jan Olejník
- 114
DOBA HERNÍ, DOBA FENOMÉNŮ
Každé průmyslové odvětví generuje fenomény neboli produkty, hnutí či přístupy, které v určitou chvíli všichni chtějí, zajímají se o ně, používají je, kupují a hovoří o nich. Sdílená ekonomika v posledních letech, boom reality show v devadesátkách či marvelovek a seriálů v současnosti atd. I herní průmysl má své fenomény, a když se ohlédnete třeba jen rok zpátky, zjistíte, že jich generuje mnohem, mnohem více než jiná odvětví.
Jestliže jsme si touto dobou mysleli, že díky PlayerUnknown’s Battlegrounds je battle royale mód obrovský fenomén, vůbec jsme netušili, kam až může situace zajít. Že letos půjde díky hrám jako Fortnite a adopci battle royale tradičními značkami typu Call of Duty o ještě větší fenomén, možná až horečku. Jistě, situace se může uklidnit a zájem opadnout, ale zatím všechno nasvědčuje pravému opaku. Battle royale bude podle všeho dál generovat nové a nové fenomény, stejně jako se to na poli MMORPG povedlo kdysi World of Warcraft. Vidíte, další fenomén, který žije dodnes a díky nejnovějšímu datadisku prodlužuje svůj život o dalších několik let. Těžko říci, čím to je, že herní průmysl generuje své fenomény opakovaně a v takovém množství i frekvenci. Možná pokrokovou povahou celého odvětví, které v sobě kloubí hlad po technologickém pokroku, nesmírnou kreativitu a smysl pro byznys.
Proto je fascinující být u toho a sledovat, s čím vývojáři a vydavatelé přijdou příště, abychom vás o tom mohli informovat na stránkách tohoto čísla. Vítejte u Levelu 289, doufáme, že se v něm něco zajímavého dozvíte. Třeba o WoWku, Fortnite a dalších aktuálních i dlouhotrvajících fenoménech herní scény.