Menu
288 289 Září 2018 290
Články Editorial

Level 289

Editorial

  • Doba herní, doba fenoménů
  • 3

Radar

  • Red Dead Redemption 2
  • 8
  • Project Hospital
  • 12
  • Alaloth – Champions of the Four Kingdoms
  • 13
  • Nighthawks
  • 14
  • Twin Mirror
  • 15
  • Warhammer: Chaosbane
  • 16
  • Jízdní řád
  • 17

Reaktor

  • Jáma pekel: Pokrok nezastavíš
  • 18
  • Za pět minut dvanáct: Škola hrou
  • 20
  • Wolfův revír: Apple volí AR
  • 21
  • Továrna na sny: Nejúspěšnější cz mobilní hra
  • 22

Fenomén

  • Tak šel čas s World of Warcraft
  • 24
  • Zůstat může jenom jeden?
  • 44
  • 25 let Magic: The Gathering
  • 76
  • Reklamy a hry: Stále pevnější pouto
  • 80

Rozhovor

  • Damon Slye: Simulátory v srdci
  • 30

Téma

  • V hlavě moddera
  • 38

Recenze

  • Shadow of the Tomb Raider - 3/5
  • 48
  • Forza Horizon 4 - 5/5
  • 52
  • The Low Road - 3/5
  • 56
  • Marvel’s Spider-man - 5/5
  • 58
  • Unavowed - 5/5
  • 62
  • We Happy Few - 3/5
  • 65
  • Two Point Hospital - 4/5
  • 68
  • V‑Rally 4 - 1/5
  • 70
  • NHL 19 - 3/5
  • 72

Deskovky

  • Blood Rage
  • 74
  • Pax Renaissance
  • 75

Dílna

  • Desetiletá herní odyssea
  • 84
  • Profil: Stephen Farnan a Savepoint Studios
  • 88
  • Příběh vývoje: Pět let v bludišti
  • 90

Retro

  • Making of: Walker
  • 92
  • Osobní legendy: Matteo Sciutteri
  • 96
  • Rybkova nora: Cibien‘s Corner Interaktivní muzeum
  • 97
  • Retronaut: Spider‑man
  • 98
  • Retrosága: Streets of Rage
  • 100
  • Tenkrát poprvé: Automapa
  • 102

Tech

  • Novinky
  • 104
  • Magický skok do neznáma
  • 106
  • Realistické zbraňové ovladače
  • 110

Kultura

  • Jukebox
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • Shadow of the Tomb Raider
  • 114

DOBA HERNÍ, DOBA FENOMÉNŮ

Každé průmyslové odvětví generuje fenomény neboli produkty, hnutí či přístupy, které v určitou chvíli všichni chtějí, zajímají se o ně, používají je, kupují a hovoří o nich. Sdílená ekonomika v posledních letech, boom reality show v devadesátkách či marvelovek a seriálů v současnosti atd. I herní průmysl má své fenomény, a když se ohlédnete třeba jen rok zpátky, zjistíte, že jich generuje mnohem, mnohem více než jiná odvětví.

Jestliže jsme si touto dobou mysleli, že díky PlayerUnknown’s Battlegrounds je battle royale mód obrovský fenomén, vůbec jsme netušili, kam až může situace zajít. Že letos půjde díky hrám jako Fortnite a adopci battle royale tradičními značkami typu Call of Duty o ještě větší fenomén, možná až horečku. Jistě, situace se může uklidnit a zájem opadnout, ale zatím všechno nasvědčuje pravému opaku. Battle royale bude podle všeho dál generovat nové a nové fenomény, stejně jako se to na poli MMORPG povedlo kdysi World of Warcraft. Vidíte, další fenomén, který žije dodnes a díky nejnovějšímu datadisku prodlužuje svůj život o dalších několik let. Těžko říci, čím to je, že herní průmysl generuje své fenomény opakovaně a v takovém množství i frekvenci. Možná pokrokovou povahou celého odvětví, které v sobě kloubí hlad po technologickém pokroku, nesmírnou kreativitu a smysl pro byznys.

Proto je fascinující být u toho a sledovat, s čím vývojáři a vydavatelé přijdou příště, abychom vás o tom mohli informovat na stránkách tohoto čísla. Vítejte u Levelu 289, doufáme, že se v něm něco zajímavého dozvíte. Třeba o WoWku, Fortnite a dalších aktuálních i dlouhotrvajících fenoménech herní scény.