- Level Archív
- >
- Ročník 2018
- >
- Číslo 284
Level 284
- Naše hry ve velkém mediálním světě
- Editorial
- 3
- God of War
- Radar
- 8
- Scavengers
- Radar
- 11
- Pillars of Eternity II: Deadfire
- Radar
- 12
- Hunt: Showdown
- Radar
- 14
- Pathway
- Radar
- 16
- Jízdní řád
- Radar
- 17
- Jáma pekel: Tak nám vyšla hra, paní Müllerová
- Reaktor
- 18
- Za pět minut dvanáct: Zimní střípky
- Reaktor
- 20
- Wolfův revír: Všechno pro gaming!
- Reaktor
- 21
- Továrna na sny: Konečně comeback!
- Reaktor
- 22
- Muži, co nemají rádi hry
- Téma
- 24
- Relax a kafíčko
- Téma
- 28
- Paul Barnett: Tankista z globální vesnice
- Rozhovor
- 32
- Od snového projektu k noční můře
- Téma
- 41
- Chuchel - 4/5
- Recenze
- 46
- Into the Breach - 5/5
- Recenze
- 50
- Yakuza 6: The Song of Life - 4/5
- Recenze
- 52
- Mulaka - 2/5
- Recenze
- 54
- Gravel - 3/5
- Recenze
- 56
- Metal Gear Survive - 3/5
- Recenze
- 58
- Playlink
- Recenze
- 60
- Where the Water Tastes Like Wine - 3/5
- Recenze
- 62
- Warhammer: Vermintide 2 - 4/5
- Recenze
- 64
- Sengoku Jidai: Shadow of the Shogun - 5/5
- Recenze
- 68
- Největší e-sport akce už nejsou jen o e-sportech
- Fenomén
- 70
- Když se řekne „tycoon“
- Fenomén
- 72
- Streamované hry
- Fenomén
- 76
- Charita je hra
- Fenomén
- 80
- Chybami se vývojáři učí
- Dílna
- 84
- Profil: Magdalena Tomkowicz a Reikon Games
- Dílna
- 88
- Příběh vývoje: O tajemstvích Kickstarteru, designu a pizzy
- Dílna
- 90
- Making of: Ratchet a Clank
- Making of
- 92
- Osobní legendy: Philipp Stern
- Retro
- 96
- Rybkova nora: Jak fungují Windows XP Zombie edition?
- Komentář
- 97
- Retronaut: Dungeon Keeper
- Retro
- 98
- Retrosága: Burnout
- Retro
- 100
- Tenkrát poprvé: První deathmatch
- Retro
- 102
- Novinky
- Tech
- 104
- APU Raven Ridge
- Tech
- 106
- Bezdrátové klávesnice
- Tech
- 110
- Jukebox
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Into the Breach
- Outro
- 114
Editorial
- Naše hry ve velkém mediálním světě
- Redakce
- 3
Radar
- God of War
- Václav Pecháček
- 8
- Scavengers
- Redakce
- 11
- Pillars of Eternity II: Deadfire
- Pavel Skoták
- 12
- Hunt: Showdown
- David Ryneš
- 14
- Pathway
- Redakce
- 16
- Jízdní řád
- Redakce
- 17
Reaktor
- Jáma pekel: Tak nám vyšla hra, paní Müllerová
- Dan Vávra
- 18
- Za pět minut dvanáct: Zimní střípky
- Lukáš Macura
- 20
- Wolfův revír: Všechno pro gaming!
- Michal Rybka
- 21
- Továrna na sny: Konečně comeback!
- Vladimír Geršl
- 22
Téma
- Muži, co nemají rádi hry
- Jiří Pavlovský
- 24
- Relax a kafíčko
- Tereza Krobová
- 28
- Od snového projektu k noční můře
- Jakub Kovář
- 41
Rozhovor
- Paul Barnett: Tankista z globální vesnice
- Pavel Dobrovský
- 32
Recenze
- Chuchel - 4/5
- Ondřej Švára
- 46
- Into the Breach - 5/5
- Jakub Kovář
- 50
- Yakuza 6: The Song of Life - 4/5
- Jiří Pavlovský
- 52
- Mulaka - 2/5
- Pavel Válek
- 54
- Gravel - 3/5
- Ondřej Švára
- 56
- Metal Gear Survive - 3/5
- Šárka Tmějová
- 58
- Playlink
- David Ryneš
- 60
- Where the Water Tastes Like Wine - 3/5
- Pavel Skoták
- 62
- Warhammer: Vermintide 2 - 4/5
- Aleš Smutný
- 64
- Sengoku Jidai: Shadow of the Shogun - 5/5
- Aleš Smutný
- 68
Fenomén
- Největší e-sport akce už nejsou jen o e-sportech
- Šárka Tmějová
- 70
- Když se řekne „tycoon“
- Jan Horčík
- 72
- Streamované hry
- Jan Olejník
- 76
- Charita je hra
- Ondřej Švára
- 80
Dílna
- Chybami se vývojáři učí
- Jan Horčík
- 84
- Profil: Magdalena Tomkowicz a Reikon Games
- Jan Horčík
- 88
- Příběh vývoje: O tajemstvích Kickstarteru, designu a pizzy
- Jan Horčík
- 90
Making of
- Making of: Ratchet a Clank
- Pavel Dobrovský
- 92
Retro
- Osobní legendy: Philipp Stern
- Redakce
- 96
- Retronaut: Dungeon Keeper
- Michal Křivský
- 98
- Retrosága: Burnout
- Jan Olejník
- 100
- Tenkrát poprvé: První deathmatch
- Pavel Dobrovský
- 102
Komentář
- Rybkova nora: Jak fungují Windows XP Zombie edition?
- Michal Rybka
- 97
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 104
- APU Raven Ridge
- Jiří Svák
- 106
- Bezdrátové klávesnice
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Into the Breach
- Adam Homola
- 114
NAŠE HRY VE VELKÉM MEDIÁLNÍM SVĚTĚ
Určitě už se to někdy stalo i vám. Čtete si nějaký zahraniční web, časopis nebo sledujete televizi na dovolené. A najednou zčista jasna objevíte titulek nebo uslyšíte zmínku týkající se České republiky. Začnete se usmívat a pocítíte zvláštní (většinou ničím neodůvodněnou) hrdost na to, že i ve velkém světě si občas všimnou toho, že existujeme a že jsme něčím zajímaví. Je to zkrátka fajn pocit, když se o komunitě, do které patříte, zmiňuje „velký svět“ pochvalně a bez návaznosti na nějaký průšvih.
Něco podobného si můžeme v posledních pár měsících užívat i my – tedy čeští hráči. Přestože se situace za posledních deset let velmi zlepšila, stále je pro nás zmínka o hrách ve velkých médiích nevšední zkušeností. Ale díky vydání Chuchelu a Kingdom Come: Deliverance si hry začátkem roku 2018 užívají v českých médiích pozornosti, jakou už dlouho neměly. Pozitivní přitom není jen to, že se o hrách vůbec píše a mluví, ale hlavně způsob, jakým se tak děje. Nejde už zdaleka o krátké a povrchní pidi-články nebo minutové příspěvky v televizních zprávách. Hodina a půl ve vysílání ČT24 nebo celostránkové rozbory v některých novinách (tady nejčastěji v HN) jsou důkazem toho, že o videohrách už je možné mluvit na veřejnosti do hloubky a fundovaně. A to je skvělé.
O hrách budeme samozřejmě mluvit a psát nadále i v Levelu. V novém čísle bychom vás rádi upozornili hlavně na rozhovor se známým vývojářským showmanem Paulem Barnettem (najděte si některé jeho prezentace z výstav na YouTube, stojí to za to), na téma Honzy Olejníka o fenoménu streamování her na slabém hardwaru a konečně i na text Jakuba Kováře shrnující problémové příběhy některých příliš ambiciózních her.