- Level Archív
- >
- Ročník 2017
- >
- Číslo 273
Level 273
- Smějící se bestie
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Ruiner
- Radar
- 8
- Northgard
- Radar
- 10
- Tacoma
- Radar
- 12
- Jízdní řád
- Radar
- 13
- Jáma pekel: Můj splněný herní sen?!
- Reaktor
- 14
- Za pět minut dvanáct: Konečně
- Reaktor
- 16
- Wolfův revír: Pewdiepiegate
- Reaktor
- 17
- Den poté: Kouzla v reálném čase
- Reaktor
- 18
- Továrna na sny: Testování zájmu publika
- Reaktor
- 19
- Proč se z VR (zatím) nestal hit
- Téma
- 20
- Co chybí české herní scéně?
- Téma
- 26
- Ron Gilber: Konec adventur? Jen přehánění...
- Rozhovor
- 30
- Od virtuálních dinosaurů k hrozbě vyhynutí
- Téma
- 38
- Mass effect: Andromeda - 3/5
- Recenze
- 44
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 5/5
- Recenze
- 48
- Night in the Woods - 5/5
- Recenze
- 52
- Tom Clancy‘s Ghost Recon Wildlands - 3/5
- Recenze
- 54
- Torment: Tides of Numenera - 5/5
- Recenze
- 58
- Nier: Automata - 5/5
- Recenze
- 60
- Styx: Shards of Darkness - 2/5
- Recenze
- 62
- Zenith - 2/5
- Recenze
- 64
- Realpolitiks - 2/5
- Recenze
- 66
- The Keep - 3/5
- Recenze
- 68
- Nereálná budoucnost
- Téma
- 70
- Po konci Flashe
- Fenomén
- 74
- Milion důvodů proč dělat hry
- Fenomén
- 78
- Karty a mobily
- Dílna
- 82
- Profil: Martin Bačo & Fishcow Studio
- Dílna
- 86
- Making of: Bertie the Brain
- Retro
- 90
- Osobní legendy: Matej Vančo
- Retro
- 92
- Rybkova nora: Sinclair ZX Spectrum Vega
- Retro
- 93
- Retronaut: Heart of Darkness
- Retro
- 94
- Retrosága: Warcraft
- Retro
- 96
- Novinky
- Tech
- 98
- Nintendo Switch
- Tech
- 100
- AMD se vrací
- Tech
- 104
- Doma jako v kině
- Tech
- 106
- Supervýkonné osmibity
- Tech
- 110
- Jukebox: Alain Johannes: Ghost Recon Wildlands - Joris de Man: Horizon Zero Dawn
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Mass Effect
- Outro
- 114
Editorial
- Smějící se bestie
- Redakce
- 3
Radar
- Ruiner
- Redakce
- 8
- Northgard
- Redakce
- 10
- Tacoma
- Redakce
- 12
- Jízdní řád
- Redakce
- 13
Reaktor
- Jáma pekel: Můj splněný herní sen?!
- Dan Vávra
- 14
- Za pět minut dvanáct: Konečně
- Lukáš Macura
- 16
- Wolfův revír: Pewdiepiegate
- Michal Rybka
- 17
- Den poté: Kouzla v reálném čase
- Eugen Harton
- 18
- Továrna na sny: Testování zájmu publika
- Vladimír Geršl
- 19
Téma
- Proč se z VR (zatím) nestal hit
- Jan Olejník
- 20
- Co chybí české herní scéně?
- Jan Horčík
- 26
- Od virtuálních dinosaurů k hrozbě vyhynutí
- Adam Homola
- 38
- Nereálná budoucnost
- Daniel Kremser
- 70
Rozhovor
- Ron Gilber: Konec adventur? Jen přehánění...
- Pavel Dobrovský
- 30
Recenze
- Mass effect: Andromeda - 3/5
- Václav Pecháček
- 44
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 5/5
- Jakub Kovář
- 48
- Night in the Woods - 5/5
- Pavel Válek
- 52
- Tom Clancy‘s Ghost Recon Wildlands - 3/5
- David Ryneš
- 54
- Torment: Tides of Numenera - 5/5
- Aleš Smutný
- 58
- Nier: Automata - 5/5
- David Ryneš
- 60
- Styx: Shards of Darkness - 2/5
- Lucie Jiříková
- 62
- Zenith - 2/5
- Pavel Skoták
- 64
- Realpolitiks - 2/5
- Václav Pecháček
- 66
- The Keep - 3/5
- Lukáš Grygar
- 68
Fenomén
- Po konci Flashe
- Gábina Šuterová
- 74
- Milion důvodů proč dělat hry
- Tereza Krobová
- 78
Dílna
- Karty a mobily
- Jan Horčík
- 82
- Profil: Martin Bačo & Fishcow Studio
- Jan Horčík
- 86
Retro
- Making of: Bertie the Brain
- Pavel Dobrovský
- 90
- Osobní legendy: Matej Vančo
- Redakce
- 92
- Rybkova nora: Sinclair ZX Spectrum Vega
- Michal Rybka
- 93
- Retronaut: Heart of Darkness
- Pavel Dobrovský
- 94
- Retrosága: Warcraft
- Jan Olejník
- 96
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 98
- Nintendo Switch
- Jakub Kovář
- 100
- AMD se vrací
- Jiří Vašina
- 104
- Doma jako v kině
- Jiří Vašina
- 106
- Supervýkonné osmibity
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox: Alain Johannes: Ghost Recon Wildlands - Joris de Man: Horizon Zero Dawn
- Redakce
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Mass Effect
- Redakce
- 114
SMĚJÍCÍ SE BESTIE
Představte si, že několik let usilovně pracujete na hře. Jde o pokračování, nebo chcete-li restart, slavné série a vaše budoucí publikum vám celou tu dobu doslova zobe z ruky. Ale pak se něco pokazí a pár dní před vydáním hry se na internetu začnou objevovat videa z verze, kterou jste vypustili s předstihem mezi platící fanoušky. A nejsou to hezká videa. Dělají si nepokrytě legraci z bugů, smějí se vzhledu hlavních hrdinů a animacím obličejů, vytrhávají z kontextu hry trvající desítky hodin jednotlivé triviální chyby. Do herních dialogů přimíchávají internetoví komici umělý smích a všichni se baví. Až na vás, samozřejmě. Hráči občas umějí být pěkně krutá sebranka.
Hra Mass Effect: Andromeda vyšla oficiálně až po uzávěrce tohoto Levelu, přesto už víme, jaké bylo její přijetí hráčskou komunitou. Je to paradox. Reakce internetu totiž vůbec nesouvisejí s tím, jestli je hra dobrá nebo špatná. Touha po škodolibé radosti z toho, že někdo něco „podělal“ a že šlo navíc o velkou nadnárodní korporaci, je v tu chvíli mnohem důležitější. Jistě, zrovna Andromeda má, jak se dozvíte i v recenzi Vaška Pecháčka, svých problémů dost, internetový výsměch by ale přišel tak jako tak.
Své dávky internetového „hejtu“ se koneckonců dočkala i nová konzole Nintendo Switch, kterou v tomto Levelu rovněž recenzujeme. Video nazvané „Bolestivý start Nintenda Switch“ nasbíralo na YouTube skoro 9 milionů zhlédnutí, přičemž neukazuje nic jiného než jen několik vadných kusů hardwaru, jehož se během uvedení na trh prodaly 2 miliony jednotek. Při takovém množství konzolí je pochopitelné, že některé kusy nebudou fungovat, ale nad tím už smějící se divák na YouTube nepřemýšlí.
Tak co myslíte, není nakonec lepší, namísto koukání na YouTube, číst LEVEL? 😉