- Level Archív
- >
- Ročník 2017
- >
- Číslo 272
Level 272
- Zdroj inspirace
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Zima pomalu končí, pro vývojáře ale přituhuje
- Radar
- 8
- Torment: Tides of Numenera
- Radar
- 10
- Pillars of Eternity II: Deadfire
- Radar
- 12
- World of Castles
- Radar
- 14
- Jízdní řád
- Radar
- 15
- Jáma pekel: Průzkum bojem
- Reaktor
- 16
- Za pět minut dvanáct: Další třetí cesta
- Reaktor
- 18
- Wolfův revír: Počítačokonzole
- Reaktor
- 19
- Továrna na sny: Staré dobré 3D střílečky
- Reaktor
- 20
- Hry a dotace, bude legrace?
- Téma
- 22
- Soumrak gaučového hraní
- Téma
- 26
- Jakub Gemrot: Hráč z Matfyzu
- Rozhovor
- 30
- Hraní s handicapem
- Téma
- 38
- Nemluvím řečí tvého kmene
- Téma
- 40
- Resident Evil 7: Biohazard - 4/5
- Recenze
- 44
- For Honor - 5/5
- Recenze
- 48
- Sniper Elite 4 - 3/5
- Recenze
- 50
- Horizon: Zero Dawn - 5/5
- Recenze
- 52
- Nioh - 5/5
- Recenze
- 56
- Dungeon Souls - 3/5
- Recenze
- 60
- Circles - 4/5
- Recenze
- 62
- Typoman: Revised - 4/5
- Recenze
- 63
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue - 3/5
- Recenze
- 64
- Let It Die - 3/5
- Recenze
- 66
- Halo Wars 2 - 3/5
- Recenze
- 68
- Butcher - 3/5
- Recenze
- 70
- Kim - 3/5
- Recenze
- 71
- Yakuza 0 - 5/5
- Recenze
- 72
- Song of the Deep - 3/5
- Recenze
- 74
- Sólisté
- Fenomén
- 76
- Kyberbezpečnost ve světě her
- Fenomén
- 80
- Dva a půl chlapa
- Dílna
- 84
- Profil: David Board & Stage 2 Studios
- Dílna
- 88
- Making of: Alien vs Predator
- Retro
- 92
- Osobní legendy: Ladislav Štojdl
- Retro
- 94
- Rybkova nora: Rozdíl mezi pc a konzolemi?
- Retro
- 95
- Retronaut: Virtuoso
- Retro
- 96
- Retrosága: Castlevania
- Retro
- 98
- Novinky
- Tech
- 100
- NVIDIA shield TV
- Tech
- 102
- 2017: Rok ve znamení 4K a HDR
- Tech
- 104
- Megaprocesor v obýváku
- Tech
- 108
- Ekologické harddisky
- Tech
- 110
- Jukebox: Různí umělci: Resident Evil 7 - Ivor Stines: Alone With You
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Nioh
- Outro
- 114
Editorial
- Zdroj inspirace
- Redakce
- 3
Radar
- Zima pomalu končí, pro vývojáře ale přituhuje
- Petr Poláček
- 8
- Torment: Tides of Numenera
- Redakce
- 10
- Pillars of Eternity II: Deadfire
- Redakce
- 12
- World of Castles
- Redakce
- 14
- Jízdní řád
- Redakce
- 15
Reaktor
- Jáma pekel: Průzkum bojem
- Dan Vávra
- 16
- Za pět minut dvanáct: Další třetí cesta
- Lukáš Macura
- 18
- Wolfův revír: Počítačokonzole
- Michal Rybka
- 19
- Továrna na sny: Staré dobré 3D střílečky
- Vladimír Geršl
- 20
Téma
- Hry a dotace, bude legrace?
- Jakub Kovář
- 22
- Soumrak gaučového hraní
- Daniel Kremser
- 26
- Hraní s handicapem
- Ladislav Loukota
- 38
- Nemluvím řečí tvého kmene
- Gábina Šuterová
- 40
Rozhovor
- Jakub Gemrot: Hráč z Matfyzu
- Pavel Dobrovský
- 30
Recenze
- Resident Evil 7: Biohazard - 4/5
- David Ryneš
- 44
- For Honor - 5/5
- Aleš Smutný
- 48
- Sniper Elite 4 - 3/5
- David Ryneš
- 50
- Horizon: Zero Dawn - 5/5
- David Ryneš
- 52
- Nioh - 5/5
- Vilém Koubek
- 56
- Dungeon Souls - 3/5
- Pavel Válek
- 60
- Circles - 4/5
- Ondřej Švára
- 62
- Typoman: Revised - 4/5
- Ondřej Švára
- 63
- Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 64
- Let It Die - 3/5
- Lucie Jiříková
- 66
- Halo Wars 2 - 3/5
- Adam Homola
- 68
- Butcher - 3/5
- Pavel Skoták
- 70
- Kim - 3/5
- Lukáš Grygar
- 71
- Yakuza 0 - 5/5
- Jiří Pavlovský
- 72
- Song of the Deep - 3/5
- Pavel Válek
- 74
Fenomén
- Sólisté
- Jan Horčík
- 76
- Kyberbezpečnost ve světě her
- Jan Olejník
- 80
Dílna
- Dva a půl chlapa
- Jan Horčík
- 84
- Profil: David Board & Stage 2 Studios
- Jan Horčík
- 88
Retro
- Making of: Alien vs Predator
- Pavel Dobrovský
- 92
- Osobní legendy: Ladislav Štojdl
- Redakce
- 94
- Rybkova nora: Rozdíl mezi pc a konzolemi?
- Michal Rybka
- 95
- Retronaut: Virtuoso
- Pavel Dobrovský
- 96
- Retrosága: Castlevania
- Jan Olejník
- 98
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 100
- NVIDIA shield TV
- Jan Olejník
- 102
- 2017: Rok ve znamení 4K a HDR
- Jan Olejník
- 104
- Megaprocesor v obýváku
- Pavel Dobrovský
- 108
- Ekologické harddisky
- Michal Rybka
- 110
Kultura
- Jukebox: Různí umělci: Resident Evil 7 - Ivor Stines: Alone With You
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- Nioh
- Redakce
- 114
ZDROJ INSPIRACE
V průběhu roku navštěvujeme řadu herních akcí. Výstavy, festivaly, prezentace, konference, přednášky, to vše nám umožňuje zprostředkovat vám nejen informace o chystaných hrách, ale i poznatky ze zákulisí, rozhovory s vývojáři a tak dále.
Je tu ale jedna akce, která přinese ještě něco navíc. Game Developers Conference v San Franciscu je unikátní nejen bezprostředním kontaktem s hvězdami herního vývoje, ale i neuvěřitelně inspirativní a pozitivní atmosférou. Jeden z našich známých to na české Game Developers Session loni na podzim zhodnotil tak, že zatímco v Praze na GDS přednášející vyprávějí o tom, co se jim nepovedlo a co by ostatní neměli dělat, v San Franciscu se mluví o tom, co se povedlo a co dělat do budoucna. Může to zavánět oním pověstným americkým optimismem, za kterým je skrytá hlavně přetvářka, ale fakt, že se na GDC sejdou desítky tisíc vývojářů z celého světa tenhle odsudek mírní. Herní branže je plná inspirujících lidí, které se vyplatí poslouchat, když už ne kvůli praktickým radám, tak právě kvůli vizi a neustálé touze posouvat hranice celého odvětví o kus dál.
V souvislosti s GDC stojí za zmínku ještě jedno pozitivum – perfektní organizační stránka. Letos ji budeme obdivovat o to víc, že jsme si sami vyzkoušeli, jaké to je zorganizovat nějakou herní akci. Slavnostní předávání cen Česká hra roku 2016, na kterém jsme se letos poprvé podíleli, vzniklo z podobného důvodu jako spousta dalších herních akcí. Jeho prostřednictvím jsme chtěli ukázat nejen široké veřejnosti, ale i samotným vývojářům, jak rozmanitá a zajímavá může být česká herní scéna. Na to, jak to celé dopadlo, se můžete podívat na Youtube, ale soudě podle ohlasů většiny přítomných se i nám povedlo určitou pozitivní atmosféru vytvořit. Tak snad to bude příští rok ještě lepší.