Menu

Level 261

Editorial

  • Falešní proroci
  • 3

Radar

  • Vynucená dovolená
  • 8
  • Tom Clancy‘s the Division
  • 10
  • V zajetí virtuální reality
  • 12
  • Conan Exiles
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Wolfův revír: VR: Nová šance pro PC?
  • 16
  • Jáma pekel: Kdo vlastně dělá hry?
  • 17
  • Za pět minut dvanáct: Ještě si tak jednou kliknout
  • 19
  • Továrna na sny: Vývoj hry za 12 dní (2. část)
  • 20

Téma

  • Síla čínského draka
  • 22
  • Game over na sto způsobů
  • 36
  • Dvojsečná exkluzivita
  • 76
  • AAA hry ve školních lavicích
  • 80

Rozhovor

  • Graeme Struthers: Devolver proklatě nízko
  • 28

Fenomén

  • Digitální hračkářství
  • 40
  • Podivný svět internetu věcí
  • 44

Recenze

  • XCOM 2 - 5/5
  • 50
  • Rise of the Tomb Raider - 4/5
  • 54
  • Qasir al-Wasat - 2/5
  • 56
  • Punch Club - 2/5
  • 58
  • The Aquatic Adventure of the Last Human - 3/5
  • 59
  • Darkest Dungeon - 4/5
  • 60
  • The Witness - 5/5
  • 62
  • Chaos Reborn - 4/5
  • 64
  • American Truck Simulator - 4/5
  • 66
  • Aviary Attorney - 4/5
  • 68
  • The Westport Independent - 2/5
  • 69
  • Unravel - 5/5
  • 70
  • Homeworld: Deserts of Kharak - 4/5
  • 72
  • Sébastien Loeb Rally Evo - 3/5
  • 74

Dílna

  • Slovenská herní farma
  • 82
  • Profil: Marco Bancale
  • 86

Retro

  • Making of: Far Cry 2
  • 90
  • Osobní legendy: Zdeněk Záhora
  • 92
  • Rybkova nora: PC v kufrech
  • 93
  • Retronaut: Archimedean Dynasty
  • 94
  • Retrosága: X-com
  • 96
  • Data schovaná v uhlí
  • 98

Tech

  • Novinky
  • 102
  • Kvalitní zvukové karty na scénu
  • 104
  • Co nám žere frejmy?
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Oxenfree/Homeworld - Deserts of Kharak
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Outro

  • XCOM 2
  • 114

FALEŠNÍ PROROCI

Do tří let budou mít mobily stejný výkon jako nextgen konzole. Do pěti let budeme všechny hry streamovat ze vzdáleného serveru po internetu. Do roku 2015 koupí jedna z čínských herních firem některého ze západních velikánů typu EA nebo Activision. To je jen stručný výběr předpovědí, které jsme mohli slýchat někdy v roce 2010. Pět let poté zjišťujeme, že se splnila jen jedna, a to ještě jen částečně (více na straně 22).

Předpovídat budoucnost je samozřejmě těžké. Obecně platí, že čím více relevantních dat máte k dispozici, tím větší je pravděpodobnost, že budoucnost předpovíte správně. Ale jak rozlišit relevantní data od těch rušivých? Jak oddělit signál od šumu? Způsoby existují, ale po pravdě řečeno, herní analytici (a mnozí novináři) si s tímto problémem hlavu nelámou a chrlí mylné předpovědi jak na běžícím pásu. Dnešní informacemi přehlcená doba jim samozřejmě hraje do karet – vždyť většina z nás si sotva pamatuje, co se psalo na internetu před týdnem, natož před pěti lety.

Všichni tedy vesele prorokují a analyzují, většinou bez rizika, že ze sebe udělají hlupáky. Ostatně někteří z vás si možná vzpomenou, jakou životnost řada lidí předpovídala restartovanému Levelu (nápověda: více než půl roku to nebylo).

LEVEL je tady ale pořád a ve 261. čísle vám tak můžeme nabídnout třeba rozhovor s Graemem Struthersem z firmy Devolver, která nás už pár let zásobuje zajímavými hrami od řady nezávislých tvůrců, nebo téma Dana Kremsera o prorůstání hračkářského průmyslu do světa videoher. Těšit se ale můžete i na záplavu recenzí zajímavých her v čele s XCOM 2, Unravel nebo The Witness. Na to, že je únor, je toho zkrátka víc než dost.

Příjemné čtení vám přejí…

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček