- Level Archív
- >
- Ročník 2016
- >
- Číslo 261
Level 261
- Falešní proroci
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Vynucená dovolená
- Radar
- 8
- Tom Clancy‘s the Division
- Radar
- 10
- V zajetí virtuální reality
- Radar
- 12
- Conan Exiles
- Radar
- 14
- Jízdní řád
- Radar
- 15
- Wolfův revír: VR: Nová šance pro PC?
- Reaktor
- 16
- Jáma pekel: Kdo vlastně dělá hry?
- Reaktor
- 17
- Za pět minut dvanáct: Ještě si tak jednou kliknout
- Reaktor
- 19
- Továrna na sny: Vývoj hry za 12 dní (2. část)
- Reaktor
- 20
- Síla čínského draka
- Téma
- 22
- Graeme Struthers: Devolver proklatě nízko
- Rozhovor
- 28
- Game over na sto způsobů
- Téma
- 36
- Digitální hračkářství
- Fenomén
- 40
- Podivný svět internetu věcí
- Fenomén
- 44
- XCOM 2 - 5/5
- Recenze
- 50
- Rise of the Tomb Raider - 4/5
- Recenze
- 54
- Qasir al-Wasat - 2/5
- Recenze
- 56
- Punch Club - 2/5
- Recenze
- 58
- The Aquatic Adventure of the Last Human - 3/5
- Recenze
- 59
- Darkest Dungeon - 4/5
- Recenze
- 60
- The Witness - 5/5
- Recenze
- 62
- Chaos Reborn - 4/5
- Recenze
- 64
- American Truck Simulator - 4/5
- Recenze
- 66
- Aviary Attorney - 4/5
- Recenze
- 68
- The Westport Independent - 2/5
- Recenze
- 69
- Unravel - 5/5
- Recenze
- 70
- Homeworld: Deserts of Kharak - 4/5
- Recenze
- 72
- Sébastien Loeb Rally Evo - 3/5
- Recenze
- 74
- Dvojsečná exkluzivita
- Téma
- 76
- AAA hry ve školních lavicích
- Téma
- 80
- Slovenská herní farma
- Dílna
- 82
- Profil: Marco Bancale
- Dílna
- 86
- Making of: Far Cry 2
- Retro
- 90
- Osobní legendy: Zdeněk Záhora
- Retro
- 92
- Rybkova nora: PC v kufrech
- Retro
- 93
- Retronaut: Archimedean Dynasty
- Retro
- 94
- Retrosága: X-com
- Retro
- 96
- Data schovaná v uhlí
- Retro
- 98
- Novinky
- Tech
- 102
- Kvalitní zvukové karty na scénu
- Tech
- 104
- Co nám žere frejmy?
- Tech
- 110
- Jukebox: Oxenfree/Homeworld - Deserts of Kharak
- Kultura
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- XCOM 2
- Outro
- 114
Editorial
- Falešní proroci
- Redakce
- 3
Radar
- Vynucená dovolená
- Petr Poláček
- 8
- Tom Clancy‘s the Division
- David Ryneš
- 10
- V zajetí virtuální reality
- Redakce
- 12
- Conan Exiles
- Redakce
- 14
- Jízdní řád
- Redakce
- 15
Reaktor
- Wolfův revír: VR: Nová šance pro PC?
- Michal Rybka
- 16
- Jáma pekel: Kdo vlastně dělá hry?
- Dan Vávra
- 17
- Za pět minut dvanáct: Ještě si tak jednou kliknout
- Lukáš Macura
- 19
- Továrna na sny: Vývoj hry za 12 dní (2. část)
- Vladimír Geršl
- 20
Téma
- Síla čínského draka
- Ondřej Švára
- 22
- Game over na sto způsobů
- Ladislav Loukota
- 36
- Dvojsečná exkluzivita
- Jan Švelch
- 76
- AAA hry ve školních lavicích
- Daniel Kremser
- 80
Rozhovor
- Graeme Struthers: Devolver proklatě nízko
- Pavel Dobrovský
- 28
Fenomén
- Digitální hračkářství
- Daniel Kremser
- 40
- Podivný svět internetu věcí
- Jan Olejník
- 44
Recenze
- XCOM 2 - 5/5
- Aleš Smutný
- 50
- Rise of the Tomb Raider - 4/5
- Jan Slavík
- 54
- Qasir al-Wasat - 2/5
- Jakub Kovář
- 56
- Punch Club - 2/5
- Adam Homola
- 58
- The Aquatic Adventure of the Last Human - 3/5
- Jan Slavík
- 59
- Darkest Dungeon - 4/5
- Aleš Smutný
- 60
- The Witness - 5/5
- Lukáš Grygar
- 62
- Chaos Reborn - 4/5
- Pavel Skoták
- 64
- American Truck Simulator - 4/5
- Vilém Koubek
- 66
- Aviary Attorney - 4/5
- Lukáš Grygar
- 68
- The Westport Independent - 2/5
- Aleš Smutný
- 69
- Unravel - 5/5
- Pavel Válek
- 70
- Homeworld: Deserts of Kharak - 4/5
- Pavel Dobrovský
- 72
- Sébastien Loeb Rally Evo - 3/5
- Václav Rybář
- 74
Dílna
- Slovenská herní farma
- Jan Horčík
- 82
- Profil: Marco Bancale
- Jan Horčík
- 86
Retro
- Making of: Far Cry 2
- Pavel Dobrovský
- 90
- Osobní legendy: Zdeněk Záhora
- Redakce
- 92
- Rybkova nora: PC v kufrech
- Michal Rybka
- 93
- Retronaut: Archimedean Dynasty
- Pavel Dobrovský
- 94
- Retrosága: X-com
- Jan Olejník
- 96
- Data schovaná v uhlí
- Jaroslav Švelch
- 98
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 102
- Kvalitní zvukové karty na scénu
- Jiří Vašina
- 104
- Co nám žere frejmy?
- Jan Olejník
- 110
Kultura
- Jukebox: Oxenfree/Homeworld - Deserts of Kharak
- Lukáš Grygar
- 112
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Outro
- XCOM 2
- Redakce
- 114
FALEŠNÍ PROROCI
Do tří let budou mít mobily stejný výkon jako nextgen konzole. Do pěti let budeme všechny hry streamovat ze vzdáleného serveru po internetu. Do roku 2015 koupí jedna z čínských herních firem některého ze západních velikánů typu EA nebo Activision. To je jen stručný výběr předpovědí, které jsme mohli slýchat někdy v roce 2010. Pět let poté zjišťujeme, že se splnila jen jedna, a to ještě jen částečně (více na straně 22).
Předpovídat budoucnost je samozřejmě těžké. Obecně platí, že čím více relevantních dat máte k dispozici, tím větší je pravděpodobnost, že budoucnost předpovíte správně. Ale jak rozlišit relevantní data od těch rušivých? Jak oddělit signál od šumu? Způsoby existují, ale po pravdě řečeno, herní analytici (a mnozí novináři) si s tímto problémem hlavu nelámou a chrlí mylné předpovědi jak na běžícím pásu. Dnešní informacemi přehlcená doba jim samozřejmě hraje do karet – vždyť většina z nás si sotva pamatuje, co se psalo na internetu před týdnem, natož před pěti lety.
Všichni tedy vesele prorokují a analyzují, většinou bez rizika, že ze sebe udělají hlupáky. Ostatně někteří z vás si možná vzpomenou, jakou životnost řada lidí předpovídala restartovanému Levelu (nápověda: více než půl roku to nebylo).
LEVEL je tady ale pořád a ve 261. čísle vám tak můžeme nabídnout třeba rozhovor s Graemem Struthersem z firmy Devolver, která nás už pár let zásobuje zajímavými hrami od řady nezávislých tvůrců, nebo téma Dana Kremsera o prorůstání hračkářského průmyslu do světa videoher. Těšit se ale můžete i na záplavu recenzí zajímavých her v čele s XCOM 2, Unravel nebo The Witness. Na to, že je únor, je toho zkrátka víc než dost.
Příjemné čtení vám přejí…
Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček