- Level Archív
- >
- Ročník 2015
- >
- Číslo 252
Level 252
- Hry bez hranic
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Dopisy čtenářů
- Dopisy
- 6
- Zpátky na stromy
- Radar
- 10
- Krásné nové hry
- Radar
- 12
- Jízdní řád
- Radar
- 13
- Nehotové hry, které vám rádi doporučíme
- Téma
- 14
- Jáma pekel: O jednom skvělém filmu
- Reaktor
- 16
- Za pět minut dvanáct: Kejserens nye klæder
- Reaktor
- 18
- Továrna na sny: Od založení firmy k vydání hry
- Reaktor
- 19
- Wolfův revír: Z pohádky do reality
- Reaktor
- 20
- Kde horizont nekončí
- Téma
- 22
- Hledání ztraceného času
- Fenomén
- 30
- Marek Rosa: Inženýrská odysea
- Rozhovor
- 34
- Klasiky z počítačové učebny
- Téma
- 42
- Jak pejsek s kočičkou vařili hru
- Téma
- 46
- Dobré úmysly, špatné konce
- Téma
- 50
- Může, který Vás zabil
- Fenomén
- 54
- Grand Theft Auto V - 5/5
- Recenze
- 62
- White Night - 2/5
- Recenze
- 64
- Fire - 3/5
- Recenze
- 65
- Bloodborne - 5/5
- Recenze
- 66
- Tormentum: Dark Sorrow - 4/5
- Recenze
- 68
- Titan Souls - 4/5
- Recenze
- 69
- War for the Overworld - 3/5
- Recenze
- 70
- Ziggurat - 4/5
- Recenze
- 71
- Pillars of Eternity - 5/5
- Recenze
- 72
- Mortal Kombat X - 5/5
- Recenze
- 74
- Xenoblade Chronicles 3D - 5/5
- Recenze
- 76
- Etherium - 2/5
- Recenze
- 77
- Dark Souls II: Scholar of the First Sin - 3/5
- Recenze
- 78
- Hráči všech zemí, spolupracujte!
- Téma
- 80
- Cesta do Ameriky
- Dílna
- 86
- Profil: Kris Skellorn & Payload Studios
- Dílna
- 90
- Making of: Moonbase Commander
- Retro
- 94
- Osobní legendy: 11bit Studios
- Retro
- 96
- Rybkova nora: Nenápadný příchod smartphonů
- Retro
- 97
- Retronaut: Magic Carpet
- Retro
- 98
- Retrosága: Mortal Kombat
- Retro
- 100
- Novinky
- Tech
- 104
- Hloupé hry na chytrých hodinkách
- Tech
- 106
- Modulární architektura
- Tech
- 110
- Jukebox: Justin Bell: Pillars of Eternity
- Jukebox
- 112
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 113
- Pavlač
- Pavlač
- 114
Editorial
- Hry bez hranic
- Redakce
- 3
Dopisy
- Dopisy čtenářů
- Redakce
- 6
Radar
- Zpátky na stromy
- Petr Poláček
- 10
- Krásné nové hry
- Redakce
- 12
- Jízdní řád
- Redakce
- 13
Téma
- Nehotové hry, které vám rádi doporučíme
- Redakce
- 14
- Kde horizont nekončí
- Gábina Šuterová
- 22
- Klasiky z počítačové učebny
- Jan Horčík
- 42
- Jak pejsek s kočičkou vařili hru
- Jan Olejník
- 46
- Dobré úmysly, špatné konce
- Jan Švelch
- 50
- Hráči všech zemí, spolupracujte!
- Daniel Kremser
- 80
Reaktor
- Jáma pekel: O jednom skvělém filmu
- Dan Vávra
- 16
- Za pět minut dvanáct: Kejserens nye klæder
- Lukáš Macura
- 18
- Továrna na sny: Od založení firmy k vydání hry
- Vladimír Geršl
- 19
- Wolfův revír: Z pohádky do reality
- Michal Rybka
- 20
Fenomén
- Hledání ztraceného času
- Jan Olejník
- 30
- Může, který Vás zabil
- Aleš Smutný
- 54
Rozhovor
- Marek Rosa: Inženýrská odysea
- Vojtěch Bednář
- 34
Recenze
- Grand Theft Auto V - 5/5
- Václav Rybář
- 62
- White Night - 2/5
- Lucie Jiříková
- 64
- Fire - 3/5
- Lucie Jiříková
- 65
- Bloodborne - 5/5
- Jan Olejník
- 66
- Tormentum: Dark Sorrow - 4/5
- Lucie Jiříková
- 68
- Titan Souls - 4/5
- Pavel Dobrovský
- 69
- War for the Overworld - 3/5
- Jakub Kovář
- 70
- Ziggurat - 4/5
- Vilém Koubek
- 71
- Pillars of Eternity - 5/5
- Lukáš Grygar
- 72
- Mortal Kombat X - 5/5
- Karel Drda
- 74
- Xenoblade Chronicles 3D - 5/5
- Petr Poláček
- 76
- Etherium - 2/5
- Karel Drda
- 77
- Dark Souls II: Scholar of the First Sin - 3/5
- Vilém Koubek
- 78
Dílna
- Cesta do Ameriky
- Jan Horčík
- 86
- Profil: Kris Skellorn & Payload Studios
- Jan Horčík
- 90
Retro
- Making of: Moonbase Commander
- Pavel Dobrovský
- 94
- Osobní legendy: 11bit Studios
- Redakce
- 96
- Rybkova nora: Nenápadný příchod smartphonů
- Michal Rybka
- 97
- Retronaut: Magic Carpet
- Pavel Dobrovský
- 98
- Retrosága: Mortal Kombat
- Jan Olejník
- 100
Tech
- Novinky
- Redakce
- 104
- Hloupé hry na chytrých hodinkách
- Jiří Vašina
- 106
- Modulární architektura
- Michal Rybka
- 110
Jukebox
- Jukebox: Justin Bell: Pillars of Eternity
- Lukáš Grygar
- 112
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 113
Pavlač
- Pavlač
- Jiří Pavlovský
- 114
HRY BEZ HRANIC
Jaké jsou limity videoher? Jak bude virtuální zábava vypadat za deset nebo patnáct let? Pokud podobné otázky dráždí vaši představivost, najdete v novém Levelu spoustu inspirativního čtení. V souvislosti s vydáním PC verze Grand Theft Auto V jsme se podívali na zoubek omezením otevřených světů ve hrách a zamysleli se nad možnostmi jejich překonání. Český vývojář a nebojíme se říct, že i vizionář Marek Rosa nám pak v rozhovoru nastínil svou představu budoucnosti, která je podle něj přímo spojena s vývojem umělé inteligence. A konečně v hardwarové rubrice zjistíte, jak se herní průmysl pokouší adaptovat na nové podmínky hraní na chytrých hodinkách.
Jak sami po přečtení těchto článků zjistíte, hranice videoher jako média jsou ještě hodně nejasné a skeptická prohlášení o tom, že „všechno už tu bylo” nejsou zdaleka na pořadu dne. Neustálé inovace ženou technologický vývoj dopředu a my jako hráči můžeme být nadšeni z toho, že nám hry tento pokrok bezprostředně ukazují a adaptují se na něj. Vzpomeňte si na to, až si budete někdy stýskat po „starých dobrých časech”. Možná si uvědomíte, že lépe teprve bude.
Příjemné počtení vám přejí
Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček