Menu

Level 252

Editorial

  • Hry bez hranic
  • 3

Dopisy

  • Dopisy čtenářů
  • 6

Radar

  • Zpátky na stromy
  • 10
  • Krásné nové hry
  • 12
  • Jízdní řád
  • 13

Téma

  • Nehotové hry, které vám rádi doporučíme
  • 14
  • Kde horizont nekončí
  • 22
  • Klasiky z počítačové učebny
  • 42
  • Jak pejsek s kočičkou vařili hru
  • 46
  • Dobré úmysly, špatné konce
  • 50
  • Hráči všech zemí, spolupracujte!
  • 80

Reaktor

  • Jáma pekel: O jednom skvělém filmu
  • 16
  • Za pět minut dvanáct: Kejserens nye klæder
  • 18
  • Továrna na sny: Od založení firmy k vydání hry
  • 19
  • Wolfův revír: Z pohádky do reality
  • 20

Fenomén

  • Hledání ztraceného času
  • 30
  • Může, který Vás zabil
  • 54

Rozhovor

  • Marek Rosa: Inženýrská odysea
  • 34

Recenze

  • Grand Theft Auto V - 5/5
  • 62
  • White Night - 2/5
  • 64
  • Fire - 3/5
  • 65
  • Bloodborne - 5/5
  • 66
  • Tormentum: Dark Sorrow - 4/5
  • 68
  • Titan Souls - 4/5
  • 69
  • War for the Overworld - 3/5
  • 70
  • Ziggurat - 4/5
  • 71
  • Pillars of Eternity - 5/5
  • 72
  • Mortal Kombat X - 5/5
  • 74
  • Xenoblade Chronicles 3D - 5/5
  • 76
  • Etherium - 2/5
  • 77
  • Dark Souls II: Scholar of the First Sin - 3/5
  • 78

Dílna

  • Cesta do Ameriky
  • 86
  • Profil: Kris Skellorn & Payload Studios
  • 90

Retro

  • Making of: Moonbase Commander
  • 94
  • Osobní legendy: 11bit Studios
  • 96
  • Rybkova nora: Nenápadný příchod smartphonů
  • 97
  • Retronaut: Magic Carpet
  • 98
  • Retrosága: Mortal Kombat
  • 100

Tech

  • Novinky
  • 104
  • Hloupé hry na chytrých hodinkách
  • 106
  • Modulární architektura
  • 110

Jukebox

  • Jukebox: Justin Bell: Pillars of Eternity
  • 112

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 113

Pavlač

  • Pavlač
  • 114

HRY BEZ HRANIC

Jaké jsou limity videoher? Jak bude virtuální zábava vypadat za deset nebo patnáct let? Pokud podobné otázky dráždí vaši představivost, najdete v novém Levelu spoustu inspirativního čtení. V souvislosti s vydáním PC verze Grand Theft Auto V jsme se podívali na zoubek omezením otevřených světů ve hrách a zamysleli se nad možnostmi jejich překonání. Český vývojář a nebojíme se říct, že i vizionář Marek Rosa nám pak v rozhovoru nastínil svou představu budoucnosti, která je podle něj přímo spojena s vývojem umělé inteligence. A konečně v hardwarové rubrice zjistíte, jak se herní průmysl pokouší adaptovat na nové podmínky hraní na chytrých hodinkách.

Jak sami po přečtení těchto článků zjistíte, hranice videoher jako média jsou ještě hodně nejasné a skeptická prohlášení o tom, že „všechno už tu bylo” nejsou zdaleka na pořadu dne. Neustálé inovace ženou technologický vývoj dopředu a my jako hráči můžeme být nadšeni z toho, že nám hry tento pokrok bezprostředně ukazují a adaptují se na něj. Vzpomeňte si na to, až si budete někdy stýskat po „starých dobrých časech”. Možná si uvědomíte, že lépe teprve bude.

Příjemné počtení vám přejí

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček