- Level Archív
- >
- Ročník 2014
- >
- Číslo 248
Level 248
- Zpět na místo činu
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 4
- Level jako společník na dlouhé cesty
- Čtenář měsíce
- 6
- Dopisy čtenářů
- Dopisy
- 8
- A co mozek, už jste ho někdy použili?
- Radar
- 12
- Krásné nové hry
- Radar
- 14
- Jízdní řád
- Radar
- 15
- Jáma pekel: Čerstvá herní nadílka bez kompromisů
- Reaktor
- 16
- Za pět minut dvanáct: Vážné hry
- Reaktor
- 18
- Wolfův revír: V zajetí vlastního úspěchu
- Reaktor
- 19
- Továrna na sny: Dvě výstavy jednou ranou
- Reaktor
- 20
- Deset let World of Warcraft
- Fenomén
- 22
- Cesta nejen do oblak
- Téma
- 30
- Vít Šisler: Hry se nedají od politiky oddělit
- Rozhovor
- 34
- Svoboda volby
- Téma
- 42
- Superhrdinové ve hrách
- Téma
- 48
- Internetová republika Reddit
- Fenomén
- 52
- IDDQD (cheaty)
- Fenomén
- 54
- Na pomezí reality
- Téma
- 58
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - 5/5
- Recenze
- 62
- Sunset Overdrive - 3/5
- Recenze
- 66
- Never Alone - 4/5
- Recenze
- 68
- Skylanders Trap Team - 3/5
- Recenze
- 69
- Far Cry 4 - 4/5
- Recenze
- 70
- LittleBigPlanet 3 - 3/5
- Recenze
- 72
- Dragon Age: Inquisition - 4/5
- Recenze
- 74
- Assassin‘s Creed Rogue - 4/5
- Recenze
- 76
- Assassin‘s Creed Unity - 3/5
- Recenze
- 78
- Grand Theft Auto V - 5/5
- Recenze
- 80
- This War of Mine - 5/5
- Recenze
- 82
- Kam se kutálejí digitální peníze?
- Téma
- 84
- Profil: Dan Marshall & Size Five Games
- Dílna
- 88
- Making of: Hlava Kasandry
- Making of
- 91
- Osobní legendy: Damjan Mravunac
- Retro
- 93
- Rybkova nora: Chyba odhadu
- Retro
- 94
- Retronaut: Mortal Kombat
- Retro
- 95
- Retrosága: Far Cry
- Retro
- 97
- Novinky
- Tech
- 99
- Síťová neutralita z pohledu hráče
- Tech
- 101
- Mobilní hraní na nejvyšší obrátky
- Tech
- 103
- Windows 10
- Tech
- 107
- Sliby chyby: Univerzální terminál
- Tech
- 109
- Jukebox: Dreamfall Chapters: Reborn – Simon Poole
- Kultura
- 111
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 112
- Pavlač
- Pavlač
- 113
Editorial
- Zpět na místo činu
- Redakce
- 3
Čtenář měsíce
- Level jako společník na dlouhé cesty
- Martin Bach
- 6
Dopisy
- Dopisy čtenářů
- Redakce
- 8
Radar
- A co mozek, už jste ho někdy použili?
- Petr Poláček
- 12
- Krásné nové hry
- Redakce
- 14
- Jízdní řád
- Redakce
- 15
Reaktor
- Jáma pekel: Čerstvá herní nadílka bez kompromisů
- Dan Vávra
- 16
- Za pět minut dvanáct: Vážné hry
- Lukáš Macura
- 18
- Wolfův revír: V zajetí vlastního úspěchu
- Michal Rybka
- 19
- Továrna na sny: Dvě výstavy jednou ranou
- Vladimír Geršl
- 20
Fenomén
- Deset let World of Warcraft
- Adam Homola
- 22
- Internetová republika Reddit
- Jan Švelch
- 52
- IDDQD (cheaty)
- Daniel Kremser
- 54
Téma
- Cesta nejen do oblak
- Jan Olejník
- 30
- Svoboda volby
- Jan Švelch
- 42
- Superhrdinové ve hrách
- Jiří Pavlovský
- 48
- Na pomezí reality
- Gábina Šuterová
- 58
- Kam se kutálejí digitální peníze?
- Jan Olejník
- 84
Rozhovor
- Vít Šisler: Hry se nedají od politiky oddělit
- Pavel Dobrovský
- 34
Recenze
- World of Warcraft: Warlords of Draenor - 5/5
- Redakce
- 62
- Sunset Overdrive - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 66
- Never Alone - 4/5
- Daniel Kremser
- 68
- Skylanders Trap Team - 3/5
- Pavol Buday
- 69
- Far Cry 4 - 4/5
- Pavel Dobrovský
- 70
- LittleBigPlanet 3 - 3/5
- Jiří Pavlovský
- 72
- Dragon Age: Inquisition - 4/5
- Vojtěch Bednář
- 74
- Assassin‘s Creed Rogue - 4/5
- Aleš Smutný
- 76
- Assassin‘s Creed Unity - 3/5
- Aleš Smutný
- 78
- Grand Theft Auto V - 5/5
- Lucie Jiříková
- 80
- This War of Mine - 5/5
- Pavel Dobrovský
- 82
Dílna
- Profil: Dan Marshall & Size Five Games
- Jan Horčík
- 88
Making of
- Making of: Hlava Kasandry
- Pavel Dobrovský
- 91
Retro
- Osobní legendy: Damjan Mravunac
- Redakce
- 93
- Rybkova nora: Chyba odhadu
- Michal Rybka
- 94
- Retronaut: Mortal Kombat
- Pavel Dobrovský
- 95
- Retrosága: Far Cry
- Jan Olejník
- 97
Tech
- Novinky
- Jiří Vašina
- 99
- Síťová neutralita z pohledu hráče
- Ondřej Malý
- 101
- Mobilní hraní na nejvyšší obrátky
- Jiří Vašina
- 103
- Windows 10
- Jan Olejník
- 107
- Sliby chyby: Univerzální terminál
- Michal Rybka
- 109
Kultura
- Jukebox: Dreamfall Chapters: Reborn – Simon Poole
- Lukáš Grygar
- 111
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 112
Pavlač
- Pavlač
- Jiří Pavlovský
- 113
ZPĚT NA MÍSTO ČINU
Když se grafici Honza Diblík a Petr „Memory“ Dragoun domlouvali, kdo si vezme na starost článek, který vznikl u příležitosti desátých narozenin online fenoménu World of Warcraft, tak Memory vykázal Honzu do patřičných mezí se slovy: „Kdybych to lámal, tak si to přečtu. A když si to přečtu, tak se k tomu po uzávěrce vrátím.” Memory se tedy k věci postavil jako chlap, ale nejsme naivní a je nám jasné, že po vydání Warlords of Draenor se Memory do světa WoW stejně vrátí (už se stalo, pozn. ed.). Blizzard totiž v novém datadisku dokazuje, že moc dobře ví jak přilákat ovečky zpátky do svých spárů, a píše tak další kapitolu svého fenomenálního úspěchu.
Něco jiného je totiž uspět náhodou a na chvíli, čili na jednu nebo dvě sezony, ale něco jiného je držet se na špičce třeba deset let. Své o tom vědí třeba i v BioWare. Firma, která se před lety těšila až nekritickému obdivu většiny hráčů, se po začlenění do struktury EA stala v očích mnohých vyhaslým obrem. Období po vydání Dragon Age II a Mass Effect 3 bylo pro kanadské studio zkouškou ohněm a je fajn vidět, že ji nakonec zvládlo i bez otců zakladatelů, kteří jsou dávno pryč. Dragon Age: Inquisition ostatně recenzujeme v tomto čísle Levelu a hra je důkazem, že v BioWare nezapomněli dělat dobré hry.
Aktuální číslo toho ovšem nabízí mnohem víc. Vedle tradičních témat, komentářů, recenzí nebo velkého rozhovoru, tentokrát s akademikem a vývojářem Vítkem Šislerem, jsme si pro vás připravili i malý dárek. Na poslední straně časopisu najdete unikátní kód, který můžete na stránkách www.level.cz směnit za pěkný virtuální bonus do populární hry War Thunder. Doufáme, že si jej užijete stejně jako celý tento LEVEL.
Příjemné počtení a co nejlepší rok 2015 vám přejí…
Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček
PS: V lednu oslaví LEVEL neuvěřitelných 20 let své existence. Podobné výročí samozřejmě nemůžeme nechat bez povšimnutí a už nyní připravujeme velký vzpomínkový speciál o celé historii časopisu. Pokud vlastníte nějaké rarity související s Levelem nebo máte v zásobě zajímavou historku či zážitek, ve kterém hrál roli Level (nebo jeho redaktoři), ozvěte se nám! Sháníme samozřejmě i kontakt na všechny bývalé autory a spolupracovníky. Pokud můžete pomoct, pište na redakce@level.cz a použijte předmět „20 let“.
Chcete náramek LEVEL zadarmo pro každého nebo vyhrát Playstation 4, Xbox One či grafickou kartu NVIDIA GEFORCE GTX780? Zúčastněte se naší velké soutěže s mojeID.