Menu
245 246 Říjen 2014 247
Články Editorial

Level 246

Editorial

  • O uzávěrkách
  • 3

Dopisy

  • Dopisy čtenářů
  • 6

Radar

  • Konspirační teorie
  • 10
  • Krásné nové hry
  • 12
  • Jízdní řád
  • 13

Reaktor

  • Jáma pekel: Špína, pomluvy, byznys #gamergate
  • 14
  • Za pět minut dvanáct: Virtuální temnota
  • 16
  • Wolfův revír: Boží herní konzolka, nepříjemně ohebný telefon
  • 17

Téma

  • Vetřelcova Odysea
  • 18
  • Pryč ze škatulek
  • 34
  • Prstenové hraní
  • 42
  • Žánr, který předjel sám sebe
  • 48
  • Mračna nad hrami v češtině
  • 82

Rozhovor

  • Brian Fargo: Třicet let na frontě
  • 26

Fenomén

  • Farmaří všech zemí, exploitujte!
  • 38
  • Kdo uteče, vyhraje!
  • 80

Recenze

  • Alien: Isolation - 4/5
  • 56
  • Middle-Earth: Shadow of Mordor - 4/5
  • 60
  • F1 2014 - 2/5
  • 62
  • J.U.L.I.A.: Among the Stars - 3/5
  • 63
  • Forza Horizon 2 - 5/5
  • 64
  • The Keep - 4/5
  • 66
  • Sherlock Holmes: Zločin a trest - 4/5
  • 67
  • Borderlands the Pre-sequel - 3/5
  • 68
  • Driveclub - 3/5
  • 70
  • NHL 15 - 2/5
  • 72
  • Super Smash Bros. for Nintendo 3DS - 4/5
  • 73
  • FIFA 15 - 4/5
  • 74
  • Endless Legend - 3/5
  • 75
  • The Vanishing of Ethan Carter - 4/5
  • 76
  • Wasteland 2 - 5/5
  • 78

Dílna

  • Zuby nehty
  • 88
  • Profil: King Art Games
  • 92

Retro

  • Making of: Alpha Waves
  • 96
  • Osobní legendy: Filip Kraucher
  • 98
  • Rybkova nora: Éra elektronických stavebnic
  • 99
  • Retronaut: Gods
  • 100

Tech

  • Doom jako benchmark
  • 104
  • Profík versus všeuměl
  • 106
  • Kano
  • 107
  • Jak se hraje na windows phone
  • 108
  • Sliby chyby: Vícekartová grafická řešení
  • 110

Kultura

  • Jukebox: Garry Schyman & Nathan Grigg Middle-Earth: Shadow of Mordor
  • 112
  • Kulturní dotazník
  • 113

Pavlač

  • Pavlač
  • 114

O UZÁVĚRKÁCH

Víte, jak se říká období, co přichází pravidelně každý měsíc a muž, kterého postihne, je neustále podrážděný a protivný, bolí ho hlava a je schopný se rozhádat i s nejlepším kamarádem? Správně, je to uzávěrka. Naši kamarádi a rodinní příslušníci se už jenom smějí, když jim vykládáme, že příští měsíc už ten LEVEL zvládneme napsat a odevzdat včas. Že tentokrát to už vyjde – témata začneme vymýšlet dřív, hry na recenze se sejdou včas a všechno zvládneme tak, abychom měli volný víkend. Zajímavé je, že to opravdu zkoušíme, ale uzávěrka má ještě jednu zajímavou vlastnost – vždycky se podělá něco jiného nějakým novým, originálním způsobem.

Jenže… Hned v okamžiku, kdy LEVEL pošleme do tiskárny a vrátíme se zpátky ke své každodenní práci, je nám jasné, že za měsíc do toho půjdeme stejně znova. Ne proto, že bychom museli, ale protože nás to zkrátka baví. A v posledních měsících roku to platí dvojnásob, protože záplava her a zajímavých témat se na nás hrne doslova ze všech stran. Důkazem toho je i aktuální číslo, kterým se jako červená nit táhnou dvě nesmrtelné popkulturní ikony: Vetřelec a Pán prstenů. Oba světy se v podobě Alien: Isolation a Shadow of Mordor dočkaly skvělých nových her a v obou případech jsme toho využili k ohlédnutí do minulosti. Určitě ale nevynechejte ani rozhovor s Brianem Fargem, jehož Wasteland 2 v tomto Levelu rovněž recenzujeme, nebo zajímavé články Vaška Rybáře o závodních hrách a Vojtěcha Schuberta o budoucnosti fanouškovských překladů her.

Příjemné a podnětné čtení vám přejí…

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček