Menu

Level 244

Editorial

  • Musíme si promluvit
  • 3

Dopisy

  • Dopisy čtenářů
  • 6

Radar

  • Hlavně je třeba se neposra*
  • 12
  • Krásné nové hry
  • 14
  • Jízdní řád
  • 15

Reaktor

  • Jáma pekel: Hry, kam kráčíte?
  • 16
  • Wolfův revír: Je realita zábavná?
  • 17
  • Za pět minut dvanáct: Zlatá horečka
  • 18
  • Herodes na tablet(ách): Historie se opakuje
  • 19

Téma

  • Vesmírné simulátory v roce jedna
  • 21
  • Na Star Citizen máte ještě dost času
  • 25
  • Beta Elite: Dangerous klame tělem
  • 26
  • Mládeži nepřístupno
  • 76
  • Hry, porno a jiná intelektuální potěšení
  • 80

Rozhovor

  • David Braben: Bezesporu jsem šílený
  • 28

Fenomén

  • E3 2014: Víc radosti pro hráče
  • 36
  • Vata v trubce
  • 44
  • Dívat, nesahat!
  • 72

Recenze

  • Divinity: Original Sin - 5/5
  • 50
  • The Fall - 4/5
  • 54
  • Among the Sleep - 3/5
  • 55
  • Xenonauts - 2/5
  • 56
  • Murdered: Soul Suspect - 2/5
  • 58
  • Lifeless Planet - 3/5
  • 59
  • Sniper Elite 3 - 3/5
  • 60
  • Enemy Front - 2/5
  • 62
  • Valiant Hearts: The Great War - 3/5
  • 64
  • Civilization Revolution 2 - 3/5
  • 66
  • MotoGP 2014 - 3/5
  • 67
  • Transformers: Rise of the Dark Spark - 2/5
  • 68
  • Mousecraft - 3/5
  • 69
  • Grid Autosport - 2/5
  • 70

Dílna

  • Hry pro masy
  • 84
  • Profil: Ian Stocker & Magicaltimebean
  • 88

Retro

  • Making of: ZZT
  • 92
  • Osobní legendy: Marek Ziemak
  • 94
  • Rybkova nora: Zmizelé období krásných herních krabic
  • 95
  • Retronaut: Dangerous Dave in Haunted Mansion
  • 96
  • Volné chvíle s PMD 85
  • 98

Tech

  • Kdo zabil Truecrypt?
  • 102
  • Yota Phone
  • 104
  • Genius GX Gaming White Edition
  • 105
  • Sliby chyby: 3D televize
  • 106
  • Jak se hraje na Linuxu
  • 108

Jukebox

  • Jukebox: Mick Gordon: Wolfenstein: The New Order
  • 112

Kultura

  • Kulturní dotazník
  • 113

Pavlač

  • Pavlač
  • 114

MUSÍME SI PROMLUVIT

Každý má svůj recept, jak otevřít nepříjemné téma, ale nejlepší je ten nejjednodušší. Zkrátka si milí čtenáři musíme promluvit, protože máme na srdci několik věcí a rádi bychom je vyřešili, abychom se mohli věnovat zase jen a pouze výrobě Levelu – pro vás.

Od příštího čísla (245) jsme se rozhodli zrušit plnou hru. Dlouhodobě sledujeme vaše ohlasy a počet aktivací plných her u každého čísla a došli jsme k závěru, že v době každodenních slev na internetu nemá smysl nabízet k Levelu plnou hru. Pro vás není plná hra, bez ohledu na její kvality, žádný tahák (neprodáme kvůli ní zjevně víc kusů), pro nás jde o náklady navíc (v řádu vyšších desítek tisíc korun). Vynasnažíme se vám do budoucna nabízet místo plné hry různé slevy či bonusy, ale již ne pravidelně. Nemá to smysl pro vás, ani pro nás.

Zrušení plné hry ušetří finance, které můžeme použít na další fungování Levelu, protože se nám zcela upřímně hodí každá koruna. Týká se to zejména jarního a letního období, kdy prodeje všech periodik klesají a společně s tím se snižuje zájem inzerentů. Zatímco klasické vydavatelství má rezervní kapacity na to, aby pokrylo ztrátový nebo nevýdělečný provoz periodika i několik měsíců po sobě, my si něco podobného dovolit nemůžeme. Level pro nás nepředstavuje zdroj příjmů a nikdo z nás tří na něm dosud nevydělal ani korunu (autoři honoráře dostávají, nebojte se :-)). Všechno jde zpět do výroby Levelu. Když jsme tedy řešili, jestli zrušit plnou hru, nebo zdražit Level, což byla druhá možnost, bylo rozhodnutí jasné.

V souvislosti s očekávaným poklesem prodejů o prázdninách jsme se též rozhodli vynechat srpnové číslo. Další Level s pořadovým číslem 245 se na stáncích objeví 19. září. My pro vás v mezičase na GDC Europe a Gamescomu nasbíráme spoustu zajímavých materiálů pro články, zatímco vy si užijete dovolenou a dočtete všechny články, recenze a rozhovory v aktuálním Levelu 244. Dali jsme si na něm hodně záležet.

Všem vám přejeme hezké léto a v polovině září zase na viděnou.

Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček

Více o tom, proč jsme zrušili plnou hru, si můžete přečíst v článku na našem blogu.