- Level Archív
- >
- Ročník 2014
- >
- Číslo 238
Level 238
- Proti všem
- Editorial
- 3
- Obsah
- Obsah
- 6
- Levelácký matador
- Čtenář měsíce
- 7
- Dopisy čtenářů
- Dopisy
- 8
- Botanicula
- Obsah
- 10
- Postmortem roku 2013
- Radar
- 12
- Krásné nové hry
- Radar
- 15
- Jáma pekel: Jednou jsi dole, jednou nahoře
- Reaktor
- 16
- Zpětná kompatibilito, kam ses poděla?
- Reaktor
- 18
- Wolfův revír: Stavím, stavíš, stavíme
- Reaktor
- 19
- Za pět minut dvanáct: Ve znamení koně
- Reaktor
- 20
- Herodes na tablet(ách): Soukromí neexistuje
- Reaktor
- 21
- Kingdom Come: Deliverance
- Téma
- 22
- Swen Vincke: Zlobivé dítě
- Rozhovor
- 30
- Duše her, duše hráče
- Téma
- 38
- Dead Rising 3 - 4/5
- Recenze
- 44
- Valdis Story: Abyssal City - 4/5
- Recenze
- 46
- Shivah: Kosher Edition - 3/5
- Recenze
- 47
- Forza Motorsport 5 - 4/5
- Recenze
- 48
- Race the Sun - 4/5
- Recenze
- 50
- Avadon 2: The Corruption - 4/5
- Recenze
- 51
- Ryse: Son of the Rome - 2/5
- Recenze
- 52
- Gunman Clive - 4/5
- Recenze
- 53
- Teslagrad - 3/5
- Recenze
- 54
- Redshirt - 3/5
- Recenze
- 55
- Baldur´s Gate II: Enhanced Edition - 3/5
- Recenze
- 56
- Pandora: First Contact - 3/5
- Recenze
- 58
- First Puncher - 4/5
- Recenze
- 60
- Ethan: Meteor Hunter - 2/5
- Recenze
- 61
- The Walking Dead: Season Two, Episode 1 - All That Remains - 4/5
- Recenze
- 62
- Nihilumbra - 3/5
- Recenze
- 63
- Journey of a Roach - 4/5
- Recenze
- 64
- Gomo - 2/5
- Recenze
- 65
- Gran Turismo 6 - 4/5
- Recenze
- 66
- Wii Fit U - 3/5
- Recenze
- 68
- The Banner Saga - 3/5
- Recenze
- 70
- Tři roky s League of Legends
- Fenomén
- 72
- Kariéra profesionála si mě vybrala!
- Fenomén
- 76
- Unity: Za oponou úspěchu
- Fenomén
- 78
- Podělej si svůj sen
- Dílna
- 84
- Radost z her
- Dílna
- 88
- Profil: Proxy Studios
- Dílna
- 92
- World of Warplanes: Letecká příručka
- Příloha
- 94
- Making of: Desert Strike: Return to the Gulf
- Retro
- 112
- Osobní legendy: Jindřich Rohlík
- Retro
- 115
- Retronaut: Blackthorne
- Retro
- 116
- Se Scummem až na věky
- Retro
- 118
- Mise splněna: 386 DX 40 Mhz
- Retro
- 119
- Jak se hraje s Xbox One
- Tech
- 120
- Rozšiřitelné konzole? Špatný nápad!
- Tech
- 124
- Jukebox: Best of 2013
- Tech
- 126
- Kulturní dotazník
- Kultura
- 129
- Pavlač
- Pavlač
- 130
Editorial
- Proti všem
- Redakce
- 3
Čtenář měsíce
- Levelácký matador
- Ondřej Novotný
- 7
Dopisy
- Dopisy čtenářů
- Redakce
- 8
Radar
- Postmortem roku 2013
- Petr Poláček
- 12
- Krásné nové hry
- Redakce
- 15
Reaktor
- Jáma pekel: Jednou jsi dole, jednou nahoře
- Dan Vávra
- 16
- Zpětná kompatibilito, kam ses poděla?
- Redakce
- 18
- Wolfův revír: Stavím, stavíš, stavíme
- Michal Rybka
- 19
- Za pět minut dvanáct: Ve znamení koně
- Lukáš Macura
- 20
- Herodes na tablet(ách): Soukromí neexistuje
- Jan Herodes
- 21
Téma
- Kingdom Come: Deliverance
- Vojtěch Bednář
- 22
- Duše her, duše hráče
- Michal Rybka
- 38
Rozhovor
- Swen Vincke: Zlobivé dítě
- Pavel Dobrovský
- 30
Recenze
- Dead Rising 3 - 4/5
- Aleš Smutný
- 44
- Valdis Story: Abyssal City - 4/5
- Jan Horčík
- 46
- Shivah: Kosher Edition - 3/5
- Daniel Kremser
- 47
- Forza Motorsport 5 - 4/5
- Václav Rybář
- 48
- Race the Sun - 4/5
- Vilém Koubek
- 50
- Avadon 2: The Corruption - 4/5
- Karel Drda
- 51
- Ryse: Son of the Rome - 2/5
- Aleš Smutný
- 52
- Gunman Clive - 4/5
- Jakub Kovář
- 53
- Teslagrad - 3/5
- Lukáš Grygar
- 54
- Redshirt - 3/5
- Pavel Dobrovský
- 55
- Baldur´s Gate II: Enhanced Edition - 3/5
- Karel Drda
- 56
- Pandora: First Contact - 3/5
- Ondřej Švára
- 58
- First Puncher - 4/5
- Karel Drda
- 60
- Ethan: Meteor Hunter - 2/5
- Lucie Jiříková
- 61
- The Walking Dead: Season Two, Episode 1 - All That Remains - 4/5
- Petr Ticháček
- 62
- Nihilumbra - 3/5
- Pavel Dobrovský
- 63
- Journey of a Roach - 4/5
- Lucie Jiříková
- 64
- Gomo - 2/5
- Petr Ticháček
- 65
- Gran Turismo 6 - 4/5
- Jan Olejník
- 66
- Wii Fit U - 3/5
- Jakub Kovář
- 68
- The Banner Saga - 3/5
- Daniel Kremser
- 70
Fenomén
- Tři roky s League of Legends
- Daniel Kremser
- 72
- Kariéra profesionála si mě vybrala!
- Daniel Kremser
- 76
- Unity: Za oponou úspěchu
- Jan Olejník
- 78
Dílna
- Podělej si svůj sen
- Michal Rybka
- 84
- Radost z her
- Martin Bach
- 88
- Profil: Proxy Studios
- Jan Horčík
- 92
Příloha
- World of Warplanes: Letecká příručka
- Gábina Šuterová
- 94
Retro
- Making of: Desert Strike: Return to the Gulf
- Pavel Dobrovský
- 112
- Osobní legendy: Jindřich Rohlík
- Redakce
- 115
- Retronaut: Blackthorne
- Pavel Dobrovský
- 116
- Se Scummem až na věky
- Pavel Dobrovský
- 118
- Mise splněna: 386 DX 40 Mhz
- Pavel Dobrovský
- 119
Tech
- Jak se hraje s Xbox One
- Aleš Smutný
- 120
- Rozšiřitelné konzole? Špatný nápad!
- Michal Rybka
- 124
- Jukebox: Best of 2013
- Lukáš Grygar
- 126
Kultura
- Kulturní dotazník
- Redakce
- 129
Pavlač
- Pavlač
- Jiří Pavlovský
- 130
Starší čísla je možné objednat u firmy Send na telefonech 225985225 nebo 777333370, nebo e-mailem na adrese level@send.cz
PROTI VŠEM
Pokud herní magazíny sledujete a čtete pravidelně, jistě jste četli spoustu úvodníků a poznámek o tom, jak na začátku každého roku panuje na herní scéně sucho, skoro stejně vražedné jako v létě. Nic nevychází, nic se neděje, všichni se teprve probírají ze sváteční dovolené. Je tedy naší svatou povinností vám sdělit, že jsou to kecy v kleci. Třeba pro nás z Levelu je začátek letošního roku tak zajímavý a hektický, že si snad přejeme, aby další měsíce byly klidnější.
Krom záplavy zajímavých her na recenze jsme se letos dočkali možnosti vidět a psát o velkém českém projektu, což se nestává každý rok. Kingdom Come: Deliverance od studia Warhorse je odvážný pokus v mnoha ohledech. Dan Vávra a jeho kolegové zkrátka nejsou stavění na to, aby vytvářeli malé hry. V jejich DNA koluje touha vyprávět rozmáchlé příběhy, zasazené do stejně rozmáchlého prostředí, kde se konání hráče řídí jinými pravidly, než jaké během roku vídáme ve hrách západní provenience. Možnost podívat se pod pokličku Kingdom Come nám také připomněla, proč nás psaní o hrách tolik baví. Nestává se každý den, abychom mohli jako jedni z prvních vidět v pohybu titul, který se hned po oznámení stal velkým tématem debat hráčů i novinářů nejenom v ČR, ale po celém světě.
Kingdom Come je hra, která vzbudí spoustu emocí, negativních i pozitivních. Hlavní ale je, že nekopíruje žádný trend, který znáte z her za posledních pár let. Jde svou vlastní cestou, což je povznášející, protože to znamená, že česká herní scéna chce prosadit svůj vlastní styl jak pozitivně oslovit hráče na celém světě. Snaha studia Warhorse by měla být inspirací pro ostatní české vývojáře, aby se nebáli vykašlat se na trendy a zkusili jít svou vlastní cestou. Nikdo jim úspěch nezaručí, ale minimálně nebudou další v davu.
Tajně doufáme, že z davu bude vyčnívat i tento LEVEL, jehož přípravou jsme strávili nemalou část Vánoc s důrazem na to, abychom vás zaujali.
Zábavné a podnětné čtení přejí…
Ondřej Průša, Martin Bach, Petr Poláček